Конспект уроку з хімії на тему "Узагальнення та систематизація знань учнів з теми "Початкові хімічні поняття"

Про матеріал
*формування предметних компетентностей: узагальнити та систематизувати знання учнів про початкові хімічні поняття; вміння проводити спостереження та досліди хімічного характеру;вміння оцінювати доцільність використання речовин та хімічних явищ для розв’язування індивідуальних та суспільно-значущих завдань;безпечно поводитися з речовинами та хімічними процесами в побуті;оперувати хімічними знаннями; *формування ключових компетентностей: розвивальної: розвивати основні операції мислення та пізнавальні процеси, вміння використовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; *загальнокультурної:оволодіння хімічною термінологією,застосування правил та законів; *соціальної: учити продуктивно співпрацювати;створити комфортну атмосферу,гарний настрій;сприяти згуртованості команд; *інформаційної:уміння самостійно використовувати різні джерела інформації,застосовувати їх для поглиблення знань; *виховної: виховувати почуття відповідальності, творчий підхід до навчання, любов до предмета,створювати ситуацію захоплення й успіху кожної дитини,виховувати хімічну культуру під час проведення експерименту.
Перегляд файлу

Бобринецька районна державна адміністрація

Відділ  освіти, молоді та спорту

Районний методичний кабінет

Костомарівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

Конспект уроку з хімії

на тему

"Узагальнення та  систематизація знань  

з теми "Початкові хімічні поняття"

                                                                                      

 

                                                                                                                   Підготувала

     вчитель хімії

                                                                                               «Спеціаліст ІІ категорії»

                                                                                                       Коберник Марина

                                                                                                           Олександрівна

 

 

                                             2018/2019 н.р.

 

Тема уроку: Узагальнення та систематизація знань з теми

                                     «Початкові хімічні поняття»

Мета уроку:

 *формування предметних  компетентностей: узагальнити та систематизувати знання учнів про початкові хімічні поняття; вміння проводити спостереження та досліди хімічного характеру;вміння оцінювати доцільність використання речовин та хімічних явищ для розв’язування індивідуальних та суспільно-значущих завдань;безпечно поводитися з речовинами та хімічними процесами в побуті;оперувати хімічними знаннями;

*формування ключових  компетентностей:

  розвивальної: розвивати основні операції мислення та пізнавальні процеси, вміння використовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях;

*загальнокультурної:оволодіння хімічною термінологією,застосування правил та законів;

*соціальної: учити продуктивно співпрацювати;створити комфортну атмосферу,гарний настрій;сприяти згуртованості команд;

*інформаційної:уміння самостійно використовувати  різні джерела інформації,застосовувати їх для поглиблення знань;

*виховної:   виховувати почуття відповідальності, творчий підхід до навчання, любов до предмета,створювати ситуацію захоплення й успіху кожної дитини,виховувати хімічну культуру під час проведення експерименту.

Обладнання:періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, картки із завданнями,ноутбук,роздатковий матеріал,проектор

Тип уроку:  комбінований

Міжпредметні звязки: природознавство,фізика.

Форма проведення: урок з елементами тренінгу.

 

                                                     ХІД УРОКУ

 

                                                                                                   Епіграф уроку

                                                           Тільки той досягає мети, хто йде.

                                                                                      Олександр Олесь

  І.Вступна частина

 Привітання учнів, перевірка готовності до уроку.

Емоційне налаштування на урок.

                  Доброго ранку,

                       Щасливого дня.

                            День новий радо

                               Клас наш віта!

 «Сьогодні у нас незвичайний урок, в нас присутні гості. Але як водиться в гарному домі, гості відпочивають, а господарі – працюють, тож і ми з вами почнемо працювати!»

На столі розкладені хімічні елементи двох  кольорів.

За кольорами формуються дві команди «Лужні елементи» та «Лужноземельні».

 

 

На столи ставляться таблички з відповідними назвами.

 Мотивація навчальної діяльності

Ми з вами вже вивчили першу частину теми «Початкові хімічні поняття» і вас чекає письмова робота. Як ви засвоїли матеріал, які у вас є прогалини в знаннях і на що потрібно звернути увагу вам допоможе наш сьогоднішній урок, який пройде в формі тренінгу.

Перед вами лежать картки оцінювання, вам їх на протязі уроку потрібно заповнити і ви дізнаєтесь свою оцінку за урок.

 

 

                                              Картка оцінювання

 Назва вправи

Бали за

вправу

Бали

за урок

Шкала

оцінювання

 

Вправа 1 «Знайомство» 

 1

 

Низький рівень

1-11 бали

Вправа  2 « Очікування» 

 1

 

Вправа 3 «Правила роботи  групи»

1

 

Середній рівень

12-22 бали

Вправа 4 «Хімічний лабіринт»

4

 

Вправа 5 «Звукорежисер»

5

 

Достатній рівень

25-33 бали

Вправа 6  «Квітка-семицвітка»

3

 

Вправа 7 «Лови помилку!»

3

 

Високий рівень

34-43 бали

Вправа 8 «Коло знань»

5

 

Вправа 9 « Затока формул»

5

 

 

Вправа 10 « Митний контроль»

10

 

 

Вправа 11 «Невідомий острів»

 

5

 

 

Всього

43

 

 

Вибір капітанів команд

На двох елементах ,на зворотній стороні написати  слово «Капітан».

Той,хто вибрав відповідні елементи ,той капітан команди.

Вправа 1 «Знайомство» ( 1 бал)

-Уявіть,що чарівник може вас тимчасово перетворити на будь-який хімічний елемент.

-Яким хімічним елементом ви б хотіли стати? (діти пишуть на сонечку і прикріплюють до макету чарівника)

 Вправа 2. « Очікування» ( 1 бал)

-Чого ви очікуєте від нашого уроку?

Технологія «Незакінчене речення»

*Я хочу почути….

*Я очікую від уроку…

*Я хочу дізнатися…

*Мені було б цікаво…

-Напишіть ваші очікування на стікерах і розмістіть на макеті пробірки.Якщо наприкінці уроку ваші очікування справдяться,ми отримаємо хімічний експеримент.

Вправа 3 «Правила роботи групи»

-Ви маєте прийняти правила роботи на тренінгу,що ми виробили на попередніх заняттях.

Пантоміма «Покажи правила»

Правила виготовлені у формі атомів

- говорити по черзі,а не всі разом;

-не перебивати того,хто говорить;

-поважати всі висловлені думки;

- бути організованими;

- бути привітними;

-працювати із задоволенням.

Картка настрою

-З яким настроєм Ви сьогодні прийшли на урок?

(Учні заповнюють картку настрою)

ІІ.Основна частина

Вправа 4 «Хімічний лабіринт» (4 бали)

 

Старт

SO4

98

NaOH

40

CaCl2

110

H2SO3

97 

 H2O

  18

Al2(SO4)3

342 673

 

Ba(OH)2

171

P2O5

142

Фініш

Розрахуйте молекулярні маси хімічних елементів за допомогою таблиці Д.І.Менделєєва та складіть їх суми.

 

 

 

 

 

 

Вправа 5 «Звукорежисер» ( 5 балів)

 

Показуємо відео досліди без звука.

Обом командам  необхідно озвучити    хімічні досліди

1 команда    дослід № 1                  дослід № 2

2 команда   дослід № 1                   дослід № 2

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=clXaukyE-mc

https://www.youtube.com/watch?v=jYKd8xcdy6Y

 Відеодослід «Розділення суміші залаза та сірки»

 https://learningapps.org/4949691

 

Відеодослід «Закон збереження речовин в хімічних реакціях»

 

Вправа 6  «Квітка-семицвітка». ( 3 бали)

Виписати в кожну пелюсточку квітки окремо фізичні тіла (1 команда);  речовини (2 команда) з даного переліку речовин:

 

Цвях, срібло, стакан, золото, кухонна сіль, вода, перстень, скло, ручка, виделка, деревина, стіл, молоток, сталь. 

 

Вправа 7 «Лови помилку!» ( 3 бали)

Після перегляду відеоролику   команди отримують  завдання.

https://www.youtube.com/watch?v=XBb1bDWgS5c

                                           

Завдання:Позначте фізичні властивості води

 

А. За звичайних умов рідка речовина        Е. За звичайних умов тверда речовина

Б. Має магнітні властивості                         Ж. Прозора речовина

В. Не має запаху                                            З. Має запаху

Г. Непрозора речовина                                  І. Добре розчиняє речовини

Д. Добре розчиняється у воді                       К. Температура кипіння 80°С

 

Хімічна ходьба

Капітанам команд необхідно пройти від лінії старту,називати з кожним кроком новий хімічний елемент ( не повторюючись і не зупиняючись за 10 с).

 Вправа 8 «  Коло знань» ( 5 балів)

Кожній команді необхідно справитися з наступною вправою, яка створена

за допомогою програми «Learning apps.org»

https://learningapps.org/login.php

https://learningapps.org/index.php?overview&s=&category=0&tool=

https://learningapps.org/1460060

Завдання для першої команди:   розподіліть явища на відповідні групи

 

Завдання для другої команди:вибери відповідну назву хімічного елемента

https://learningapps.org/4949691

 

 

 

 

Вправа 9 « Затока формул» ( 5 балів)

 

                 

Щоб пройти її ми маємо виконати наступні завдання.

 І команда

Скласти формули речовин за валентністю

ІІІ        ІV         I          VI       V

FeO,    SiO,    CuO,    CrO,    NO,    CaO.

 

      ІІ команда

Скласти формули речовин за валентністю

     III           III            II         III   VII

FeBr,     CrO,     AlS,    CaN,    Cl O,    MgO.

 

Вправа 10 « Митний контроль» (10 балів)

Вам треба задекларувати речовину, яку перевозите через митницю.

Складіть її формулу.

 

I команда

Рідина з різким запахом, використовується для консервування овочів, заправляння салатів. Молекула її складається з 2 атомів Карбону, 4 атомів Гідрогену, 2 атомів Оксигену. Що це за речовина? Визначте її формулу.

 

II команда

Визначте формулу речовини, з якою ви добре знайомі, оскільки кожну подряпину мама обробляє вам саме нею. У чистому вигляді ця речовина є світло-блакитною рідиною, дуже вибухонебезпечною. А от її розчин використовують у медицині. Молекула складається з 2 атомів Гідрогену та 2 атомів Оксисену.

 

 

Вправа 11 «Невідомий острів» ( 5 балів)

 

                      

 

За Періодичною системою  знайти назви елементів, які стоять під наведеними номерами. Заповнити табличку. Перші літери по вертикалі є назвою дракона, що спить на острові.

12

М

агній

63

 

 

37

 

 

6

 

 

92

 

 

88

 

 

77

 

 

53

 

 

 

 

 

Відповідь: Меркурій.

ІІІ.Заключна частина

 

-А знаєте ви ,що на початку уроку я навмисно зробила дві помилки.

Ви їх помітили? ( Н і Zn не відносяться ні до лужних ,ні до лужноземельних металів).

Рефлексія «Поле вражень»

                                               

-Уявіть ,що перед нами-великий кошик,де вміщені всі знання,уміння,навички,думки,ідеї,що ви набули на уроці. Кожен може взяти собі будь-що, ідучі з уроку.

Пропоную по черзі сказати: «Я йду з цього уроку…»

(назвати те,що кожен бажає узяти із собою з кошика).

-Чи справдилися ваші очікування ?

( Якщо справдилися над макетом пробірки виділяється газ,якщо ні-випадають в осад,відбувається хімічна реакція).

-На картках настрою відмітьте,який настрій у вас на кінець уроку.

Учні самостійно рахують бали та виставляють оцінки.

Нагородження подяками.

Гра-прощання «Жменька побажань»

Учні утворюють коло:передають одне одному побажання в жменці,промовляючи: «Я бажаю тобі…..»

 

                                               

              

 

 

Команді «Лужних металів»

за активну участь у проведенні уроку

«Узагальнення та  систематизації знань з теми

«Початкові хімічні поняття»

 

 

 

              

 

 

 

Дата проведення                                                                             Підпис

doc
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
19 лютого
Переглядів
209
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку