Позакласний захід "Щасливий математичний випадок"

Про матеріал
Позакласний захід з математики розрахований для учнів 8 - 9 класів містить вдало підібрані, цікаві завдання. Рекомендую для застосування під час проведення тижня математики у ЗЗСО.
Перегляд файлу

 

Мета

 Розширення і поглиблення здобутих на уроках знань означень математичних понять; вироблення звички зосереджуватися, мислити самостійно; розвиток, тренування уваги, пам’яті учнів; підвищення дисципліни, логічної та загально математичної культури учнів; збудження інтересу до вивчення математики.

 

Ведуча.

 Добрий день! Я дуже рада побачити стільки глядачів і учасників. Це добре, що ви цікавитесь інтелектуальними знаннями.

Ведучий.

              Всіх, хто учить математику,

              Всіх, хто любить математику,

              Всіх, хто знає, що може її полюбити,

              Рада шанувальників математики

              Запрошує на форум, присвячений

             Цариці всіх наук – математиці.

Ведуча.

             До різних ми наук охочі,

             Нехай ведуть нас до вершин,

             Та зараз ми сказати хочемо:

             Наш математиці уклін.

Ведучий.

Математика – цариця всіх наук. Її улюблениця – істина, її вбрання – простота і ясність. Палац цієї володарки оточений тернистими заростями, і, щоб досягти його, кожному доводиться пробиратися крізь хащі.

Ведуча.

Не все на світі просте, але є якась закономірність саме в тому, що істина раптово постає крізь ліс ускладнень, у найпростішому.

Ведуча.

 Увага!  Зустрічайте дві дружні команди 8 та 9 класів_________________________________________________.

Давайте привітаємо наше вельмишановне журі_____________________________________________________

Ведучий.

Хто із нас не хвилювався в дитинстві, читаючи улюблені казки, особливо про той момент, коли злий король загадував головному героєві казки відгадати три загадки.

Життя поставить вам не три, а набагато більше загадок, та такі, що в жодній енциклопедії не знайдете відгадки . Але набирати форму треба щоденно розумовою працею, а помірятися ерудицією вам дає можливість наша вікторина.

Ведуча.

             Змагання сьогоднішнє я відкриваю

             І щиро вас усіх вітаю!

Ведучий.

І гейм

Запитання для І команди (1 хв)

  • Нерівність, складена за допомогою знаків <, >, називається…
  • Значення змінної, за якої рівняння перетворюється на правильну числову рівність.
  • Рівняння вигляду ах = в, де а, в – числа, х – змінна.
  • Залежність однієї змінної від іншої називається…
  • Множина всіх точок координатної площини, абсциси яких дорівнюють значенням аргументу, а ординати – відповідним значенням функції, називається…
  • Функція вигляду у = кх, де к – число, х – змінна, називається…
  • Сума одночленів є …
  • У виразі аn а називається…
  • Кут, менший за 900, називається…
  • Кут, суміжний з гострим, називається…
  • Дві прямі, що не перетинаються і лежать в одній площині, називається…
  • Трикутник, у якого дві сторони рівні, називається…
  • У рівнобедреному трикутнику кути при основі …
  • Інша назва одиниці площі 1 000 000 м2.

 

Підбиття підсумків.

 

                     Ведуча.

Запитання для ІІ команди (1 хв)

  • Нерівність, складена за допомогою знаків ≥, ≤, називається…
  • Рівність, що містить змінну, …
  • Рівняння, що мають одні і ті ж корені, є …
  • Незалежну змінну називають…
  • Функція вигляду у = кх + в, де к, в – числа, х, у – змінні, називається…
  • Графіком лінійної функції є …
  • Добуток чисел, змінних та їх степенів називається…
  • У виразі аn  п називається…
  • Кут, суміжний з тупим, …
  • Кут, більший за 900 і менший від 1800, …
  • Дві прямі, що перетинаються під прямим кутом, називаються…
  • Трикутник, у якого всі сторони рівні, називається…
  • Трикутник, у якого є кут 900 , називається…
  • Інша назва одиниці площі 100 м2.

 

           Підбиття підсумків.

Ведуча.Поки журі підводять підсумки, вболівальники можуть заробити бали командам, відгадавши загадки
1. Щоб записувати числа
Чітко правильно і стисло,
Щоб ці числа прочитати,
Точно все підрахувати,
Розгадати шифри,
Нам потрібні …
     (цифри)

2. Чисел натуральних в світі є багато,
З них число найбільше не можна назвати
Найменше ж знати всім годиться,
І це звичайно …
             (одиниця)

3. На число це, знайте діти,
Заборонено ділити.
Проте множити – чудово,
Зразу відповідь готова.
Нероби собі проблем,
Обережно будь з …
    (нулем)
4. Їх в підручнику багато,
Кожну треба розв’язати.
І не будьте ви ледачі
Та розв’язуйте …
    (задачі)

5. По ній довго можна йти,
Кінця-краю не знайти.
І початку там нема,
Бо це лінія …
    (пряма)

6. Щоб довжини виміряти,
Інструмент цей треба мати.
Як будуємо пряму –
Цей же прилад я візьму.
Вийде не пряма, а змійка,
Як загубиться …
    (лінійка)

 7. В навчанні нам допомагає,
Про числа він розповідає,
Відрізки, формули, кути …
Його нам треба берегти.
Повинен знати кожен учень:
Наш друг і помічник …
    (підручник)

 

                  Ведучий.

ІІ гейм Пояснювалки

-Ви дуже уважно слухаєте роздуми маленьких дітей про якийсь математичний об'єкт. Якщо з першого пояснення зрозуміло, про що ідеться, то ви відповідаєте і отримуєте 3 бали. Якщо не зрозуміли або відповіли неправильно, то слухаєте друге пояснення. Називаєте відповідь і отримуєте 2 бали. А якщо ви відповісте тільки після третього пояснення, то отримаєте 1 бал.

1 команда

  1.   Вони такі непомітні, але дуже потрібні, важливі, без них в геометрії не обійтись.(3 бали)
  2.   Вони зустрічаються не тільки в геометрії, вони є у всіх книжках.(2 б.)
  3.   Іноді, якщо учень не вивчив урок і погано відповідає, вчитель ставить її в журнал і каже: «Підготуєшся краще і тоді відповіси». (Точка) (1 бал)

2 команда

  1.   Вони бувають великі і маленькі, різного об'єму і однакової форми, вони оточують нас всюди. (З бали)
  2.   Вони... як сік Джаффа, як пачка печива, і морозиво таке буває. (2 бали)
  3.   Майже всі приміщення такої форми. І зараз ми знаходимося в середині його. (Паралелепіпед) (1 бал)

 

Ведучий.

ІІІ гейм Завдання-«заморочки»

Пропонується командам по черзі витягувати «заморочки »з торбини.

За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал

  1.   Яка теорема в середні віки називалась «магістр математики» і чому?
  2.   Який трикутник називається піфагоровим?
  1.   Якщо квадрат і ромб мають однакові сторони, то у якої фігури буде більшою площа?
  1.   Вітрина, актриса, тритон. Яке число об'єднує всі ці слова?
  2.   Що більше: соб 40° чи зіп 50°?
  1.   Кому належать слова: «Математику вже тому треба вивчати, що вона розум в порядок приводить»?
  2.   У древньому Вавилоні це число вважалося «священним», тому що ним зручно користуватися під час вимірювання. Звідси й пішов розподіл року на місяці, доби - на години, години - на хвилини. Що це за число?
  3.   Хто з великих імператорів був аматором математики, відчував у ній красу й вбачав об'єкт, гідний винахідливості?
  4.   Щоб перевірити чи має відріз тканини форму квадрата, швачка складає його по кожній з діагоналей і переконується, що краї обох частин співпадають. Чи достатньо такої перевірки?

10.Як знайти центр кола, користуючись тільки прямокутним трикутником?

11 .Кому належать слова: «Натхнення потрібне в геометрії не менш, ніж в поезії»?

12.Поясніть як перекладається і звідки походить слово «геометрія»?

Відповіді

  1.   Таку назву в середні віки носила теорема Піфагора. Замість екзамену з математики студент повинен був присягтися, що він читав книгу «Начала» Евкліда. Тому остання теорема цієї книги - теорема Піфагора мала назву «Магістр математики».
  2.   Піфагоровими називались прямокутні трикутники, довжини сторін яких виражались цілими числами.
  3.   Площа квадрата більша, тому що висота ромба є меншою за його сторону.
  4.   Три.
  5.   соз40° = 5іп(90° -50°)= 5Іп50° (формули зведення)
  6.   М. В. Ломоносов
  7.   Число 12
  1.   Наполеон
  2.   Не достатньо, тому що такі властивості має ще й ромб.
  1. Помістити вершину прямого кута в точку кола так, щоб його сторони перетинали коло. Точки перетину відмітити, сполучити і отримаємо діаметр кола. Тим же способом побудувати другий діаметр. Точка їх перетину і буде центром кола.

11.0. С.Пушкін

12.«Гео» - земля, «метрейн» - вимірюю (грецьке)

Підбиття підсумків.

Ведуча.

Конкурс вболівальників
Викликаються по 4 уболівальники з кожного класу і послідовно називають натуральні числа, але замість чисел, кратних трьом, говорять “Ой не можу”. Хто збивається з такого рахунку – вибуває з гри.

 

Ведуча.

ІV гейм Конкурс для капітанів

Капітанам роздаються картки з завданнями. Хто виконає більше завдань за 5 хвилин, той і переможець

 

Запитання і відповіді:

  • Приписавши до одноцифрового числа зліва цифру 8, дістали число, яке у 21 раз більше від початкового. Знайти ці числа. (4 і 84)
  • У касира є купюри по 5 і 10 гривень. Скількома способами він може дати здачу 50 гривень? (6-ма способами)
  • Онук запитав у дідуся: «Скільки тобі років?» Дідусь відповів: «Якщо проживу ще половину того, що прожив, та ще один рік, то мені буде 100 років». Скільки років дідусеві? (66 років)
  • Скільки днів у році, якщо перший і останній його день вівторок? (365 днів)
  • Коли б я мав половину тих грошей, що маю, та ще одну гривню, то в мене було б 25 гривень. Скільки в мене грошей? (16 гривень)
  • Відомо, що в кошику менше ніж 100 яблук. Їх можна розкласти порівну на 2,3 і 5 купок, але не можна розкласти порівну на 4 купки. Скільки яблук у кошику? (30 або 90 яблук)
  • Скільки дільників має 64?  (7)
  • Скільки тисяч в одному мільйоні? (1000)
  •  Чому дорівнює 1 пуд?  (16 кг)
  • Одиниця маси для коштовних каменів?  (Карат)
  • Хто написав книгу «Начала»? (Евклід)
  • У якого трикутника центр вписаного кола рівновіддалений від його сторін? (Рівностороннього)
  • Яке число в древньому Вавилоні вважається священним? (12)
  • Сторони трикутника пропорційні числам 3, 4. Який це трикутник? (Єгипетський)
  • Який кут утворюють годинна і хвилинна стрілки годинника, якщо він показує 3 год? (Прямий)
  • Хто із учених досліджував питання про визначні лінії і точки трикутника? (Ейлер)
  • Хто вперше розробив математичну теорію музики? (Піфагор)
  • Чи є число 2001 простим? (Ні).

Підбиття підсумків.

Ведучий.

V гейм Буриме

А поки капітани працюють учасникам команд наступні завдання.  Математику і літературу іноді ставлять на протилежні полюси людських знань. Але мости між літературою і точними науками ніколи не були розведені, тому що не можна відокремити людський інтелект від емоцій. І холодні формули не ізольовані від гарячого випромінювання людських почуттів. Багато математиків віддали данину музі поезії і навіть писали вірші, поеми, драми і романи.

О. Принсгейм сказав: «В математиці завжди живе художник, архітектор і навіть поет».

 

Скласти закінчення віршів: (mах 3 бали)

  •      Множити, ділити, рахувати Всі повинні вміти й знати....
  •      Математику ми любим

І боїмся, як вогню...

Ведуча.

Конкурс вболівальників

Поки команди готуються, вболівальники за допомогою лише пантоміми повинні зобразити геометричні фігури: паралелограм, трикутник, ламану, координатний промінь, знак подібності, знак рівності і отримати додатковий бал для своєї команди.

 

Ведучий

VІ гейм Усний рахунок

Командам роздаються картки з цифрами від 1 до 5 і кома. Показується приклад. Гравці повинні вишикуватись в такій послідовності, як будуть розташовані цифри в результаті даних обчислень.

1 команда 2 команда

15,15 + 19,1 = ....(34,25) 19,16 + 6,15 = ... (25,31)

73,8:6=... (12,3) 92,4: 7 = ...(13,2)

2,5 • 4 + 135,23 = ... (145,23) 124,43 + 0,25 *4 = ... (125,43)

  

 

  Ведуча.

VІ гейм «Погоня за лідером»

Запитання для І команди (в якої менше очок)

  1.                Твердження, які містять формулювання основних властивостей найпростіших геометричних фігур і не доводяться.
  2.               Основні геометричні фігури на площині.
  3.               Частина прямої, яка складається з усіх точок цієї прямої, що лежать між двома даними її точками.
  4.               Фігура, яка складається з трьох точок, що не лежать на одній прямій і трьох відрізків, які попарно сполучають ці точки.
  5.               Паралелограм, у якого всі кути прямі.
  6.               Прямокутник з рівними сторонами.
  7.               Відрізки, що сполучають протилежні вершини чотирикутника.
  8.               Сторони чотирикутника, які не мають спільного кінця.

10.        Відстань від точок кола до його центра.

  1.   Хорда, що проходить через центр кола.
  2.   Пряма, що проходить через точку кола перпендикулярно до радіуса, проведеного в цю точку.
  3.   Коло, яке проходить через усі вершини трикутника.
  4.   Два кути, в яких одна сторона спільна, а дві інші є доповняльними пів прямими.
  5.   Відрізок бісектриси кута трикутника, що сполучає вершину трикутника з точкою на протилежній стороні.
  6.   Відрізок, що сполучає вершину трикутника, із серединою протилежної сторони трикутника.
  7.   Сторона прямокутного трикутника, що лежить проти прямого кута.
  8.   Два кути, які мають однакову кутову міру в градусах, називаються…
  9.   Сумою всіх сторін чотирикутника є …
  10.   Одиниця вимірювання кутів є …

     Підбиття підсумків.

 

Ведучий.

Запитання для ІІ команди

  1.             Розділ геометрії, в якому вивчаються фігури на площині.
  2.             Твердження, що доводяться.
  3.             Частина прямої, яка складається з усіх точок цієї прямої, що лежать по один бік від даної на ній точки.
  4.            Фігура, яка складається з чотирьох точок і чотирьох відрізків, які послідовно з’єднують ці точки, називається…
  5.            Фігура, яка складається з точки і двох різних пів прямих, що виходять з цієї точки, називається…
  6.             Паралелограм, у якого всі сторони рівні, називається…
  7.             Ромб з прямими кутами.
  8.             Сторони чотирикутника, що виходять з однієї вершини.
  9.             Фігура, яка складається з усіх точок площини, рівновіддалених від даної точки.

10.        Відрізок, що сполучає дві точки кола.

11.        Кут, у якого сторони є доповняльними півпрямими однієї   прямої.

  1.      Сторони прямого кута прямого кута прямокутного                                             трикутника називаються…
  2.      Коло, яке дотикається до всіх сторін трикутника,                                             називається…
  3.      Два, кути, в яких сторони одного є доповняльними пів прямими сторін іншого, називаються…
  4.      Перпендикуляр, проведений з вершини трикутника до прямої, що містить протилежну сторону трикутника,  називається…
  5.      Промінь, який виходить з вершини кута, проходить між його сторонами і ділить кут пополам, називається…
  6.      Кут, суміжний з кутом трикутника при вершині, називається…
  7.      Два відрізки, які мають однакову довжину, є …
  8.      Добуток довжини прямокутника на його ширину є...
  9.      Інструмент вимірювання кутів.

 

     Ведуча.

                        Поки журі підводять підсумки:

 

Конкурс для глядачів

 

Гра «Віриш чи не віриш?»

 

  • Що Шарль Перро, автор «Червоної шапочки», написав казку «Кохання циркуля і лінійки»? (Так)
  • Що Наполеон Бонапарт писав математичні роботи? (Так. Відома задача Наполеона)
  • Що Л. М. Толстой, автор «Війни і миру», був автором підручника математики? (Так)
  • Що будь – який прямокутний трикутник називається єгипетським? (Ні)
  • Що Піфагор брав участь у кулачному бої на 58 Олімпійських іграх? ( Так, він був чемпіоном у цьому виді спорту).

 

                   Ведучий.

 Отже, давайте підведемо підсумки нашої  

вікторини . Просимо суддів оголосити переможців шоу та нагородити їх призами.

                  Ведуча.

На цьому наше свято закінчене.

 Дякуємо за увагу

docx
Додано
20 лютого 2021
Переглядів
879
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку