Досвід участі у Всеукраїнській інтернет-олімпіаді «На Урок». Результати такого заходу з математики, проведеного у формі олімпіади, покажуть, яким є справжній рівень знань з предмету. Це важливо для подальшого успішного навчання. Крім того, участь в олімпіаді дає якісну підготовку під час складання державної підсумкової атестації та вступу до ВНЗ.
Методична розробка позакласного заходу
«Олімпіада з математики»
м. Дніпро 2022 р.
Розробник: викладач вищої категорії О.П. Зенченко
Методична розробка розглянута та ухвалена на засіданні методичної ради
Приватного закладу освіти «Свято-Успенський ліцей»
Протокол № 2 від 23.12.2021 р.
Заст.директора з НВР І.Ю. Дитковська
ЗМІСТ
Анотація. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
Вступ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
Організація заходу. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .7
Правила проведення олімпіади. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
Завдання інтернет-олімпіади «На Урок» . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
Висновки . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .12
Література . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .13
Фотозвіт олімпіади. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14
Нагороди . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
Анотація
Проведення позакласного заходу в формі олімпіади з математики (офлайн/онлайн) – це не тільки перевірка шкільних знань, а й відмінне тренування та саморозвиток. Крім того, участь в олімпіаді дає якісну підготовку та додаткові бали під час складання державної підсумкової атестації та вступу до ВНЗ. Результати такого заходу з математики, проведеного у формі олімпіади, покажуть, яким є справжній рівень знань з предмету. Це важливо для подальшого навчання та успішної кар’єри.
Мета: оцінювання знань і умінь дітей, а також їх когнітивних здібностей; оцінювання знань учнів у режимах дистанційного та змішаного навчання.
Навчальна. Покращити знання та підготуватися до подальшого вивчення тем. Розвивальна. Розвиток інтересу до предмета; здатність працювати не тільки за підручником; самостійне виконання учнями завдань під контролем і за допомогою вчителя.
Виховна. Формування власного уявлення про свої можливості та самоствердження.
Тип уроку: практичного застосування знань, навичок і умінь.
Обладнання: ноутбук, завдання онлайн (офлайн), зошит.
Учасники: учні 5 – 8 класів.
Вступ
Діти люблять вирішувати завдання, які їм не під силу. Для них це єдина можливість зростати.
Джанні Родарі
Участь в олімпіаді – навіть при відсутності перемоги – позначається на розвитку дитини найкращим чином. Важливо виробити у дитини правильну позитивну установку і відношення до олімпіади – не тільки як до засобу досягнення цілей але і самого процесу саморозвитку. Позитивний мотив несе в собі масу переваг: з великим успіхом долаються труднощі, по-іншому організовується час і простір, спокійніше сприймаються невдачі, відчувається мобілізація внутрішніх сил.
Участь у змаганнях, конкурсах, олімпіадах – дуже дієвий засіб розвитку емоційного інтелекту особистості. Результати конкурсів, змагань та олімпіад – не просто виконані дітьми проекти і це не перемога на олімпіаді – це, перш за все, сам досвід самостійної роботи, розширення кругозору, розвиток профільних здібностей, адекватна самооцінка та, однозначно, профорієнтація
[1].
Інтернет-олімпіада «На Урок» – цікавий інтерактив для учня та зручний інструмент контролю знань школярів для вчителя. Всеукраїнська інтернетолімпіада «На Урок» – це можливість перевірити свої знання, повторити вивчене й дізнатися багато нового. Олімпіада суттєво відрізняється від типових конкурсних заходів, адже створює рівні умови для всіх. Пропонується взяти участь у змаганнях кожному учневі, адже це унікальна можливість продемонструвати реальний рівень знань та отримати гарантовані нагороди. Завдання можуть охоплювати теми навчальної програми, пропоновані до вивчення у період з початку навчального року до закінчення семестру [3].
Організація заходу
Захід розраховано на 45 хвилин. У олімпіаді беруть участь учні різних класів. З Положенням про інтернет-олімпіаду і порядоком проведення конкурсу можна ознайомитись на сайті проекту «На Урок». Для визначення рівню знань та відбору найбільш здібних учнів, вчитель проводить на уроці тематичну контрольну роботу або тестове опитування. Кожному учаснику надається перед початком виконання роботи бланк для внесення відповідей та чернетка.
Завдання використовуються з архіву попередніх років олімпіад або складаються вчителем самостійно. Вони мають бути різного рівня. Рівні можна умовно позначати ліворуч або праворуч позначками. Наприклад, достатній одна зірочка, середній – дві, високий – три. За кожен пройдений рівень учень набирає певну кількість балів, які заносяться в спеціальну таблицю. Враховується не лише правильна відповідь, але і час відповіді. Завдання онлайн оцінює електронна програма освітнього проекту «На урок» (завдання офлайн – оцінює вчитель). Учні отримують поради і вказівки, ознайомлюються з вимогами до проходження олімпіади та виконують завдання. Після закінчення олімпіали підбиваються підсумки і оголошують переможців.
Кожен учень отримує 15 завдань з математики. Оцінювання та нагороди:
Ступінь |
Отримані бали |
І |
90-100 балів |
ІІ |
80-89 балів |
ІІІ |
70-79 балів |
СЕРТИФІКАТ |
отримають усі учні |
Правила проведення олімпіади
1. На виконання всіх завдань дається 45 хвилин.
2. Потрібно виконати завдання за визначений час.
3. Доступи до олімпіади вказані на бланках з паролями, які роздруковує вчитель.
4. Учаснику олімпіади заборонено:
- користуватися мобільним телефоном чи іншим засобом зв'язку; - застосовувати при вирішенні завдань будь-які електроннообчислювальні пристрої та довідкові матеріали;
- заважати іншим учасникам, які знаходяться з вами в одному приміщенні.
5. Якщо вам необхідна допомога у вирішенні питань, які не стосуються змісту олімпіади, підніміть руку.
Завдання інтернет-олімпіади «На Урок» Математика 5 клас
(текст завдань надрукований вчителем власноруч)
Завдання № 1
Вкажи числа, в яких цифра 8 - цифра сотень. Обери всі можливі варіанти: Варіанти відповіді:
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
Завдання № 2
Площа прямокутника становить 54 м2. Обчислити довжину прямокутника, якщо ширина дорівнює 9 м.
Завдання № 3
Як називається числа, які використовуються при лічбі?
Завдання № 4
Потрібна мені зупинка тролейбуса – дев’ята, якщо лічити з одного кінця маршруту, і чотирнадцята – від другого кінця. Скільки всього зупинок на цьому маршруті?
Завдання № 5
Макар склав 6 конструкцій з «LEGO», використавши 438 деталей. На кожну конструкцію він використав однакову кількість деталей. Визнач серед варіантів відповідей рівняння щоб знайти скільки деталей використав Макар на одну конструкцію. Варіанти відповіді:
А |
Б |
В |
Г |
Д |
x + 6 = 438 |
x: 6 = 438 |
438 * x = 6 |
x * 6 = 438 |
x – 6 = 438 |
Завдання № 6
Відомо, що а+b = 25. Чому дорівнює а - 7 +b?
Завдання № 7
Маса половини яблук у ящику становить 4 кг 500 г. Знайди масу яблук у дев’яти таких самих ящиках.
Завдання № 8 Поєднай:
А |
100 см2 |
|
1 |
1 м2 |
Б |
100 дм2 |
2 |
1 дм2 |
|
В |
100 га |
3 |
1 км2 |
Завдання № 9
Установи, які з висловлювань є правдивими, а які – хибними.
|
Правда |
Хиба |
|
1. |
Продуктивність праці – це обсяг роботи, виконаної за одиницю часу. |
|
|
2. |
Чисельником дробу називають число, яке вказує на кількість однакових частин цілого, які розглядаються. |
|
|
3. |
Щоб дізнатися час, потрібно швидкість поділити на відстань. |
|
|
4. |
Рівномірний рух – це рух тіла з однаковою швидкістю. |
|
|
5. |
Щоб знайти площу прямокутника достатньо знайти його довжину і ширину та обчислити різницю цих чисел. |
|
|
Завдання № 10
Скільки часу минуло між показами двох годинників?
07 : 21 |
18 : 04 |
Варіанти відповіді:
А |
Б |
В |
Г |
10 год 17 хв |
11 год 17 хв |
10 год 43 хв |
11 год 43 хв |
Завдання № 11
У Тараса було 648 грн. Бабуся дала ще тієї суми, що була у хлопчика.
Скільки грошей стало в Тараса? Варіанти відповіді:
А |
Б |
В |
Г |
Д |
782 грн |
918 грн |
270 грн |
1020 грн |
1270 грн |
Завдання № 12
Знайти за планом периметр кожної ділянки. Чому дорівнює дорівнює сума всіх периметрів, якщо відомо, що ширина ділянки з помідорами вдвічі менша за ширину ділянки з картоплею?
Варіанти відповіді:
А |
Б |
В |
1 208 м |
1 028 м |
476 м |
Порівняй дроби. Знайди хибні записи.
1. |
2. |
3. |
4. |
𝑚 − 8 𝑚 > 11 11 |
𝑛 𝑛 + 2 = 65 65 |
7 1 > 22 22 |
3 5 < 14 14 |
Завдання № 14
Від двох заправок, що знаходяться на відстані 63 км одна від одної, о 16 годині одночасно у протилежних напрямках від’їхали два автомобілі. Швидкість одного з них – 95 км/год, а другого – 115 км/год. О котрій годині відстань між автомобілями дорівнюватиме 903 км? Варіанти відповіді:
А |
Б |
В |
Г |
Д |
21 годин |
19 годин |
20 годин |
18 годин |
17 годин |
Завдання № 15
Кількість днів високосного року зменшили втричі. Одержаний результат становив від суми шуканого числа та найменшого трицифрового непарного числа. Знайди шукане число.
Висновки
Участь в інтернет-олімпіаді має безліч переваг для вчителя і для учня:
1) має простий алгоритм дій;
2) аналіз відповідей і результати учнів у зручному форматі;
3) якщо виконання онлайн-олімпіади відбувається під час уроку, її результати можна зарахувати та перевести в оцінки;
4) кожен учитель, чиї учні візьмуть участь в олімпіаді «На Урок», отримає свідоцтва та подяки, які будуть підтвердженням професійної активності педагога та доповнять учительське портфоліо;
5) доступ до онлайн-кабінету – 24 години на добу [3].
Участь в олімпіаді – навіть при відсутності перемоги – позначається на розвитку дитини найкращим чином. Яскравість перемог і гіркота поразок можуть стати додатковим мотивом для продовження занять за обраним видом діяльності, бажання довести самому собі свою перевагу і майстерність [1].
Література
1. Стаття «Вплив олімпіад на формування особистості» http://www.itschool.vn.ua/the-impact-of-the-olympics/
2. Стаття «Як провести позакласний захід» http://yak-prosto.com/yak-provesti-pozaklasniy-zahid/
3. Освітній проект «На Урок». Положення про інтернет-олімпіаду https://naurok.com.ua/
Фотозвіт одімпіади
Нагороди
XIІ Всеукраїнська інтернет-олімпіада «На Урок» (Зима 2022)
XI Всеукраїнська інтернет-олімпіада «На Урок» (Осінь 2021)
Переможці – 15 учнів:
Диплом I ступеня – 4 учня
Диплом II ступеня – 5 учнів
Диплом III ступеня – 6 учнів
5 клас заявка №1127533
6 клас заявка №1127564
7 клас заявка №1127552 8 клас заявка №1127566