Позакласний захід «Веселі математики»

Про матеріал
Захід проходить у формі гри-змагання двох команд, яким доведеться виконати багато цікавих, логічних, історичних та веселих завдань.
Перегляд файлу

Виховний захід «Веселі математики»

Мета: зацікавити учнів математикою, по­глиблювати і розширювати знання з предмета;

розвивати пізнавальний інтерес, творчу актив­ність, допитливість, логічне мислення;

поглибити знання учнів з історії ма­тематики;

вихо­вувати вміння вчитися, самостійно здобувати математичні знання.

 

Серед усіх наук,

що відкривають людству

шлях до пізнання законів природи,

наймогутніша,

найвеличніша наука математика.

С. Ковалевська

 

 

Ведучий 1: Добрий день, дорогі друзі!

                     Ми раді вітати вас у цьому залі на математичній грі  « Веселі математики»

Ведучий 2: Залишіть уроки і кабінет, і клас

                    Вітає математика сьогодні в залі вас.

Ведучий 1: Математика — це мова плюс міркування.

Ведучий 2: Математика — це велика споруда, створена уявою людини для           пізнання Всесвіту.

Ведучий 1: Серед усіх наук, що відкривають шлях до пізнання законів природи, найвеличнішою є математика.

Ведучий 2: Не всі ви у майбутньому станете математиками, але математика потрібна і в науці, і в техніці, і в повсякденному житті.

Ведучий 1: Нехай ті учні, яким математика досі здавалася нудною та нецікавою наукою, сьогодні переконаються, що вона весела та захоплююча.

Ведучий 2: Сьогодні перед вами розгорнеться цікава та запекла боротьба серед самих кмітливих, допитливих, спритних математиків нашої школи.

Ведучий 1: Заповзятими гравцями будуть і вболівальники, бо без їх підтримки жодна із команд не здобуде перемогу.

Ведучий 2: Але в нашому залі не можна вигукувати з місця, підказувати.

Ведучий 1: Щоб змагання було чесним, вибрали журі почесне, погляньмо разом з вами друзі, хто буде в цім почеснім крузі.

Ведучий 2: ( Оголошує членів журі).

 Ведучий 1: Повага вам судді! Честь і шана журі. Та тільки суворо ви нас не судіть  і смійтеся з того, що викличе сміх, сміятися кажуть і суддям не гріх.

Вчитель: А зараз прошу наших учасників на сцену. І тепер кожна команда представить себе, а журі вирішить, хто зробить це краще. (Представлення команд)

1. Представлення команд

Максимальна оцінка — 5 балів.

 

2. Конкурс «Розминка»

Вчитель: Наступний конкурс називається «Розминка».

Команди по черзі отримують запитання. Відповідати потрібно швидко і чітко. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Запитання команді «Квадрати»

1. Як називаються числа, що використовуються для лічби предметів?

2. Скільки сантиметрів у одному дециметрі?

3. Яка найменша геометрична фігура?

4. Яка градусна міра розгорнутого кута?

5. Назвіть будь-який неправильний дріб.

6. Скільки кольорів має веселка?

7. Який прилад для вимірювання величини кута ви знаєте?

8. Сформулюйте ознаку подільності на 9.

9. Скільки вершин у куба?

10. Назвіть остачу від ділення 23 875: 2.

  

Запитання команді «Трикутники»

1. Скільки годин має доба?

2. Скільки дециметрів у одному метрі?

3. Яка геометрична фігура не має ні початку ні кінця?

4. Чому дорівнює кут у квадраті?

5. Назвіть чотири двоцифрові числа, які діляться на 7.

6. Скільки повітряних кульок було у П'ятачка з казки про Вінні-Пуха?

7. За допомогою якого приладу можна побудувати коло?  .

8. Назвіть пять чисел, які діляться на 3.

9. Скільки сторін у квадрата?

10. Чому дорівнює периметр квадрата зі стороною 10 см?

 

3. Конкурс «Штурм вершин»

Вчитель:

Команди повинні вписати в порожні клітинки слова, повязані з математикою, так, щоб збігалися перша та остання літери.

Максимальна оцінка — 3 бали.

 

С  М      

П   С     

П    А    

Г     Р   

В      А  

В       К 

З        К

(Відповідь. Сім, плюс, пряма, гектар, вершина, відсоток, знаменник.)

 

(Поки команди  виконують завдання)

 

Вчитель

Поки команди виконують завдання, проведемо гру з глядачами.

1. Які числа в минулому вважали абсурдними, фіктивними, числами від сатани? (Від'ємні)

2. Ці природні кристали мають форму куба і є у кожного вдома.(Сіль)

3. Яку геометричну фігуру вивчає покарана дитина? (Кут)
4. Яка геометрична фігура зустрічається в коханні? (Трикутник)

5. Люди якої професії постійно дивляться на 5 паралельних ліній ? (музиканти або диригенти)

6. Один із найдавніших обчислювальних при­ладів? (Пальці)

7. Що може бути в порожній кишені? (Дірка)

8. Чи може лелека назвати себе птахом? (Не може, бо не вміє говорити)

9. Яка країна є|з'являється| батьківщиною арабських цифр? ( Індія)

10. У трикутнику відрізали три кути. Скільки залишилося? (6)

Глядачам про парадокси

Ведучий 1. Ви знаєте, що таке парадокс?

Це твердження, яке одразу здається нам вірним ,але насправді виявляється  невірним(і навпаки).

Ім’я Льюіса Керролла відомо багатьом. Навряд чи можна знайти людину, яка б не знала його «Аліси в країні чудес». Проте не всім відомо, що під іменем Льюіса Керролла приховується Чарлз Лютвідж Джонсон – викладач математики в коледжі з Оксфорду. Льюіс Керролл задумався над тим, який годинник показує точніше час, - той, що відстає за добу на 1 хвилину, чи той, що не йде? Як ви думаєте?(Запитати глядачів) Давайте розберемося.

Годинник, який відстає на 1 хвилину кожну добу, показує абсолютно точний час один раз на 2 роки. Годинник, який зовсім не йде, показує точний час двічі на добу.

Ведучий 2.  Ось ще один приклад парадокса.

В романі Сервантеса «Дон Кіхот» є епізод, в якому описується острів, де діє непорушний закон: кожного хто, проходить через міст, міські судді допитували і, якщо перехожий казав правду, його на острів пропускали, а того, хто намагався збрехати, страчували через повішення. Якось один подорожній на питання суддів заявив, що іде на острів, щоб бути повішеним. Вершителі правосуддя були збиті з пантелику. Якщо вони повісять цього чоловіка, значить, він говорив правду і, за законом повинен залишитися живим, а якщо вони його просто так пропустять, значить, цей чоловік виявився звичайним брехуном і повинен висіти на міській площі. Судді звернулися до губернатора. Той подумав і вирішив, що будь-яке його рішення порушить установлений закон. Тому губернатор вирішив бути милосердним і життя подорожнього було збережене.

 

4. Конкурс «Підказка»

Я даю вам підказки, а ви повинні вгадати відповідь. Якщо відгадуєте слово з першої підказки, то отримуєте 3 бали, з другої – 2 бали, а з 3 – 1 бал.  Починаємо:

1)За це знижують оцінки,

Відмінники їх роблять рідко,

На них вчаться  (помилки)

 

2)Запам’ятати їх всі неможливо

За ними обчислюють

Їх багато у довідниках  (формули)

 

3)Їх формулюють математики,

Є про трикутники, є про кути,

Їх треба доводити  (теореми)

 

4)Зазвичай буває в центрі населеного пункту,

Вимірюється в квадратних одиницях,

В прямокутнику – добуток довжини на ширину  (площа).

 

5. Конкурс «Художники»

Математики — талановиті люди. Щоб бути математиком, потрібно мати неабиякі навички і в малюванні, аби гарно зображати многогранники, тіла обертання, графіки деяких функцій. Отже, конкурс має назву «Художник». Команди отримують аркуш паперу, на якому вони повинні олівцями за допомогою цифр зобразити портрет .

Максимальна оцінка — 5 балів.

 

Гра з глядачами

1. У які «цифри» люди одягаються?
2. Які цифри «пишуть» льотчики в небі?
3. Яка цифра широко відома у світовій політиці – та ще з епітетом «велика»?
4. Над яким підприємством можна побачити вивіску з написом «СТО»?
5. Без чого не можуть обійтися мисливці, барабанщики і математики?
6. Що є в кожного слова, рослини і рівняння?
7. Яку формулу прославили Фанхіо, Лауда, Сенна, Прост, Шумахер?
8. У якому слові можна знайти цілий метр букв О?
9. Яка цифра красується в центрі кожної вітрини?
10. Яку математичну фігуру прикрашають діамантами?
11. Емблемою якого автомобіля є чотири кільця?
12. Які геометричні фігури дружать із сонцем?
13. Яка геометрична фігура потрібна для покарання дітей?
14. На який кут повертається солдат за командою «кругом»?
15. Які «математичні» сузір’я ви знаєте?
16. Яку математичну фігуру носять на голові чоловіка?
17. Багатогранник з Єгипту – це …
18. Яку форму має рятувальний круг?
19. Яка домашня птиця добре знає і дуже часто називає одиницю вимірювання земельної площі, що дорівнює 10 000 м2?
20. Як називається перпендикуляр до рейок?

 

6. Конкурс «Статистика»

Командам зачитується питання, на яке потрібно дати відповідь, назвавши число.  Перемагає та команда, відповідь якої точніша.

Запитання

1. Яка висота піраміди Хеопса? (146 м.)

2. Яка  довжина залізничного вагона? (23 м.)

3. Скільки грамів цукру вміщує літрова банка? (800 г.)

4. Який діаметр має компакт-диск? (12 см.)

5. Скільки років прожив давньогрецький математик, основоположник сучасної геометрії Евклід? (65 років.)

6. Скільки сантиметрів в одному аршині? (71,12 см.)

7. Який зріст Дюймовочки? 2,54 мм

8.Скільки триває раунд у боксі? 3 хв

9. Яка довжина дистанції з марафонського бігу? 42 км

10. Синій кит – найбільша тварина. Яка його довжина? (33 м)

 

7. Конкурс «Пісенний»

Потрібно заспівати пісні, у яких є числа. Кожна виконана пісня оцінюється 1 балом.

 

8. Конкурс «Складання чисел»

Учасникам команди отримують таблички з цифрами. Потрібно швидко скласти з цифр задане число. На табличках записані цифри 0,1,2,3,4.

Максимальна оцінка — 3 бали.

Завдання командам

1. Скласти число 3024, 1240, 24103.

2. Скласти трицифрове число, яке ділиться на 5.

3. Скласти трицифрове число, яке ділиться на 2.

 

9. Конкурс капітанів

Капітани повинні пояснити, навіщо нам потрібна математика, навіщо ми її вивчаємо. Враховується швидкість та якість виконання.

Максимальна оцінка — 6 балів.

 

Вчитель:

Наше журі теж стомилося і їм потрібно відпочити і зіграти у гру «Пропускаю».

Умова гри: ви по черзі називаєте підряд числа від 1 до 20, але замість тих чисел, що діляться на три або в записі мають трійку, говорите «Пропускаю», хто зіб’ється вибуває з гри і так до кінця. Судді готові, рушаймо.

Дякуємо журі за участь.

 

10. Конкурс «Пантоміма».

Команди отримують картки зі словами. Один з них має пояснити своїй команді математичний термін, не називаючи його вголос. Завдання команди — відгадати його. Кожне правильно вгадане слово оцінюється одним балом. Час виконання — 1 хв.

Завдання для 1-ої команди

Ромб

Добуток

Площа

Транспортир

Рівняння

Піраміда

Геометрія

Відрізок

 

Завдання для 2-ої команди

Круг

Сума

Периметр

Циркуль

Нерівність

Паралелепіпед

Алгебра

Кут

 

Підсумок гри

Ведучий 1. На змаганнях усі були уважними і кмітливими, зосередженими і спритними, доброзичливими і веселими.

Ведучий 2. Ми переконалися, що кожен з вас може стати справжнім математиком, а допоможуть у цьому знання з математики, яку ви, без сумніву, любите і поважаєте.

Ведучий 1. До різних ми наук охочі,

 Нехай ведуть нас до вершин!

 Та зараз и сказати хочем

Разом.  Наш математиці уклін!

Ведучий 2. Тепер, журі, за вами слово!

 Хоч грали тут усі чудово!

 Тепер, щоб сумніви пропали,-

 Хто ж переможець ви б сказали?

(Журі гри підбиває підсумки і нагороджує переможців.)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ліфашина Алла Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Бадьорна Ліна
Додано
14 січня 2022
Переглядів
962
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку