Позакласний захід по профілактиці куріння "Чорна мітка"

Про матеріал

Цікава форма проведення заходу (живий квест) допоможе учням розширити знання про негативний вплив паління на організм людини, формувати уміння протидіяти негативній звичці, виховувати дбайливе ставлення до свого здоров`я

Перегляд файлу

Хамідулліна  Алла  Миколаївна,

учитель  біології   та  основ  здоров

Парасковіївської  ЗОШ  І-ІІІ  ступенів

Соледарської  міської  ради

Донецької  області

 

«Чорна  мітка»

Позакласний  захід  для  учнів  5-6  класів  по  профілактиці  куріння

 

Мета:  розширити  знання  учнів  про  негативний  вплив  паління  на  організм  людини,  розглянути  причини  появи  цієї  звички  у людей,  формувати  уміння  й  потребу протидіяти  курінню,   виховувати  дбайливе  ставлення  до  свого  здоров.

 

Обладнання:  малюнки  Острова  скарбів ( здоров’я,  радості  життя,  щастя),  пірата (Тютюнового  диму),  чорні  мітки  тютюнового  диму,  таблиця  «Внутрішня  будова  людини»,  відеоматеріали  про  наслідки  паління,  бутафорна  сигарета.

 

Методи  й  види  робіт:  ігрові, інформаційні,  проблемно-пошукові,  практичні  (тренувальні  вправи  на  формування  уміння  протидіяти  палінню).

 

Форма  проведення:  живий  квест

 

Інтеграція  знань  з  історії,  географії,  біології,  літератури,  інформатики,  основ  здоров’я.

 

Хід  заходу:

 

І Організаційний  етап:  Вітання  вчителя,  бажання  успішної  спільної  роботи.

 

ІІ. Мотивація  навчальної  діяльності

(Звучить  шум  моря)

Вчитель:  Ми  чуємо  шум  моря,  уявляємо  його  хвилі.  Я  пригадую  одну  давню  легенду,  яку  хочу  вам  розповісти.

        В  давні-давні  часи,  коли  на  морях  господарювали  морські  пірати,  одному  із  них –  злому  й  кровожерливому  Джону  Сільверу  потрапила  в  руки  мапа  Острова  скарбів   і  він  відправився  на  їх  пошуки.  Треба  сказати,  що  скарби  ці  шукав  не  тільки  Джон  Сільвер  і  тому  всіх,  хто  заважав  йому,  він  безжалісно  прибирав  зі  своєї  дороги.  Перед  тим,  як  убити  свою  жертву,  Джон  Сільвер  посилав  їй  «чорну  мітку» - знак  смерті.

        Наше  заняття  сьогодні  називається  «Чорна  мітка»,  тому  що  ми  з  вами  поговоримо  про  «чорні  мітки»,  які  «розсилає  Тютюн»  тим,  у  кого  не  вистачає  сили  волі  протидіяти  шкідливій  звичці  паління.

         Звідкіля  це  зло  з’явилося  у  нашого  народу?

         Чому  небезпечне  паління  для  кожного  з  нас?

         Чому  люди  починають  палити?

        Як  відмовитися  від  пропозицій  палити?

        Спробуємо  сьогодні  дати  відповіді  на  ці  питання,  а  також  з’ясувати,  що  є  справжніми  скарбами  в  житті  людини.

 

ІІІ. Основний  етап  заходу  (проведення  живого  квесту).

          Вчитель:   Об’єднаємося  в  чотири  групи.   Кожна  група  опрацьовує  одне  питання.  Досліджуючи  питання,  учасники  використовують  матеріали  в  кабінеті  біології,  шкільній  бібліотеці,  користуються  світовою  інформаційною  системою.  А  потім  збираємося  разом  і  ділимося  інформацією.        

          Перша  група  досліджує  Звідкіля  це  зло  з’явилося  у  нашого  народу?  Підказка:  шум  моря  тут  буде  доречним.

         Друга  група  з’ясовує  Чому  небезпечне  паління  для  кожного  з  нас?  Які  «чорні  мітки»  залишає  тютюновий  дим  в  нашому  організмі?

         Третя  група  знайде  відповідь  на  питання  Чому  люди  починають  палити?  Проведіть  невеличкі  інтерв’ю  з  дітьми  та  дорослими  з  метою  з’ясування  причини.

        Четверта  група  продумає  Як  відмовитися  від  пропозиції  палити?  Знайдіть  варіанти  вирішення  цієї  проблеми. 

        Після  роботи  в  групах   (20-30 хвилин)  відбудеться  обмін  інформацією.

 

  ІV. Презентація  роботи  груп

Історична  довідка   про  тютюн  і  паління

       Вчитель:  Що  вдалося  з’ясувати  про  історію  виникнення  паління  в  нашій  країні? 

Учні  повідомляють  історичні  факти  про  появу  тютюну  в  Європі.

       Тютюн  родом  з  Америки.  Історія  залучення  європейців  до  тютюнопаління  почалась  так.  Христофор  Колумб  відправився  морським  шляхом  на  пошуки  казкової  Індії.  Але  його  човни  приплили  до  берегів  Америки,  на  той  час  невідомої  для  європейців.  Так  Колумб  в  1492  році  відкрив  Америку.

       Місцеві  мешканці  в  якості  подарунка  дали  європейцям  сушені  листки  рослини  «петум»,  які  курили  згорнутими  в  трубочки.  Колумб  привіз  тютюн  до  іспанського  королівського  двору,  далі  він поширився  по  всій  Євразії.

 

Інформація  про  наслідки  паління  для  людей

       Вчитель:  Чому  небезпечне  паління  для  кожного  з  нас?  Які  «чорні мітки» залишає  тютюновий  дим  в  нашому  організмі?

       Учні  повідомляють  про  влив  тютюнопаління  на  організм  і  проставляють  «чорні  мітки»  на  малюнках  та  таблиці  біля  органів  людського  організму,  що  страждають  від  куріння.

       Учні:

  1. Під  час  паління  людина  вдихає  той  же  отруйний  газ,  що  утримується  у  вихлопних  газах  автомобільного  двигуна.  Тютюновий  дим  надходить  в  організм  людини  через  органи  дихання,  тому  в  першу  чергу  страждають  легені.  З’являється  кашель  у  куріїв,  вони  частіше  хворіють  бронхітом,  раком  легень.  Відмічаємо:  страждають  легені.
  2. Коли  вдихаєш  тютюновий  дим  порушується  живлення  головного  мозку,  тож,  значить,  погіршується  пам'ять,  увага.  З’являється  стомлення  очей,  погіршується  слух,  знижується  швидкість  читання,  збільшується  кількість  помилок .  Відмічаємо:  страждають  головний  мозок,  очі,  вуха. 
  3. Нікотин,  що  утримується  в  тютюні, - отруйна  речовина,  вкрай  шкідливо  діє  на  роботу  серця,  змінює  склад  крові.  Печінці  приходиться  працювати  з  більшим  навантаженням,  щоб  очистити  кров.  Відмічаємо:  страждають  серце,  печінка.
  4. Через  паління  починають  кровоточити  ясна,  тріскається  емаль  на  зубах,  вони  жовтіють.  Губи  сохнуть,  тріскаються.  Тютюновий  дим,  потрапляючи  до  шлунку,  спричинює  його  запалення – гастрит  і,  навіть,  виразку  шлунку.  Відмічаємо:  страждають  зуби,  шлунок.
  5. Жертвами  тютюну  стають  нирки  й  сечовий  міхур.  Їм  приходиться  видаляти  із  організму  отруту,  що  надійшла  до  нього  під  час  паління.  Відмічаємо:  страждають  нирки  та  сечовий  міхур.
  6. Змінюється  зовнішній  вигляд  курія.  Шкіра  тьмяніє,  з’являються   зморшки.  Людина  стає  похмурою,  менш  привабливою.  Що  значно  важливо,  особливо  для  дівчат.  Відмічаємо:  страждає  шкіра.
  7. Разом  з  курієм  страждають  його  близькі  люди,  які  вимушені  дихати  тютюновим  димом.   Паління  отруює  атмосферу.  Особливо  страждають  діти,  в  тому  числі  ненароджені.  Відмічаємо:  страждають  близькі  люди,  діти,  природа.
  8. Через  негативний  вплив  тютюну  на  організм  курії  живуть  менше.  Науковцями  встановлено,  що:
  • 1 сигарета  скорочує  життя  на  15  хвилин;
  • 1 пачка  сигарет – на 5 годин;
  • той , хто  палить  1  рік,  втрачає  3  місці  життя;
  • хто  палить  4  роки – втрачає  1  рік  життя;
  • хто  палить  20  років – втрачає  5  років  життя;
  • хто  палить  40  років – втрачає  10  років  життя.

 

Результати  проведення  інтерв’ю  на  тему  «Чому  люди  починають  палити?»

             Вчитель:  Подивіться  скільки  «чорних  міток»  отримує  організм  під  час  паління.  Сьогодні  багатьом  відомо,  що  куріння  шкодить  організму.  Чому  тоді  люди  починають  палити?

            Учні  пропонують  особисті  відповіді  та  ті,  про  які  дізнались  від  інших.  Чому  люди  курять?  Варіанти  відповідей:

  • через  цікавість;
  • наслідування  дорослим;
  • примушування  дітей  до  куріння  з  боку  старших  («Що  слабо?»  і  таке  інше)

 

Формування  умінь  протидіяти  тютюнопалінню   (тренувальні  вправи)

           Вчитель:  «Кинути  палити  неважко.  Я  робив  це  тисячу  разів» .  Як  ви   розумієте  цей  вислів  Тома  Сойєра  з  твору  Марка  Твена?  На  мою  думку  він  підтверджує,  що  залежність  від  паління  сильна,  позбутися  цієї  звички  нелегко.  Що  робити,  щоб  не  потрапити  у  пастку?

          Учні:  не  починати  палити.

          Вчитель:  Перед  вами  лежить  бутафорська  сигарета.  Спробуємо  зараз  підібрати  свої  слова,  щоб  протидіяти  цій  звичці.

Почергово  виконується  вправа:  Вам  пропонують  палити.  Що  сказати  у  відповідь?

 

V.  Підсумки  заходу

         Вчитель:  Як  ви  гадаєте,  які  скарби  забирає  тютюновий  дим  у  людей? (здоров’я, радість  життя,  щастя)

       Яка  найкраща  профілактика  паління?  ( не  починати)

       Шкільні  роки – це  роки  зростання  як  фізичного,  так  і  розумового.  Організму  потрібно  багато  сил,  щоб  справитися  зі  всіма  навантаженнями.  Як  відомо,  навички  й  звички,  набуті  в  шкільному  віці,  найміцніші.  Завдяки  одним  звичкам  ми  рухаємося  вперед,  до  своїх  мрій,  інші – роблять  нас  слабкими,  хворими  і,  як  шлагбаум,  перекривають  нам  дорогу  до  успіхів  і  щастя.

       Я  бажаю,  щоб  нікого  з  вас  не  торкнулися  «чорні  мітки»  тютюнового  диму.  Будьте  здорові  та  щасливі.

 

 

 

Джерела  інформації:

http://lovmedukr.ru/zalezhnist/8551-profilaktika-kurinnja-u-pidlitkiv.html

http://klasnaocinka.com.ua/uk/article/palinnya-ta-iogo-shkidlivii-vpliv-na-zdorovya--pid.html

https://ru.wikipedia.org/wikiОстров_сокровищ

 

docx
Додано
2 листопада 2018
Переглядів
569
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку