Позакласний захід "Турнір знавців музики"

Про матеріал
Узагальнити знання учнів, розвивати музичну пам'ять і кмітливість, інтелектуальну гнучкість. Виховувати почуття патріотизму, інтерес та любов до музики, естетичні смаки.
Перегляд файлу

«Турнір знавців музики»

 

Мета: Узагальнити знання учнів, розвивати музичну пам'ять і кмітливість, інтелектуальну гнучкість. Виховувати почуття патріотизму,  інтерес та любов до музики, естетичні смаки.

Обладнання: роздаткові картки командам з прислів’ями про музику, музичний центр, диски, комп'ютер, презентації Microsoft PowerPoint*, портрети композиторів.

На дошці епіграф:  «Життя коротке – мистецтво вічне»

                                       Гіппократ

 «Наша дума, наша пісня

                                        Не вмре, не загине…»

                                                        Т.Г.Шевченко

ДІЙОВІ ОСОБИ:

Ведучий — учитель музики

Учасники турніру

На сцені стоять стільці та столи для двох команд, а також табло для відмічання балів. Наперед виходить Ведучий.

 

 

 

 

 

 

 

Ведучий: Добрий день, шановні вчителі та учні! Вітаємо Вас!  Сьогодні вас усіх зібрала в цей клас ЇЇ величність Музика! Музика, яка наповнює наші серця щоденно!

    Музика не відразу стала такою, якою ми чуємо її зараз. Багато тисяч років пройшло, перш ніж з'явились ораторії та симфонії, кантати та сонати, сучасні пісні та рок-музика. Ви знаєте чимало музичних творів, пісень, композиторів, виконавців. Тому ми сьогодні і зібрались щоб провести  захоплюючий турнір знавців музики.

Отже, зустрічайте команди!

(під музику на сцену виходять 2 команди по 6 чоловік)

   Сьогодні ви будете перевіряти свої знання, розум, швидкість реакції. Наш турнір буде проходити за олімпійською системою. Що це означає? У випадку невдачі команді доведеться зберігати олімпійський спокій.

  Отже, для початку визначимо порядок виступу команд. Команди отримують конверти з однаковими прислів'ями про музику. Але прислів'я треба скласти з слів, що знаходяться в конвертах. Яка команда перша впорається з завданням – та перша й почне, а за першість отримує ще 1 бал.

 (під музику команди складають прислів'я)

Прислів'я:

  1. Бідний пісні співає…а багатий тільки слухає.
  2. Легше тобі на душі стане … як пісня до твого серця загляне.
  3. Бесіда дорогу скорочує… а пісня – роботу 
  4. Співає пісню той… у кого голос гарний.
  5. Швидко пісня співається, … та не швидко складається
  6. Хто співає, … той журбу проганяє
  7. Найдорожча пісня — … з якою мати колисала.
  8. Із пісні й казки… слова не викидають.
  1. Конкурс: Привітання.

       Кожна команда оголошує свою назву, девіз та емблему. (Команда «Веселі нотки» та «Веселі музиканти»)

Команди отримують оцінки жюрі: максимум – 5 балів.

  1. Конкурс: Розминка.

     Необхідно виділити ноти в словах. Наприклад: дорога, мімоза,…

За кожну правильну відповідь: 1 бал

Парасолька, Міф, Маляр, Посольство, Ремісник, Сіно, Доручення, Клякса, Міліція.

Фасоль, Домовий, Факт, Рекорд, Мішень, Валянок, Вареник, Сіль, Арфа.

 

 

  1. Конкурс капітанів

   Ведучий: Дорогі глядачі, ми вже познайомилися з командами. Тепер час нам звернути увагу й на завзятих капітанів! Для цього ми проведемо наступний конкурс. Готуйтеся, відважні командири!

(Кожний капітан отримує планшет із філвордом, в якому за визначений час необхідно знайти якомога більше слів, пов’язаних із музичним мистецтвом)

А

Р

Ф

А

Е

Ф

А

М

П

О

Н

А

М

Д

О

Н

Л

Р

П

О

Г

И

А

Р

И

Я

Н

Е

Т

О

О

К

Т

А

В

А

Р

А

Т

Т

П

Е

С

Н

Я

А

С

К

Р

И

П

К

А

Н

М

Е

Л

О

Д

И

Я

Ф

О

К

О

Н

Т

Р

А

Б

А

С

В

А

Л

Ь

С

Н

Р

Е

И

Т

А

К

Т

Р

О

Я

Л

Ь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Скільки вгаданих слів – стільки й балів.

Поки капітани розгадують кросворд, вчитель проводить гру з вболівальниками.

 

 

 

 

 

Гра з глядачами

Ведучий: (до глядачів). Поки капітани намагаються продемонструвати свої інтелектуальні здібності, ми з вами не будемо відставати. Я показуватиму зображення інструмента, а ви скажете мені, що це. Зауважте, що помилитися буде дуже важко, адже підказкою буде звучання цих інструментів.

   ( Ведучий демонструє картки із зображеннями музичних інструментів, одночасно чути їхнє звучання. Глядачі відгадують, які це інструменти (тромбон, цимбали, литаври, арфа, флейта, контрабас). Після закінчення конкурсу для глядачів капітани показують свої планшети глядачам, зачитуючи знайдені слова. З’ясовується переможець, що відмічається на табло)

 

  1. Раунд «Частина й ціле»

Ведучий: Здогадуюся, нашим учасникам уже кортить знову показати себе. Що ж, дамо їм змогу на це у конкурсі «Частина й ціле». Кожна команда отримає слова, які слід з’єднати лініями за принципом «частина — ціле». Свою готовність сигналізуємо дзвіночком. Завдання зрозуміле? Починаємо!

(Команди отримують картки й виконують завдання)

СЛОВА ДЛЯ КОНКУРСУ

смичок оркестр
диригент скрипка
кордебалет струна
гітара опера
арія балет
клавіша хор
соліст піаніно

ВІДПОВІДІ

Смичок — скрипка

Диригент — оркестр

Кордебалет — балет

Гітара — струна

Арія — опера

Клавіша — піаніно

Соліст — хор

  (Команді, яка впоралася із завданням швидше за всіх, зараховується один бал. Правильність відповідей визначається за ключем, що його отримує ведучий)

 

 

 

  1. Раунд «Збери симфонічний оркестр»

Ведучий: Не дамо учасникам розслаблятися: наступний конкурс називається «Збери симфонічний оркестр». Кожна команда отримає планшет із таблицею, а також список музичних інструментів. Складіть із них симфонічний оркестр, правильно вписуючи слова в колонки. Переможе команда, яка зробить це швидше за інших.

Струнно-смичкові …Дерев’яні духові …Мідні духові …Ударні …..Одиночні
Скрипка …………Флейта ………Труба ……….Литаври

……Арфа…..Альт………Гобой ……Тромбон ……….Тарілки …………Рояль………….Віолончель ……..Кларнет ……..Валторна ……..Барабан …..Челеста………..Контрабас………

Фагот……..Туба…………Трикутник………..Дзвіночки….Ксилофон

 

  1. Раунд «Конкурс ерудитів»

Ведучий: Ви вже переконалися в обдарованості наших учасників? Що ж, пропоную вам упевнитися в їхній ерудованості. На черзі — «Конкурс ерудитів». Правила прості. Представник кожної команди називає цифру від 1 до 6, що є номером запитання. Члени команди відповідають на запитання. Починає команда… (оголошує).

1)Як називається ансамбль із чотирьох музикантів? (Квартет.)

2)Який інструмент називають королем всіх музичних інструментів? (Орган.)

3)Назва якого інструменту вміщує два терміни: «гучно» й «тихо? (Фортепіано.)

4)Яка геометрична фігура стала музичним інструментом? (Трикутник.)

5)Як називається великий колектив музикантів, яким керує диригент? (Оркестр.)

6)Назвіть графічні знаки для позначення музичних звуків. (Ноти.)

   (Бали, які отримали команди, заносяться до табло. Учасники залишають сцену)

Ведучий: Поки гравці готуються до наступного конкурсу, їхні вболівальники також матимуть змогу показати, на що вони здатні. Прошу, дорогі глядачі, подумати над загадками.

 

  • То товстішає, то худне,

а всю оселю голосить. (Баян або акордеон.)

  • Хто стоїть, як вартовий,

 Перед нотними рядками?

 Хто рядок нам відкриває,

 Місце нотам визначає?

 (Скрипковий і басовий ключі.)

  • Сам із вільхи та із дуба,
    В роті чорні й білі зуби.
    Ти до них торкнись рукою,
    Враз почуєш звук чудовий. (Рояль.)
  • Сам пустий, голос густий,
    Дріб вибиває, людей збирає. (Барабан.)
  • Він музикантами керує,
    На нього дивиться оркестр,
    І публіка його цінує
    І віддає тепло сердець. (Диригент.)
  • З піснею цією діти виростають,

Бо її матуся кожному співає. (Колискова.)

  • Під музику таку
    Крокують всі військові.
    В ній чуєш ритм чіткий,
    Вона веде в похід. (Марш.)

 

 

 

  1. Раунд «Музичні загадки та кросворди»

 

Команда «Веселі нотки»

  • Як смичок струни торкнеться,
    вона піснею озветься.
    Дуже ніжну душу має,
    що сміється і ридає.

(Скрипка)

  • Ой же гарно вона грає,

Кожне слово вимовляє.

Хоч і має три струни

Та співочі всі вони.

Запитаймо у всезнайка:

- Хто це? Що це?

(Балалайка)

 

  • Жили знаки-нотки
    Сумні й самотні.
    Я заграв їх разом —
    Звеселив одразу.
    Мама рада, тато гордий,
    Бо зіграв я їм…

                                               (акорди).

 

 

  • Сам пустий, голос густий,

Дріб вибиває, дітей збирає.

(Барабан)

  • Сам у церкві не буває,

А інших туди зазиває.                  (Дзвін)

 

  • На нашім інструменті

Є і струни, і педаль.

Хто ж він є?

Безперечно, це – знайомий наш ...

(Рояль)

  • Ця пісня дивна, урочиста,
    Як над церквами давній дзвін,
    Вона славить працю й Вітчизну,
    Ця назва всім відома — …

                                                   (гімн).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Команда «Музиканти»

 

  • У лісі народилась,

В майстерні робилась,

А в руках заспівала

                                                        (скрипка)

  • Паличка з дірками

І проворні пальці, -

Любо її слухають

В лісі на галявці

(Сопілка)

  • Як промінь – яскравим,

Привітним, як сонця тепло золотаве.

Буває він грізним, як той ураган.

Він – флейти нащадок,

Славетний - ...

                                                     (Орган)

  • Цьому інструментові мідному

Є місце на столі обідньому

(тарілки)

  • Клавіатури чорно-білий ряд,

Педалі жовтим золотом горять…

Мене з собою не внесеш у футлярі.

З могутнім форте, ласкавим піано,

І тому є той надзвичайно правий,

Хто називає нас…    (фортепіано)

  • Урочисто лине в пісні,

В арії вражає нас,
Сильний, як могутнє море,
Чоловічий голос…

                                                       (бас)

  • Митець, що таємницю звуків

Вкладає в музику відкриту,
Це Моцарт, Лисенко, Ревуцький,
Чайковський. Хто він? …

                                                    (Композитор)

 

 

 

 

 

 

 

                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

Музичні кросворд

(Веселі нотки)

 

Музичний кросворд 1

 

  1. Струнний український народний інструмент. (бандура)
  2. П’єса в енергійному, чіткому ритмі, під яку зручно крокувати. (марш)
  3. Одноголосна, закінчена музична думка. (мелодія)
  4. Перекладіть французьке слово балет на українську мову. (танець)
  5. Динамічний відтінок голосно. (форте)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Музичний кросворд

(Веселі Музиканти)

Кросворд про музичні інструменти

  1. Ударний музичний інструмент схожий на барабан. (литаври)
  2. Фортепіано або ….. (піаніно)
  3. Цариця струнних інструментів. (скрипка)
  4. Мідний музичний інструмент – мисливський ріг. (валторна)
  5. Струнно – щипковий український народний інструмент. (бандура)
  6. Струнно –щипковий інструмент схожий на балалайку. (домра)
  7. Український музичний інструмент, на якому грали кобзарі. (кобза)

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Раунд. «Завдання на міркування»

Ведучий: Останній конкурс допоможе гравцям продемонструвати не лише свій розум, але й ораторські здібності. Оголошую «Завдання на міркування»!

    (Команди отримують  одне запитання, на яке вони повинні знайти відповідь за 1 хвилину. Звичайно, їм спершу слід порадитися)

    Погляньте на екран. (З’являється зображення органа.) Цей музичний інструмент існує понад 2000 років. Він може замінити хорову й інструментальну капелу. На ньому грають руками і навіть ногами. У руках одного виконавця – цілий  духовий оркестр. Один із журналістів писав про цей інструмент, що він «мудрий, прихований і самотній». Поясніть, що він мав на увазі.

Орієнтовна відповідь

Орган «мудрий», тому що увібрав у себе культуру тисячоліть; «самотній», бо це єдиний клавішно-духовий інструмент; «прихований», тому що його не видно повністю — ми можемо бачити тільки його фасад.

Ведучий. Отже, наш музичний турнір завершився. Усі учасники з гідністю витримали запропоновані випробування. Велика подяка всім, хто брав участь у турнірі й уболівав за команди! Тож, підіб’ємо підсумки турніру…

(Відбувається остаточний підрахунок балів, визначаються переможці. Звучить урочиста мелодія. Учасники отримують призи й подарунки. Після цього вони прощаються з глядачами й залишають сцену.  Турнір закінчується.


 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кокоріна Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 квітня 2021
Переглядів
2256
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку