Позакласний захід на тему "Безпечний інтернет"

Про матеріал
Позакласний захіл розроблений для здобувачів освіти з метою ознайомити та нагадати про "Безпечний інтернет"
Перегляд файлу

Позакласний захід для учнів групи к 18 1/9

Тема: безпечний інтернет.

Мета: нагадати здобувачам освіти про правила безпечного інтернету.

Наприкінці XX та початку XXI ст. особливо важливого значення набуває інформація. Усе частіше нам потрібно володіти швидкими й точними даними про предмет діяльності. Причому своєчасність отримання потрібної інформації стає надзвичайно важливою. У цей час найбільш зручним способом одержання й передачі різноманітної інформації є використання всесвітньої комп'ютерної мережі Інтернет.

Але, ми забуваємо що є книги і вони цікаві. Задумайтесь, ви читаєте книгу та поринаєте у той світ, який ви представили у своїй уяві….. І я вам скажу на своєму прикладі – що читання книги це дуже цікаве захоплення….

Плюси та мінуси інтернету: кожен з учнів напише на дошці користь та не користь в інтернеті.

В Інтернеті є, звичайно ж, своя небезпека. Сьогодні немає засобів впізнання особи, з якою спілкуєшся, тому важко перевірити інформацію щодо співрозмовника. Є дуже багато випадків, коли себе видають за інших, приписуючи собі гарну зовнішність, риси характеру, захоплення тощо. Подумай, чи хотів би ти спілкуватися з нещирою людиною?

Існують випадки потрапляння в рабство через мережу Інтернет. Дівчата та хлопці листуються з особами, які пропонують роботу за кордоном або одруження. Також існують випадки, коли за допомогою спілкування просять надіслати фотокартки, а потім, використовуючи монтаж, створюють фотокартки і розміщують на сайтах для дорослих.

З поширенням використання Інтернету з'явилося таке явище, як spam. Це коли на поштову адресу приходять листи з рекламними пропозиціями. Іноді за день їх може надійти від одного до 50. Уберегтися від цього дуже важко. Також Інтернет використовується шахраями, які можуть вимагати гроші, наприклад, на організацію допомоги. Як правило, дається тільки рахунок для перерахування грошей, немає ні координат організації, ні інформації, якою діяльністю вони займаються, як довго існують тощо. Або надсилається інформація про виграш грошей або якоїсь речі. Для того, щоб отримати приз, треба зателефонувати за номером телефону, який є платним. А потім приходить великий рахунок за телефон.
Проблемним питанням є питання безпеки даних. Комп'ютери, підключені до глобальної мережі, стають більш уразливими. І нема ніякої гарантії, що дані не використовують інші.

Мультик – відео.

Зараз в Україні майже 22 млн користувачів інтернету, питання безпеки в мережі більш ніж актуальне. У цьому контексті турбота про дітей набуває більших масштабів. Якщо раніше треба було говорити з дітьми про їх безпеку поза домом тощо, то вже давно має сенс застерігати їх від негараздів під час перебування в інтернеті.

Сьогодні наша реальність така: дитина сидить з ноутбуком на підлозі, жадібно намагається пройти онлайн - гру і збити нарешті настирливий корабель противника! На вітання він відповідає кивком голови, недбалим махом руки і швидкою відповіддю «мама-не-заважай-мені-я-дуже-зайнятий!». Все, що залишається робити батькам — задуматися, спробувати змінити ситуацію і безнадійно зайти в глухий кут.

Анкета для учнів:

Вам буде запропоновано ряд питань, на які можливі відповіді « так» чи « ні». Ви будете малювати промінчики сонечка фломастерами жовтого та червоного кольору в залежності від обраної вами відповіді. Після кожного запитання я буду говорити « так » - жовта, якщо « ні» - червона, або навпаки.

Анкета

 

  1. Ви віддаєте перевагу посидіти біля комп’ютера, ніж зайнятись спортом? ( так – червоний, ні  жовтий)
  2. Чи легко ви відриваєтесь від гри? ( так – жовтий, ні – червоний)
  3. Чи користуєтесь комп’ютером більше 5 років?( так – червоний, ні  жовтий)
  4. Ви краще поспілкуєтесь з другом, ніж посидете над новою комп’ютерною грою?( так – жовтий, ні – червоний)
  5. Ви спершу почитаєте повідомлення з мобільного , ніж нову цікаву книгу?( ( так – червоний, ні  жовтий)
  6. Чи втомлюються у вас очі під час роботи?( ( так – червоний, ні  жовтий)
  7. Чи робите ви гімнастику для очей?( так – жовтий, ні – червоний)
  8. Комп’ютер для вас є насам перед предметом першої необхідності?( так – червоний, ні  жовтий)
  9. Чи втомлюються у вас очі під час роботи з комп’ютером?(?(так – червоний, ні  жовтий)
  10. Ви вважаєте, що спілкування через мобільний телефон краще, ніж безпосереднє?
  11. Після роботи з комп’ютерому вас з’являються крапки перед очима?( (?(так – червоний, ні  жовтий)
  12. Ви проводите за комп’ютером більше 2 годин в день? (так – червоний, ні  жовтий)
  13. Після роботи за комп’ютером, ви відчуваєте біль у шиї та в спині? ( так – червоний, ні  жовтий)
  14. Чи робите ви перерви, працюючи довгий час?( ( так – жовтий, ні – червоний)

 

Підведення підсумків анкетування.

Учитель пропонує кожному з учасників підрахувати кількість жовтих і червоних промінчиків на сонечку.

Коментар учителя. Уявіть собі, що сонечко – це ваше здоров’я , жовті промінчики підтримують його. А червоні – це та шкода, яку ви наносите своєму здоровю, ставлячи компютери розваги з мобільним на перше місце перед спортом, спілкування з друзями та нехтуючи правилами безпеки для роботи з компютером, не знаючи яку шкоду здоровю приносить мобільний звязок. Тому, чим більше червоних промінчиків на вашому здоровї , тим більше потерпає ваш організм.

Якщо ви тривалий час (більше 2-х годин дня) сидите біля комп’ютера, тоді вам варто уважніше ознайомитися як з фізичними, так і психологічними симптомами Інтернет - залежності.

Фізичні симптоми визначити більш реально, ніж психологічні. У зв’язку з цим ми перераховуємо найбільш поширені:

— біль у зап’ястях

— сухість в очах

— порушення сну

— головний біль

— біль у спині

— нерегулярне харчування

— порушення сну

Наявність декількох характеристик у вас вже говорить про те, що ви проводите необмежений час за ноутбуком. Щоб зберегти Ваше здоров’я , потрібно діяти і шукати альтернативу!

Шукаємо виходи з ситуації, що склалася:

— Обмежте час користування Інтернетом до 30 хвилин на день. Натомість купіть квитки в кіно , проведіть час з друзів. Повірте, всі будуть тільки щасливі!

  • Використовуйте час, проведений в Інтернеті з користю. Наприклад: пограйте в суперцікаву гру завтра, а сьогодні подивіться онлайн-трансляцію з Парижу. Познайомтеся з Ейфелевою вежею, Тріумфальною аркою і Лувром.

А зараз давайте визначимо чи є у вас інтернет- залежність….

Основні правила безпечної роботи в інтернеті

  • Не давайте нікому своїх паролів.
  • Не надавайте особистої інформації поштою чи в чатах без гострої на те потреби.
  • Не реагуйте на непристойні та грубі коментарі, адресовані вам.
  • Повідомляйте про ситуації в інтернеті, які вас непокоять (погрози, файли певного місту, пропозиції).
  • Відмовляйтесь від зустрічей з випадковими людьми, з якими познайомились в онлайні.
  • Не діліться своїми фото з незнайомцями.
  • Не повідомляйте інформацію про кредитки батьків (номер картки, термін дії та таємний код).
  • Не викладайте фото квитків, на яких видно штрих-код чи QR-код.
  • Не скачуйте та не встановлюйте невідомі програми за посиланнями, навіть якщо їх надали друзі.
  • Встановлюючи перевірені програми, контролюйте, щоб на ПК не додались небажані програми.
  • Не переглядайте інформацію за невідомими посиланнями (друзі, які ними діляться можуть не підозрювати про загрозу).
  • Не відкривайте листи-спам, вони можуть містити віруси.

На чому варто робити акценти

Пам'ятайте: Коли ви розмістили інформацію в інтернеті, ви втрачаєте над нею контроль. Видалення матеріалу та його копій практично неможливе.

Перевіряйте: Ви маєте достеменно знати, кому надаєте інформацію, а також, як і з якою метою вона буде використана.

Думайте: Чи варто розміщувати інформацію, якщо ви не знаєте, як її використають і чи це не зашкодить вам чи близьким?

Картинки по запросу спілкування в інтернеті

Тепер давайте послухаємо цікавий вірш, який підготувала Русіна Анна:

Заснувала увесь світ,

Тонка павутина,

Не важливо скільки літ,

Старий чи дитина.


 

Інтернет взяв у полон,

Мов павук той муху,

Забувають геть про сон,

І не чути й духу.


 

Книги давно відійшли,

Газети, журнали,

Забавку собі знайшли,

Хоч ніч не доспали.


 

Крутять інтернет усі,

Геть, що заманеться,

Збігла каша, то пусте,

Дитя переб’ється.


 

Мами, тати, дідусі,

Немов одуріли,

Зависають там усі,

Лайкають щосили.


 

Там з усього світу бруд,

Як кому живеться,

Зависає геть весь люд,

Може це минеться..

Відео*******

Після даного вірша я можу сказати, що це страшно…. Ми забуваємо які у нас цікаві друзі в реальності, забуваємо що можна сходити в кіно, поспілкуватися за чашкою чаю або кави. Пограти у спортивні ігри ……

Давайте поглянемо, чим можна замінити інтернет – спілкування…психологічна вправа «Черемнова Н.О.»

А тепер, давайте перевіримо чи знаєте ви деякі з таких термінів та чи звертаєте увагу на деякі сайти:

1. Що таке кібербулінг?

Кібербулінг – психологічне насильство в мережі, переслідування з боку однолітків, що проявляється у вигляді знущань, насмішок, залякувань, інших дій, які негативно впливають на психічний стан підлітка.

Вільне володіння необхідними технологіями дозволяє «агресорам» створювати іменні сайти образливого змісту, поширювати чутки, викладати фото-або відеоматеріали, що принижують гідність дитини або займатися від його імені кібер тероризмом, що загрожує безпеці дітей.

У дитини створюється відчуття безвиході, навіть вдома його не залишає почуття тривоги, він впадає в депресію. Інформаційна атака може призвести до суїциду.

Тінейджери рідко звертаються за допомогою, сумніваючись, що будуть зрозумілими та  бояться заборони на користування інтернетом. Необхідно знати, знущання в мережі карається чинним законодавством. Варто відразу звернутися в правоохоронні органи з наданням доказів.

2. Хто такі кібермисливці?

Ким є типові інтернет-співрозмовники?

Соціологічні опитування про безпеку дітей-підлітків в інтернет мережі надають такі дані про контакти:

  •                         родичі – 43 %;
  •                         віртуальні друзі – 21%;
  •                         незнайомі люди – 36%;

Однак за великим рахунком віртуальні друзі – теж незнайомці. Таким чином, велику частину свого часу в мережі діти приділяють спілкуванню з сторонніми людьми, діляться своїми переживаннями, секретами, планами.

Кібермисливці – хороші психологи, встановивши контакт на форумі, при обміні миттєвими повідомленнями в чаті, вони досить швидко набувають статусу друзів.

Спочатку входять в довіру, оточуючи турботою і розумінням проблем, вислуховують, підтримують. Після цього «друг» поступово вносить до розмови нотки сексуальності, відбувається обмін фото, демонстрація матеріалів еротичного характеру.

Мета кібермисливця – особиста зустріч.

3. Сайти, що містять сумнівну інформацію. Що це за сайти?

 

Це сайти, на яких йде пропаганда расової ненависті, фашизму, тероризму, жорстокості, наркотиків, алкоголю, куріння. Тобто, все що може внести зміни у формування моральних принципів, спотворити побудову пріоритетів і цінностей підлітка.

Такий контент складно відстежувати, він ховається під цілком адекватними назвами. Хто ж припустить, що застигла картинка милого мультяшки на моніторі при активації починає нецензурно висловлюватися.

Озвучуваний матеріал не тільки вражає своєю нецензурністю, а ще гірше пропонує точні інструкції по скоєння суїциду або вживання нового наркотику.

4. Чи корисні інтернет – ігри?

Безліч ігор пов’язано зі сценами насильства, крові, психотропною атмосферою і еротичними сценами. В on-line грі використовують голосовий або текстовий чат. Під виглядом милої відьми або сміливого лицаря може виявитися збоченець. Про що він може говорити з неповнолітнім?

Вигаданий світ гри різноманітний, в ньому можна багато чого собі дозволити. У цьому світі немає необхідності шукати шляхи самореалізації, легко спілкуватися з протилежною статтю, а, головне, можна проживати життя знову і знову. Відбувається повне занурення у віртуальний світ, реальне життя відходить на другий план.

5. Сайти за допомогою яких можна стати багатою людиною за півгодини. Правда?

 сайти з азартними розвагами: легко стати багатим за півгодини», «здобути фінансову незалежність». Не виключено, що ви  почнете робити цілком реальні ставки.

6. Шахрайство…..

Шахраї і способи їх дії йдуть в ногу з часом. Необізнаність і наївність роблять вас легкою здобиччю. Один із способів обману – це «виграш». Повідомлення про приз (автомобіль, комп’ютер, телефон тощо). І для цього просто потрібно повідомити дані електронної картки (батьків)або ваші і повідомити цифри, які прийшли в смс на номер.

Чи варто пояснювати, до яких наслідків призведе подібна інформація в руках шахраїв? Для того, щоб здійснити покупку в інтернет-магазині, зазвичай достатньо повідомити реквізити банківської картки і смс-код підтвердження платежу. І те, і інше підліток добровільно повідомляє «щедрим дядькам», які обіцяють приз.

Все це і багато іншого виключає саме поняття – безпечний інтернет. Повністю обмежити доступ в кіберпростір неможливо, та й не потрібно. Величезна кількість розвиваючої корисної інформації, літератури, музики і просто спілкування за інтересами, зв’язок з родичами і друзями – все це можна знайти в інтернеті. Достатньо знати правила поведінки, щоб забезпечити свою  особисту безпеку в інтернеті.

 Спілкування з незнайомцями (грумінг);

Грумінг ― це стеження за дітьми та молоддю онлайн, сексуальні домагання. Відбувається різними способами через контакти з чужими людьми. Наприклад, мова може йти про використання функції чату у грі або через сайти соціальних мереж. Ризики не очевидні, коли грумер відправляє через Інтернет свій контакт дитині та завойовує довіру з подальшим наміром зустрітись.

Основні маркери ризиків:

- використання чатів;

- розмови про секс онлайн;

 - відправлення особистої інформації або фотографії людям, з якими знайомство відбулося через Інтернет.

Секстинг ― це поширення або обмін сексуально відвертими текстами, фотографіями та відео через мобільний телефон або Інтернет-додатки, такі як WhatsApp, Facebook, YouTube, Instagram, Twitter тощо. Ганебність секстингу полягає в тому, що це несанкціоноване перенаправлення інтимного образу особи без її згоди.

Визначте, які правові акти були порушені в цих ситуаціях і які наслідки можуть бути для зловмисників?

Ситуація 1  Андрій зустрічається з Мариною. Він попросив її надіслати йому

фото в купальнику, оскільки хотів похвалитися перед друзями. Хтось з його друзів виклав фото на сайт знайомств, і Марина почала отримувати дзвінки і пропозиції про зустрічі. Вона була дуже ображена на Андрія, хоча він виправдовувався, що нічого поганого не хотів зробити.

 

А тепер давайте пограємо у гру та відпочинемо піднявши собі настрій.

Гра - відтвори емоцію смайлика (на слайдах показані смайлики а ви їх будь ласка відтворіть у реальності )

 

 

Рефлексія – Черемнова Н.О.

Підсумки (вправа «Валіза»)

Опис вправи:

  • На початку вправи кожний учасник отримує стікер та закінчує фразу „Я сьогодні зрозумів ...”
  • Тренер на листі ватману малює валізу, пральну машинку і корзину для сміття (або має  домашню заготовку).
  • Кожному учаснику пропонується розподілити «знання і навички, що вони отримали на тренінгу», за принципом:
  • якщо учасник не отримав ніякої цінної для себе інформації або йому було

        було нецікаво – стікер « відправляють» до корзини для сміття;

  • якщо є нові знання, але їх треба ще раз «прокрутити» - до пральної машини;

        якщо отримані знання нові та корисні – до валізи, щоб забрати з собою та

        втілювати в життя.

КорзинаВалізаПральна машина

 

doc
Додано
23 квітня 2020
Переглядів
842
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку