ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД
«ЩАСЛИВИЙ ВИПАДОК»
Викладач: Ползікова Є. П.
Цілі заходу:
Розвивати: аналітичне та логічне мислення; бистроту реакції, математичну пам'ять, інтуїцію, інтерес до математики.
Виховувати: почуття колективізму, взаємопідтримки, упевненості в собі та своїх знаннях.
План проведення заходу:
І. Організаційний момент
ІІ. Візитка команд
ІІІ. Гейм «Розминка»
ІV. Гейм «Заморочки із бочки»
V. Гейм «Швидше-швидше»
VІ. Гейм на уважність
VІІ. Конкурс капітанів
VІІІ. Підведення підсумків заходу
Проведення заходу
І. Організаційний момент
Вступне слово викладача, пояснення правил гри, знайомство з журі, командами (в кожній команді по п’ять учасників).
ІІ. Візитка команд
ІІІ. Гейм «Розминка» (Учасники команд відповідають швидко, разом. Правильна відповідь – 1 бал. Виграє та команда, яка набрала більше балів (правильних відповідей) за 1 хвилину)
№ з/п |
Питання |
Відповідь |
1 |
Що більше 5 чи – 8? |
5 |
2 |
Що важче: центнер цегли чи центнер целофанових кульок? |
Однаково |
3 |
Як називається графік оберненої пропорційності? |
Гіпербола |
4 |
Чи ділиться на 3 число 501? |
Так |
5 |
Чому дорівнює площа квадрата зі стороною а? |
а² |
6 |
Скільки хвилин у двох годинах? |
120 |
7 |
Що таке відсоток? |
Доля числа |
8 |
Найбільше відкриття в математиці Піфагором |
Теорема Піфагора |
9 |
Скільки нулів у записі числа 1000? |
Три |
10 |
Скільки годин в одній добі? |
24 |
11 |
Що дорожче: кілограм монет по одній копійці чи кілограм монет номінацією по дві копійки? |
Однаково |
12 |
Чому дорівнює відстань між Північним та Південним полюсами? |
Двом радіусам Землі |
13 |
Де тепліше: на підлозі чи під стелею? |
Під стелею |
14 |
Який заряд має нейтральне тіло? |
Нуль |
15 |
Чи можна загасити вогонь вогнем? |
Так |
16 |
Скільки важить 1 кг цукру? |
1 Н |
17 |
Чи існує в природі білий колір? |
Ні |
18 |
Коли залізна дорога довша: влітку чи взимку? |
Влітку |
19 |
Скільки планет в Сонячній системі? |
8 |
20 |
Чи можна носити воду в решеті? |
Так |
21 |
Чи є живі організми в Мертвому морі? |
Ні |
22 |
Яка зараз пора року? |
… |
23 |
Кому на голову впало яблуко? |
Ньютону |
24 |
Де встає Сонце? |
На Сході |
25 |
Хто відкрив закон у ванній? |
Архімед |
26 |
Як називається сума довжин сторін многокутника? |
Периметр |
27 |
Чому дорівнює квадрат числа 11? |
121 |
28 |
Як називаються кути, утворені при перетині двох прямих? |
Вертикальні |
29 |
Де перетинаються висоти прямокутного трикутника? |
В вершині прямого кута |
30 |
1/12 частина року |
Місяць |
31 |
Сторони прямокутного трикутника дорівнюють 3 м, 4 м і 5 м. Яка з них – гіпотенуза? |
5 |
32 |
Які кути у рівнобедреного прямокутного трикутника. |
90ͦ, 45ᵒ, 45ᵒ |
ІV. Гейм «Заморочки із бочки». (Командам пропонується питання. На протязі 1 хвилини команди обмірковують відповідь. Відповідає представник команди. Конкурс оцінюється після відповідей обох команд – 2 бали за правильну відповідь. Якщо команда не дає правильну відповідь, відповідають болільники. 1 бал отримує команда, болільники якої дали правильну відповідь)
а) х·х = х + х; б) = х; в) = х
V. Гейм «Швидше-швидше» (сам за себе)
На дошці написані номери питань.
Кожен член команд називає номер, обирає собі питання.
Учасники відповідають по черзі з кожної команди.
Відповідь – 3 бали. Відповідає інший учасник команди – 2 бали, болільник команди – 1 бал, відповідає учасник іншої команди – 1 бал собі
Питання для команд:
VІ. Гейм на уважність. (Обидві команди отримують завдання: знайти помилку в міркуваннях (завдання різні), завдання записуються на дошці. Час на міркування 2 хвилини. Представник команди демонструє виправлення в міркуваннях. Оцінювання – 2 бали. Допомога залу – 1 бал. Допомога суперників – 1 бал (собі))
Завдання для І команди:
Де в міркуваннях допущено помилку: 44 = 55 (вірна рівність). Перетворимо її: 4·(11) = 5·(11), тобто 4·1 = 5·1 4 = 5?
Завдання для ІІ команди:
Де в міркуваннях допущено помилку: В рівності а² - а² = а² - а². Розкладемо обидві частини на множники різними способами:
а·(а – а) = (а + а)·(а +а), а потім обидві частини рівності розділимо на вираз (а - а) і отримаємо: а = а + а або а = 2а?
VІІ. Конкурс капітанів. («Окомір» - «порахувати» дрібні предмети (скріпки, квасолини))
VІІІ. Підведення підсумків заходу