Тема : ПОДОРОЖ ДО КРАЇНИ «ФІЗИКА»
Мета: узагальнити та повторити вивчений матеріал з фізики; удосконалювати навички самоконтролю, стимулювати допитливість; виховувати культуру спілкування;уміння працювати в заданому темпі.
Тип уроку: урок узагальнення та повторення вивченого матеріалу.
Обладнання: фізичні прилади, портрети видатних фізиків, презентація.
Хід уроку.
І. Організаційний етап.
Щиро вітаю всіх учасників.нашого уроку-подорожі. У народі кажуть: «Як день почнеш, так його й проведеш». Отож давайте почнемо нашу подорож із усмішки, усміхнімося один одному й із таким настроєм проведемо наш урок. Мені хочеться, щоб протягом уроку ви були уважними та спритними, а головне-продемонстрували свої знання з фізики і вміння плідно працювати. ( слайд 1.)
Учні класу діляться на дві туристчні групи, кожну з яких очолює капітан. Капітани представляють своїх мандрівників.
ІІ.. Гра: ПОДОРОЖ ДО КРАЇНИ «ФІЗИКА»
Завдання 1: «ЗОЛОТИЙ КЛЮЧИК»
Зараз ми з вами перебуваємо перед зачиненими воротами країни «Фізика» (слайд 2). Щоб розпочати нашу подорож, нам необхідно підібрати ключ від замка. Для цього потрібно виконати завдання «ЗОЛОТИЙ КЛЮЧИК». Слово, яке ви прочитаєте відкриє нам ворота від країни «Фізика». Команда, яка першою підбере ключ,одержує 1 бал.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
Слово « Знання» відчиняє нам ворота країни «Фізика».
Завдання 2: «ФІЗИЧНА МОВА»
Кожен народ спілкується своєї мовою. На уроках фізики ми користуємось фізичною мовою: мовою фізичних термінів. Тому наступне ваше завдання: відшукати 10 фізичних термінів (атом, час, тиск, метр, густина, маса, протон, молекула, секунда, шлях)
А |
Н |
К |
О |
Т |
Ж |
Л |
Т |
Г |
В |
Л |
М |
А |
Д |
Ж |
Л |
Щ |
Е |
Г |
Р |
Ю |
О |
Л |
О |
Р |
И |
М |
Е |
Т |
Р |
A |
Л |
Г |
Р |
П |
О |
Т |
И |
С |
К |
Т |
Е |
К |
М |
Е |
Т |
Р |
Л |
Г |
У |
О |
К |
П |
Р |
О |
Т |
Ш |
Ш |
М |
С |
М |
У |
Л |
А |
Д |
О |
О |
Л |
Е |
Т |
Б |
С |
Е |
К |
У |
Н |
Н |
Я |
Х |
И |
М |
А |
С |
А |
Н |
В |
А |
Р |
Ч |
Н |
Ч |
А |
С |
Ю |
Д |
А |
К |
Ф |
У |
А |
Команда, яка першою виконає завдання ,одержує 1 бал( слайд 4).
Завдання 3: ГАЛЕРЕЯ «ВИДАТНІ ФІЗИКИ»
Історію країни творять люди, а історію фізики –видатні вчені. Тому ми з вами зараз відвідаємо портретну галарею «ВИДАТНІ ФІЗИКИ» ( слайд 6).
Кожна команда одержть по три підказки.Якщо, команда відгадає прізвище видатного фізика за першою підказкою, то одержує три бала, за другою підказкою- два бала, а за третьою- один бал.
Завдання першій команді: ( слайд 7)
Завдання другій команді: ( слайд 8)
ЗАВДАННЯ 4: «Ярмарок фізичних приладів» ( слайд 9)
Продовжуємо мандрувати і завітаймо на ярмарок фізичних приладів. Саме фізичні прилади допомагають нам на уроках фізики. На цій ярмарці вам необхідно купити сім приладів. Але кожну покупку ви повинні оплатити. Ціна – назва фізичної величини, яку можна виміряти цим приладом і одиниця її вимірювання.
№ |
Назва приладу |
Фізична величина |
Одиниця вимірювання |
|
Лінійка |
шлях |
1 м |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
4. |
|
|
|
5. |
|
|
|
6. |
|
|
|
7. |
|
|
|
Команда, яка першою виконує це завдання одержує 1 бал (слайд 10).
ЗАВДАННЯ 5: Філармонія української пісні
Всі ми любимо українські пісні і я хочу вас запросити на концерт української пісні. Солісти філармонії ( наші капітани) запропонують вам віночок із українських пісень. Завдання команді: назвати фізичне явище.
Ніч яка місячна, зоряна, ясная!
Видно, хоч голки збирай.
Вийди, коханая, працею зморена,
Хоч на хвилиночку в гай.
* * *
Ой у вишневому саду
Там соловейко щебетав.
Додому я просилася,
А він мене все не пускав.
* * *
В саду гуляла, квіти збирала,
В саду гуляла, квіти збирала,
Кого любила, причарувала.
* * *
На долині туман,
На долині туман упав.
Мак червоний в росі,
Мак червоний в росі скупав.
За кожну правильну відповідь команда одержує по одному балу (слайд 11).
ЗАВДАННЯ 6: Інтерв’ю
Ми з вами підходимо до кінця нашої подорожі. Я пропоную вам поділттися своїми враженнями, давши інтерв’ю кореспонденту газети « Фізика навколо нас» -вчителю фізики ( слайд 12). Кожній команді пропонується 15 запитань. Команда, яка дала більше правильних відповідей, одержує три бала, а інша команда-один бал. Якщо команди дали однакову кількість правильних відповідей, то кожна з них одержує по два бали.
Запитання першій команді:
1.Найкоротше прізвище вченого- фізика. ( Ом)
2.Орган сприймання світла живими істотами. (око)
3.Яка фізична величина вимірюється в ватах? (потужність)
4.Речовина, що не проводить електрику. (діелектрик)
5.Співавтор Джоуля. ( Ленц)
6.Чому найперше починають мерзнути ноги? (холодне повітря розміщене внизу)
7.Яким загальним словом можна назвати повітря, воду, мідь? (речовина)
8.Лінія, вздовж якої рухається тіло? (траєкторія)
9.Зміна форми або об’єму тіла? (деформація)
10.Розділ фізики, що вивчає рух тіл.( механіка)
11.Температура, за якої кипить вода? (100)
12.Що доводить явище дифузії? ( рух молекул)
13.Автор підручника «Фізика».( Гончаренко)
14.Газ , необхідний для дихання. ( кисень)
15.Що спільного між льодом і водою? (молекули)
Запитання другій команді:
1.Величина, що характеризує тепловий стан тіла? (температура)
2.Як напрямлена сила тертя? (проти руху)
3.Довжина траєкторії. (шлях)
4.Чи можна стверджувати, що об’єм газу дорівнює сумі об’ємів його молекул? (ні)
5.Що йде. але не рухається з місця? (час)
6.Креслення. на якому зображений спосіб з’єднання електричних приладів у коло.(схема)
7.Загальна назва протонів і нейтронів.( нуклони)
8.Учений, що встановив закон всесвітнього тяжіння.(Ньютон)
9.Прилад для вимірювання сили.(динамометр)
10.Рух з постійною швидкістю.(рівномірний)
11.Сила. що виникає при деформації тіла.(сила пружності)
12.Одиниця вимірювання сили Ампера.(Ньютон)
13.Хто говорить різними мовами світу?(луна)
14.Без рук, без ніг, а в хату лізе.(холод, тепло)
15.Скільки горошин ввійде в стакан? (горошини не ходять)
ІІІ. Підсумок уроку.
Ось і завершилась наша подорож країною «Фізика». Надамо слово журі для оголошення підсумків гри. Наша подорож засвідчила, що, вирушаючи у мандрівку, ви непогано озброїлись фізичними знаннями. Ви виявили уміння спостерігати, працювати в колективі. Це добре. Нових щасливих вам подорожей!