Позакласний захід "Творці фізики"

Про матеріал
Результативність викладання фізики, осооливо в сучасних умовах, перебуває в прямій залежності від вміння вчителя побудувати урок таким чином, щоб, оптимально задіявши всі органи чуття учнів, змусити їх мислити, будувати логічні схеми, формувати певні поняття, переосмис¬лювати сприйняте, творити нове і фантазувати. Для цього є великий арсенал різних методів. Проте особливе місце належить нетрадиційним формам проведення уроків. особливе місце серед нетрадиційних форм проведення уроків я віддаю урокам , проведеним в ігровій формі. Серед великої їхньої кількості я відокремила саме гру « Творці фізики»., під час якої учні ознайомляться з біографією та досягненнями великих фізиків.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Творці фізики

Позакласний захід

для учнів 8-9 класів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:   поглибити й закріпити знання учнів, одержані на уроках фізики; виявити знання про вчених, активізувати і розвивати творчу активність, логічне мислення, память, розширити їхній кругозір; виховувати інтерес до історії фізики та її творців; розширювати їхній кругозір.

І. Проведення гри.

    Ведучий. Добрий день, шановні друзі, любителі фізики. Сьогодні ми проведемо гру. Змагатимуться команди 8-го та 9-го класів.  Гра буде проходити у 7 турів.

     1-й тур  « Заморочки з бочки».

Капітани команд виймають із мішка барильця з номерами запитань. Кожній команді необхідно дати відповідь на 6 запитань. За кожну правильну відповідь-1 бал.

Запитання  першій команді:

  1. . Росій ський учений і винахідник, основоположник космонавтики, висунув ідею використання ракет для польотів у космосі. (К.Е.Ціолковський).
  2. Найкоротше прізвище вченого- фізика. ( Ом)
  3. Співавтор Джоуля. ( Ленц)
  4. Видатний російський вчений, найголовніше відкриття його життя прийшло до нього уві сні.( Д. І. Менделєєв).
  5. Видатний російський вчений, енциклопедист, розвинув молекулярно- кінетичну теорію теплоти( М.В.Ломоносов).
  6. Назвіть пять великих пристрастей Альфреда Нобеля.

Запитання  другій команді:

 

  1. Шведський учений , завдяки якому ми всі ходимо « під градусом».( Цельсій).
  2. Давньогрецький учений, засновник вчення про атоми.

( Демокрит).

  1. Англійський ботанік, імя якого ввійшло в історію фізики. (Броун)
  2. Український вчений , автор праць про Х-промені.( Пулюй).
  3. Хто оспорює у Д. Марконі першість винайдення радіо?

( О.С.Попов).

6.Цей вчений у 1610 році спрямував свій телескоп у небо.

     ( Г.Галілей).

2-й тур« Із життя формул».

     Команди одержують картки з набором знаків, символів, цифр і букв. Командам упродовж 3 хв необхідно скласти формули , назвати  і прочитати закони, шо їх описують .

m

F

I

ρ

=

V

h

=

I

q1

4

=

R

r2

t

T

ε0

r

m

=

П

E

q2

R

M

 

3-й тур «Упізнай видатного фізика»

Кожній команді пропонується по три факти з біографії видатних фізиків. Якщо команда назве ім’я вченого за 1-ю підказкою,  то одержить 3 бала, за 2-ю -2 бала, а за 3-ю -1бал.

Завдання першій команді:          

  • Англійський вчений, який вперше одержав лицарський титул за свою наукову діяльність.
  • На його могилі вибито напис : « Нехай радіють смертні, що серед них жила така прикраса роду людського».
  • На його честь названа одиниця сили.

( Ісаак Ньютон)

Завдання другій команді:

  • Англійський вчений, який зробив основні свої відкриття в галузі електромагнетизму.
  • Відкрив закони електролізу.
  • На честь цього вченого названа одиниця електроємності.
  • ( Майк Фарадей)

4-й тур « Фруктово-фізичний мікс».

Капітану кожної команди пропону­ється скласти  прізвище  видатного   ученого- фізика, з початкових літер назв фруктів чи ягід. Капітан, який першим запише правильно прізвище, отримує 5 балів, другий капітан отримує  4 бали.   

            Завдання для капітана І команди:

Ківі, урюк, лимон, олива, нектарин. (Кулон.)

            Завдання для капітана ІІ команди:

Ананас, мандарин, персик, черешня, родзинки. (Ампер.)

Після виконання завдання капітани розповідають про їхні відкриття.

5-й тур«Дешифрувальники» .

За 3 хв необхідно кожній команді окремо дешифрувати за схемою закодоване сло­во — прізвища лауреатів Нобелівської премії в галузі

фізики, які одними з перших отримали цю почесну міжнародну

нагороду на початку XX ст.

Перша команда, яка дешифрує прізвище вченого, отримує 7 балів, друга — 5 балів.

Слова для дешифрування: 6257225 (Рентген.) 566258 (Лоренц.) .

Таблиця для дешифрування

1

2

3

АБВ

ГДЕ

ЖЗИ

4

5

6

ІЇК

ЛМН

ОПР

7

8

9

СТУ

ФХЦ

ЧШЩ

 

0

 

 

ЬЮЯ

 

 

6-й тур «В царстві чисел».

На картках написані фізичні сталі. Учням потрібно назвати їх.

  • Гравітаційна стала;
  • Число Авогадро;
  • Стала Планка;
  • Прискорення вільного падіння.

7-й тур «Дерево життя фізики»

На малюнку є стовбур дерева, але листочки-прізвища фізиків-кожна команда має домалювати. Виграє та команда, у якої  дерево буде з більшою кроною.

ІІ. Підбиття підсумків.     

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Сценарії
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
Додано
30 березня 2021
Переглядів
990
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку