Позакласний захід " Праця джерело життя-головна його прикраса"

Про матеріал
Позакласний захід, якій проходить у формі гри про професії, і їхню важливість для держави і суспільства.
Перегляд файлу

 

«Праця – джерело життя і головна  його прикраса»

      Мета: розширити знання учнів про різноманітність професій; 

                      розвивати творчі здібності школярів; 

            виховувати ціннісне ставлення до власної праці та праці інших

            людей. 

Хід бесіди

1.Ким бути? Бесіда – гра

На дошці прислів’я: “Праця людину годує, а лінь марнує”, “Бджілка мала, а й та працює”, “Що посієш, те й пожнеш”.

Учитель. Уявімо собі таку картину: ні на виробництві, ні в школі ніхто нічого не робить. Що б сталося? Не працює електрик…

( Учні.  Немає світла, у квартирі темно, не працюють телевізори, холо­дильники, магнітофони, праски)

Учитель. Не вийшов на роботу пекар…

(Учні. Усі залишилися без хліба, булочок, пиріжків.)

Учитель. Вирішив відпочити кочегар…

(Учні. Холодно в школі, вдома, в дитячому садку, в лікарні).

Учитель. А якщо всі хлібороби і доярки не вийдуть на роботу?

(Учні. Не буде з чого пекти хліб, виробляти масло, сир тощо)

Учитель. 

Життя – це праця і бережливість.

Минає рік, минає два,

 Минає десять літ –

 І школа двері відчиня

 І виряджа у світ.

 І ти, мій друже,

 З того дня

Не безпорадне пташеня,

А соколя, якого жде

Незвіданий політ.

Як тільки вийдеш за поріг,

Лишивши рідний клас,

Чимало сонячних доріг

Тобі підкаже час –

Яку завгодно вибирай,

Професій безліч з краю в край.

 

2. Гра «Кому це потрібно?» 
– Я буду перелічувати речі , якими користуються спеціалісти. Вам потрібно назвати професію цього спеціаліста.

1. Халат, ліки, термометр. (Лікар) 

2. Книги, зошити, ручки. (Вчитель) 

3. Продукти, ніж, каструля. (Кухар) 

4. Фарби, будівля. (Маляр) 

5. Тканина, ґудзики, примірка. (Швачка) 

 

3. Гра «Що? Де? Коли?»

На столі – дзига зі стрілкою, що вказує напрям, а навкруги – картки із завданнями. Знавці крутять дзиґу, визначають картку і відповідають на запитання, вчитель доповнює.

 

Картка 1

 Чим цікава професія будівельника?

        (Ця професія виникла дуже давно. Люди завжди піклувалися про своє житло. Навіть первісна людина шукала печеру, де можна було б сховатися від негоди. Поступово знання людини розширювалися, удосконалювалися її вміння. З’явилися спеціалісти, які вміли краще за інших визначати, де, з яких мате­ріалів і як будувати. Дбали, щоб будівлі були довговічні й красиві.

 

Картка 2

Чому кажуть: «Білий хліб росте у чорній землі»?

     (Це вже професія хлібороба. Саме він перетворює чорне поле у зелене: коли сходить посіяне зерно. Зелене перетворюється у золоте – коли достигають колоски. Золоте стає білим –  коли із зерна виготовляють борошно. А ось коли хліб випечений – біле перетворюється на рум’яне. Земля плодовита починається у працьовитій руці хлібороба. Хліб – праця багатьох людей. І їхня праця потрібна завжди і скрізь. Без хліба немає життя на землі). 

 

Картка 3

Хто ж так смачно нам варить і пече?

  ( Професія кухаря дуже відповідальна. Він знає всі тонкощі приготування їжі. А всі ми любимо смачненько поїсти).

 

 

Картка 4

Музична пауза

Учні співають пісню «Наш водій», муз. К.Мяскова, сл. Т.Ковалевської.

Співають рейки пісеньку

На вулиці моїй,

Веде трамвай повнісінький

Знайомий наш водій.

І весело по вулиці

З дружками я біжу,

Водій вусатий хмуриться,

А я йому кажу:

 – Будь ласка, на хвилинку

Затримайте зупинку.

Нам треба в перший клас,

Не залишайте нас!

Крізь чергу не пробитися

В повнісінький трамвай,

Ми можемо спізнитися…

Водію, виручай.

Сідайте всі мерщій!

Дорослим стати мрію

Таким, як ти, водію,

Возитиму підряд

До школи я малят.

Картка 5

Що робить токар? Де можна побачити його роботу?

(Професія токаря потрібна і відповідальна. Він виточує різні деталі на спеціальних верстатах.

Без них, малята, аж ніяк

Не обійтися нам!

Бо навіть вдома, де живеш,

Приглянься до речей:

Ти працю токаря знайдеш

Хоча б в замку дверей.

  Отож скрізь і всюди нам зустрічається робота токаря. І для телевізора, і для магнітофона, і для пральної машини, і для велосипеда, і для трактора деталі виготовив токар).

 

 

 

Картка 6

А хто ж шиє нам такий гарний одяг?

(Це вже професія кравця. Всі ми любимо гарно одягатися. Платтячка, блузки, костюми, штани, спідниці – все це і багато інших речей –  робота кравця.

Є правило кравецьке просте:

Сім раз відмір, а раз відріж!

І, щоб костюм пошить по зросту,

Потрібно мірку знять раніш…

Професія кравця дуже відповідальна і цікава. А яку фантазію він має! Адже кожна одежина повинна бути особливою і гарною: на всі наші смаки).

 

Картка 7

А хто ж лікує всі хвороби?

Учитель. Звичайно – це лікар. Ми запросили до нас нашу медсестру. Вона коротенько розповість нам про свою професію.

 

Картка 8

Ця людина використовує гребінець, ножиці, фен?

(Є така творча робота – перукар. Багато хто вважають, що в цій професії немає нічого складного, насправді, це більша відповідальність – підстригати людей, міняти їхні погляди на себе й на життя).

 

Картка 9

Професія пожежний – що це за робота така?

 (Щороку пожежі знищують безліч життів і знищують дорогоцінні гектари власності. Пожежні допомагають захистити людей і майно. Часто вони першими прибувають, якщо сталася аварія або виникла надзвичайна ситуація).

 

Картка 10

Ві приносить нам газети і листи?

(Пошта відіграє важливу роль у розвитку людського суспільства. Адже поштовий зв’язок був і залишається найдоступнішим і найпоширенішим засобом зв'язку для різних верств населення України. Про це свідчить велика кількість поштових відправлень. У кожній країні пошта, а подекуди лише пошта, є повсякденним і доступним засобом спілкування ).

 

 

 

 

Картка 11

Охороняє наш спокій, слідкує за порядком?

 (Основне завдання поліцейського – охорона громадського порядку. З цією метою він має право здійснювати низку дій: перевіряти у людей документи, вимагати від них дотримання суспільних норм і правил, навіть затримувати на підставі підозри у здійсненні злочину і доставляти у відділення поліції).

 

 

Картка 12

Музична пауза


Школа, рідна школа,

Знов заходжу в клас,

Тут нам все знайоме,

Тут чекають нас.

           Приспів:

Вчителі, вчителі,      

В школі все життя минає

Вчителі - журавлі      

На високім небокраї,  

Вчителі, вчителі,      

Наші вчителі!..         (2)

 

Картка 13

У небі кружляє безкраїм, з країни в країну літає…?

(Пілот – дуже смілива професія. Є пілоти, які літають на пасажирських літаках, є ті, які літають на вантажних. А є пілоти, які керують маленькими літаками: гасять пожежі, розсипають добрива. Пілот повинен підняти літак в повітря і в кінці польоту плавно посадити його на землю. Керувати йому допомагають прилади. Вони показують, з якою швидкістю летить літак, яка погода за бортом, вони ж попереджають про неполадки).

 

Картка 14

В магазин прийшов , а він питає: «Що бажаєте»?

(Продавець – найбільш поширена професія серед торговельних працівників, на даний час вона найбільш популярна. Це людина, яка є посередником між товаром і покупцем. Від рівня обслуговування залежить настрій споживачів, задоволення їх потреб).

 

Картка 15

Вміє керувати судном?

(Моряк – загальне визначення заняття. В залежності від виконуваних функцій або спеціалізації моряки можуть бути розділені на більш точні професії, наприклад: капітан, штурман, матрос).

 

Картка 16

Прорвало труби, поламався кран?

(Працівники цієї професії затребувані на ринку праці постійно. Адже під час аварійних ситуацій, найважливіша людина – сантехнік, бо без нього, проживання та побут у квартирі буде позбавлене благ цивілізації).

 

4. Перегляд мультфільму «Ким бути»

 

5. Розгадування загадок про професії

   1.У пору літню, в час осінній,  навесні – в гарячий час –

Косять, жнуть вони і сіють,  орють лан у котрий раз! (Хлібороби)

   2.Хто у ліс приходить рано, кожне дерево огляне,

Всякий звір до нього звик? Ну, звичайно ж, це... (лісник).

   3.Хто розносить нам листи, телеграми і газети?

Ой, важка у нього ноша! Хто він, діти?.. (Листоноша).

   4.Як рубанком дошку чистить, летить стружка золотиста.

 З-під рук майстра – той же колір. Як цей майстер зветься?.. (Столяр).

   5.У шапочці біленькій, у білім халаті,

Він здоров'я повертає дорослим і малятам. (Лікар)

   6.Тільки зуб заболить,

Людина до нього мчить. (Стоматолог)

   7.Швидко двір він прибере, чисто вулицю мете. (Двірник)

   8.Він нам, як мама, дорогий, він хоче нас навчити

Любити край чудовий свій. Це мудрий наш... (учитель).

   9. Є паличка у нього в руках чарівна,
За мить сто машин зупиняє вона.

Ось паличку вгору він прудко підняв –

Одразу «Москвич» як укопаний став! (Регулювальник)

   10.Він такий же, як і ми, непомітний між людьми.
А в театрі грає ролі: нині вчителя у школі,
Завтра буде інша роль, то бідняк він, то король. (Актор)

 

6. Гра «Хто яку роботу любить»

Учні утворюють коло. На середину виходить учень. Він тихенько повідомляє вчителеві своє улюблене заняття й дістає кольоровий жетон. Учні жестами, пантомімою показують свою відгадку (гра у футбол, миття посуду, копання грядок, поливання квітів тощо). Учень, який стоїть у колі, вручає же­тон тому, хто відгадав його улюблене заняття. Учень із жетоном виходить на середину. Гра триває.

 

 

7. Доповніть прислів’я

Землю сонце прикрашає, а людину …(праця).

Зробив діло - … (гуляй сміло).

Не одяг красить людину, а … (добрі справи).

Тяжко тому жити, … (хто не хоче робити).

Хто хоче більше знати, треба … (менше спати).

Щира праця … (гори верне ). 
 

Учитель: Всі професії важливі, вибирай собі на смак. Але знай, дитино мила, праця – це найкращий скарб. Сьогодні основне завдання школярів – наполег­ливо та старанно вчитись, щоб мати хороші успіхи та міцні знання, бо вони необхідні кожній людині для того, щоб іти в життя розумним та мудрим. І ні од­нієї хвилинки неможна лінуватись, бо згаяний день і конем не наздоженеш. Можливо, коли ви підростете, з’являться й інші важливі ремесла й ви оберегти саме те з них, яке вам найбільше сподобається. Але я бажаю, щоб кожен з вас обрав таку професію, яка приносила б задово­лення не тільки вам, але й багатьом іншим людям. А зараз найголовніша ваша робота – успішно вчити­ся у школі, отримувати глибокі та міцні знання.  А крім того, треба ще багато чого навчитись робити власноруч, щоб не пропасти в цьому світі. Бо, як каже народна мудрість: «Тяжко тому жить, хто не хоче робить». Запам’ятайте це на все життя і трудитись учіться змалку, тільки тоді ви виростите роботящими, мудрими й житимете добре. Бо «без труда нема плода». Ось послухайте оповідання і зробіть висновок: як потрібно жити

 

ВТРАЧЕНИЙ ДЕНЬ

У одного батька було троє синів – маленьких хлоп’ят. Якось увечері батько питає хлопчиків:

  •                   Розкажіть, як ви прожили сьогодні день. Юрко відповів:
  •                   Я сьогодні посадив дерево. Батько сказав:
  •                   Ти сьогодні добре прожив день. Микола відповів:
  •                   Я сьогодні зайчика намалював.

 – Ти теж непогано прожив день, –  сказав батько.

Петрик відповів:

  •                   Я сьогодні у м’яча грав... і морозиво з’їв...

У тебе сьогодні втрачений день, – посмутнів батько.

                                                                                 В. Сухомлинський

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 квітня 2020
Переглядів
775
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку