Мета заходу навчати дітей розуміти і збагачувати рідну мову, формувати розуміння того, що українська мова - наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна, як держава. Розширювати знання про красу і багатство української мови. Пробудити почуття національної гідності. Розвивати логічне і творче мислення. Виховувати любов до рідної мови, звичаїв, народнї творчості, почуття поваги до всього свого, українського, бажання розмовляти рідною мовою.
Мовний колейдоскоп
Мета. Навчати дітей розуміти і збагачувати рідну мову, формувати розуміння того, що
українська мова - наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна, як держава. Розширювати знання про красу і багатство української мови. Пробудити почуття національної гідності. Розвивати логічне і творче мислення. Виховувати любов до рідної мови, звичаїв, народнї творчості, почуття поваги до всього свого, українського, бажання розмовляти рідною мовою.
Обладнання. Презентація «Мовний калейдоскоп», відеоролик «Легенда про пісню», , вислови про мову, караоке пісня «Смерека», картки, загадки, зірки.
Хід заходу:
І Організаційний момент
Кричалка
ІІ Вступ
(Вчитель демонструє калейдоскоп – іграшку.)
«Асоціативний кущ» утворюємо за допомогою вірша
Українська рідна мова
Мелодійна, СВІТАНКОВА.
Ти від серця йдеш до серця
І дзвениш, як те ДЖЕРЕЛЬЦЕ.
Щира, світла і казкова,
Ніжна-ніжна, ПЕЛЮСТКОВА.
Ти багата і барвиста,
І дзвінка, і ПРОМЕНИСТА.
І буденна, і святкова,
Мово наша КАЛИНОВА!
І свята, і найрідніша,
І для слуху НАЙМИЛІША!
У тобі ясне світання,
Є любов, а є КОХАННЯ.
Ти така ясна, чудова,
Мово наша ВЕСЕЛКОВА!
У тобі глибінь кринична,
Ти близька для нас і ЗВИЧНА.
І весела, і завзята,
Ти дотепна і КРИЛАТА.
Лагідна і терпелива,
То сумна, то ЖАРТІВЛИВА!
Іскрометна і лірична,
І пісенна, й ПОЕТИЧНА.
Дорога а ще — пречиста,
То звичайна, то ВРОЧИСТА!
Ти цікава й щедра мова,
І відкрита, й ЗАГАДКОВА.
І повільна, й блискавична,
І звичайна, й ФАНТАСТИЧНА.
І щаслива, і нещасна,
Історична і СУЧАСНА.
Ділова і виробнича,
I відверта, й ТАЄМНИЧА.
I тому невипадково
Є в тобі потрібне СЛОВО
На всі випадки життя
І на кожне ПОЧУТТЯ! Надія красоткін
У кожному слові найтонші відтінки почуттів , переживань, кольорів, у кожному свій аромат. Рідна мова! …Вона неповторна, співуча, мелодійна, бо увібрала в себе шум вічнозелених смерек, гомін полів і морів, запах лугів і трав. Переткана червоною калиною, хрещатим барвінком, вишневим цвітом, запашною рутою-м’ятою. Сила слова безмежна! Воно здатне робити диво, бо хвилює найтонші струни людського серця.
Діти , дорогі, будьте зараз готові
Полинути в країну рідного слова.
Якою цікавою і яскравою є наша мова –
Запевнити я вас сьогодні готова.
Цікава мандрівка чекає на вас,
Чи кожен до неї готовий із вас?
Тільки сьогодні і тільки до нас
Чарівна мова прийде у наш клас.
(Три команди, журі)
ІІІ. Конкурсна програма. Представлення команд
І к.
ІІ к.
ІІІ к.
Хом’як кабан тигр
Розважальна пауза. Інсценізація гуморески
КУХЛИК
Дід приїхав із села,
Ходить по столиці.
Має гроші - не мина
Жодної крамниці.
Попросив він: "Покажіть
Кухлик, той, що скраю".
Продавщиця: "Што? Чего?
Я не понімаю?!"
- Кухлик, люба, покажіть,
Той, що з боку смужка.
- Да какой же кухлик здесь,
Єслі єто кружка!
Дід у руки кухлик взяв
І насупив брови:
- В Україні живете
Й не знаєте мови...
Продавщиця теж була
Гостра і бідова.
- У мєня єсть свой язик,
Ні к чему мнє мова!
І сказав їй мудрий дід:
- Цим пишатися не слід,
Бо якраз така біда
В моєї корови:
Має бідна язика
І не знає мови.
Словникові слова : вставити пропущені букви : Батьківщ…на, н…діля, пон…ділок, п…ятниця, г…рой, вул….ця, до побаче…я, будь… ласка, р…кзак, ноу…бук, с…реда, пр…дмет.
6.Конкурс «Відгадай та поміркуй!».
(Всі команди отримають загадку з однаковою відгадкою)
Ой, набридло на віконці
Все на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся,
Щоб побачити весь світ.
На сметані замісили,
На вікні охолодили,
Круглий бік, скок-скок —
Покотився...
З борошна він був печений,
На віконці був стужен.
Втік від бабці з дідом,
А лисиці він став обідом.
Методика «Шести капелюхів» (кожна команда отримує капелюхи і дає відповіді до завдань)
1 к. Чорна: Яка біда трапилася з колобком? Що він зробив неправильно?
Чому так не можна робити?
Біла: Заголовок, вид казки, інформація.
2 к. Червона: Переживання, відчуття, враження.
Жовтий: Позитивне в казці.
3 к. Зелена: Як би я був колобком….
Синя: Що вчить ця казка?
Музична пауза. Виконання пісні «Смерека» дітьми.
ІV. Підбиття підсумків.
V. Заключне слово вчителя:
Любіть рідну мову
Мова — краса спілкування,
Мова — як сонце ясне,
Мова — то предків надбання,
Мова — багатство моє.
Мова — то чиста криниця,
Де б'є, мов сльоза, джерело,
Мова — це наша світлиця,
Вона як добірне зерно.
Мова — державна перлина,
Нею завжди дорожіть:
Без мови немає країни —
Мову, як матір, любіть!
Федір Пантов