Позакласний захід "Математичний феєрверк"

Про матеріал

Розробка позакласного заходу містить різноманітні конкурси: "Знайомство", "Розминка", "Відгадай пісню", конкурс капітанів та інші, які мають на меті підвищення інтересу до вивчення математики, до її історії; активізувати та стимулювати розумову та пізнавальну діяльність учнів; розвивати самостійність і творчість; розширювати кругозір; розвивати логічне та образне мислення, математичну мову; перевірить вміння учнів застосовувати здобути знання у нестандартних ситуаціях.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробили:

Вчителі математики

Малич Олена Володимирівна,

Порфір'єва Дар'я Володимирівна

 

 

 

 

 2017

 

 

ГРА «МАТЕМАТИЧНИЙ ФЕЄРВЕРК»

МЕТА: Підвищення інтересу до вивчення математики, до її історії; активізувати та стимулювати розумову та пізнавальну діяльність учнів; розвивати самостійність і творчість; розширювати кругозір; розвивати логічне та образне мислення, математичну мову; перевірить  вміння учнів застосовувати здобути знання у нестандартних ситуаціях.

ОБЛАДНАННЯ:  портрети математиків, висловлювання великих вчених про значення математики, таблички з математичними формулами, виставка науково-популярної літератури.

ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ:

               Тим, хто вчить математику,

               Тим, хто любить математику,

               Тим, хто знає математику,

               Тим, хто ще не знає, що він любить математику,

                Цей захід присвячується…

 1-й ВЕДУЧИЙ:           Вітаємо всіх на грі «Математичний феєрверк», який присвячений цариці наук – математиці.   Усі ви з першого класу вивчаєте математику і тому прекрасно знаєте, яким високим частоколом формул і теорем відгородилась вона від непосвячених.

2-й ВЕДУЧИЙ:  Для тих, хто бажає увійти в її казковий світ і опанувати його таємниці, вже понад 40 століть існує і все більше вдосконалюється служба математики для початківців – науково-популярні твори, збірники цікавих задач та ігор, біографічні нариси про життя і діяльність великих математиків. Малесеньку часточку цієї скарбниці ви бачите на нашій виставці науково-популярної літератури.

1-й ВЕДУЧИЙ:   Що може математика? Астроному вона допомагає визначити шляхи далеких зірок. Інженер за допомогою математики розраховує реактивний літак, корабель або нову електростанцію. Вченому-фізику математика відкриває закони атомного ядра. Отже, математика може все або майже все там, де потрібно що-небудь рахувати. 

 2-й ВЕДУЧИЙ:  Геніальний французький вчений Блез Паскаль, який у молоді роки пізнав найвищі злети натхнення, писав: «Предмет математики настільки серйозний, що не варто пропускати нагоди зробити його трохи цікавішим». Сьогодні нам надається така можливість.

 1-й ВЕДУЧИЙ :   Для участі в нашій грі нам необхідно 3 команди . Для цього напередодні були визначені з кожного класу по 6 учнів,  для яких ми зараз і проведем жеребкування та команди визначаться з капітанами.

(учасники по черзі тягнуть фішки із назвами команд і займають свої місця за гральними столами)

 2-й ВЕДУЧИЙ :  Тож команди готові. А щоб гра була чесною, ми обрали почесне журі ( Оголошує склад журі).

(До журі підходить дівчина з підносом, на якому лежать терези, рахівниця, лупа, чорні окуляри.)

1-й ВЕДУЧИЙ:  Ми передаємо вам терези для зважування сил команд, рахівницю для підрахунків балів.

2-й ВЕДУЧИЙ: Лупу, щоб краще могли побачити позитивні якості команд. Та на випадок, коли вони зроблять щось не дуже вдало, даруємо вам чорні окуляри.

1-й ВЕДУЧИЙ: Настав час ознайомимося з кожною командою. 

КОНКУРС « Привітання»: Кожна команда повинна представити себе. Максимальна оцінка – 5 балів.

2-й ВЕДУЧИЙ  А щоб дати вам час поміркувати, ми проведемо конкурс для глядачів.  Конкурс для глядачів. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. В кінці нашого заходу найактивніші глядачі отримують винагороду.

1.Семеро чекали на восьмого 14 хвилин. Скільки хвилин чекав кожен

окремо ? (14 хв.)

2.Як називається другий місяць літа? (липень)

З.Петро ліг спати о 9 годині вечора, а будильник завів на 10 годину ранку. Скільки годин він проспав? (13 год.)

4.Яке каміння в морі? ( мокре)

5.Стіл має чотири кути. Один кут спиляли. Скільки кутів залишилося? (5 кутів)

б. Скільки пар ніг у коня? (дві)

7.Один чоловік купив трьох кіз за 3 гривні. Запитується по чому кожна коза пішла? (по дорозі)

8.Пішов мірошник на млин. У кожному із 4 кутів він побачив по 3 лантухи, на кожному лантуху сиділо по 3 кішки, а кожна кішка мала при собі трьох кошенят .  Під   лантухом сиділо по три мишки. Запитується: чи багато було ніг у млині? (дві, а решта лапи)

9. Двоє пішли - три цвяхи знайшли, Слідом четверо підуть- чи багато цвяхів знайдуть? (жодного)

10. Як можна одним лантухом   пшениці, змоловши її, наповнити два таких самих лантухи? ( вставити один в одний)

1-й ВЕДУЧИЙ: А зараз ближче ознайомимося з кожною командою.

 (виступають)

1-й ВЕДУЧИЙ: Журі оцінює ваші представлення, а ми переходимо до наступного конкурсу.

2-й ВЕДУЧИЙ:  КОНКУРС «Розминка»: Кожній команді необхідно відповісти на 5 запитань. За кожну правильну відповідь команда отримує по 1 балу. Час на роздуми 1хв.

 

Запитання 1-й команді:

  1. На полиці стоять 10 книжок. Якою за порядком буде сьома книжка, якщо рахувати справа наліво? (четверта)
  2. Розділити 5 яблук на 6 чоловік так, щоб жодне яблуко не довелося розрізати більше ніж на 3 частини. (Три яблука – на дві частини і два яблука – на три частини).
  3. Величина кута 30о. Чому дорівнює цей кут, якщо на нього подивитися під лупою з двократним збільшенням?  ( 30о).
  4. Що спільного між рівнянням, яке має розв’язування  та деревом ?  ( В них є корінь).
  5. Що це за формула та для чого її застосовують?      V=abc    (Об’єм куба).

Запитання 2-й команді:

  1. Одне яйце  варять  4 хв. Тоді воно вважається звареним . За скільки хвилин можна зварити п’ять яєць? ( За 4 хв.)
  2. На протязі доби ¼ часу кішка їсть, залишок часу – вона спить. Скільки годин на добу кішка спить? ( 18 годин).
  3. Що спільного між теоремою та театром ? ( Слово «теорема» походить від грецького, що означає розглядую, спостерігаю).
  4. Назвіть найбільше натуральне число. ( Його не існує).
  5. Що це за формула та для чого її застосовують?   L=2пr    (Довжина кола).

Запитання 3-й команді:

  1. Кравець має кусок сукна 18 м. і кожний день відрізає від нього по 3 м. На який день він це зробить останній раз? (На п’ятий день).
  2. Що спільного між відсотками та звичайними дробами? (Частина від числа)
  3. У двох був брат Іван, а в Івана братів не було. Хто ці двоє?   (сестри)
  4. Піфагор, Лобачевский, Ковалевські, Менделєєв – відомі вчені. Хто з них не математик?   (Менделєєв)
  5. Що це за формула та для чого її застосовують?    S=πr2. (Формула для знаходження площі круга).

1-й ВЕДУЧИЙ: Журі оцінює даний конкурс, а ми переходимо до наступного конкурсу.

КОНКУРС «Відгадай пісню»   

1-й  ВЕДУЧИЙ:  Зараз ми перевіримо музичні здібності наших учасників.

2-й  ВЕДУЧИЙ: Один учасник прослуховує  відому пісню та показує її зміст. Головне, щоб інші учасники його команди змогли назвати цю пісню або строчку з неї.

1-й  ВЕДУЧИЙ: Одна підказка – у словах кожної пісні є числа. На вгадування відводиться 1 хв.

Потім все разом співають цю пісню. За вгадану пісню – 5 балів.

Назви пісень: 

  • « 33 корови»
  • «2*2=4»
  • « Три білих коня»

1-й ВЕДУЧИЙ  КОНКУРС КАПІТАНІВ:

Капітану кожної команди необхідно показати свою ораторську майстерність. Потрібно виступити з промовою з теми: « Яким ти уявляєш собі урок математики у 2200 році?».  Максимальна оцінка – 5 балів.

 

А в цей час: ГРА З ГЛЯДАЧАМИ:

  1. У батьків 6 синів. Кожен з них має сестру. Скільки дітей у батьків?(7)
  2. Двоє батьків, двоє синів поділили між собою три яблука так, що кожному дісталося по одному. Як це трапилося? ( їх було троє: дід, батько, син)
  3. Скільки граней у шестигранного олівця.   (8)
  4. Екіпаж запряжений трійкою коней пробіг за 1 годину 15 км. Скільки км пробіг кожен кінь?
  5. Що спільного між деревом баобаб і рівнянням?   (корінь)
  6. Скільки буде десятків, якщо два десятки помножити на два десятки? (40 десятків)
  7. Півень на одній нозі важить 4 кг.    Скільки важить півень на двох ногах?   (4 кг)

 

1-й  ВЕДУЧИЙ: А зараз слово нашим капітанам.

КОНКУРС ВІРЮ-НЕ ВІРЮ:

Кожній команді необхідно відповісти на 5 запитань. Підіймаючи сигнальну картку. Зелена – вірю, червона – ні.  За кожну правильну відповідь  команда отримує по 1 балу.

Запитання 1-й команді:

  1. Чи віриш ти, що Шарль Перро, автор «Червоної Шапочки», написав казку «Кохання циркуля та лінійки»? ( Так, є така казка.)
  2. Чи віриш ти, що Нобелівська премія не надається дослідженням в галузі математики, тому що жінка Нобеля втекла з математиком ? ( Так
  3. Чи віриш ти, що на могилі відомого астронома Галілео Галілея, є такий надпис « Він зупинив Сонце та зрушив Землю»? ( Ні, такий надпис є  на могилі Коперника, польського астронома.)
  4. Чи віриш ти, що великий Евклід сказав царю Птолемею: « В геометрії немає царської дороги»?  (Так)
  5. Чи віриш ти, що давньогрецький математик Діофант за приданням жив у бочці? ( Ні, у бочці за придання жив давньогрецький філософ Діоген.)

Запитання 2-й команді:

  1. Чи віриш ти, що в основі всіх сучасних підручників з геометрії лежать знамениті «Начала» Евкліда, написані в IV столітті до н. є.?  ( Так )
  2. Чи віриш ти, що брати Грімм, автори казки «Бременські музиканти», написали казку «Чудові пригоди трикутника»? ( Ні )
  3. Чи віриш ти, що Піфагор брав участь в кулачних боях на 58 Олімпіаді, яка проходила в 548 році до н. є.? ( Так. Він був чемпіоном з цього виду спорту і виборював цей титул ще на декількох олімпіадах.)
  4. Чи віриш ти, що відомий Фалес був вболільником та помер на трибуні Олімпійського  стадіону під час бою Піфагора? ( Так, на 58 Олімпіаді.)
  5. Чи віриш ти, що французького математика Франсуа Вієта називали «королем математики»? ( Ні, «королем математики» називали Карла Гаусса.)

Запитання 3-й команді:

  1. Чи віриш ти, що першою жінкою-математиком була Софія Ковалевська? (Ні, Гепатія Олександрійська. Софія Ковалевська була першої жінкою членом-кореспондентом Петербургської академії наук, у 1889 р. )
  2. Чи віриш ти, що англійська королева, коли прочитала казку Льюіса Керола «Алиса в стране чудес»  так захопилася, що наказала доставити їй всі книжки чудового казкаря ? ( Так, але була дуже розчарована, оскільки в усіх інших книгах містились лише математичні викладки та формули.)
  3. Чи віриш ти, що першим метод нумерації крісел у театрі за рядами та місцями запропонував Евклід? ( Ні, Декарт.)
  4. Чи віриш ти, що квітка, зображена на фото названа ім’ям відомої жінки-математика? ( Так, привезена  Гортензією Лєпот, француженкою, з Індії.)
  5. Чи віриш ти, що існує теорема, яка дуже просто формулюється,  але до сих пір не доведена ? (Так, це – теорема Ферма.)

КОНКУРС « Обганялки»

1-й  ВЕДУЧИЙ: Мабуть, у кожного із вас є багато гарних друзів. А де ви бачили, щоб друг залишив друга у біді? Цього ніхто не допустить. А що є справжньою бідою, як не те, коли тебе викликають відповідати, а в голові немає жодної розумної думки!

2-й  ВЕДУЧИЙ: Друзі поспішають на допомогу і хто жестами, а хто мімікою намагається допомогти і щось підказати. І, деколи, їм це зовсім непогано вдається.

1-й  ВЕДУЧИЙ:. Сьогодні ми подивимось, яких успіхів досягли наші учасники у цьому жанрі учнівського мистецтва

На плакаті написано по 5 слів для кожної команди. Один учасник команди їх бачить, інші – ні. Він повинен показати , охарактеризувати за 2 хв. ці слова для своєї команди, не називаючи їх, а вони – назвати їх. За кожне назване слово – 1 бал.

Слова для показу:

1 команда:                                2  команда:                                      3 команда:


  • алгебра                               геометрія     промінь                                            
  • множення                           додавання    віднімання
  • пряма                                  радіус                                        кут
  • задача                                  рівняння                                       формула
  • лінійка                                 циркуль                                       транспортир    

 

А щоб дати час поміркувати нашому журі, ми проведемо конкурс для глядачів.

  1. Чи віриш ти, що Піфагор брав участь у 58 Олімпіаді, що він бігав
    на  100 м?  (Ні,  Піфагор брав участь у кулачних боях.)
  2. Чи віриш ти, що існує 25 спо­собів доведення теореми Піфагора? (Ні, відомо 370 способів.)
  1. Чи віриш ти, що Франсуа Вієт розшифрував таємне листування
    іспанського уряду командуванню своїх військ? (Так, і за це його ма­ло не відправили на вогнище, бо вважали, що це він зумів тільки за
    допомогою сатани.)
  2. Чи віриш ти, що Г.Х.Андерсон, автор казки «Снігова королева»,  написав казку «Пригоди конуса»? (Ні, такої казки не існує.)
  3. Чи віриш ти що Рене Декарт першим запропонував метод ну­мерації крісел у театрі за рядами і місцями? (Так.)
  4. Чи віриш ти, що Ковалевська була в оточеному Парижі у дні
    Паризької комуни? (Так, була.)

 

 

Журі оголошує результати, нагороджує переможців та всіх учасників гри.

ЗАКЛЮЧНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ :

Нажаль наша гра закінчилась. Думаю, що сьогодні всім було весело та цікаво. Всім дуже дякую. До наступних зустрічей. 

doc
Додано
4 листопада 2018
Переглядів
857
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку