Позакласний захід "Телепередача"

Про матеріал
Мета заходу підвищити інтерес учнів до математики; розвивати пізнавальну активність; виховувати уважність, неполегливість, ініціативність, прагнення здобувати; формувати математичну компетентність
Перегляд файлу

Мета: Повторити матеріал, вивчений  на уроці,                                                             сприяти    підвищенню інтересу учнів  до математики;                                                                       розвивати пізнавальну  активність;                                                                                         виховувати уважність, неполегливість, ініціативність, прагнення здобувати знання.

Обладнання: музичний центр, мультимедійний проектор, плакати з висловлюванням  про математику, портрети виданих математиків, призи для найактивніших учасників гри. Гра  проходить у вигляді «телепередачі». Актова зала оформлена як телестудія. Місця для глядачів розташовані півколом, у центрі знаходяться ведучі – учні старших класів. Стіни зали прикрашають плакати із висловленнями про математику, портрети видатних математиків.

                                                        Хід гри

Ведуча. Доброго дня, шановні телеглядачі!

Ведучий. В ефірі науково-розважальна передача «У світі математики».

Ведуча. Мит вітаємо всіх, хто любить математику і дивиться нашу передачу.

Ведучий. Ми вітаємо всіх, хто не любить математику. Сподіваємось, що після нашої передачі, яка сьогодні виходить в ефір у перше, ви обов’язково полюбите цю нелегку, але таку цікаву науку.

Ведуча. Будьте уважні! Упродовж передачі ми поставимо низку запитань, відповівши на які ви зможете здобути призи.

Ведучий. Сьогодні в програмі:

         - огляд листів наших дописувачів.

          -корисні поради: серйозні та жартівливі.

          -для тих хто хоче знати більше.

          -математична вікторина.

         -рецепт приготування домашнього завдання.

Ведуча. Про це  та багато іншого – за хвилину. А зараз послухайте математичний прогноз на тиждень.

Вранці ми із добрим ділом

Привітаєм понеділок

  У  понеділок на уроках математики промчить циклон самостійних робіт.  

Ніченька минає скоро –

Трудовий іде вівторок.                                                                                                               У  вівторок над партами учнів, які систематично не  вчать математики, пройдуть зливи сліз, викликані низькими балами за самостійні роботи.

Спритна, вміла й молода

Вже настане середа.

 У середу на тих, хто не виконає домашнє завдання, чекає град з мокрим снігом і  шквальним вітром, а також грім і блискавка.

Прийде і четвертий день ,

Називається  він четвер                               

 У четвер через незнання правил окремі учні відчують зниження  оцінок до 4-5 балів, а старшокласники – до 1-2 балів.

Діло  може й добре  зладиться

Як настане п’ятниця                                                    

 У п’ятницю під час написання контрольних робіт непроглядний туман згуститься навколо учнів, які гаяли час на попередніх уроках, а навколо старанних учнів буде сонячно, навіть спекотно, температура їх знань підніметься до 12 балів.

Ведучий. Це був прогноз на наступний тиждень. А тепер - огляд  листів. Нам дуже приємно, що після опублікування в пресі оголошення про нашу передачу до нас    надійшли листи із цікавими запитаннями.

Ведуча. П’ ятикласник  Тарас пише:» На весні моя молодша сестра попросила мене зробити дві грядки для квітів трикутної форми. Довжини сторін трикутників мають дорівнювати 4м, 8мі 2м. Кілька днів я даремно старався, перекопував землю. На жаль у мене нічого не вийшло. Довелося зробити квітник прямокутної форми. Сестра заспокоїлася, а я й досі не можу зрозуміти, в чому справа».

Ведучий. Шановні глядачі давайте допоможемо Тарасику, чому ж він не зміг зробити квітник трикутної форми з розмірами 4м, 8м і 2м,

Учні дають відповіді на запитання.

Ведуча. Давайте попросимо фахівця дати правильну відповідь на це запитання

 Фахівець. Тарас забув таку  важливу властивість трикутника: сума  довжин сторін будь-якого трикутника більша за довжину третьої  сторони. Якщо не виконується ця  умова,трикутник побудувати неможливо. Дівчинка попросила зробити квітник трикутної форми з довжинами сторін 8м,2м і 4м. Тут сумп довжин двох сторін менша від довжини третьої сторони, тобто 4+2=6 <8  Трикутника з такими сторонами не існує.

Ведучий. Продовжуємо огляд  листів. Із запитанням до нас звернувся  Богдан. Він пише: «На уроці фізкультури ми здавали біг. Першого разу я  пробіг дистанцію за 3,8 с, другого разу – за 3,3с, а третього разу – за 3,1с. Чому вчитель мені  записав результат 3,4с, адже жодного разу у мене такого результату не було?»

Ведуча. І знову ми просимо дати відповідь на це запитання глядачів.

Учні дають відповіді на запитання.

Ведучий. Безперечно, вчитель вчинив правильно. Про це і я знаю. Він скористався середнім арифметичним. Адже, щоб знайти середнє арифметичне кількох чисел, потрібно суму цих чисел поділити на їх кількість. Тобто (3,8 + 3,1 + 3,3) = 3,4.

Ведуча. Середнє арифметичне не рідко зустрічається і в  повсякденному житті. Тільки застосувати його потрібно правильно, щоб не вскочити в халепу, як це трапилось з героєм гуморески, яку ви зараз почуєте у виконанні заслужених артистів нашої школи.

Виконується сценка: « Середнє арифметичне – геніальний винахід людства.

- Доброго ранку, Мар’янко!

-Доброго ранку, Андрійко! Ти чого такий веселий?

- Я Мар’янко, до вчора не знав, що математика така прекрасна наука. Я до неї, правда, ставився трохи байдуже: не все розумів, не  завжди виходила відповідь… А після вчорашнього уроку я полюбив її на все життя.

 -А що ж трапилося на вчорашньому уроці?

- Ми вивчали тему «Середнє арифметичне». Вдома я ретельно обдумав цю тему й  дійшов висновку: середнє арифметичне - -геніальний винахід людства.

- Андрійку! Поясни мені, чому ти так вважаєш.

- Ось послухай, Мар’янко. Ти вчора скільки балів одержала з математики?

- Одинадцять!

-А я – пять. Додамо 11 і 5, виходить 16 балів. Ділимо 16 на 2 і виходить по 8 балів для кожного із нас. Хай живее середнє арифметичне!

- Але ти жнее запитав, чи подобається  мені ділитися з тобою своїми балами!

- Мар’янко,  середнє арифметичне і без тебе це зробить. Ц еще не все!  Ти вчора о котрій годині прийшла до школи?

-О 7год. 45хв.

- А я прийшов о 8 год.45 хв. Але якщо застосувати ,  середнє арифметичне, то ми обоє прийшли до школи о 8 год. 15хв., і ніхто знас не запізнився.

-Будемо вважати, що ти мене переконав. Ну  постривай (про себе). Прощавай! Мені потрібно йти в магазин.

- Мар’янко, купи мені, будь ласка, кеди,36 розмір.

- Добре куплю.

Наступного дня.

- Доброго ранку, - Мар’янко! Купила мені кеди?

- Звичайно, купила.

Показує один черевик 44-го розміру, а другий -= 28-го.

-Що це таке? Один великий, другий – малий! Я ж просив купити кеди 36 –го розміру!

- Це і є твій 36-й розмір. Ось дивись: 44+28=72. Тепер72:2 =36 . Це і є твій розмір. Хай живе середнє арифметичне!

-Що ж то за наука така – математика?...(розгублено)

Ведуча. Продовжуємо огляд листів. Наступні листи  нам надіслали батьки наших учнів.

Ведучий. Іван Петрович пише: «Мій син навчається у 5 класі. Під час виконання домашгнього завдання з математики він жодного разу не обійшовся без калькулятора. Чизнаєте ви властивості дій додавання, віднімання і множення чисел, які допомагають в обчисленнях?»

Ведуча.На це запитання дадуть відповідь глядачі нашої студії.

Учні формулюють властивості, наводять приклади.

Ведучий. Щоб остаточно переконати Івана Петровича і решту наших глядачів, що пятиклассники можуть виконувати обчислення без калькуляторів, я пропоную вам усно знайти значення виразів (проектуються на екран або  написані на плакатах):

  1. 175+61+25+39;
  2. (4400+960)+600;
  3. (654+289) – 254;
  4. 4.47.25;
  5. 69.27 = 31.27;

Ведуча.Наступного листа прислала нам  стривожена мама пятиклассника  Марія Петрівна. Вона пише: «Якщо можете, поділіться секрктами успішного виконання контрольних робіт з математики. Адже діти після контрольних робіт такі втомлені, знервовані і навіть схудлі?»

Ведучий. Поради щодо підготовки до контрольної роботи ми пропонуємо у вигляді пісні, яку виконають заслужені артисти нашої школи.

Пісня на мотив «Несе Галя воду»

Несе Галя воду, коромисло гнеться,

Я іду за нею,серце в грудях бється.

-Дозволь тобі, Галю, та й допомогати,

Завтра в нас контрольна, дай мені списати.

-Дам тобі ,Іванку, контрольну списати,

А спочатку хочу щось тобі сказати.

Щоби було легше по воду ходити,

Треба через річку кладочку зробити.

-Дай мені списати, зроблю тую кладку,

Ще й після контрольної куплю шоколадку.

Поки усадочку зозулі кували,

У дівчат контрольну хлопці всі списали.

Памятайте,хлопці, щоб було все гладко,

Йдете на контрольну беріть шоколадку.

Ведуча. Я сподіваюся, ви зрозуміли, що то були жартівливі поради, а тепер – серйозні.

Ведучий. Щоб одержати високі бали за контрольну роботу, потрібно:

     -бути уважними на уроках;

     -зясовувати всі незрозумілі питання;

      -завжди виконувати домашні завдання;

      -працювати додатково.

Ведуча. Нагадуємо, що в ефірі телепередача «У світі математики» і наша постійна рубрика «А чи знаєте ви?»

 Піфагор та його учні вважали, що «числа правлять світом».

 Леонтій Магницький написав перший російський підручник з математики у 1703 році і назвав його «Арифметика». Михайло Ломоносов назвав цю книгу «вратами своєї вченості» і майже всю її знав напам’ять.

 Піфагор     багатьом числам дав  назви. Досконалим назвав число, яке дорівнює сумі  своїх дільників. До фігурних він відносив трикутні, квадратні та інші, які можна отримати, якщо з камінців викладати трикутник чи квадрат. Числа - близнюки, це такі числа, які йдуть одне за одним у ряду простих чисел. Розглядалися чоловічі та жіночі числа тощо. А пари чисел у яких сума дільників одного з них дорівнює другому числу назвав дружніми.

 Піфагор та його учні вважали, що все можна виразити числами, що число можна побачити в усіх заняттях людини, мистецтві, ремеслах і в музиці. Вони вважали, наприклад, що 5 символізує колір, 6- холод, 7- розум, здоров’я та світло, 8 - любов та дружбу тощо. До математичних наук вони відносили і музику. Піфагор відкрив важливий закон музики, за яким висота тону струни обернено пропорційна  до її довжини, та створив першу математичну теорію музики. Скільки музичних творів   написано за всю історію людства! А всі вони не що інше як чергування семи нот.

 Математик за покликанням П’єр Ферма у вільний від роботи час вивчав математику та одночасно з Рене Декартом створив систему координат, яка названа на ім’я Декарта.

 Іпатія Олександрійська, дочка математика Теона, жила близько 370-415 р. Вона була надзвичайно розумна, красномовна і вродлива. Гіпатія здобула блискучу освіту, займалася математикою та астрономією. Гіпатія не прийняла нової на той час християнської              віри, залишилася вірною релігії своїх предків-язичників, за що головний її ворог -  Олександрійський єпископ Кирило - підмовив членів організувати над нею розправу. Гіпатію вбили, а потім спалили на вогнищі.

 У центрі міста Будапешт встановлено пам’ятник числу 0. Цифра 0 дала змогу не вигадувати нових знаків для великих чисел. З’явилася позиційна система числення. Нулем позначають початок шляху та початок часу.

 Як відомо, геометрія, яку ми вивчаємо в школі, носить назву Евклідової. Проте вона була створена зусиллями не одного Евкліда. Зачатки геометричних знань губляться у глибині віків. Єгипетські папіруси та вавилонські глиняні таблички з клинописом свідчать, що за 4000-5000р. до н.е. Люди знали багато з того, що ми зараз вивчаємо у школі.

 У пам’ятках вавилонської архітектури ми зустрічаємо геометричні форми у вигляді куба, паралелепіпеда, призми, циліндра та конуса. У формі піраміди зі сходинками будувалися     величезні обсерваторії. Звичайно     такі споруди     складалися з семи терас, поставлених одна на одну, і були схожі  на сходи величезної драбини, яка веде до неба. Кожну терасу було пофарбовано в колір, присвоєний семи світилам. Сонцю, Місяцю, Юпітеру, Сатурну, Марсу, Венері та Меркурію. Вавилоняни не тільки знали про існування багатьох геометричних фігур, а й уміли обчислювати їхні площі та об’єми.

 Російську науку прославила  жінка-математик Софія Ковалевська. Вона дістала всебічну домашню освіту і дуже виявила потяг до наук, особливо до математики. Була за кордоном, брала приватні уроки у Вейєрштрасса, так як жінкам навчатися в університеті того часу було заборонено. У 24-річному віці їй було присвоєно ступінь «доктора філософії  з найвищою похвалою без захисту дисертації за три її наукові роботи. Англійський меценат Джордж Сильвестр написав в її честь сонет, в якому назвав її «небесною музою».

 Ведучий.Унаш час теж є «вчені» які роблять свої відкриття у математиці.

Ведуча. А зараз ми вам пропонуємо гумореску у виконанні наших артистів.

Великий математик

У. Ну що Миколо?.І що ж мені робити з тобою?

М. А що?

У.Цілий семестр ти нічого не робив, нічого не вчив.Що тобі ставити, прямо не знаю.

М. Я Марія Іванівна науковими працями займався

У. Та що ти? І якими ж?

 М.Я довів,що вся математика наша неправильна і… довів це!

У.Ну і як же товариш великий Миколо, ви цього добилися.

М.А-а що там говорити, маріє Іванівна! Я жне винен,що Піфагор помилявся і цей як його… Архімед!

У.Архімед?

М. І він теж, адже говорили, що 3=3, 5=5, 18=18. Правильно?

У.Так. Звичайно вірно.

М. Е ні, Маріє Іванівно, це не правильно! Я довів, що 3=7!

У. Як це?

М.А ось, дивіться 15-15=о. Правильно!

У.Так.

М.А 35-35=0 ,тоже правильно. Значить 15-15=35-35. А чи не так?

У. Теж правильно.

М. Виносимо спільний множник за дужки  3(5-5)=7(5-5). Правильно?

У.Вірно.

М.Ха-ха-ха. 5-5=5-5. Це тоже правильно.

У.Так.

М. Тоді все у верх дном 3=7.

У. Ага, Миколо,дожилися!

М. Я не винен, але проти науки … не підеш!

У. Зро-зу-мі-ло…Дивись 8-8=0 Правильно?

М.Так.

У.20-20теж правильно. Тоді 20-20=8-8. Теж правильно?

М.Точно,Маріє Іванівно, точно.

У. Як ти говорив виносимо спільний множник  5(4-4)=2(4-4) і маємо,що 5=2. Вірно?

М. Ну да!

У. Тоді все ,Миколо ставлю тобі 2 бали.

М. За що?

У. А ти не хвилюйся. Адже якщо ми обидві рівності розділимо на (4-4) то 2=5. Так ти робив?

М. Ну . До-пус-ти-мо.

У. Ось я і ставлю тобі «2», не вже тобі не однаково. Га?

М. І ні Бо і невсерівно, поставте краще «5».

У. Можливо й краще, Миколо, але поки ти це не доведеш, утебе буде стояти двійка за семестр, яка по твоєму, дорівнює п’ятірці!.

Ведучий. Шановні  гдядачі можливо хтось із вас знає, яку помилку допустив Миколка у своїх міркуваннях. Допоможіть йому, бо так і стоятиме двійка у цього великого математика.

Ведуча.А тепер запрошуємо наших глядачів узяти участь у вікторині.

                                Математична вікторина.

Ведучі зачитують по черзі запитання

1.У будинку 4 кімнати. З однієї зробили дві. Ск. стало кімнат у будинку?

2.Двоє учнів грали в шахи 2 год. Ск. часу грав кожен учень окремо?

3.В одній сім’ї два батька і два сина. Сік. в сім’ї чоловіків.

4.У батька 5 дочок і кожна дочка має брата. Ск. дітей у батька.

5.Троє коней пробігло 30 км. Яку відстань пробіг кожен кінь?

6.Два в квадраті -4, три в квадраті-9. Чому  дорівнює кут в квадраті?

7.Півень стоячи на одній нозі важить 5 кг. Ск. він буде важить, якщо стане на дві ноги?

8.За три кози заплатили 30 грн. По чому пішла коза?

9.Одне яйце вариться 4хв. Ск. потрібно часу , щоб зварити 5 яєць?

10.У клітці опинилися разом кролі та кури. У них 6 голів і 18 ніг. Ск. кролів і курей у    клітці?

11.Горіло 5 свічок. 2 загасили. Ск. свічок залишилося?

12.Іринці і Оленці разом 12 років, причому Іринка на 10 років старша від Оленки. Ск. років    дівчаткам окремо?

13 У робітника була путівка в будинок відпочинку з15 серпня по 7 вересня включно. Ск. днів відпочивав робітник?

14.Михайло одержав здачу 40 к. трьома різними монетами. Які це монети?

Ведучий. Молодці діти . Добре попрацювали.

Ведуча. Наша передача закінчується.

Ведучий. Постривай. Ми ж іще не дали глядачам рецепт приготування домашнього завдання з математики.

Ведуча. І дійсно таки я вже і забула.  Слухайте мене уважно. Домашнє завдання готується зі свіжих знань, набутих на уроках, і сушених- вичитаних у підручниках. За консистенцією домашні завдання бувають:

       Густі(10-12балів)

      Середні(7-9балів)

      Напіврідкі (4-6 балів)

     Рідкі (1-3бали)

Для приготуваннягустого домашнього завдання необхідні такі  інгрідієнти:

       Уважність на уроці

      Працьовитість

      Старанність

Ведучий. Ось і підійшла наша передача до кінця.

Ведуча. А чи сподобалося вам?

Ведучий. Ну шо ж до наступної зустрічі.

Ведуча. Надсилайте нам цікаві запитання, задачі, рекомендації. І ми розглянемо їх .

Ведучий. Дякуємо за увагу.

Изображение 083Ведуча. До наступної зустрічі.

docx
Додано
11 лютого 2021
Переглядів
686
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку