Не навчайте дітей так, як навчали вас, бо вони народилися в інші часи.
Народна мудрість.
Інтелектуальний математичний Батл
Хід гри
Ведучий. Доброго дня! Ми вітаємо Вас на інтелектуальній математичній грі – Математичний батл
Хто розумніший - хлопці чи дівчата? Тисячі років людство шукає відповідь на це філософське питання. Та сьогодні ми переконаємося в тому, що дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.
Адже відмінницями в школі є завжди дівчата, а керівні посади та депутатські крісла зазвичай займають чоловіки!
Тож сьогодні ми перевітимо хто з старшокласників най най най.
Ми дуже раді, в цьому залі команду дівчаток
Ваші оплески
Ваші оплески команді хлопців
Ведуча. Так, суперники у нас гідні поваги. Але у нас є ще й верховні судді цієї неперевершеної гри – пані Справедливість, чесність і суперництво
Ваші оплески
Суддя. Вітаю ведучих, команди дівчат, хлопців та глядачів. Давайте домовимось – за мною об’єктивність, за Вами – цікавий двобій ерудованості, логіки, інтелекту. І нехай переможуть найсильніші!
Дякуємо пані суддя. Дуель поставить все на свої місця. На шляху до перемоги у кожної команди є п’ять конкурсів та фінальне завдання. Кожен конкурс оцінюється у 10 балів. Але команда переможець у кожному конкурсі може поповнити свою скарбничку ще на п’ять балів, якщо зможе розв’язати бонусне завдання.
Ведуча. Дякую, я впевнена дівчата наберуть максимум балів і дістануть можливість подвоїти попередню кількість балів, яка розділяється між учасниками-переможцями. Все зрозуміло. Починаємо.
У нас залишилася одна незавершена справа – хто починає перший раунд?
Запрошую капітанів команд для проведення жеребкування
Раунд 1
«Збери літери»
Ведуча. Ми позмагаємося в конкурсі «Збери слова».
Необхідно за три хвилини зібрати найбільше слів, використовуючи літери слова тригонометрія.
Ведучий. Час пішов
( три, гори, горе, гімн, метр, гном, ром,орт, трон, ринг, Троя, термін, мерія, яр, ріг, метро, гот, море, Мирон, мир, ретро, )
СУДДЯ. Час вичерпано. Заслухаємо слова.
Бонусне запитання:
Пішов мірошник на млин. У кожному із 4 кутів він побачив по 3 мішки, на кожному мішку сиділо по 3 кішки, а кожна кішка мала при собі трьох кошенят. Під мішком сиділо по три мишки. Cкільки було ніг у млині?
(дві, а решта лапи)
Ведучий. Пані Справедливість, скільки балів одержали команди?
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 2
«Вірю - не вірю».
Ведуча. Другий конкурс «Вірю - не вірю». Кожній команді по черзі я читатимемо твердження, а члени команди повинні вирішити - правдиве воно чи ні. За кожне правильно вгадане твердження команда отримає 1 бал.
Ведучий. Твердження для команди дівчат:
(так, один геометричний факт носить назву «Задача Наполеона»)
(Не вірю. Так називали теорему Піфагора. А учнів, які вчили її напам’ять
без розуміння, називали «віслюками»)
іспанського уряду командуванню своїх військ? (Так, і за це його мало не
відправили на вогнище, бо вважали, що це він зумів тільки за допомогою
сатани.)
Ведуча. Твердження для команди хлопців:
Бонусне запитання:
Ведучий. Пані Справедливість, скільки балів одержали команди?
. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 3
«Хто я?»
Ведуча. Зараз ми переходимо до конкурсу «Хто я?».
Один із гравців команди отримає картинку, правда він її бачити не буде (бачитимуть зображення члени команди, воно буде спроектоване на екран позаду учасника ), на якій може бути предмет, або людина, які мають відношення до математики..
Завдання учасника - вгадати, що це за предмет чи персонаж, ставлячи до членів команди запитання, на які вони можуть відповідати лише «так» або «ні»
Ведучий. Пані Справедливість, хто Вам у цьому конкурсі сподобався більше? Ну і скільки у нас балів?
Бонусне запитання:
Раунд 4
«Бліц»
Ведучий. Наш наступний конкурсу «Бліц». Ми будемо ставити запитання і за 2 хвилини команда має дати якомога більше правильних відповідей. Відповідь має бути лаконічною «Чоловік» або «Жінка».
(жінці С. Ковалевській)
Ведучий. Час пішов.
Ведучий. Пані Справедливість, хто у цьому конкурсі був кращим?
Бонусне запитання:
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 5
«Відгадай пісню»
Ведуча. А зараз, дорогі хлопчики, мій улюблений конкурс «Відгадай пісню»
Я думаю, що моїм подругам рівних не буде.
Ведучий. Ми це ще побачимо.
І так, умови конкурсу: один з учасників конкурсу, вдягнувши навушники, прослухає пісню. Після цього він має своїй команді показати те, про що співається так, щоб його друзі відгадали назву пісні, або її заспівали.
Ведуча. Підказка: в пісні йде мова про математику (числа, фігури, математичні терміни).
Ведучий. Ну що, «чемпіонки» почнете першими?
Ведуча. Звичайно.
( Ведучий кличе одну з учасниць, яка і буде слухати пісню і показувати її членам команди. Потім це ж саме зробить ведуча.)
Пісні для конкурсу: «Вчать у школі», «Два на два – чотири», або ж «Сонячне коло», «Два дубки» чи інші.
Ведучий. Пані Справедливість, Вам слово!
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Фінал
Ведуча. Щоб остаточно визначити переможця проведемо гру - показуха
Ведучий. Кожна команда одержить по 5 математичних термінів, які потрібно показати.
циліндр піраміда
трапеція ромб
вершина радіус
рівняння формула
бісектриса висота
Ведуча. Пані Справедливість, Вам слово!
Суддя. Перемогу святкують ______________________.
Їх рахунок подвоюється.
Але я хочу сказати, що сьогодні перемогла наука. Ми побачили, що знання нам потрібні завжди і всюди – чи то ми хлопці, чи дівчата. Знання потрібні кожній людині, незважаючи на її стать, адже гендерна рівність – запорука розвинутого суспільства. Рівноправна участь жінок і чоловіків у всіх сферах життєдіяльності суспільства та держави є важливою умовою й гарантією утвердження демократії в Україні та запорукою її європейської інтеграції.