Позакласний захід " Новорічна Stem-лабораторія"

Про матеріал
Позаурочний захід "Новорічна Stem-лабораторія" розрахований на учнів 1-5 класів. STEM-освіту часто називають «навчанням навпаки». Ланцюжок «від теорії до практики» у STEM зазвичай зворотний: спочатку – гра, придумування та майстрування пристроїв, проведення дослідів, а вже потім опанування теорії і нових знань. Завдання STEM-освіти в молодшій школі створювати попередні умови для розвитку інтересу в учнів до природничих і технічних дисциплін. Любов до виконання роботи, отримання реального результату є основою розвитку інтересу учнів до навчання. Отож, завданням даного заходу є розвинути в учнів інтерес до подальшого вивчення природничих наук.
Перегляд файлу

Новорічні дива

 

Вірші 2 клас

Ведучий 1: Слово «зима» завжди викликає цілу низку асоціацій. Для одних це довгі затишні вечори, для інших  - безпросвітна темрява, хтось насолоджується «смачним» відчуттям морозу, а хтось дратується від холоду.

Ведучий 2: Вибір відносини до зими – особиста справа кожного! Але всі без винятку чекають взимку дива! Вечорами, в напівтемряві, так хочеться дива і виконання найпотаємніших бажань!

Ведучий 1: Новий рік люблять всі-всі! І зовсім маленькі діти, і підлітки, і навіть дорослі та поважні люди теж так люблять поринути в світ дитинства, подарунків, ялинкових прикрас та казкового запаху новорічної ялинки.

Ведучий 2: Але щастить не всім! Бо не всі зустрічають Новий рік біля казкової лісової красуні. До когось він приходить в гарячу пустелю, до когось крекче – видирається високо в гори. А до когось опускається на морське дно. Так-так саме на дно!

Ведучий 1: Чи цікаво там зустрічати новий рік?

Ведучий 2: Скажу відверто: не знаю, але точно знаю, що сьогодні, для того, щоб побачити вас і сяючу новорічними вогнями ялинку, до нас на свято збираються незвичайні  гості з різних куточків світу.

Ведучий 1: Ой, а що це у вас під ялинкою? Напевно якась телеграма. Так, подивимось….

Ведучий 2: Та це ж лист від діда Мороза і його напевне забули відправити. Зараз його зачитаємо… Чомусь пустий…. То що ж це? Жарт якийсь?

Ведучий 1: Чекайте-чекайте! Я згадав! Колись митці вдавалися до невидимих чорнил, якими писали секретні послання, а інші персонажі просто проводили листком паперу над вогнем свічки й читали ці слова. Можливо і цей лист чарівний?

Ведучий 2: Давайте спробуємо?

«Привіт! Вітаю з Новим роком! Нехай наступний рік стане щасливим та успішним!»

Дослід1(додаток1)

Ведучий 2 : Новий рік – це звичайно чари, магія і свято. І до нас сьогодні завітали незвичайні гості, а гості з чарівної країни Повітряних Кульок.

Гості 1:

В чудеса не вірять люди, бо відомо всім давно,

Що чудес ніде не стріти, крім казок і крім кіно.

Але раптом так буває: у найкращий день зими

Чудо в гості завітає, і повірим в нього ми.

Гості 1:

Новорічне свято зустрічайте з нами,

Зустрінетесь сьогодні ви  з чудесами.

Ми чудеса самі створили

До вас у гості запросили.

Гості1: Добрий день! Ми - Чарівники чарівної країни Повітряних Кульок! Раді вас вітати!

Гості 1: Але що це у вас за свято таке?! Без кульок… Яке ж свято без кульок!  Давайте допоможемо!

Гості 1: А ми якраз прихватили з собою повітряні кульки щастя!

 Дослід 2(додаток 1)

Тук-тук-тук (хтось стукає)

Ведучий 1: О, до нас ще гості завітали!  Добрий день!

Ведучий 2: Проходьте-проходьте.

Сніжинка 1: Добрий день! Як ми довго добиралися!

Сніжинка 2: Як у вас гарно! Кульки, ялинка!

Ведучий 1: Хто ж ви? Звідки до нас прибули?

Сніжинка 3: Дізнаєтесь, як відгадаєте загадку! Зможете відгадати?

Стало біло все навкруги,

Все розтрушує сніги.

Наганяє холоди,

Воду сковує в льоди.

В дружбі з дітьми усіма.

Здогадались? Це - …(зима)

Зима: Так, це я. Вітаю вас, вітаю всіх!

Мене усі чекають,

І хоч бояться холодів,

Все ж весело стрічають.

Ви чули казку, ніби я

Жорстока і презлюча.

Та це неправда, скажу вам

Душа моя – співуча.

Співають в ній – вітри, сніги,

Співають хуртовини.

Це колискова для землі,

Спочинок для людини.

Щоб ви повірили мені,

Вам подарую свято,

Щоб спогадів було у вас

Багато-пребагато.

Ведуча 1:  А хто ж це з тобою прийшов, Зимонько? Це твої помічниці?

Зима: Так, це мої сніжинки-помічниці. Вони допомагають розсівати сніг на якому так полюбляють гратися діти.

Сніжинка 4:

Понад лісом ми літали, 

У таночку ми кружляли.

Ніжну пісеньку співали

І дерева присипляли.

Сніжинка 5:

Ми на поле опустили

Покривало сніжно – біле.

А на трави лугові

Пишні ковдри снігові.

Сніжинка 2:

Ми у селах і містах

Побілили кожний дах.

На кущах, немов улітку

Розцвіли чудові квіти.

Сніжинка 1:

Дітки, а давайте пограємось.

Сніжинка 1. А ви руки грієте?

Діти.  (разом) Гріємо!

Сніжинка 1. Покажіть як? А ви тупотіти вмієте?

 Діти.  (разом) Вміємо!

Сніжинка 1.  Покажіть як? А чи дівчатка є?

Дівчатка.  Є!

Сніжинка 1. Підніміть руки. А чи хлопчики тут є?

Хлопчики. Є!

Сніжинка 1. 
Підніміть руки.
Нумо, стали всі швиденько

І потупали ногами дружно, веселенько!

Зима:

Гей, сніжинки, мої білі

Підлітайте, мої милі,

Будем з вами танцювати

Й наших діток розважати!

 «Файна в нас ялиночка»

Ведучий 2: А до нас знову завітали чарівні гості! Звідки ви?

Гості 3: Привіт! Ми приїхали з країни Вулканів.

Гості 3: Чи знаєте ви, що таке вулкан?

Гості 3: А чи доводилось бачити вам виверження вулкана? Це цікаве видовище!

Гості 3: Так як знаходитись поблизу небезпечно, то ми привезли вулканчик, маленький ще, до вас.

Гості 3: Ви хочете побачити справжнє виверження вулкана?

Дослід 5 (додаток 1)

Гості 3: Але це ще не все! Чи знаєте ви, що таке «лавова лампа»?

Гості 3: Тож давайте виготуємо її! До роботи!

Дослід 6 ( додаток 1)

Ведучий 1: Яка краса! Неймовірно! Вам сподобалось?

До нас завітала чарівна красуня-зірочка з музичним подарунком! ( Надя з піснею «Новий рік летить по світу»

Ведучий 2: Але це ще не всі гості! Вони до нас дуже довго добирались.

Ведучий 1: Зустрічайте  - фараон Єгипетський зі своєю свитою.

Фараон: Вітаю вас на вашім святі!

Свита: З Новим Роком!

Свита: З Новим щастям вас!

Фараон: Ми прилетіли до вас…Як гадаєте на чім? Ні, не на оленях! На зміях!

Свита: Бажаєте побачити?

Свита: Не бійтеся, вони чемні та слухняні. Лиш близько не підходьте.

Фараон: У нас був далекий путь, то ж змії наші стомилися і відпочивають, але з нами приїхав великий вчений, який може для вас виростити нову змію.

Дослід 7 (додаток 1) Виконує Захар


Ведучий 1:

Дуже швидко сплинув час, 
Все було чудово в нас. 
Гарно всі ми веселились, 
Наспівались та здружились. 

Ведучий 2:

З Новим роком всіх вітаєм, 
Що ступає на поріг. 
У житті ми вам бажаєм 
Тільки радісних доріг. 

Учень 1:

Хай ведуть вас ці дороги 
У незнанії світи. 
Успіх, слава й перемоги 
З вами поруч йдуть завжди

 

 

 

 

Учень 2:

 Прощаймося, друзі, із роком старим,

Давайте вітатися з роком Новим.

Хай в році старім залишиться зло,

Новий подарує нам тільки добро.

Учень 4:

Кому не щастило – нехай пощастить,

Кого щось боліло – нехай не болить.

Щоб більш не бриніла сльоза на очах.

Усмішка хай сяє на ваших устах.

 

Учень 5:

Нехай тільки радість несе рік Новий,

Хай щастя й добробут прибуде у ваш дім,

Нехай Україна навік процвітає,

Господь здоров’я всім посилає.

З Новим роком!


 

 


Додаток 1

Дослід 1

Таємний лист

У цьому експерименті вам доведеться дуже уважно стежити за безпекою дитини.

Колись митці вдавалися до невидимих чорнил, якими писали секретні послання, а інші персонажі просто проводили листком паперу над вогнем свічки й читали ці слова.

Реактиви: лимонний сік(молоко, сік цибулі)

Обладнання: демонстраційний столик, білий аркуш, щось гаряче(лампа, праска, свічкатощо), паличка/пензлик

Напишіть щось лимонним соком на папері, дайте соку висохнути(писати можна також молоком, оцтом, соком цибулі). Тоді на папері нічого не буде. Потім нагрійте папір (попрасуйте праскою або потримайте над лампою) і таємниче5 послання з’явиться. Відбувається це тому, що органічні речовини окислюються – під час нагрівання «горять» і набувають коричневого кольору.

Дослід 2

Незвичне надування повітряної кульки

Реактиви: 2-3 ч.л. харчової соди, 50-100 мл столового оцту

Обладнання: демонстраційний столик, пластикова пляшка, повітряна кулька.

В порожню пляшку наливається оцет. У повітряну кульку слід насипати соду. ЇЇ необхідно надіти на горловину пляшки таким чином, щоб сода одразу не висипалася. Далі кульку слід підняти над горловиною і чекати реакцію оцту і соди, в результаті якої почнеться активне утворення вуглекислого газу, що швидко надує кульку.

Дослід 3

Веселка з води та цукру

Реактиви: вода, цукор,  акварельні або будь-які водорозчинні фарби,

Обладнання: демонстраційний столик, піпетка, шприц або чайна ложечка, скляна циліндрична ємність, стаканчики 6 шт

Цей експеримент базується на щільності  водних розчинів.

В стаканчики потрібно налити приблизно однаковий обсяг води(заповнити на 1/3) та в кожен стаканчик додати пензликом фарбу потрібного кольору. Коли фарби розчинилися, потрібно послідовно внести в ємності з фарбами цукор з розрахунком на те, що в перший стаканчик не потрібно вносити цукор взагалі. У другий – 1 чайну ложку, в третій – 2 і так далі.

Після цього набираємо в шприц або піпетку декілька мілілітрів розчину з найбільшою кількістю цукру і виливаємо його на дно скляної ємності. Далі беремо розчин з меншою концентрацією та акуратно притуливши пробірку або шприц до стінки скляної ємності вносимо покрапельно. Повторюємо цю процедуру з іншими розчинами. Якщо операції будуть проведені досить акуратно, у вас вийде гарна різнокольорова веселка.

Дослід 4

Веселка на бумазі

Реактиви: вода, фломастери.

Обладнання: демонстраційний столик, серветки, тарілка.

На серветці намалювати кольори веселки та опустити край у воду. Зачекати і отримати веселку.

Дослід 5

Виверження вулкану

Реактиви: сода, оцет, барвник.

Обладнання: демонстраційний столик, макет вулкана.

З глини або пластиліну ліпиться макет вулкана. У його кратер вставляється пляшка ( її висота повинна збігатися з висотою вулкана). У пляшку насипається сода. В іншій ємності потрібно перемішати оцет з барвником. Потім обережно влити його в кратер вулкана і ви побачите виверження вулкана. Це відбувається тому, що сода вступає в хімічну реакцію з оцтом і починає піниться, збільшуватися в об’ємі.

Дослід 6

Лавова лампа

Реактиви: олія 500 мл, вода, барвник, шипуча вітамінка.

Обладанання: прозора пляшка для змішування складників

1. Наливаєте олію в пляшку. 

2. Додаєте туди підфарбовану воду і вона швидко опускається на дно.

3. Кидаєте у пляшку шипучу таблетку. Вона важча від олії, тому падає на дно. На дні контактує з водою, плчинає розчинятися, вивільняючи вуглекислий газ. Дуже красиво.

5. Дайте дітям з цим гратися: трусити  пляшку, кидати шипучі  таблетки. Тільки, будь ласка, добре закривайте пляшку. Бо якщо ця суміш виллється кудись на килимочок, буде маленька катастрофа.

Дослід 7

Фараонові змії

Реактиви: сухий спирт, таблетки глюконату кальцію.

Обладнання: демонстраційний столик, фарфорова чашечка, сірники.

Фараоновими зміями називають хімічні реакції, які супроводжуються утворенням пористого продукту з невеликого обсягу реагуючих речовин. У підсумку виглядає так, ніби з суміші реагентів виповзає велика змія і повзе по столу, як справжня.

Відомо біля десяти подібних реакцій. Найбільш простою та безпечною з них є отримання глюконатной змії – для цього достатньо піднести до полум'я таблетку глюконату кальцію, який продається в кожній аптеці. Розкладання глюконату кальцію призводить до утворення оксиду кальцію, вуглецю, вуглекислого газу і води.

Можна покласти таблетку глюконату кальцію на таблетку сухого спирту і підпалити його. З таблетки виповзе світло-сіра "змія" з білими плямами, обсяг якої набагато перевищує обсяг вихідної речовини – вона може досягти 10-15 см довжини.

 

 

 

 

docx
Додано
22 грудня 2021
Переглядів
1255
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку