3 травня о 18:00Вебінар: На допомогу вчителю: онлайн-тести «На Урок» в освітньому процесі

"Сон що став реальністю Хімічний турнір." текст

Про матеріал
Хімія прекрасна наука, що завжди є дуже цікавою. Матеріал містить конкурсні завдання разом з демонстраціями нескладних дослідів.
Перегляд файлу

Захарівський НВК КЗ «Глинське НВО»

Світловодської районної адміністрації  Кіровоградської області

 

Хімічний турнір

 

 

«Сон, що став

реальністю…»

 

 

 

                                     C:\Users\nina\Desktop\тиждень хімії\стіннівки\турнір.jpg

Вчитель Колесник В.В




 

 

Мета заходу:


     -    розширити знання учнів про хімію, як науку;

  • розвивати пізнавальний інтерес школярів, реалізуючи міжпредметні зв’язки курсів хімії, біології, математики;
  •  інтегрувати основи  знань природничо-математичного циклу з основами STEM-освіти для усвідомленого формування якісно нових  трансдисциплінарних знань;
  • сприяти розвитку креативного мислення у учнів, формувати компетентності дослідника;
  •  виховувати комунікативні якості у школярів.

План

 

  1. Вступне слово.
  2. I тур   – «Чи знаєш ти біографію Д.І. Менделєєва»
  3. II тур  – Конкурс «Домашнє завдання».
  4. III тур – «Хімічна вікторина» 
  5. ІV тур –«Життя моє у небезпеці» 
  6. V тур – «Хімічно математичні розваги».
  7. VІ тур- Казковий фінал
  8. Підсумок турніру                         

Хід турніру

I. Вступне слово

1 ведучий:           Всім добрий день Вам, друзі,

                                 Великі і малі –

                                 Учні школи нашої

                                   Та їх учителі!

  2 ведучий:               Ви гості, а хазяйки

Tут біологія  і хімія – науки.

Технічного прогресу

Могутні запоруки.

1 ведучий:               Чекають нас змагання,

покажуть зараз учні:

Яка в них ерудиція?

Чого навчив підручник?

2 ведучий:               Команди, ви готові?

Бере початок гра,

Всі слухайте питання

Ні пуху, ні пера.

1 ведучий:                І так, познайомимося з нашими

                                   командами:

 

 

  • 1 команда представляє

Капітан команди – ________________________________________________________________

  • Команда під номером 2 представляє

    Капітан команди – ________________________________________________________________

  • 3 команда  представляє 
    Капітан команди – ________________________________________________________________

2 ведучий: А тепер привітаємо наше справедливе журі:

1. ___________________________________________________________________________________________

2. ___________________________________________________________________________________________

3. ___________________________________________________________________________________________

 

1 ведучий: Все відомо навкруги?!

Ні, це лише наша уява.

На Землі, ще багато того,

Що гідно, повір, здивування

І твого, і мого!

Ви дивуйтесь росі,

Ви дивуйтесь квіткам,

Ви дивуйтесь і пружності сталі.

Ви дивуйтесь тому,

Чому  люди давно

Дивуватись уже перестали!

Наш турнір присвячений геніальному хіміку та його відкриттю – Дмитру Івановичу Менделєєву. Відомий історичний факт, що свою таблицю Менделєєв побачив у ві сні.              
       Пропонуємо проникнути в ті далекі часи, в творчу лабораторію вченого і зрозуміти, які думки непокоїли хіміка - Менделєєва.

2 ведучий:   

Вам будуть запропоновані запитання у вигляді інтерактивної презентації.. Якщо команда знає відповідь на запитання, то піднімає сигнальну картку. У разі правильної відповіді команда отримує 1 бал.              
(Презентація – 6 питань, на кожне питання даються три відповіді, перевіряють відповідь капітани команд

 

 

1 ведучий:       А от як про цю подію пишуть поети:
 

Учениця Скрипник А.

«Случилось в Петербурге это.

Профессор университета

писал учебник для студентов...

Задумался невольно он: 

 

"Как рассказать про элементы?

Нельзя ли тут найти закон?»

Искали многие решенье.

но, проходя лишь полпути,

бросали. Мучило сомненье:

«А можно ли закон найти?»

Мир состоит из Элементов.

(В то время знали шестьдесят.)

А сколько их всего? На это

нельзя ответить наугад.

Но не гадал, а верил он:

«Тут должен, должен быть закон!»

Упрямо он искал решенье.

Был ТРУД, НАДЕЖДА И ТЕРПЕНЬЕ,

и ВЕРА в то, что он найдет!

Он так работал целый год.»

 

2 ведучий:   Ми вже добре знайомі з Періодичним законом і Періодичною системою. Всі команди отримали домашнє завдання розповісти про хімічні елементи та їх найважливіші властивості.

                    І Тур – «Розповіді про хімічні елементи»
(кожній команді по 3 завдання)

 

“Аш” у формулі читайте

І прошу запам'ятайте:

Я – в основі, в кислоті,

Я – у річці, у воді.

Я – найлегший.

Ось він я:

Гідроген – моє ім'я!

 

Я – Карбон, я – вуглець,

Я – вугілля, олівець.

Маю ще один талант:

Я блищу, бо діамант.

Хоч я шостий, я важливий!

Я в усіх живих клітинах!

 

Я з металами стою,

Хоч м'який, мов масло.

Жовтим полум'ям горю

Й довго не погасну.

Я поширений доволі:

В соді, склі й кухонній солі.

 

В морській воді я проживаю,

На твердість її впливаю,

Тому вода гірка на смак.

Я – Магній, дванадцятий знак!

 

Я скрізь навколо тебе є,

Бо Оксиген – ім'я моє!

Я – у деревах, у траві.

В твоїх я жилах, у крові!

Дуже поширений в природі,

Я є в піску, в гірській породі.

Пишаюсь рослиною я і твариною.

“Силіцій” звуся латиною.

 

У формулі читайте “ен”

Латиною – Нітроген.

Ми азотом називаєм,

Що з повітрям удихаєм.

Я в комахах і в рослинах,

В наших генах, у клітинах.

 (За кожне завдання команди отримують 1 бал)

 

2 ведучий:    Наступний ІІІ тур «Хімічна вікторина», Ви вивчили хімічні елементи, Періодичний закон, а чи добре ви знаєте властивості хімічних елементів,  речовин, що нас оточують. Дізнаємося з наступного туру.

Вчитель

 1.  Назва якого елементу співпадає з назвою країни, що займає друге місце по кількості населення? (Індій(№49) Іn - Індія)

2. 3 назвою якого хімічного елементу співпадає назва земної кори, що відома з курсу географії? (Літій -літосфера. Обидві назви походять від грецького слова "літос", що означає "камінь")

3. В якій капустині багато йоду? (Ламінарії або морській — 0,5% йоду)

6. Який елемент входить до складу зубної емалі? (Фтор, в нормальній питній воді міститься 0,5 — 1,2 мг/л фтору. Недостача або підвищення вмісту фтору у воді викликає захворювання зубів)

7.Елемент № 7 (Нітроген).

8. Хімічний елемент із порядковим номе­ром 36. (Криптон.)

9.  Елемент, що входить до складу води.  (Гідроген.)

10. Він входить до складу води  і до складу вуг­лекислого газу.(Оксиген.)

11. Хімічний елемент із молярною масою 7 г/моль. (Літій.)

12. Лакмус іншим словом. (Індикатор.)

13. Який метал має антибакте­ріальну дію? (Срібло.)

14. Що є однією з причин пошкодження озонового шару( Гази фреони, які зберігаються у повітрі 50-100 років.)

15.З чого виготовляють папір?  (Целюлози)

18. Який елемент має бактерицидні влас­тивості? (Аргентум)

Ведучий 1. В кабінеті хімії існують певні закони, яких обов’язково необхідно дотримуватись, інакше може трапитись біда. Як ви гадаєте, що це за закони? Так, це правила техніки безпеки!Четвертий  КОНКУРС «ЖИТТЯ МОЄ У НЕБЕЗПЕЦІ БЕЗ ПРАВИЛ ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ». Учасники від команд повинні вказати 9 помилок – порушень правил техніки безпеки під час проведення практичної роботи, відповідь аргументувати. Кожна помилка оцінюється в 1 бал.

Сценка «Практична робота»

У хімічний клас заходять два учні, один з них щось їсть, вони сідають за стіл, учень кладе їжу на край столу (1).

Починають виконувати досліди, при цьому один тримає пробірку, а інший наливає у неї реактиви (2), етикетка не повернута до долоні. Учні відкривають банки з хімічними реактивами і залишаються їх відкритими (3). Реактиви наливаються не над столом (4). Шепочуться й доливають новий реактив, не передбачений дослідом (5), нюхають (6).

Закривають флакони, переплутавши пробки (7), витирають руки об одяг і доїдають принесену їжу (8,9).

2 ведучий: Тепер до вашої уваги практична сторінка. Один учасник з команди повинен розгадати нескладну задачу. Перший отримує 3 бали, другий- 2, третій -1.

Обчисліть масову частку Нітрогену в нітратній кислоті, (w = 0,22.)

1 ведучий: Наступний тур – «Хімічно-математичні розваги». Конкурс проводить учениця 10-Воробйова Діана. Надаємо їй слово.

«Хімічно-математичні розваги» : Ви добре вивчили періодичну систему хімічних елементів Дмитра Івановича Менделєєва. Пропоную представникам команд загадати порядковий номер хімічного елемента, з перших трьох груп додайте до нього таку ж цифру. Суму помножте на п’ять, покажіть мені результат і я назву номер обраного вами хімічного елемента.

   1 ведучий Дісталися фіналу і нам залишилося останнє завдання, воно буде у вигляді сценки. Ваша задача полягає у тому, щоб знайти порушення

Звучить музика

УЧИТЕЛЬ:

Скажіть, будь ласка, ви любите казки? Так!!!

Спочатку ви з інтересом слухали, що читали вам мами й тата, потім з цікавістю розглядали в книгах картинки, а тепер ви їх читаєте самостійно і, звичайно, увесь час намагаєтесь уявити, що робили, як почувалися герої, як насправді могли виглядати казкові події. Сьогодні ви прийшли до нас у гості не дарма, адже до вас у гості поспішають герої казок… Отже, віртуальна історія «У гостях у казки» починається… Зустрічайте казкових героїв!

Звучить музика із мультфільму «Пластилінова ворона».

Виходять персонажі.

ПОПЕЛЮШКА:

Добридень, діти! Я так поспішала на зустріч із вами, думала, що не встигну. Ах, скільки важкої роботи задала мені моя мачуха! Доречі, а ви впізнали мене?... Діти, згадайте, що змішала мачуха й примусила мене розділити.

Як ви думаєте мені було важко це зробити? Хто хоче спробувати розділити ось таку суміш? (Змішує залізні ошурки й гранули цинку). Ну що, важко? Так само й мені часто буває нелегко. Але я знаю, як можна легко розділити нашу суміш. Дивіться. (Демонструє дослід «Дія магніту») Ну от, із цією роботою я впоралася. Мені час. У мене ще так багато справ! (Іде)

ДОКТОР АЙБОЛИТЬ:

Я под деревом сидел,

К детям в гости захотел.

Приходи ко мне лечиться,

Вика, Яна и Алина,

Петя, Саша и Сережа,

Полечу тебя я тоже!

Так, кто тут у нас больной?

У кого сей час ангина,

Дифтерия, скарлатина?

Всех излечит, исцелит,

Добрый доктор…

Діти, а ви сміливі? Щось не чую. А ранки у вас були? А-а, ви, напевно, боїтесь крові? Що-що? Повторіть! А тепер час випити чаю Доктора Айболита зі смачним білим сухариком. (Відкушує й жує). Хто бажає? (Демонструє дослід «Іодний чай і посиніння сухаря») Будьте здорові (апчхи!) і щасливі (апчхи!)! (Іде наспівуючи) Закаляйся, если хочеш бать здоров, постарайся позабыть про докторов…

Звучить музика із мультфільму «Летючий корабель» - «Частушки бабок-ежек».

Танцюючи вибігає Баба Яга.

БАБА ЯГА:

Ну що, мої милі, скучили? Так, стара я стала. Та от лихо, згоріла недавно моя ступа. Як ви думаєте, хто це зробив?... Іван-дурник! Грав із сірниками! Скажіть, хіба сірники - це іграшка? Звичайно, ні! З ними гратись небезпечно! А от якось зайшов до мене Горинич і навчив мене чудес. Хочете покажу? (Демонструє дослід «Неспалима хусточка» Хустку змочити у спирті і підпалити.) Яка ж я молодчина! А ви, дітки, сірниками не бавитеся, а то як покараю вас! Чао, мої гарні.

Звучить музика виходить Аладін.

АЛАДІН:

(Розстеляє килимок, сідає по турецьки).О, найпрекрасніші учні, найпрекраснішої школи! Я радий вітати вас! Сьогодні ви побачили багато див! О, Аллах! Але і я приготував вам сюрприз! Я прийшов не один, а зі своїм другом Джином. Хочете подивитися? (Демонстрація досліду «Дим без вогню». За 2 хв до початку дослу колбу сполоснути нашатирним спиртом, щоб кілька крапель залишилось на дні. На блюдце наливаємо кілька крапель

 

концентрованої хлоридної кислоти і розмішуємо. Блюдцем накриваємо колбу.) О, диво! Ти сталося! О, Аллах! Що я чую? (Нахиляє голову до підлоги.) По-моєму, сюди хтось наближається… (Тікає)

Звучить музика з мультфільму «Бій на калиновому мосту».

ЗМІЙ ГОРИНИЧ:

Привіт, дітки! Ви впізнали мене? А його? (Повертається спиною, за нею маленький дракончик.) Так, я Змій Горинич. (Грізно) Я люблю вулкани, вогні, вибухи, пожежі. Але сьогодні я добрий і нічого подібного влаштовувати небуду. Я покажу вам вулкан! (До дракончика) Учись, синку. (Демонструє дослід «Вулкан». На керамічну плитку насипати гіркою калій перманганат на верхівку капнути трохи гліцерину.) Ой, зовсім забув, я ж ішов до Баби Яги! Вона булла тут? Ну, і що ж вона вам показувала? Ну то це ж я її навчив! Піду-но я її шукати. Прощавайте!

Звучить пісня «Шовковий шнурочок»

УЧИТЕЛЬ:

Любі діти, ми дуже сподіваємося, що вам сподобалася подорож у дивовижний світ казок. Але ви повинні дати обіцянку, що ніколи неповторюватимете те, що сьогодні робили наші герої. Отже, голосно промовимо: клянемося!

 

2 ведучий:                 Команди – молодці

Що ж нам демонстрували

Сьогодні тут гравці?

2 ведучий: Свою потужність, силу,

Роботу колективну,

У відповідях – швидкість

Та гру таку активну


       Нашому журі надаємо час для підведення підсумків, а наша розважальна програма продовжується. Зі  своїм подарунком до нас завітали славетні хіміки . Дівчата продемонструють високий клас хімічної майстерності і дослідництва – до вашої уваги «Хімічна симфонія»!
( Учениці демонструють цікаві досліди під музичне супроводження).
Досліди:

  1. Утворення різнобарвних розчинів з безкольорових (використовуються розчини кислоти, лугу та солі з додаванням універсального індикатору).
  2. Палітра  різних кольорових осадів.
  3. Виверження вулкану (розкладання дихромату амонію).
  4. Дим без вогню ( утворення амоній хлориду з амоніаку та хлоридної кислоти).
  5. Утворення «штучної крові».

2 ведучий:      Довідались, крім того,

Про хімію нового

А зараз – час назвати

Змагання результати.

 

Слово надається журі для оголошення результатів нашої гри та підведення підсумків усього турніру.

Отже переможцями стали :

1

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Позакласні заходи
Додано
20 лютого
Переглядів
59
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку