Позакласний захід "Міс Математика та Містер Математик "

Про матеріал
Поглибити й розширити знання учнів з математики; розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість, логічне мислення учнів; виховувати вміння вчитися, самостійно здобувати математичні знання.
Перегляд файлу

Міс Математика та Містер Математик

Зустріч за круглим столом.

 

Мета: Перевірити вміння учнів застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях, активізувати розумову діяльність учнів, розвивати бажання застосовувати здобуті знання для досягнення поставленої мети.

Обладнання: Висловлення видатних людей про математику, малюнки, картки.

Форма проведення: Конкурс.

“Математику й через те вивчати треба, що вона впорядковує розум.”

(М. В. Ломоносов)

“ Математика – це мова, якою користуються всі точні науки.”

(М. І. Лобачевський)

“ Математика – гімнастика розуму. ”

(О. В. Суворов)

“Сила математики – в її практичному застосуванні.”

(М. О. Митропольський)

“У математиці є своя краса, як у поезії і музиці. ”

(М. Є. Жуковський)

Члени журі.

 

Хід конкурсу.

Вступ.

   1. Вступне слово вчителя.

Добрий день, шанувальники математики! Сьогодні ми проведемо зустріч за круглим столом “Міс Математика та Містер Математик ”.

Математика, як наука виникла в Стародавній Греції в VII-III ст. до нашої ери і в перекладі з древньогрецької означає “наука”, “знання”.

Ми сподіваємося, що сьогоднішня наша зустріч за круглим столом буде цікавою, пізнавальною, навчальною. Що всі ви виявите максимум кмітливості, сміливості, веселості, коректності та організованості.

   2. Учні.

 

Всім – добрий день, друзі, –

Дівчата й хлоп’ята!

Ми раді у залі

Вас нині вітати!

 

Покликав круглий стіл

Нас сюди на змагання.

Знавцям й глядачам –

Особливі вітання!

 

Відомо усім

(Тут відсутні секрети) –

В школі різні

Вивчають предмети

 

Наук у нас різних

Вивчають багато.

Яку ж з них ми будемо

Нині вітати?

 

 

Під звуки музики  виходять команди  класів (з 6 кращих учнів (3 учні, 3 учениці)). Їх запрошують зайняти місця за столами. Представляються члени журі. Правила конкурсу: правильна відповідь – 3 бали, відповідь – 2 бали, неправильна відповідь – 1 бал.

Вчитель. Учасникам команд та їх уболівальникам хочемо побажати успіхів.

 

   2. Завдання конкурсу.

1. Домашнє завдання.

а) вірш “Ода математиці”;

б) яким ти уявляєш урок математики у 2100 році.

 

   Вірш “Математика”

Ти визнана давно главою всіх наук –

Потрібна нам ти скрізь, завжди і всюди.

Без математики ми нині як без рук.

З тобою з казки дійсність творять люди.

Освоївши тебе – рвемося у політ.

Створили вже розумні ми машини,

Штурмуємо космічний світ

І різних фактів визнаєм причини.

З тобою ми невпинно ростемо,

З тобою – підкоряємо природу.

Твої досягнення ми віддамо

На благо будівничого народу.

 

 Гімн математиці.

Сьогодні будемо, друзі, з вами

Царицю всіх наук вітати

Так можемо гордо і по праву

Ми математику назвати,

Наук на світі є багато,

Їх навіть важко полічити,

Та нам їх треба добре знати

Щоб всесвітом оволодіти.

Наука – знайдені алмази:

Вугілля, золото і мідь.

В руках людей могутній лазер

І сотні зрошених угідь.

Наука – хліб мільйоннотонний,

Дари розвіданих морів

І винограду пишні грона,

Й серед пустель пташиний спів.

Це атом – скорений людині,

Нові потужні русла рік.

Дерзання й пошуки невпинні –

Це наш великий славний вік.

Наука нам допомагає

Ракети в космос запускати.

І будувати всюдиходи,

Щоб грунт на місяці вивчати.

Це все розвідані орбіти.

На Марсі вимпел наш розцвів.

І на Венеру шлях відкрито –

Й сюди наш розум долетів

До різних ми наук охочі

Нехай ведуть нас до вершин.

Та зараз ми сказати хочемо:

Наш математиці уклін!

 

В математиці країні.   сл.  С. Погорєловського.

І сувора й солов’їна

Математика країна.

Праця тут іде завзято

Вмій лиш спритно рахувати.

Вмій ділити, віднімати,

Множить швидко й додавати.

Вмій кмітливо все збагнути,

Першим в відповіді бути!

Ледарів у нас немає,

Хто руки не піднімає?

Вирушаймо в путь.

Нас цікаві справи ждуть.

Цифри можна прочитати

І про все на світі знати,

Скільки коксу домнам треба

Й про політ космічний в небо,

Скільки зір дрібних, як просо

У веснянок є на носі.

Все умій ти пов’язати,

Про складне й просте сказати.

Наш девіз – все гарно знати,

Вміти добре рахувати.

Виростаймо ж – і у путь.

Хай знання із нами йдуть.

Ну а потім, в результаті,

Все, як слід, підсумувати,

Й розділити на усіх

І багатство, й щедрий стіл.

 

Учитель. Діти, подивіться, до нас завітала її величність Цариця-математика

 

Посвячення в математики.

Учасники команд пролазять під стіл, Цариця-математика задає їм питання і ставить печатку на руку “Матема”.

Запитання.

  1. Двічі по два?
  2. Скільки сторін у трикутника?
  3. Скільки учнів у твоєму класі?
  4. 37?
  5. ?
  6. Чому дорівнює площа квадрата?
  7. ?
  8. ?
  9. ?
  10.   1?
  11.   50:10?
  12.   Я називаю числа 13,14,15 назви наступне число.
  13.   це звичайний дріб чи десятковий?
  14.   ?
  15.   5кг+2кг=?
  16.   Скільки хвилин у годині?
  17.   А і Б сиділи на трубі, А упала, Б пропала, що залишилось?
  18.   Що більше 20м чи 30м?

 

Молодці, всі учасники команд посвячені у математики. Музика, оплески учнів.

Ми просимо журі оголосити підсумки першого конкурсу “Домашнє завдання”. Підбиття підсумків за домашнє завдання.

 

 

 

 

2. Конкурс “Розминка”.

 

Вчитель. Увага! У конкурсі “Розминка” кожна команда повинна проявити свою кмітливість і уважність, дотепність і гостроту мислення. Завдань буде усього чотири. Першою відповідає та команда, яка підняла руку.

 

Завдання:

          1. У батька 5 дочок і кожна має брата. Скільки дітей у батька? (шість)

2. Одне яйце варять протягом 4-ох хвилин. Тоді воно вважається звареним. За скільки хвилин можна зварити 5 яєць?

3. Селянин ішов до залізничної станції і зустрів дві бабусі, кожна з яких несла по два кошики і в кожному кошику було по два кролі. Скільки людей і тварин йшло до станції? (Один селянин)

4. Скільки квадратів на кожному з малюнків?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      (11)

 

 

 

3. Конкурс “Математичний бій”.

 

1. Найменше натуральне число ? (один)

2. Назви компоненти при додаванні.

3. Як сказати одним словом ? (Половина).

4. Відрізок, що сполучає дві точки кола і проходить через його центр називається … (діаметр).

5. Наочне зображення різних відомостей і даних. (діаграма)

6. Перевести 3дм в сантиметри. (30см)

7. Найбільше натуральне число. (не існує)

8. Як називається дріб, записаний з допомогою риски? (звичайний)

9. Чому дорівнює округлене до десятих значення числа 15,73? (15,7)

10. Як називається результат віднімання двох чисел? (різниця)

11. Як називається результат ділення двох чисел? (частка)

12. Дроби бувають звичайні і … (десяткові)

 

Журі підбиває підсумки конкурсу.

Вчитель. Як ви думаєте чи завжди дроби мали такий вигляд як сьогодні. З потреб практики виникло поняття дробу, чисельник дорівнював 1, а знаменники різні. Послухайте доповідь.

А чи знаєте ви, що у Греції та Єгипті довгий час користувалися дробами з чисельником 1, а знаменники різні. Інші народи навпаки користувались дробами із сталими знаменниками. Вавілоняни користувались дробами зі знаменником 12. Але вже грецький математик Герон Олександрійський (І ст. до н. е.) використовував дроби з будь-якими чисельником і знаменником. Знаєте, як називались дроби у Стародавній Русі? У Стародавній Русі дроби називали “частками”, а згодом окремі дроби мали спеціальні назви.

 

Дроби

Сучасна назва

Стародавня назва

одна шоста

півтретини

одна восьма

півчетвертини

одна дванадцята

пів-півтретини

одна шістнадцята

пів-півчетвертини

одна двадцять четверта

пів-пів-півтретини або мала третина

одна тридцять друга

пів-пів-півчетвертини

 

 

4. Конкурс “Заморочки з бочки”

 

Командам пропонується відгадати загадки.

  1. Щоб записувати числа

Чітко правильно і стисло,

Щоб ці числа прочитати,

Точно все підрахувати,

Розгадати шифри,

Нам потрібні …

     (цифри)

 

  1. Чисел натуральних в світі є багато,

З них число найбільше не можна назвати

Найменше ж знати всім годиться,

І це звичайно …

             (одиниця)

 

  1. На число це, знайте діти,

Заборонено ділити.

Проте множити – чудово,

Зразу відповідь готова.

Нероби собі проблем,

Обережно будь з …

    (нулем)

  1. Їх в підручнику багато,

Кожну треба розв’язати.

І не будьте ви ледачі

Та розв’язуйте …

    (задачі)

 

  1. По ній довго можна йти,

Кінця-краю не знайти.

І початку там нема,

Бо це лінія …

    (пряма)

 

  1. Щоб довжини виміряти,

Інструмент цей треба мати.

Як будуємо пряму –

Цей же прилад я візьму.

Вийде не пряма, а змійка,

Як загубиться …

    (лінійка)

 

Остання загадка. Відповідає, хто швидше підніме руку.

 

  1. В навчанні нам допомагає,

Про числа він розповідає,

Відрізки, формули, кути …

Його нам треба берегти.

Повинен знати кожен учень:

Наш друг і помічник …

    (підручник)

 

5. Конкурс “Відгадай”

Якщо слово, відгадане після першої підказки, то команда отримує 3 бали, якщо після другої підказки – 2 бали, після третьої підказки – 1 бал.

  1. –   Це поняття стосується дробу.
  • Він показує, на скільки рівних частин поділене ціле.
  • Він записується під рискою дробу.

(знаменник)

  1. –   За допомогою неї розв’язують деякі задачі.
  • Добуток її крайніх членів дорівнює дорівнює добутку          середніх.
  • Це рівність двох відношень.

(пропорція)

  1. –   Він вказується на білетах до цирку.
  • Це кусок торта.
  • Це частина круга, обмежена двома радіусами і дугою.

(сектор)

 Остання загадка. Відповідає, хто швидше підніме руку.

  1. –   Це арифметична дія ІІ ступеня.
  • Для неї виконується переставна, сполучна, розподільна властивості.
  • Її  можна замінити сумою однакових доданків.

(множення)

 

  1. Пісенний конкурс.

 

Проспівати пісні, де зустрічаються числівники. Команда, яка протягом 20с. не заспіває пісню, вибуває.

 

7.   Конкурс художник. Намалювати малюнок по пам’яті.

 

  1. Конкурс уболівальників  “Ой не можу”.

Викликаються по 4 уболівальники з кожного класу і послідовно називають натуральні числа, але замість чисел, кратних трьом, говорять “Ой не можу”. Хто збивається з такого рахунку – вибуває з гри.

 

  1. Конкурс капітанів  “Весела рибалка”.

1) На столі-“озері” в різних місцях розкидані вирізані з паперу рибки. До кожної рибки прикріплена задача. Капітани повинні вудочкою спіймати рибку. Болільники активно допомагають своїм командам. Можна звернутися за допомогою до глядачів і команди.

 

 

Задачі до конкурсу.

  1. Супутник Землі робить перший оберт за 1год. 40 хв., а другий – за 100 хв. Як це пояснити?  (1 год. 40 хв.=100 хв.)
  2. Двоє грали в шахи 2 год. Скільки часу грав кожний?  (2 год.)
  3. На гілці сидить ворона. Що потрібно зробити, щоб зрізати гілку, не потривоживши ворону?  (дочекатися поки ворона полетить)
  4. Яку частину години становить урок?  ( години)
  5. Площа квадрата зі стороною 5 см?  (25 см2)
  6. Вираз ще записують …  ()

 

  1. Із закритими очима капітани навпомацки відгадують назви інструментів з геометричного набору. (косинець, лінійка, транспортир, циркуль)
  2. Відгадують моделі круглих тіл обертання. (куля, циліндр, конус)

 

  1. Зупинка “Відпочинок”. Математична байка.

Сценка “Що важче?”. (Виходять два учні)

І частина

  • Як ти вважаєш, що важче математика за шостий клас чи англійська мова?
  • Я думаю (дістає підручник, зважує), що англійська мова.
  • А на мій погляд, математика важча.
  • Та ні англійська!
  • А давай перевіримо. (Б’є другого по голові підручником з англійської мови).
  • Ти що робиш?
  • Як що? Експеримент проводжу. Це була англійська. А тепер спробуємо математику. (Б’є підручником з математики).
  • Ну, то що важче?
  • Математика …
  • От бачиш.

ІІ частина.

(Бабуся звертається до онука, другого учня, який грав у І частині)

  • Ох онучку, чого ти такий сумний? Може захворів?
  • Та ні… Просто від математики голова розколюється.
  • Ох ти, сердешний… Та невже в школі нічого легшого від математики немає?
  • Є і легше. Англійська, наприклад.

Звичайно, питання про те, що легше – математика чи англійська, кожний вирішує для себе сам і, сподіваємося, не такими “методами”, як у жартівливій сценці.

 

  1. Останній конкурс.

 

В команді, яка перемогла, буде визначена “Міс математика” та “Містер математик”.

Учні шикуються в одну лінію. Кожна правильна відповідь дає змогу пересуватися на одну лінію вперед (їх усього 6). Ті учні, які досягли шостої лінії, нагороджуються зірочкою. Двоє учнів, які дали найменшу кількість правильних відповідей, вибувають з гри.

На дошці прикріплені картки з номерами та варіантами відповідей. Кожен учень має 6 карток з номерами і показує журі номер правильної відповіді. Якщо на дошці правильної відповіді немає, то картка не піднімається.

   

 

 

 

 

Запитання.

  1. Як називається результат додавання чисел?
  2. Периметр якої фігури дорівнює подвоєному добутку суми двох сторін?
  3. Як називається фігура, яка складається з усіх точок площини, рівновіддалених від даної?
  4. Периметр якої фігури в чотири рази більший за її сторону?
  5. Як називається результат ділення двох чисел?
  6. Як називається результат множення двох чисел?
  7. Як називається результат віднімання двох чисел?
  8. Як називається вираз а2?
  9. Який кут називається прямим?
  10.  В якій геометричній фігурі є прямий кут?
  11.  Чому дорівнює число ?
  12.  Який вчений першим обчислив значення числа ?
  13.  Як називається відрізок, що сполучає довільну точку кола з його центром?
  14.  Як називається круг, який обов’язково є в конусі?
  15.  “Сила математики – в її практичному застосуванні”. Хто це сказав? (Митропольський).
  16.  “Математику вже тому вчити потрібно, що вона розум до порядку приводить”. Чиї це слова? (Ломоносов).

 

12. Фінал (вірші)


  1. За хвилиною – хвилина

Ось і грі прийшов кінець.

Тож показуйте нам рахунок:

Хто сьогодні молодець?

 

  1. Три команди добре грали,

Хоч без досвіду гравці.

Відповіді показали –

Що всі – молодці!

 

  1. Та показує рахунок,

Що одна з команд сильніша,

І з наук твердим гранітом

Впоралася вона спритніше.

 

  1. Оплесками переможців,

Дружно будемо вітати,

Їм солодкий приз – медалі

Щоб було про що згадати.

 

  1. І команді другій також

Ми дамо призів таких,

Але інші це медалі,

Бо діаметр менший в них.

 

  1. Тож прийміть від нас на пам’ять

Ці медалі “золоті”

Вам бажаємо удачі

І в навчанні, і в житті!


  1. Підбиття підсумків.

 

  1. Підбиття підсумків конкурсів, нагородження переможців гри.
  2. Визначення “Міс математики” та “Містер математик”.

 

Ми прощаємося з вами, але не з математикою. Математика настільки важлива і потрібна людям, що її ви будете вивчати ще не один рік. Бажаю вам успіхів на цьому довгому і цікавому шляху!

 

 

1

 

doc
Додано
2 березня 2019
Переглядів
1064
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку