Розробка позакласного заходу містить різноманітні конкурси: "Знайомство", "Розминка", "Відгадай пісню", конкурс капітанів та інші, які мають на меті підвищення інтересу до вивчення математики, до її історії; активізувати та стимулювати розумову та пізнавальну діяльність учнів; розвивати самостійність і творчість; розширювати кругозір; розвивати логічне та образне мислення, математичну мову; перевірить вміння учнів застосовувати здобути знання у нестандартних ситуаціях.
Розробили:
Вчителі математики
Малич Олена Володимирівна,
Порфір'єва Дар'я Володимирівна
2017
ГРА «МАТЕМАТИЧНИЙ ФЕЄРВЕРК»
МЕТА: Підвищення інтересу до вивчення математики, до її історії; активізувати та стимулювати розумову та пізнавальну діяльність учнів; розвивати самостійність і творчість; розширювати кругозір; розвивати логічне та образне мислення, математичну мову; перевірить вміння учнів застосовувати здобути знання у нестандартних ситуаціях.
ОБЛАДНАННЯ: портрети математиків, висловлювання великих вчених про значення математики, таблички з математичними формулами, виставка науково-популярної літератури.
ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ:
Тим, хто вчить математику,
Тим, хто любить математику,
Тим, хто знає математику,
Тим, хто ще не знає, що він любить математику,
Цей захід присвячується…
1-й ВЕДУЧИЙ: Вітаємо всіх на грі «Математичний феєрверк», який присвячений цариці наук – математиці. Усі ви з першого класу вивчаєте математику і тому прекрасно знаєте, яким високим частоколом формул і теорем відгородилась вона від непосвячених.
2-й ВЕДУЧИЙ: Для тих, хто бажає увійти в її казковий світ і опанувати його таємниці, вже понад 40 століть існує і все більше вдосконалюється служба математики для початківців – науково-популярні твори, збірники цікавих задач та ігор, біографічні нариси про життя і діяльність великих математиків. Малесеньку часточку цієї скарбниці ви бачите на нашій виставці науково-популярної літератури.
1-й ВЕДУЧИЙ: Що може математика? Астроному вона допомагає визначити шляхи далеких зірок. Інженер за допомогою математики розраховує реактивний літак, корабель або нову електростанцію. Вченому-фізику математика відкриває закони атомного ядра. Отже, математика може все або майже все там, де потрібно що-небудь рахувати.
2-й ВЕДУЧИЙ: Геніальний французький вчений Блез Паскаль, який у молоді роки пізнав найвищі злети натхнення, писав: «Предмет математики настільки серйозний, що не варто пропускати нагоди зробити його трохи цікавішим». Сьогодні нам надається така можливість.
1-й ВЕДУЧИЙ : Для участі в нашій грі нам необхідно 3 команди . Для цього напередодні були визначені з кожного класу по 6 учнів, для яких ми зараз і проведем жеребкування та команди визначаться з капітанами.
(учасники по черзі тягнуть фішки із назвами команд і займають свої місця за гральними столами)
2-й ВЕДУЧИЙ : Тож команди готові. А щоб гра була чесною, ми обрали почесне журі ( Оголошує склад журі).
(До журі підходить дівчина з підносом, на якому лежать терези, рахівниця, лупа, чорні окуляри.)
1-й ВЕДУЧИЙ: Ми передаємо вам терези для зважування сил команд, рахівницю для підрахунків балів.
2-й ВЕДУЧИЙ: Лупу, щоб краще могли побачити позитивні якості команд. Та на випадок, коли вони зроблять щось не дуже вдало, даруємо вам чорні окуляри.
1-й ВЕДУЧИЙ: Настав час ознайомимося з кожною командою.
КОНКУРС « Привітання»: Кожна команда повинна представити себе. Максимальна оцінка – 5 балів.
2-й ВЕДУЧИЙ А щоб дати вам час поміркувати, ми проведемо конкурс для глядачів. Конкурс для глядачів. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. В кінці нашого заходу найактивніші глядачі отримують винагороду.
1.Семеро чекали на восьмого 14 хвилин. Скільки хвилин чекав кожен
окремо ? (14 хв.)
2.Як називається другий місяць літа? (липень)
З.Петро ліг спати о 9 годині вечора, а будильник завів на 10 годину ранку. Скільки годин він проспав? (13 год.)
4.Яке каміння в морі? ( мокре)
5.Стіл має чотири кути. Один кут спиляли. Скільки кутів залишилося? (5 кутів)
б. Скільки пар ніг у коня? (дві)
7.Один чоловік купив трьох кіз за 3 гривні. Запитується по чому кожна коза пішла? (по дорозі)
8.Пішов мірошник на млин. У кожному із 4 кутів він побачив по 3 лантухи, на кожному лантуху сиділо по 3 кішки, а кожна кішка мала при собі трьох кошенят . Під лантухом сиділо по три мишки. Запитується: чи багато було ніг у млині? (дві, а решта лапи)
9. Двоє пішли - три цвяхи знайшли, Слідом четверо підуть- чи багато цвяхів знайдуть? (жодного)
10. Як можна одним лантухом пшениці, змоловши її, наповнити два таких самих лантухи? ( вставити один в одний)
1-й ВЕДУЧИЙ: А зараз ближче ознайомимося з кожною командою.
(виступають)
1-й ВЕДУЧИЙ: Журі оцінює ваші представлення, а ми переходимо до наступного конкурсу.
2-й ВЕДУЧИЙ: КОНКУРС «Розминка»: Кожній команді необхідно відповісти на 5 запитань. За кожну правильну відповідь команда отримує по 1 балу. Час на роздуми 1хв.
Запитання 1-й команді:
Запитання 2-й команді:
Запитання 3-й команді:
1-й ВЕДУЧИЙ: Журі оцінює даний конкурс, а ми переходимо до наступного конкурсу.
КОНКУРС «Відгадай пісню»
1-й ВЕДУЧИЙ: Зараз ми перевіримо музичні здібності наших учасників.
2-й ВЕДУЧИЙ: Один учасник прослуховує відому пісню та показує її зміст. Головне, щоб інші учасники його команди змогли назвати цю пісню або строчку з неї.
1-й ВЕДУЧИЙ: Одна підказка – у словах кожної пісні є числа. На вгадування відводиться 1 хв.
Потім все разом співають цю пісню. За вгадану пісню – 5 балів.
Назви пісень:
1-й ВЕДУЧИЙ КОНКУРС КАПІТАНІВ:
Капітану кожної команди необхідно показати свою ораторську майстерність. Потрібно виступити з промовою з теми: « Яким ти уявляєш собі урок математики у 2200 році?». Максимальна оцінка – 5 балів.
А в цей час: ГРА З ГЛЯДАЧАМИ:
1-й ВЕДУЧИЙ: А зараз слово нашим капітанам.
КОНКУРС ВІРЮ-НЕ ВІРЮ:
Кожній команді необхідно відповісти на 5 запитань. Підіймаючи сигнальну картку. Зелена – вірю, червона – ні. За кожну правильну відповідь команда отримує по 1 балу.
Запитання 1-й команді:
Запитання 2-й команді:
Запитання 3-й команді:
КОНКУРС « Обганялки»
1-й ВЕДУЧИЙ: Мабуть, у кожного із вас є багато гарних друзів. А де ви бачили, щоб друг залишив друга у біді? Цього ніхто не допустить. А що є справжньою бідою, як не те, коли тебе викликають відповідати, а в голові немає жодної розумної думки!
2-й ВЕДУЧИЙ: Друзі поспішають на допомогу і хто жестами, а хто мімікою намагається допомогти і щось підказати. І, деколи, їм це зовсім непогано вдається.
1-й ВЕДУЧИЙ:. Сьогодні ми подивимось, яких успіхів досягли наші учасники у цьому жанрі учнівського мистецтва
На плакаті написано по 5 слів для кожної команди. Один учасник команди їх бачить, інші – ні. Він повинен показати , охарактеризувати за 2 хв. ці слова для своєї команди, не називаючи їх, а вони – назвати їх. За кожне назване слово – 1 бал.
Слова для показу:
1 команда: 2 команда: 3 команда:
А щоб дати час поміркувати нашому журі, ми проведемо конкурс для глядачів.
Журі оголошує результати, нагороджує переможців та всіх учасників гри.
ЗАКЛЮЧНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ :
Нажаль наша гра закінчилась. Думаю, що сьогодні всім було весело та цікаво. Всім дуже дякую. До наступних зустрічей.