МАТЕМАТИЧНІ ЗМАГАННЯ
6 клас ( початок року)
Мета: формувати пізнавальний інтерес до вивчення математики; розвивати логічне мислення, математичну культуру учнів; виховувати наполегливість у досягненні мети, почуття відповідальності та взаємоповаги.
ХІД ЗМАГАННЯ
І. Вступне слово вчителя.
Учитель. Сьогодні ви зможете показати не тільки знання вивченого матеріалу, але й уміння міркувати, зіставляти, знаходити вихід із складних ситуацій. Нехай під час змагань пануватимуть кмітливість, наполегливість, впевненість, довіра та повага один до одного. Усі ці складові допоможуть вам отримати перемогу.
У змаганнях беруть участь дві команди 6 класу.
ІІ. Конкурсні змагання між командами.
Завдання лежать на 4 секторах :
1. Світ дробів.
2. Світ цікавого.
3. Світ многокутників.
4. Світ натуральних чисел.
Світ натуральних чисел.
-
Яке число дорівнює кількості букв у його назві. (Три)
-
Назви три числа, сума й добуток яких рівні. (1; 2; 3)
-
Скільки треба додати до найменшого двоцифрового числа, щоб отримати найбільше трицифрове число. (989)
-
Скільки треба до найбільшого трицифрового числа трицифрового числа, щоб отримати найменше чотирицифрове число.(1)
-
До двоцифрового числа дописали зліва цифру 5. На скільки при цьому збільшилось число. (на 500)
-
У числі 421 закреслили цифру 2. На скільки зменшилось число. (на 380)
-
Яке натуральне число дорівнює сумі всіх попередніх. (3=2+1)
-
Назви суму найменшого двоцифрового та найбільшого натурального числа.
Світ цікавого.
-
Між 10 стовпами треба натягнути сітку. Відстань між двома найблищими стовпами 3 м. Скільки метрів сітки потрібно. (27 м)
-
Знайти довжину ламаної , що складається з 5 ланок, якщо її перша ланка дорівнює 1 см, а кожна наступна вдвічі більша за попередню. (31 см)
-
5 кіп і 7 кіп сіна склали разом. Скільки вийшло кіп. (1)
-
На даху 7 горобців. Кішка впіймала та з їла одного . Скільки горобців залишилося. (Жодного)
-
У будинку 5 кімнат. З однієї зробили дві. Скільки стало кімнат. (6)
-
6 картоплин у каструлі зварились за 24 хв. За скільки зварилась одна картоплина. (24)
-
До школи йшло 5 хлопчиків, а назустріч їм – 4 . Скільки всього дітей ішло до школи. (5)
-
Горіло 10 свічок. Три погасли . Скільки свічок залишилося. (3)
Світ многокутників.
-
Периметр прямокутника 20 см. Одна зі сторін на 2 см більша від іншої. Знайти сторони прямокутника. (4 см і 6 см)
-
На прямій узяли 4 точки. Скільки всього утворилося відрізків, кінцями яких є ці точки. (6)
-
На скільки збільшиться периметр квадрата, якщо кожну його сторону збільшити на 5 см. (20 см)
-
З куска дроту утворили квадрат із стороною 6 см. Потім розігнули дріт і утворили з нього трикутник із рівними сторонами. Яка сторона трикутника. (8)
-
Площа квадрата 64 см. Яка його сторона. (8)
-
Ребро куба 4 см. Знайти його об єм. (64 куб. см.)
Світ дробів.
-
якого числа становить 10. (25)
-
від прямого кута. (15)
-
Що більше: чи . ()
-
Продовжити запис дробів: ()
-
Увесь шлях – 200 км, шляху туристи проїхали. Скільки кілометрів залишилось проїхати. (50)
-
Записати 12 у вигляді дробу із знаменником 3. ()
ІІІ. Математичне лото.
Кожна команда отримує окремий набір завдань для лото. Якщо у записаному порядку кожній відповіді поставити у відповідність букву з картки відповідей, то утвориться слово.
1 варіант
1. 0,34 0,15;
2. 34,5 0,01;
3. 16 – 3,076;
-
2,3 + 16,477;
-
29,45 6;
-
6,48 + 5,073;
-
59,03 – 14,7;
-
0,135 100.
КАРТКА ВІДПОВІДЕЙ
|
2 варіант
1. 0,25 0,16;
-
19 – 5,108;
-
25,3 0,01;
-
13,72 + 8,089;
-
7,1 – 5,389;
-
38,75 8;
-
52 + 9,3;
-
0,265 100.
КАРТКА ВІДПОВІДЕЙ
|
13,5
а
|
0,051
а
|
44,33
д
|
176,7
о
|
13,892
и
|
1,711
о
|
310
ї
|
26,5
а
|
18,777
р
|
11,553
ї
|
12,924
т
|
0,345
с
|
0,04
ц
|
0,253
к
|
21,809
л
|
61,3
д
|
Ключове слово – астроїда Ключове слово – циклоїда
ІV. Конкурс капітанів.
-
Найменше натуральне число. (1)
-
Число, що не впливає на значення суми. (0)
-
Частка нуля і будь-якого числа. (0)
-
Добуток чисел від 0 до 120. (0)
-
Найбільше трицифрове число. (999)
-
Двоцифрове число, перша цифра якого у два рази більша від другої. (42, 21, 63)
-
Сторона квадрата 5 см. Знайти його периметр. (20 см)
-
Сторона квадрата 8 см. Яка його площа. (64 кв.см)
-
Збільшити 2,5 в 10 раз (25)
-
Зменшити 4,2 в 10 раз. (0,42)
-
Найбільше натуральне число. (не існує)
-
Ціле число, що не є натуральним. (0)
-
Прямокутник, у якого сторони рівні. (квадрат)
-
Трикутник, у якого сторони рівні. (рівносторонній)
V. Підсумок змагання та визначення переможців.