Позакласний захід "Мовний колейдоскоп" (до місячника української мови та писемності ) для учнів 2-3 класів

Про матеріал

Мета заходу навчати дітей розуміти і збагачувати рідну мову, формувати розуміння того, що українська мова - наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна, як держава. Розширювати знання про красу і багатство української мови. Пробудити почуття національної гідності. Розвивати логічне і творче мислення. Виховувати любов до рідної мови, звичаїв, народнї творчості, почуття поваги до всього свого, українського, бажання розмовляти рідною мовою.

Перегляд файлу

Мовний колейдоскоп

Мета. Навчати дітей розуміти і збагачувати рідну мову, формувати розуміння того, що    

українська мова - наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна, як держава. Розширювати знання про красу і багатство української мови. Пробудити почуття національної гідності. Розвивати логічне і творче мислення. Виховувати любов до рідної мови, звичаїв, народнї творчості,  почуття поваги до всього свого, українського, бажання розмовляти рідною мовою. 
Обладнання. Презентація «Мовний калейдоскоп», відеоролик «Легенда про пісню», , вислови про мову, караоке пісня «Смерека», картки, загадки, зірки.
Хід заходу:

І Організаційний момент

Кричалка

ІІ Вступ

(Вчитель демонструє калейдоскоп – іграшку.)

  • Калейдоско́п (від грец. καλός — красивий, εἶδος — вид, σκοπέω — дивлюся, спостерігаю) — оптичний прилад, що дозволяє створювати візерунки. У переносному сенсі — швидка зміна явищ, осіб, подій.
  • Спочатку задуманий як науковий інструмент, калейдоскоп пізніше випускався як іграшка.
  • Але нас сьогодні не про маленькі дитячі іграшки, пустощі та забавлянкицікавить не шматочки яскравого кольорового скла, а барвиста, яскрава українська мова. На яку ми дивимося, спостерігаємо, відчуваємо, створюємо, удосконалюємо, щоб вона була такою ж гарною, як калейдоскоп.

«Асоціативний кущ» утворюємо за допомогою вірша


Українська рідна мова
Мелодійна, СВІТАНКОВА.
Ти від серця йдеш до серця
І дзвениш, як те ДЖЕРЕЛЬЦЕ.

 

Щира, світла і казкова,
Ніжна-ніжна, ПЕЛЮСТКОВА.
Ти багата і барвиста,
І дзвінка, і ПРОМЕНИСТА.

 

І буденна, і святкова,
Мово наша КАЛИНОВА!
І свята, і найрідніша,
І для слуху НАЙМИЛІША!

 

У тобі ясне світання,
Є любов, а є КОХАННЯ.
Ти така ясна, чудова,
Мово наша ВЕСЕЛКОВА!

 

У тобі глибінь кринична,
Ти близька для нас і ЗВИЧНА.
І весела, і завзята,
Ти дотепна і КРИЛАТА.

 

Лагідна і терпелива,
То сумна, то ЖАРТІВЛИВА!
Іскрометна і лірична,
І пісенна, й ПОЕТИЧНА.

 

Дорога а ще — пречиста,
То звичайна, то ВРОЧИСТА!
Ти цікава й щедра мова,
І відкрита, й ЗАГАДКОВА.

 

І повільна, й блискавична,
І звичайна, й ФАНТАСТИЧНА.
І щаслива, і нещасна,
Історична і СУЧАСНА.

 

Ділова і виробнича,
I відверта, й ТАЄМНИЧА.

I тому невипадково
Є в тобі потрібне СЛОВО

На всі випадки життя
І на кожне ПОЧУТТЯ! Надія красоткін


 

  • Рідне слово! Скільки в ньому чарівних звуків, животворного трепету й вогню!

У кожному слові найтонші відтінки почуттів , переживань, кольорів,  у кожному свій  аромат.  Рідна мова! …Вона неповторна, співуча, мелодійна, бо увібрала в себе шум вічнозелених смерек, гомін полів і морів, запах лугів і трав. Переткана червоною калиною, хрещатим барвінком, вишневим цвітом, запашною рутою-м’ятою. Сила слова безмежна! Воно здатне робити диво, бо хвилює найтонші струни людського серця.

Діти , дорогі, будьте зараз готові

Полинути в країну рідного слова.

Якою цікавою і яскравою є наша мова –

Запевнити я вас сьогодні готова.

Цікава мандрівка чекає на вас,

Чи кожен до неї готовий із вас?

Тільки сьогодні і тільки до нас

Чарівна мова прийде у наш клас.

(Три команди, журі)

ІІІ. Конкурсна програма. Представлення команд

  1. Конкур «Далі, далі…»

 І к.

  1. Державна мова  в  Україні.      (Українська)
  2. Скільки літер в українському алфавіті? (33)
  3. Розмова двох осіб (діалог)
  4. Немає України без верби і ….(калини)
  5. Яке буває мовлення? (писемне і усне)
  6. Якою косою не можна косити? (Дівочою)

  ІІ к.

  1. Літери у встановленому порядку (алфавіт)
  2. Усі звуки поділяються на (голосні та приголосні)
  3. Розмальоване яйце (писанка)
  4. Скільки голосних звуків в українській мові? (6)
  5. Буква яка не позначає звука (ь)
  6. Чим закінчується зима і весна? (Літерою А)

  ІІІ к.

  1. Яка остання буква алфавіту? (Я)
  2. Знак у кінці розповідного речення (крапка)
  3. Частина мови, що називає дію предмета (дієслово)
  4. Закінчити:  «Слово  до  слова —  зложиться…..  »         (Мова)
  5. Що може означати слово «морж» ?
  6. Скільки звуків у слові «яма» (4)

 

 

 

 

 

 

  1. Конкурс «хрестики – нулики»
  • Кожний гравець команди записує на окремому аркуші паперу слово, капітан збирає і складає таблицю 3 х 3.
  • І команда  складає речення з трьох слів першого рядка горизонталі.
  • ІІ к. – другого стовпчика,
  • ІІІ к. – по діагоналі зліва направо.

 

  1. Конкурс «Розгадай!» (для капітанів) 

Результат пошуку зображень за запитом "ребуси про мову"Результат пошуку зображень за запитом "ребуси про мову"Результат пошуку зображень за запитом "ребуси про мову"

Хом’як                           кабан                  тигр

Розважальна пауза. Інсценізація гуморески

КУХЛИК


Дід приїхав із села,

Ходить по столиці.

Має гроші - не мина

Жодної крамниці.

Попросив він: "Покажіть

Кухлик, той, що скраю".

Продавщиця: "Што? Чего?

Я не понімаю?!"

- Кухлик, люба, покажіть,

Той, що з боку смужка.

- Да какой же кухлик здесь,

Єслі єто кружка!

Дід у руки кухлик взяв

І насупив брови:

- В Україні живете

Й не знаєте мови...

Продавщиця теж була

Гостра і бідова.

- У мєня єсть свой язик,

Ні к чему мнє мова!

І сказав їй мудрий дід:

- Цим пишатися не слід,

Бо якраз така біда

В моєї корови:

Має бідна язика

І не знає мови.


 

  1. Гру «Шифрувальник» (гравці команд)
    По таблиці – алфавіту за цифровим кодом утворити слово.
    1,2,20,10,14,18,21 (абрикос)
    15,18,11,9,15,1 (книжка)
    3,24,16,11,27,33 (вулиця)

 

  1. Конкурс «Словничок»

Словникові слова  : вставити пропущені букви : Батьківщ…на, н…діля, пон…ділок, п…ятниця, г…рой, вул….ця, до побаче…я, будь… ласка, р…кзак, ноу…бук, с…реда, пр…дмет.


 

6.Конкурс «Відгадай та поміркуй!».

(Всі команди отримають загадку з однаковою відгадкою)


Ой, набридло на віконці 
Все на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся,
Щоб побачити весь світ. 
На сметані замісили, 
На вікні охолодили, 
Круглий бік, скок-скок — 
Покотився... 

 

З борошна він був печений,

На віконці був стужен.

Втік від бабці з дідом,

А лисиці він став обідом.


Методика «Шести капелюхів» (кожна команда отримує капелюхи і дає відповіді до завдань)

1 к.  Чорна: Яка біда трапилася з колобком? Що він зробив неправильно?

              Чому так не можна робити?

         Біла: Заголовок, вид казки, інформація.

2 к.   Червона: Переживання, відчуття, враження.

         Жовтий: Позитивне в казці.

3 к.   Зелена: Як би я був колобком….

         Синя: Що вчить ця казка?

 

  1. Конкурс «Редактор» (запишіть українською)
  1. Не сиди на полу _______________________________________  
  2. Дивись на потолок  ____________________________________
  3. Надінь носки. _________________________________________
  4. Діти, вивчайте рідний язик. ___________________________________
  • Дуже гарні українські свята, звичаї та обряди, які завжди супроводжуються чудовими мелодійними піснями. А чи знаєте в звідки пісня взялась в Україні?
    Відео «Легенда про пісню».

Музична пауза. Виконання пісні «Смерека» дітьми.

ІV. Підбиття підсумків.

V. Заключне слово вчителя:

   Любіть рідну мову


Мова — краса спілкування,

Мова — як сонце ясне,

Мова — то предків надбання,

Мова — багатство моє.

Мова — то чиста криниця,

Де б'є, мов сльоза, джерело,

Мова — це наша світлиця,

Вона як добірне зерно.

Мова — державна перлина,

Нею завжди дорожіть:

Без мови немає країни —

Мову, як матір, любіть!

Федір Пантов 

 


 

 

Завантаження...
docx
Додано
4 березня 2018
Переглядів
2184
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку