Позакласний захід. Конкурс "Міс хімія"

Про матеріал
Мета заходу : зацікавити учнів хімічною наукою та поглибити інтерес до неї ; спрямувати дітей на можливість вибору своєї майбутньої професії ; Наочність : на сцені – назва заходу (великими літерами надпис «Міс хімія»), плакати з хімії з висловлюванням : М.В.Ломоносова «Широко простя- гає хімія руки свої у справи людські»,Д.І.Менделєєва «Межі наукового пізнання та передбачення визначити неможливо» , «Просто знати – ще не все , знання слід використовувати» Й. Гете; оформлені столи «Перукаря», «Фармацевта», «Лаборанта» , «Агронома» ;аудіозаписи для озвучування конкурсів , мікрофони для ведучих і журі.
Перегляд файлу

 

 

 

«МІС  ХІМІЯ»

 

 

 

Мета  заходу :  зацікавити  учнів  хімічною  наукою  та  поглибити  інтерес  до  неї ;

                          спрямувати  дітей  на  можливість  вибору  своєї  майбутньої  професії ;

Наочність :    на  сцені – назва  заходу  (великими  літерами  надпис  «Міс  хімія»),

                        плакати  з  хімії  з  висловлюванням : М.В.Ломоносова  «Широко  простя- 

                        гає  хімія  руки  свої  у  справи  людські»,Д.І.Менделєєва  «Межі  наукового

                         пізнання  та  передбачення  визначити  неможливо» , «Просто  знати –

                         ще  не  все , знання  слід  використовувати» Й. Гете; оформлені  столи

                        «Перукаря», «Фармацевта», «Лаборанта» , «Агронома» ;аудіозаписи  для

                         озвучування  конкурсів , мікрофони  для  ведучих  і  журі.

Обладнання :  лабораторний  посуд ,пробіркотримач , штатив , пробірки, циліндри,

                          фарфорова  чашка

Реактиви :      сульфатна  кислота ,вода , хлороводневі  кислота , 25% р-н амоніа-

                          ку,цукрова  пудра ,активоване  вугілля , забарвлена  вода , нашатирний

                          спирт , сода харчова ,шампуні ,добрива ,силіцій  діоксид.

 

Місце  проведення : актовий  зал  школи

 

 

  Ведучий . Добрий  вечір , шановні  друзі ! Всі  знають  , що  хімія  відіграє  в  нашому  житті  дуже  важливу  роль . Як  саме  вона  нам  допомагає , ми  дізнаємося  сьогодні  більш  детально .

  Дозвольте  запросити  на  сцену  наших  учасниць (зачитує  кожну  учасницю  по  імені)  і  представити  членів  журі (зачитує  його  склад).

 

  І. Ведучий . А  зараз  ми  проведемо  конкурс  «Моя  професія».Наші  учасниці  розкажуть  про  професії , повязані  з  хімією.

 

  Учасниця  1  (перукар). У моїй професії  хімія  відіграє  неабияку  роль . Крім  уміння  робити  різноманітні  зачіски , я  повинна  знати , як  пофарбувати  волосся  та  зробити  хімічну  завивку . І  тут  мені   стають  у  пригоді  знання  з  хімії .

  Тепер  практично  немає  зачісок , які  б  виконувалися  без  застосування  барвників . Останні  не  тільки  змінюють  колір  волосся , а  й  візуально  коригують  форму  обличчя . Барвники  бувають  хімічними  та  природними . До  хімічних  належать , наприклад , перекис  водню (30 – відсотковий  водний  розчин  перексиду  водню  Н2О2) . Це  сильний  окисник . Про  це  треба  памятати , і  коли  готуєш  розчин , і  коли  наносиш  його  на  волосся . Так , готувати  розчин  для  фарбування  волосся  треба  в  неметалевому  посуді , наносити  його  на  волосся  слід  у  гумових  рукавичках . Знебарвлення – це  окиснення  пігменту  волосся . Сильна  дія  перексиду  водню  може  призвести  до  того , що  захисні  лусочки  волосся  одержать  опік . Тому  фарбують  немите  волосся , оскільки  жирова  плівка  захищає  його  від  ушкодження .

  Чим  більше  є  час  впливу  на  волосся  Н2О2 , чим  вище  його  концентрація , тим  краще  освітлен-

ня . Але  слід  памятати , що  концентрація  Н2О2  не  повинна  перевищувати  15 % , а  час  витримки – від  3  до  20  хв. Тому  за  відносно  низької  концентрації  Н2О2  до  нього  додають  активуючу  речовину , яка  прискорює  реакцію  розкладу . Таким  прискорювачем  є  нашатирний  спирт . Його  слід  додавати  трошки , краплями . Приготувавши  суміш , її  потрібно  відразу  ж  нанести  на  волосся  так , щоб  реакція  з  виділенням  О2  ( поява  піни )  відбувалася  на волоссі . Після  фарбування суіш  змивають  підкисленою  водою  ( 1 ст. ложка  столового  оцту  на    води ).

 

  Учасниця  2  (фармацевт).  У  моїй  професії  знання  хімії  і  біології  дуже  важливі . Як  впливає  той  чи  інший  препарат  фармацевтичної  та  біохімічної  промисловості  на  наш  організм , у  якій  кількості  його  вживати  і  коли , чи  можна  застосувати  одні ліки  паралельно  з  іншими , чи  не  буде  від  цього  шкоди  організму  і  чи  не  зміниться  дія  обох  препаратів – ось  з  якими  запитаннями  звертаються  до  мене  хворі . Тому  я  повинна  знати  не  тільки  біохімічний  склад  будь-яких  ліків , а  й  те , як  вони  діють  на  організм  людини , якщо  ж  я  безпосередньо  виготовляю  мазі  та  різні  мікстури , то  зобовязана  точно  дотримуватися  кількісних  відношень  речовин , указаних  у  рецепті . Адже  від  дози  речовини  в  препараті  залежить  здоров’я  моїх  пацієнтів . Тому  від  аптекаря , як  не  від  кого  іншого , чекають  точності  й  акурат-ності . Недарма  в  народі  кажуть : «Точно , як  в  аптеці».

 

  Учасниця  3 (лаборант).  І  в  моїй  професії  хімія  має  велике  значення . Моя  робота  повязана   з  приготуваням  розчинів  солей , лугів  та  кислот  різної  концентрації . Ці  речовини  потрібні  для  аналізу  рідин  нашого  організму  (зокрема , крові , лімфи …). Коли  я , наприклад , хочу  зробити  забір  крові , я  розливаю  в  пробірки  розчини , які  приготувала  заздалегідь , Вони  необхідні  для  того , щоб  кров  не  згорталася  і  в  ній  збереглися  клітини , потрібні  для  дослідження . Так , для  того  щоб  збереглися  еритроцити , треба  взяти  0,9-відсотковий  розчин  натрій  хлориду , для  лейкоцитів – 3-відсотковий  розчин  оцтової  кислоти . Для  забору  крові  на  аналіз  зсідання  еритроцитів  беруть  5-відсотковий  розчин  лимоннокислого  натрію.

  Якщо  я  працюю  не  в  клінічній , а  в  біохімічній  лабораторії , там  за  допомогою  хімічних  реактивів  визначаю  наявність  і  точну   кількість  різних  речовин  у  сечі  і  в  сироватці (цукор , холестерин , білірубін , креатианін  тощо ). Тут  так  само  не  обійтися  без  знання  того , як  готувати  розчини  різної  концентрації . Саме  для  біохімічного  аналізу  дуже  важливі  точна концентрація  реактиву  і  точний  об’єм  взятої  рідини  організму . Від  цього  залежить  правильність  аналізу . Тому  я  повинна  бути  дуже  уважною.

 

  Учасниця 4 (агроном). А  мій  фах  повязаний  із  землею  і  рослинами . І  знання  хімії  мені  в  цьому  дуже  допомагає . Сучасна  хімічна  промисловість  випускає  спеціальні  препарати , за  допомогою  яких  можна  активно  керувати  життям  і  розвитком  рос-лин . Враховуючи  потреби  різних  культур  у  поживних  речовинах , значення  рН  грунтів , правильно  використовуючи добрива , можна  не  тільки  підвищити  врожайність , а  й  поліпшити  якість  сільськогосподарської  продукції , збільшити  опір  культур  різним хворобам . Мінеральні  добрива  значно  покращують  кругообіг  речовин  у  грунті , підвищують  його  продуктивність .

  Мені  треба  знати , які  добрива , у  якій  кількості  і  коли  вносити  в  грунт . Відомо , що  добрива  бувають  трьох  типів :

  1. мінеральні , які , у  свою  чергу , поділяють  на  азотні , фосфорні , калійні  та  мікродобрива ;
  2. органічні , серед  яких  виділяють  місцеві  та  зелені  добрива ;
  3. бактеріальні  добрива .

  Якщо  до  складу  добрива  входить  один  з  поживних  елементів  (азот , фосфор , калій) , то  вони  називаються  простими . Є  також  комбіновані , змішані , складні  мінеральні  добрива  з  двома  компонентами : амофос – азот  і  фосфор , потазот – азот  і  калій , селітра – з  трьома  компонентами : нітрофоска – N, P, K .Вони  застосовуються  на  всіх  грунтах  та  під  усі  культури .

  Отже , без знання  хімії  мені  не  виростити  хорошого  врожаю .

 

  Ведучий . Для  підсумку  конкурсу  «Моя  професія»  слово  надається  журі .

 

  ІІ.Ведучий . Наступний  конкурс – «Яка  я  господиня» , де  наші  дівчата  покажуть , як  знання  хімії  допомагає  їм  у  побуті .

 

  Учасниця 1. Я  розповім  вам , який  шампунь  обрати .

  • Прозорий , рідкий  та  яскраво  забарвлений  шампунь – продукт  явно  низької  якості . Рідка  консистенція  шампуню  свідчить  про  відсутність  у  ньому  кондиціонера , а  значить  ним  можна  користуватися  не  частіше  одного  разу  на  тиждень . речовина , що  відповідає  емульгації  олій , - перламутровий  конденсат (глікольдистеарат) –досить  в’язка , і  наявність  її  в  шампуні  робить  останній  більш  білим , кремоподібним . Що  стосується  кольору  шампуню , то  він  частіше  всього  не  відіграє ніякої (!) ролі , крім естетичної . харчові  ж  барвники  іноді  можуть  викликати  алергію .
  • Шампуні високого  класу – абсолютно  прозорі , безбарвні  та  вязкі  рідини . Коштують  вони  дорого , але  й  споживчі  якості  їх  вищі . Все  ж , по  можливості , краще  уникати  формули  «три  в  одному»:занадто  багато  хімічних  речовин  треба  ввести  у  шампунь  для  поєднання  різних  речовин .  Простіше  використовувати  шампунь  та  бальзам – ополіскував  окремо (але  бажано  однієї  фірми).

 

  Учасниця 2. «У  чистій  оселі  і  люди  веселі» -говорять  у  народі . Гігієна  приміщення – запорука  здоровя .

  Для  боротьби  з  тарганами  використовується  зовсім  неотруйний  силіцій  діоксид . Для  цього  придатний  не  звичайний ,  а  тільки  так  званий  гід рольний  силіцій  діоксид , який  має  здатність  інтенсивно  поглинати  вологу . За  зовнішнім  виглядом – це  дрібний  білий  порошок . Якщо  тарган  забрудниться  в  цьому  порошку , то  силіцій  діоксид  почне  безперервно  поглинати  вологу , яка  міститься  в  організмі  комахи , - аж  до  повного  зневоднення . «Висушений»  таким  чином  тарган  гине . Цей  засіб  не  становить   ніякої  небезпеки  для  людини .

 

  Учасниця 3. Як  і  будь-яка  охайна  господиня , я  дбаю  про  чистоту  на  кухні . Ось  кілька  порад .

  • алюмінієвий  посуд  від  соди  чорніє . Каструлі  завжди  будуть  чистими  і  блискучими , якщо  у  воду  для  миття  додати  кілька  крапель  нашатирного  спирту .
  • щоб  вичистити  каструлі , які  сильно  підгоріли , посипте  їх  товстим  шаром  соди , налийте  трохи  води  і  залиште  на  кілька  годин .
  • столова  ложка  питної  соди  допоможе  швидко  вимити  посуд , якщо  наповнити  його  водою , прокипятити , а  потім  сполоснути  теплою  водою .
  • Нікельований  посуд , у  якому  готувалася  жирна  їжа , краще  всього  промити  водою  з  додаванням  нашатирного  спирту . Після  цього  його  слід  облити  окропом  і  натерти  крейдою  або  зубним  порошком .

 

  Учасниця 4. У  вільний  від  роботи  час  я  люблю  «хімічити»  на  кухні . Ось  і  сьогодні  дещо  приготувала  для  вас . Рецепт  моєї  страви  дуже  простий : беру  трошки  холодного дигідрогенмонооксиду , додаю  вуглеводи  і  замішую  круте  тіс-то . Розкачую  його , роблю кульки , заліплюю  туди  тушкований  крохмаль  і  кидаю  в  киплячий   дигідрогенмонооксид . Змащую  жиром . Страва  готова . Яку  саме  страву  я  приготовила ? Вареники  з  картоплею.  

 

  Ведучий . Для  підсумку  конкурсу  «Яка  я  господиня»  слово  надається  журі .

 

  ІІІ. Ведучий . Кожна  жінка  по  своєму  чаклунка  і  наступний  конкурс   «Світ  чаклунства» . Подивимося  якою  ж  магією  володіють  наші дівчата .

  (Ведучий  надає  можливість  кожній  учасниці  вибрати  свій   фант  чаклування  за  допомогою  квітки  «Ромашки»)

 

  1. Нагрійте  без  вогню  холодні  рідини .

     (зливання  двох  рідин : сульфатної 

     кислоти  з  водою – демонстрування  підвищення  температури  одержаного 

     розчину).

 

  1. Утворіть  дим  без  вогню.

  циліндр (об’єм  1 л) наливаємо  1  мл  конц.хлоридної  кислоти , а  в  другий – стільки  ж  25%-го  розчину  амоніаку. Обидва  циліндри  закриваємо  кришками  та  ставимо  на  певний  час  на  деякій  відстані  один  від  одного.Усе  це  робим  заздалегідь.

 Під  час  демонстрації досліду  циліндр  із  хлоридною  кислотою  ( на  стінках ) перевертаємо  догори  дном  і  ставимо на  кришку  циліндра  з  амоніаком. Кришки  прибираємо : утворюється  амоній  хлорид  у  вигляді  білого  диму.

 

  1. Утворіть  без  процесу  горіння  попелище .

(змішують  цукрову  пудру  з  сульфатною  кислотою  та  демонструють  попелище).

 

  1. Знебарвте  забарвлені  розчини.

    (кілька  таблеток  активованого  вугілля  і  наливають  до  них  потрохи  забар- 

     вленої  якимось  барвником  воду , перемішують  вміст  :забарвлення  зникає ,

     рідина  стає  прозорою ).

 

  Ведучий . Для  підсумку  конкурсу  «Світ  чаклунства»  слово  надається  журі .

 

  Ведучий . IV  конкурс – художньої  самодіяльності.

                   Тепер  наші  дівчата  не  тільки  сумлінні  й  охайні  господині . Сьогодні 

                    вони  продемонструють  вам  свої  таланти .

 

  Учасниця 1.  Співає  частівки  «Реклама  хімії».

                                 Важко  навіть  уявити ,

                                 Як  без  хімії прожити ?!

                                 Чистить , миє  і  годує ,

                                 Живить , травить  і  лікує .

 

                                 Грішне  тіло  прикриває ,

                                 На  городі  помагає :

                                 Щоб  родили  помідори ,

                                 Ми під  них  підсиплем  добрив.

 

                                 Як  природа  збій  дала ,

                                 Скоригується  краса :

                                 Там  підмажем , підфарбуєм ,

                                 Що  не  треба – затушуєм .

 

                                 Є  косметика  у  нас –

                                 Станеш  ти  красуня  враз !

                                 Посуд , меблі  і  тканини –

                                 Це  хімічні  речовини .

 

                                 І  повітря  і  вода :

                                 Взагалі  природа  вся !

                                 Хімію  вивчай  охоче –

                                 І  в  халепу  ти  не  вскочиш.

 

                                 Будеш  знать  про  неї  все ,

                                 Вона  користь  принесе !

 

  Учасниця 2.          Народна  пісня  «Несе  річка  воду».

                                      Несе  річка  воду ,

                                      Не  жалійте  гроші ,

                                      І  для  підприємства

                                      Прибутки  хороші.

 

                                      Доки  актуальні

                                      Очисні  споруди ,

                                      Хоч  давно  відомі ,

                                      Користуйтесь  люди .

 

                                     Воду  економте ,

                                     Бо  буде  погано.

                                     Є  такий  лічильник

                                     Діє  бездоганно.

 

                                     Знайдете  можливість ,

                                     Воду  озонуйте ,

                                     Зі  своїм здоровям 

                                     Люди  не  балуйте .

 

                                     Коли  зрозуміли

                                     Мої  застороги.

                                     Поспішіть  уникнути

                                     Приспані  тривоги .

 

 

Учасниця 3.     Вірш   «Про  амоніак  і  калій  хлорид»

 

                             NH3  і  KCl  ось  такий  створили  хор :

  • Я  потрібен  скрізь-усюди .

                                  Це  мене  шанують  люди.

                                  Мушу  в  кожному  селі

                                  Підживити  картоплі .

  • Ти  потрібен , так-то  так ,-

Каже  гордо  аміак ,-

Та  без  мене  теж  біда ,

Я  потрібен , як  вода ,

 Всім  рослинам  в  господарстві .

Кожен  фермер  добре  знає

І  мене  не  обминає .

Двоє  в  полі  зустрічались .

Двоє  вперто  сперечались

В  спеку  та  опісля  злив .

А  в  полях  жита  росли

І  під  вітром  хвилювались ,

І  під  сонцем  достигали –

Не  було  у  них  гризот :

Калій , фосфор  й  нітроген

Сили  їм  дали  доволі

Колоситись  в  ріднім  полі .

 

 

Учасниця 4.       «Ода  хімії»  на  музику  пісні  «Червона  рута».

                                       Ти  признайся  мені ,

                                       Звідки  в  тебе  ті  чари ,

                                       Я  без  тебе  всі  дні 

                                       У  полоні  печалі .

                                       Який  крем  мені  взять ,

                                       Щоб  лишитись  красивою ,

                                       І  шампунь , щоби  мать

                                       Всім  волосся  на  диво?

 

                                       Приспів:

                                       Хімія  мила , нерозгадана  сила ,

                                       Ти  у  мене  єдина , тільки  ти , повір .

                                        Подаруй  мені  вроду ,

                                        Порошки , мило , соду

                                        Та  очищену  воду  з  синіх  гір.

 

Ведучий.    Ось  і  скінчилася  наша  розважальна  година .

                    Слово  надається  журі .

                    (журі  підбиває  підсумки . Переможниці  конкурсу  голова  журі  вручає  золоту  корону (із  жовтого  паперу  з  написом  «Аи»), стрічку  «Міс  Хімія»  та  золотий  ключик  від  «Країни  Хімії».Звучить  1-й  концерт  Чайковського  для  фортепіано  з  оркестром. Іншим  учасницям  вручаються  посвідчення)

 

 Ведучий .             І  на  завершення  програми

                             Ми  , друзі , вам  сказати  хочем :

                              Якщо  ви  ще  не  переконалися  досі ,

                              Що  хімія – наука  із  наук ,

                              Велична , таємнича , загадкова ,

                              В  користування  нам  дає

                              Мільйони  речовин  чудових –

                              Лиш  памятайте , друзі ,

                              Що  в  усьому  потрібно  мати  міру  й  такт.

                              Про  техніку  безпеки  памятати ,

                              Щоб  дров  не  наламати  й  не  осмішитись , ось  так !

                              Бо  хімія  порядок  любить

                              В  усьому , всюди  і  завжди .

                              Тоді  лиш  людям  вона  служить ,

                              Для  миру , добра  й  лагоди .

                              Тому  навчаймось  на  «12» ,

                               Знання  хімічні  здобуваймо ,

                               Щоб  крокувати  впевнено  в  житті

                               Й  земні  багатства  зберегти .

 

Досліджуйте , пізнавайте , дерзайте !

Зробіть  свій  вибір – уявіть  хімію  як  свою  майбутню  професію !

Дякуємо  за  увагу . До  нових  зустрічей !

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, Позакласні заходи
Додано
19 лютого 2019
Переглядів
692
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку