Математична вікторина
«Математика – це гімнастика розуму» 3 клас
Мета. У цікавій формі закріпити одержані знання з математики; розвивати мислення, пам'ять,вміння спілкуватись; виховувати почуття дружби, інтерес до математики.
І. Вступне слово вчителя.
— Сьогодні ми проведемо математичний тиждень вікториною «Математика – це гімнастика розуму». А чи знаєте ви, що означає це слово? Слово «Вікторина» від латинського «вікторія», означає «перемога». Отже, вiкторина — це змагання мiж командами. Візьмемо участь у вiкторинi?
— Зараз розподілимося на двi команди. Кожна команда повинна обрати капітана i придумати назву.
— Я по черзi буду задавати запитання комадам, а ви будете відповідати.
— Правильну відповiдь журi буце оцiнювати 2 балама, неправильну — 0.
— Якщо команда називає вiдповiдь неправильну, то віповiдає друга команда, або навпаки. Отже, почали змагатися.
ІІ. Проведення математичної вікторини.
Завдання командам.
1 команда
1. Як називається число, яке отримуємо у результаті ділення? (Частка).
2. Як знайти невідоме зменшуване? (Треба до різниці додати від’ємник)
3. Що таке прямокутник? (Це чотирикутник, у якого всі кути прямі)
4. Дівчинка задумала число. Якщо його зменшити у 6 разів, отримаємо 8. Яке число задумала дiвчинка? (48)
5. Двоє грали у шахи 2 години. Скільки часу грав кожен шахіст? (2 години)
6. Назвати двоцифрове число, одним з сусiдiв якого є найменше трицифрове число. (99)
7. У числi 325 закреслити цифру 2. На скільки зменшилося число? (325-35=290).
8. У кiмнатi були стiльцi на трьох і чотирьох нiжках. Скiльки було і яких стiльцiв, якщо всього ніжок — 10? ( 2 стільці на трьох ніжках і 1 стілець на чотирьох ніжках)
9. Три дятли роздовбували шишки. Третiй роздовбав у 3 рази менше, нiж другий. Другий — на 10 шишок менше, нiж перший. Чи можна сказати, що перший дятел роздовбав бiльше за всiх? (Так)
10. Хлопчик та дiвчинка знайшли 5 мiдних монет. Довести, що серед них є однаковi монети. (1 к., 1 к., 1 к., 2 к.; 2 к., 2 к., 1 к.)
11. Сума номерiв трьох будинкiв, що стоять поруч по один бiк вулицi, дорiвнює 117. Визначити ці номери. (37, 39 41)
Задача для капітана команди.
12. У трьох дiвчаток разом 27 цукерок. У Марiйки на 3 цукерки бiльше, нiж у Олi, а у Катрусi удвiчi бiльше цукерок, нiж у Олі. Скiльки цукерок у кожної дiвчинки? (У Олі 6 цукерок, у Катрусi 12 цукерок, у Марійки - 9)
2 команда
1. Як називаютъся числа при множеннi? (IIерший множник, другий множник, добуток).
2. Як знайти невiдомий вiд’ємник? (Треба від зменшуваного вiдняти різницю)
3. Що таке квадрат? (Це прямокутник, у якого всi сторони рівні)
4. Назвати звiрiв у такому порядку, щоб їхня маса збільшувалася: заєць, слон, мишка, тигр. (Мишка, заєць, тигр, слон)
5. Назвати найменше двоцифрове число (10)
6. Скiльки нiжок у чотирьох кішок? (16)
7. До двоцифрового числа лiворуч приписати цифру 5. На скільки збiльшилося число? (На 500)
8. У двох їжачків було 7 яблук. Чи може у одною з них бути на 6 яблук бiльше, ніж у другого? (Так)
9. Петрик у зоопарку дратував трьох верблюдiв одночасно. Кожний з цих верблюдiв розсердився на Петрика по 3 рази. Скільки разiв розсердилися верблюди на Петрика? (9)
10. Пiсля прибирання своєї кiмнати Олексiй вимив з неї 15 г сміття. А коли за вiник взялася мама, то вимела звiдти у 3 рази бiльше смiття. Скiльки грамiв сміття всього було у кiмнатi Олексiя? (15 х 3= 45 (г); 15+45= 60 (г))
11. Одна бiлочка назбирала 9 сироїжок, 6 маслюків i поділилася з другою — дала їй 8 грибiв. Яке найменше число сироїжок могла одержати друга бiлочка? (2 сироїжки)
Задача для капiтана команди.
12. Якщо дiвчинка купитъ 4 цукерки, то у неї залишиться 48 к. А якщо вона купить 6 цукерок, то залишитъся лише 32 к. Скiльки коштує одна цукерка?(6-4=2(ц.); 48-32=16(к); 16:2=8(к))
ІІІ. Підсумок вікторини.