Інтелектуальна гра
«Математичні посиденьки»
Мета:
Обладнання: ноутбук, телевізор, картки.
Хід заходу
Ведучий 1. Доброго дня, друзі! Вітаємо вас, шановні гості!
Ведучий 2. Ми раді бачити вас у цьому залі.
Ведучий 1: Залишіть уроки і кабінет і клас
Вітає математика в кав’ярні щиро вас. (слайд 1)
Ведучий 2: Математика — це мова плюс міркування.
Ведучий 1: У нас в школі сьогодні відкривається кав’ярня.
Ведучий 2: І я запрошую всіх, хто любить математику до нас у гості. Як відомо люди приходять до кав’ярні з метою випити кави, посмакувати тістечками пожартувати і отримати задоволення від смачної їжі. Страви, які ми вам пропонуємо потрібно буде продегустувати і розгадати їх секрети. Тож до вашої уваги меню нашого кафе (слайд 2)
Ведучий 1: Команди прошу зайняти свої місця за столами.
Ведучий 2: Тут затії і завдання, ігри, жарти, все для вас!
Ведучий 1: А за порядком у нашій кав’ярні будуть слідкувати шеф – повара. Дозвольте мені їх представити.
Ведучий 2: Ми вам пропонуємо наступне меню:
Ведучий 1: Отже з меню ми ознайомилися. Приступаємо!!! Наше свято починається.
Нехай удача та успіх, винахідливість і кмітливість супроводжують вас.
Ведучий 2: Асорті «Математичний єралаш». (слайд 3)
Дозвольте ознайомити вас з умовами його вживання. Вам потрібно за 1 хвилину відповісти на якомога більше питань. Якщо ви не знаєте відповіді можна сказати пас. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. (слайд 4)
За результатами жеребкування першою на питання відповідає команда ______________.
Питання 1 команді.
Питання 2 команді.
Ведучий 1. Переходимо до наступної страви «Історичне крем-брюле» (слайд 5)
Завдання на швидкість. Я буду задавати питання, що стосуються видатних математиків, якщо команда знає відповіді, має подати сигнал (ПІДНЯТИ РУКУ або ПЛЕСНУТИ В ДОЛОНІ). Хто перший сигналізує – має право першим відповісти на запитання. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
Завдання (слайд 6)
ПІФАГОР АРХІМЕД ФАЛЕС
Перед вами портрети давньогрецьких учених, які жили в VI – III ст. до н.е.
1) Девізом кожного, хто знайшов щось нове, є слово «Еврика!». Так вигукнув вчений, відкривши новий закон. Він же з великою точністю обчислив значення – відношення довжини кола до її діаметра. № 2. Архімед
2) Хто з цих вчених брав участь в атлетичних змаганнях і на олімпійських іграх був двічі увінчаний лавровим вінком за перемогу в кулачному бою?
№ 1. Піфагор
3) Багато цікавого розповідають про цього вченого. Ось, наприклад, один випадок. Вчений, спостерігаючи за зірками, упав у криницю, а жінка, що стояла поряд посміялась над ним, сказавши: «Хоче знати, що робиться на небі, а що у нього під ногами, не бачить».
№ 3. Фалес
4) Хто з цих вчених допомагав захищати своє місто Сіракузи від римлян и при цьому загинув? За легендою : коли римлянин заніс меч над вченим, той не просив помилувати, а лише викрикнув: «Не чіпайте мої креслення!» . В мить загибелі вчений розв’язував геометричну задачу.
№ 2. Архімед
5) Кому з них належать слова: «Числа правлять світом».
№ 1. Піфагор
6) Хто з вчених сформулював наступні теореми:
Вертикальні кути рівні.
В рівнобедреному трикутнику кути при основі рівні.
Діаметр ділить круг навпіл.
№ 3. Фалес
Ведучий 2. А зараз вам пропоную скуштувати «Загадкову панакоту зі збитими римами» (слайд 7)
Команди по черзі відповідають на мої запитання, відповідь треба давати дуже швидко. За швидку і правильну відповідь – 1 бал. Але прошу бути дуже уважними. Не потрапте у халепу, шановні відвідувачі.
1. Раз, два, три, чотири, п’ять - вийшов зайчик погулять, лап у зайця
рівно… (чотири)
2. Говорив учитель Ірі, що два більше, ніж... (один, а не чотири)
3. Менше в десять раз, ніж метр, всім відомо… (дециметр)
4. Ти на пташку подивися: лап у птаха рівно . (дві)
5. Відмінник зошитом своїм гордиться: унизу, під диктантом, стоїть… (дванадцять)
6. На уроках будешь спать, у щоденник буде. (два)
7. Ось п'ять ягідок в траві. З'їв одну, лишилось -. (чотири)
8.Ми рахуєм дірки в сирі: три плюс дві – всього. (п'ять).
Ведучий 1. А зараз запрошую поласувати фруктовим салатом «В гостях у казки» (слайд 8)
Я читаю завдання команди, обдумують відповідь, записують її на картці та мовчки показують. За правильну відповідь команда отримує 1 бал.
Ведучий 2. Пропоную запити ці смаколики «Фрешем зі свіжовіджатої уваги» (слайд 11)
Спочатку послухайте індуську притчу.
Магараджа вибирав собі міністра. Він оголосив, що візьме того, хто пройде по стіні навколо міста з глечиком, доверху наповненим молоком, і не розллє ні краплі.
Багато ходили, але по дорозі їх відволікали, і вони розливали молоко. Але ось пішов один. Навколо нього кричали, стріляли, всіляко лякали і відволікали. Але він не розлив молоко. "Ти чув крики, постріли? - Запитав його магараджа. - Ти бачив, як тебе лякали? "" Ні, повелителю, я дивився на молоко ".
Не чути і не бачити нічого стороннього, - ось до якої міри може бути зосереджена увага. Тепер ми перевіримо, наскільки уважні представники наших команд.
По одному учаснику від команди виходять до дошки. Необхідно знайти всі числа в порядку зростання, при цьому закреслювати їх. Хто швидше знайде всі числа, та команда і отримає 5 балів. (слайд 12, 13) Журі слідкує за часом
24 |
6 |
18 |
35 |
2 |
29 |
13 |
20 |
26 |
15 |
9 |
22 |
5 |
32 |
3 |
34 |
25 |
12 |
19 |
27 |
11 |
30 |
10 |
28 |
23 |
7 |
1 |
16 |
17 |
33 |
4 |
21 |
14 |
31 |
8 |
11 |
19 |
3 |
26 |
16 |
7 |
33 |
23 |
34 |
6 |
13 |
9 |
35 |
22 |
27 |
25 |
20 |
18 |
28 |
2 |
15 |
8 |
17 |
29 |
4 |
12 |
21 |
30 |
14 |
31 |
1 |
24 |
32 |
10 |
5 |
Ведучий 1. Ми з вами добре попоїли, а щоб процес травлення відбувся швидше і їжа добре засвоїлася раджу вам прийняти Мезим (слайд 14)
Один представник команди має зобразити у вигляді пантоміми твердження, а команда має його вгадати те, зображується протягом 1 хв. (слайд 15) За правильну відповідь – 2 бали.
Ведучий 2. Молодці, у вас гарний апетит до знань. Ви показали гарні знання і кмітливість. І наостанок пропоную вам випити «Математичний чай з добавками із шкільних предметів». (слайд 16) Я по черзі ставитиму питання командам. Кожна правильна відповідь 1 бал. Якщо команда не знає додатковий бал може заробити інша команда.
Добавка української мови
Ведучий 1.
Тепер, журі, за вами слово!
Хоч грали тут усі чудово!
Тепер, щоб сумніви пропали, -
Підсумок сказали б.
(Слайд 17)
Оголошується результат, команди отримують призи. Організовується чаювання.