Позакласний захід. Квест «Збережемо наш скарб – рідну мову!». (до Дня української писемності та мови)

Про матеріал

Мета: розширити знання учнів про культуру української мови, удосконалювати їхні вміння правильного слововживання, формувати у дітей уміння працювати в команді; розвивати творчі здібності дітей, сприяти вихованню національної самосвідомості учнів, формувати громадянську і загальнокультурну компетентності, виховувати любов до національної культури, прагнення бути справжніми українцями.

Перегляд файлу

МОВЛЕННЄВИЙ КВЕСТ

«Збережемо наш скарб – рідну мову!».  

(до Дня української писемності та мови)

для учнів 5-9 класів

Мета: розширити знання учнів про культуру української мови, удосконалювати їхні вміння правильного слововживання, формувати у дітей уміння працювати в команді; розвивати творчі здібності дітей, сприяти вихованню національної самосвідомості учнів, формувати громадянську і загальнокультурну компетентності, виховувати любов до національної культури, прагнення бути справжніми українцями.

Умови гри та її перебіг

Ведучий 1: Дорогі друзі! Ми раді вас сьогодні вітати на святі, присвяченому Дню української писемності та мови, який ми щороку відзначаємо 9 листопада.

Сьогодні ми пропонуємо вам стати учасниками квесту «Збережемо наш скарб – рідну мову!»

Пригадаймо ж що таке квест? (Квест (від англ. quest — пошук; жанр інтелектуально-логічних ігор, суть якого полягає в розгадуванні різноманітних загадок, пошуку відповідей на запитання, виконанні завдань). Відбуватиметься він у межах школи протягом перерв. Участь у квесті візьмуть учні 5-9 класів.

  Команди отримають маршрутні листи, з указаною послідовністю станцій та їх розміщенням. За командою учасники розпочинають гру. На кожній станції їх чекає вчитель. Коли учасники проходять усі станції, вони повертаються на місце збору. Перемагає та команда, яка першою проходить маршрутний лист. Команда-переможець отримує солодкий приз та грамоту «Наш клас – найкращий знавець рідної мови»

Ведучий 2: Загинули б люди, повірте, без мови,

                    Бо як же вони спілкуватись могли?

                   Якби говорити не вміли, й читати,

                   То дикі б, печерні ще й досі були.

А тепер уявіть, що ви живете в період, коли люди передавали різного роду інформацію за допомогою ієрогліфів. Розшифруйте поетичні рядки Пантелеймона Куліша про мову.Допоможе вам у цьому секретна абетка.

Станція 1. «СЕКРЕТНА АБЕТКА»

 О

А

Б

В

#

Г

Ґ

V

Д

Е

:

Є

/

Ж

\

З

+

И

־

І

=

Ї

*

Й

(

К

)

Л

< 

М

> 

Н

;

О

±

П

Р

С

÷

Т

×

У

Ф

Х

Ц

Ч

Ш

Щ

Ь

Ю

Я

 

:V+>+*  ≥(О≤∆  ×  ÷•∆•  ≤-V  <;□О

\О()÷+*  V)  ≥×≥ ־V(;#;  ≈+/О÷□О

□;>О  ÷□;#;  /+÷÷  <-≈>О   ;≥>;□О

±•□>-∞О  V  ×≥ ־  ≥(О≤∆+  * ∆ О# О÷≥÷□ О

 

Єдиний скарб у тебе — рiдна мова,

Заклятий для сусiдського хижацтва:

Вона твого життя мiцна основа.

Певнiша над усi скарби й багатства.

П.Куліш

- А де ж фіксуються усі наявні слова української мови? Ну звісно ж, у словниках. Якщо пригадуєте, то є навіть спеціальна наука, яка займається укладанням словників, і називається ця наука ЛЕКСИКОГРАФІЯ.

А наступне завдання шукайте у місці, де зберігаються словники…
 

 

Станція 2. «Майстер слова або словникова»

Із слова   ЛЕКСИКОГРАФІЯ складіть 10 нових слів, переставляючи букви.


  1. ________________________
  2. ________________________
  3. ________________________
  4. ________________________
  5. ________________________
  6. ________________________
  7. ________________________
  8. ________________________
  9. ________________________
  10. ________________________

Якщо справились із завданням, поспішайте до кабінету української мови. Віддайте свої відповіді Ірині Ярославівні або Оксані Григорівні. А заодно там знайдете в одному із словників  і перепустку до наступної станції.

 

101Станція 3. «Ерудит»

Відгадай за назвами  предмети

  1. Підземна міська залізниця.
  2. Передня частина голови, на якій розташовується ніс, очі, рот.            
  3. Купа дров, або хмизу, які горять.
  4. Смолиста маса, якою заливають дороги і тротуари.
  5. Людина, яка добровільне дає свою кров для переливання.
  6. Постанова, розпорядження найвищого органу влади або глави держави, що має силу закону.
  7. Короткі штани.
  8. Установа, в якій виготовляють і продають ліки.
  9. Інструмент для різання, стриження, що складається з двох навхрест з'єднаних ножів з ручками у вигляді кілець. 
  10. Скляний ящик з водою для риб.
  11. Страва з дрібних шматочків м'яса або риби з овочами й підливою.
  12. Оптичний прилад з двох скелець на дужках.
  13. Літній будинок для відпочинку за містом.
  14. Кілька коней запряжених разом.

 

Ключ. У кожному слові-відгадці  підкресліть першу літеру. З цих букв прочитаєте вислів українського поета В.Сосюри.


1. Метро.

2. Обличчя.

3. Вогнище.

4. Асфальт.

5. Донор.

6. Указ.

7. Шорти.

8. Аптека.

9. Ножиці.

10. Акваріум.

11. Рагу.

12.  Окуляри.

13. Дача.

14. Упряжка


 

Вислів В.Сосюри «Мова – душа народу»

Наступне завдання знайдете у кабінеті вчителя, який теж вивчає морфологію, але рослин.

 

Станція 4. «Морфологічні шаради»

Отже, морфологія - це ще й розділ мовознавства, що вивчає частини мови.

Завдання. З поданих частин  слів утворіть нове слово.

Наприклад, щоб створити слово посадка треба взяти  префікс з слова поїзд, корінь із слова садівник, суфікс і закінчення із слова поїздка. (по+сад+ ка=посадка)

  1. Префікс із слова проїзд, корінь із слова лісник., суфікс із слова каток.

_____________________________________

  1. Префікс  і корінь із слова проводир, суфікс і закінчення із слова коробка. ___________________________________
  2. Префікс із слова побудова, корінь із слова купити, суфікс і закінчення із слова печатка.  _________________________________
  3. Префікс із слова відпустка, корінь із слова загадка, суфікс і закінчення із слова виставка. _________________________

Скарб зовсім близько! Поспішайте до улюбленого місця для посиденьок.

В-ді:

1. Пролісок.

2. Проводка.

3. Покупка.

4. Відгадка.

 

 

Станція 5 «Відшукай»

З кожної купки цеглинок, скласти по два слова переставляючи букви

Картка для роботи на уроці

  1. Село- осел
  2. Салат – атлас
  3. Сипати – писати
  4. Сама-маса
  5. Їда – ДАЇ

Справились, а тепер віддайте цей лист особі, ім’я якої починається літерою О, а ім’я батька на літеру Г.

  Після того, як було виконане останнє завдання, команди  учасників збираються на ІІ поверсі.  Організатори квесту (учителі-філологи)  після загального підрахунку балів оголошують команду переможця і нагороджують  її грамотою  та солодкими призами.

Потім учасники фотографуються на згадку.

.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.9
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 16
Оцінки та відгуки
  1. Ісмайлова Надія Амирівна
    Дякую за дуже цікавий матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Tetjana Matvijiwyn
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Пришляк Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Бучацька Оксана Миколаївна
    Дякую за розробку! Цікавий матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Кузьмінська Ольга Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Жулінська Свєта
    Прекрасний квест. Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Венета Любов Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Грінько Галина Дмитрівна
    Щиро дякую за розробку! 9 листопада обов'язково проведу в 7 класі!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Вітковська Лариса Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Кугай Юлія Миколаївна
    Проводила зі своїми учнями. Діти задоволені! Дякую)
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Діденко Наталія
    Гарний захід. Дуже дякую.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Гонтар Марина Геннадіївна
    Цікаво! Обов'язково адаптую даний сценарій для учнів початкової ланки! Автору - красно дякую за цікаві ідеї!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Огер Анжела Анатоліївна
    Учням буде дуже цікаво. Дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Костянтинівна Людмила
    Дякую, цікавий матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Медвідь Галина Богданівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Зінченко Світлана Миколаївна
    Дуже сподобався квест. Дякую за роботу. Обов'язково використаю у своїй роботі.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 13 відгуків
docx
Додано
20 серпня 2018
Переглядів
39344
Оцінка розробки
5.0 (16 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку