Позакласний захід"Якщо говорити між нами, то все починається з мами"

Про матеріал
Ця розробка позакласного заходу допоможе при підготовці свята для мам та бабусь. Містить цікаві сценки, конкурси, вірні, презентацію.
Перегляд файлу

Виховний   захід  до  Дня матері

«Якщо говорити між нами, то все починається  з  мами…».

 

Пісня «Червона калина» (співають всі разом)

Ведучий 1  Подивіться у вікно – сьогодні найкращий день весни.

Ведучий 2 :   Доброго  дня, наші любі матері,  бабусі  і  гості ! Сьогодні  у  цей  чудовий  весняний  день  ми  з  особливою  радістю  хочемо  привітати  усіх  мам  і  бабусь  зі  святом  Матері !  Та  перш  за  все  зі  словами  сповненими  любові,  ми  звертаємося  до  найрідніших,  найдорожчих,  найпрекрасніших  жінок – наших  мам,  тому  що  все  починається  з  мами.

Ведучий  3 :  Якщо  говорити  між  нами,

  То  все  починається  з  мами.

  І  казочка  перша  у  світі,

  І  сонячна  подорож  в  літо.

  Найперші  легенькі  сніжинки

  І  сяюче  диво – ялинка.

  Від  мами – і  літери,  й  слово,

  І  зроблена  разом  обнова…

  Якщо  говорити  між  нами,

  То  все  починається  з  мами.

 

Ведучий  4. Можна у свiтi чимало зробити:
перетворити зиму на лiто,
можна моря й океани здолати,
гору найвищу штурмом узяти,
можна пройти крiзь пустелi та хащi,
тiльки без мами не можна нiзащо.
Бо надорожчестоiть за словами, 
в свiтi усе починаеться з мами.

Ведучий 5. У травні, коли прокидається від сну природа, коли дзвенить у блакиті пташиний спів, коли травами і квітами замаїться земля, теплий весняний вітер приносить до нас Свято Матері.

Ведучий 6 . День Матері відзначають другої неділі травня, який вважається місяцем Пречистої Діви Марії. До Матері Божої звертаються християни, просячи заступництва та допомоги. В травні, коли Природа-Мати виряджає свою Доню-Землю в пишному уборі весняних квітів у дорогу життя, праці та радості, люди висловлюють подяку материнській самопожертві й відзначають День Матері.

Ведучий 1. Слово «мама» росте з нами тихо, як ростуть дерева, сходить Сонце, розквітає квітка, як тихо світить вечорова зоря і гладить по голівці рідна рука. Мама – захист і притулок для дитини, вона її опора і совість. Все, що є у нас найкращого, все від неї, від рідної неньки.

Учениця 1

Є у кожної дитини 
Матінка єдина,
Та, що любить нас і дбає,
Розуму навчає.

Є у кожної дитини,
Навіть сиротини, 
Наша Мати солов’їна— 
Рідна Україна.

І у кожному серденьку
Є і буде жити
Божа Мати — наша Ненька,
Мати всього світу.

Учениця 2

Травень розкинув квіти в діброві,
Килими стелять, трави шовкові.

То не пташата щебечуть в гаї,
Хлопці й дівчата пісню співають.

Хлопці й дівчата прийшли з квітками
Пошанувати Три наші Мами:

Що першу — нашу Матінку рідну,
Добру, мов сонце, любу, погідну.

Другу — Вкраїну: Тугу-надію.
Третю — на небі Матір  Марію.

Ведуча 2. Шановні присутні, послухайте інформацію про історію виникнення свята
Матері.
У 1910 році молода американка Ганна Джарвіс втратила матір. Смерть її була раптова і передчасна. Ганна боляче пережила трагедію і звернулася до законодавчої влади з пропозицією вшанувати Матір один раз на рік, навесні. Вона поєднувала це святкування з квіткою. Хто мав живу матір, повинен був у цей день приколоти до одягу рожеву квітку, а в кого мати померла, – білу.
Ведучий 3. У 1914 році Конгрес США прийняв Постанову про введення свята – Дня Матері. Цю ідею підхопили в усьому світі.

З 1990 року завдяки зусиллям громадських організацій, зокрема Союзу українок, свято Матері святкується по всій Україні.

Ведучий 4. Вперше в Україні це свято відзначали у 1929 році на Галичині. Символом пам’яті в цей день стала квітка на грудях дітей: рожева означала шану живій матері, біла – померлій. Цього дня в церквах правили молебні за здоров’я матерів і за упокій померлих. З усіх-усюд з’їжджалися до рідної домівки діти. Мати пригощала їх смачними стравами, очищала свяченою водою. Під маминою вишнею чи грушею закопували шматок хліба, дрібні гроші – «Щоб у добрі та спокої довіку бути».

Ведучий  5. Усі почесті цього дня – Матері. Їй традиційно дарували ложку і сон-траву – символ життєвої снаги та спокою. Найяскравішим виявом любові до рідної неньки були зібрані на світанку росяні пелюстки яблуневого цвіту, яким обсипали матір. А ті, кому не було вже до кого поспішати, ставили на знак пам’яті свічку перед образом Богородиці, несли на могили матерів склянки з водою та зерном і дві гілочки – вишневу та яблуневу, схилялися над ними з лівого боку – від серця. (Слайд 6).

Ведучий 6. Після 1939 року це свято було заборонене. Але відновлюється Україна, а разом з нею і ті свята, які були дорогими нашому народові. 10 травня 1999 року Президент України підписав Указ, відповідно до якого у другу неділю травня  відзначається День Матері.

Ведучий  1. Хто ж вона - мама?

Учениця 3   Притча про маму.

Учениця 4
Чи є в світі що світліше,
Як мамині очі,
Що все зорять за дітками,
Як вдень, так і вночі?

Чи є в світі що щиріше,
Як серденько мами,
Яке б’ється для дитини
Днями і ночами?

Чи є в світі що дорожче,
Як мама кохана,
Що трудиться для дитини
До ночі від ранку?

 

Пісня «Мамо» ( презентація )

Ведучий 2 :  Мама… Це  перше  слово,  яке  промовив  кожен  із  вас  першим. У  мами  найдобріші  і  найласкавіші  руки,  вони  все  уміють. У  мами  найвірніше  і  найчутливіше  серце – в  ньому  ніколи  не  згасає  любов,  доброта,  ніжність.

Учень    5: Дорогі  матусі  наші,

         Скажем  чесно,  без  прикрас,

         Що  травневе  ваше  свято

         Найрадісніше для  нас.

Учень    6: Сьогодні  у  світлій  цій  залі,

  під  поглядом  теплих  очей,

  ми  вас,  наші  мами,  вітаємо

  від  імені  вдячних  дітей !

Учень     7:  Ще  до  того,  як  в  цій  залі

     Перед  мамами  з’явитись,

     Біля  дзеркала  стояли,

     Ми  хвилин,  напевно,  з  тридцять!

Учень   8 : Поправляли  брюки,  складки,

    Щоб  усе  було  в  порядку.

    Щоб  сказали  наші  мами,

  Посміхнувшися  привітно:

    «Ой,  до  чого  ж  наші   діти

     Милі  і  талановиті»

Учень  9:   Кажуть, в Парижі найкращі жінки,

Але мабуть усе навпаки.

Найкращі жінки живуть в Україні,

Всі українки – справжні перлинки.

Учень  10:    Пора їх в скульптурі відтворити,

В Луврі з Венерою в ряд помістити.

Усіх затьмарять вони красою.

Ви, мабуть, будете згодні зі мною?

Учень 11:Тож ми сьогодні всіх привітаємо,

Щиро сьогодні всім побажаємо:

Щоб сонце світило мирно і ясно,

А наші жінки всі були прекрасні.

Ведучий  3.   Яка висока і прекрасна мудрість у цих рядках! У кого з нас не бринить щемливо душа, коли вслухуємося в мудру, сердечну пісню, коли чуємо ніжні слова. У такі хвилини хочеться палко любити, вірити, сподіватися, прощати.Все прекрасне в людині — від променів сонця і від молока матері.
У всіх піснях і заклинаннях бачимо матір — на зорях. І сама вона давно стала зорею незгасною, що світить звідусіль. Адже тільки мама залишиться символом рідного дому.  Недаремно найсвятіші на землі слова жіночого роду: земля, Україна, Вітчизна.
Учень  12.   Пісня лунає по всій Україні —
Матусине свято прийшло до нас нині.
Щиру подяку ми неньці складаєм,
Здоровя і щастя рідненькій бажаєм.

Рідна мати, Матір Божа, 
Мати Батьківщина —
Три цілющих вічних слова — 
Вся моя родина.
Учень  13.    Перша мати — то рідненька,
Що на світ зродила,
Що пестила, доглядала,
Добра-правди вчила.

Друга мати — Україна,
Рідная землиця!
Третя мати — це Марія,
Небесна цариця.

Учень 14.  Моя люба мати, 
Калиновий цвіт.
В тобі, рідна мати,
Весь мій любий світ.

В тобі моє щастя,
В тобі моя ціль.
Моїм є твоє горе,
Моїм є твій біль.

Учень 15.  Твоя світла радість
Радує й мене,
А твій жаль проймає
Й серденько моє.

Ти мене борониш
Від усіх тривог,
Най благословить тебе
З неба Господь Бог!

Ведучий 4. Наше сьогоднішнє свято ми приурочуємо вірі, надії, любові, а одже нашим дорогим мамам та бабусям!

Учень 16. Що  найдорожче  за  все  на  землі ?

Мамині  руки  і  мамина  ласка,

Мамині  очі,  як  зорі,  ясні,

Мамина  пісня  і  мамина  казка.

Сповнене  мудрості,  віри,  добра

Мамине  серце,  як  сонце  гаряче,

Лагідне,  ніби  весняна  пора, -

Все  зрозуміє  і  все  нам  пробачить.

Учень 17. Матінко  моя  єдина ! 

Ти  ж  для  мене  цілий  світ !

І  хоч  я  мала  дитина,

Хоч  мені  лиш  кілька  літ,

Та  тебе,  матусю  мила,

Я  кохаю  над  життя

І  бажаю :  будь  щаслива

Наче  квітка  весняна.

 

Учень  18.  Матусі  любі !  Наші  милі  неньки !

Ми  всі  ваші  рідні  сини.

І  зараз  вас  вітаємо

З найсвітлішим  святом –

Чудовим  святом  радості  й  краси .

 

Учень 19. Наша  мама  стіл  накрила,

Напекла  і  наварила,

Стільки  страв  смачних,

Що  не  з’їсти  їх  усіх.

Залишилось  ще  й  на  ранок

Із  вечері  на  сніданок,

Ми  сказали  коротко:

Наша  мама – золото!

Пісеньку  мамі  співаю  свою,

Маму  кохану  я  дуже  люблю.

Мамо, матусенько  рідна  моя,

Пісню  в  дарунок  несу  тобі  я.

 

Пісня «Мамо я люблю тебе»

Презентація «Шкільні фото»

 

Ведуча  1. Велика любов до мами знайшла відображення у великій кількості звертань до неї: “мама”, “матінка”, “неня”, “ненька”, “матуся”, “мамуся”, “мамочка” — часто зі словами “рідна”, “рідненька”.
Ведучий 2. 
А ось як у прислівя увійшов образ мами:
Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько.
Нема того краму, щоб купити маму.
Матері ні купити, ні заслужити.
Добре й неньці, як дитина в славі.
Який кущ, така й калина, яка мати, така й дитина.
Нема цвіту білішого, як цвіт на калині, нема в світі ріднішого, як мати дитині.
Ведучий 1. А зараз давайте трішки пожартуємо і послухаємо гумореску.

Учень 20. Закортіло татусеві

Перевірить сина

І дізнатись, як встигає

У школі дитина.

 - Що стоїш? Чого боїшся

 підійти до мене?

Дай–но мені свої зошити

І неси щоденник.

Подивився у  зошити

Що й казать не знає:

Одна двійка з-за другої

Звідти виглядає.

Подивився у щоденник

І в наступ на сина:

 - Та у тебе тут із співів

Добре і відмінно.

 - Ах ти, - кричить, - лобуряко, -

І паска знімає.

-У зошитах повно двійок,

А він ще й співає.

Сценка «Квітка-семицвітка»

 

Ведуча    2: Уже  став  крилатим  вислів  «Є  баба – є  і  діти». Справді,  адже  на  плечі  наших  бабусь – трудівниць лягло,  крім  усіх  домашніх  турбот,  і  виховання  онуків. Нерідко  бабусі  замінюють нам  і  тата,  і  маму. Наші  мами  за  щоденними  клопотами  не  мають  часу  відповісти  на  всі  дитячі «чому». От  і  звертаються  діти  до  бабусь. А  вони  все  встигають, на  всі  запитання  онучат  дають  відповіді. Бо  вони  для  неї  найдорожчі – її  онучатка,  дівчатка  чи  хлоп’ятка,   ластів’ятка,  пташенятка,  козенятка,  часом  навіть  і  телятка.

 

Учень   21.  Коли  я  встаю  раненько,

Жде  сніданочок  смачненький,

Мене  бабця  доглядає,

Гарні  казочки  читає.

Рукавички  мені  зв’яже

І  про  все  мені  розкаже,

Як  мене  бабуся  любить –

І  цілує,  і  голубить.

 

Учень  22.  Рідні  бабусі !  Ми  ваші  внучата

Радісно  з  вами  нам  свято  стрічати.

Добрі  бабусі !  Вас  люблять  всі  діти

Мудрим  бабусям  шлемо  ми  привіти.

 

Учень  23.  У святковий день Жіночий,
Тільки-но розплющу очі,
До бабусі побіжу.
Привітаю і скажу,
Що люблю її без тями,
Бо піклується за нами!
І годує, з нами грає,
Перед сном казки читає!
Може, правда, й посварити –
Та за мить почне жаліти!
І хвилюється безмежно.
Щоб були ми обережні.
Ми із братом і сестрою
Так пишаємось тобою!
І щодня тобі охоче,
Не лише у день Жіночий,
Будем про любов казати
І букети дарувати!

 

Учень  24.   Ми  любимо  бабусеньку

Всім  серцем  своїм

Із  нашою  бабусею

Нам  хороше  усім.

Всім  бабусям  вдячні  діти,

Бо  турбуються  про  нас

Хочу  всіх  бабусь  на  світі

Поздоровити  в  цей  час.

Сценка «Мама і донька»

Сценка «Мама і син»

 

Ведуча  1:   Шановні  батьки !  А  чи  добре  ви  знаєте  своїх  дітей ?

Давайте  перевіримо  за  допомогою  чарівної  скриньки.

Ведучі   підносять  скриньку  із  запитаннями  до  мам.

  1. З  якою  вагою  народилася  ваша  дитина ?
  2. Якого зросту був ваш син-донька при народженні?
  3. Коли (в якій годині) народився ваш син (донька)?
  4. Яке  перше  слово  вимовила  ваша  дочка ( син ) ?
  5. Яка  улюблена  страва  вашої  дочки ?
  6.  Коли  у  вашого  малюка  виріс  перший  зуб ?
  7. Коли ваш малюк ступив перший крок?
  8.  Якого  кольору  очі  Вашої  дитини ?
  9. Які  мультики  любить  дивитися  Ваша дитина ?
  10.  Ким мріє стати?
  11. Розгадайте  загадку.
  12.  В  які  ігри  Ви  граєтесь  зі  своєю  дитиною ?
  13. Чим  захоплюється  Ваша  дитина ?
  14. Який любимий предмет у Вашої доньки (сина) в школі?

Ведучий 2.  А зараз ми з вами складемо вірші про маму. Останні слова в кожному другому рядочку добиратимете всі разом у риму до попереднього.

Всі стежинки і дороги
Йдуть від рідного... .

Нас життєвими стежками
Всіх ведуть за руку....

Все для нас вони зробили,
Щоб ми в світі не... .

Мама любить нас! Так само
Кожен любить рідну....

Вміє мама захистити,
Може дітям все... .

Що б не трапилося з нами,
Біжимо куди?... .

Відведе біду руками,
І прихилить небо...

Вам не передать словами,
Як летить душа...

Підростаємо з роками,
Але мами завжди...

То ж за все тобі, матусю,
Я низесенько...

 

Пісня «Тримай мене міцно»

Презентація «Фото мам»

 

Ведучий  3.   Наші новини! Телеканал  1+1 представляє спеціальний випуск ТСН «особливе для найдорожчих».

Дівчинка 1. Доброго дня! З вами у студії 1+1 працюють ______ та______.  Сьогодні незвичайний день. Сьогодні ми вітаємо всіх матерів зі святом!

 Дівчинка 2. Отже пропонуємо вашій увазі кілька беззаперечно цікавих та несподіваних фактів про наших матерів!.

Дівчинка 1. Жінки моргають приблизно в 2 рази частіше, ніж чоловіки.

Дівчинка 2. Позіхаючи, жінка прикриває рот долонею, а не кулаком.

Дівчинка 1.  2 кг губної помади з’їдає за своє життя жінка, регулярно підмальовуючи губи.

Дівчинка 2. Майже 10 % жіночого населення світу страдає від не контрольованості вживання їжі та переїдання.

Дівчинка 1. Жінки почуваються некомфортно, якщо мають вільні руки. Саме тому вони постіно мають в руках сумочку, телефон, тощо.

Дівчинка 2. У принципі, жінка може і промовчати, але справа в тому, що у жінки немає такого принципу. 

Дівчинка  1. Фраза: "Любий, подай, будь ласка, кольорові невидимки", геть руйнує чоловічу логіку.

Дівчинка 2. Мама - як викладач на іспиті: начебто готувався, все правильно розповів, а вона тебе хоп і на якійсь дурниці піймала.

Дівчинка  1. Мама татові двічі не повторює. Вона повторює по сто разів..

Ведуча 4. Сьогодні для вас Спеціальні кориспонденти провели власне розслідування і готові вам оголосити результати свого соціологічного спостереження.

Спеціальний кореспондент 1. Сімейний статут або іншими словами «Мама завжди права!»

1. Мама права.

2. Не зважаючи ні на що, мама все одно права.

 3. Мама не кричить - вона звертає увагу на важливі речі.

 4. Мама не сварить - вона радить.

 5. Мама не пиляє - вона акцентує деталі.

 6. Мама не сперечається - вона пояснює ситуацію.

 7. Мама не висить в Інтернеті - вона йде в ногу з часом.

 8. Мама не валяється на дивані - вона медитує.

 9. Мама не байдикує - вона розслабляється.

10. Якщо мама не права, дивись пункт перший!

11. Мама не карає – вона вчить.

12. Мама не засиділась з телефоном – вона здійснює інформаційний обмін на актуальні теми.

 13. Мама не скандалить – вона емоційно висловлює зацікавленість.

14. Мама не забула про кухню – вона піклується про вашу фігуру.

15. Мама не позбавляє права вибору – вона вказує єдино правильне рішення.

 

Спеціальний кореспондент 2.

 

Чого навчила нас мама...

Мама навчила мене долати неможливе: "Закрий рот і їж суп".

Мама навчила мене поважати чужу працю: "Якщо ви зібралися повбивати один одного, йдіть на вулицю, я тільки що поли вимила".

Мама навчила мене вірити в Бога: "Молися, щоб ця гидота відіпралася".

Мама навчила мене мислити логічно: "Тому що я так сказала, ось чому".

Мама навчила мене думати про наслідки: "Ось вивалишся зараз з вікна, не візьму тебе з собою в магазин".

Мама навчила мене стійкості: "Не вийдеш з-за столу, поки не доїси".

Мама пояснила мені причинно-наслідкові зв'язки: "Якщо ти зараз не перестанеш ревти, я тебе відшльопаю".

Мама навчила мене не заздрити: "Та у світі мільйони дітей, яким не так пощастило з батьками, як тобі".

Мама навчила мене як стати дорослим: "Якщо не будеш їсти овочі, ніколи не виростеш".

Мама навчила мене сміливо дивитися в майбутнє: "Ну постривай, вдома я з тобою поговорю".

Кореспондент. Алло, студія. На сьогодні всі новини. Ще раз вітаємо ваших мам зі святом. До наступних зустрічей.

Дівчинка 1. Дякуємо. До наступного зв’язку.

 

Сценка «Три подружки перед Днем матері»

 

Учень 1.  В наших мам сьогодні свято,

Їх вітаємо усіх!

Гумору у нас багато,

А у мам веселий сміх!

Учень 2.    Ми сьогодні разом з татом

Готували мамі свято.

Куховарили удвох,

Кіт зі сміху ледь не здох.

Учень 3.  Ну, а ми удвох із братом,

Готували “ олів’є”

Ну, а потім скуштували,

І потрапили в «піке».

Учень 4. В кухні віник я шукав,

І у хаті  прибирав.

Та залишилось від нього,

Три соломинки усього.

Учень 5. В перший раз всім на біду

Вимив я сковороду.

Потім татко тиждень весь

Мив мене та плакав десь…

Учень 6. Десь затрималась бабуся,

Став просити я дідуся,

Щоб він щось приготував,

Дуже швидко дід втікав!

Учень 7. Маму я свою вітав,

Мити посуд помагав,

Всі тарілки перебив,

І до чашок приступив

Учень 8.  Ми вірші вам розказали,

Звеселили трохи вас.

І усім, усім бажаємо

Щастя, посмішок від нас!

Конкурс для сімей

Ведуча. Вибираємо бажаючі сім’ї, кожен обирає собі тему, на листочках. За одну хвилину потрібно відповісти на якнайбільше запитань. Якщо гравець не знає відповіді, він каже: «Далі».

Теми  гри

  1. Українська мова  
  2. Математика
  3. Література
  4. Природознавство
  5. Держава

6. Загальні знання

Література

  1. Жанр твору «Коник-стрибунець». (Байка)
  2. Продовж прислів'я. Книга вчить, як на... (світі жить).
  3. Автор вірша «Заповіт». (Тарас Шевченко)
  4. Як звали київську княгиню, яка дістала звання «мудрої володарки»?               (Ольга)
  5. «Кобиляча голова» за жанром — ... (казка).
  6. Людина, яка пише казки,— це...— (казкар).

7. Періодичне друковане видання у вигляді книжки — це...(журнал).

  1. У народній творчості людина-велетень з надзвичайною силою. (Богатир)
  2. Продовж прислів'я. Хто багато читає, той... (багато знає).
  1. З якого твору ці слова: «І справді гарно було на ниві...»? («Харитя»)
  2. Афоризм, короткий повчальний вислів — це... (прислів'я).
  3. Як називають людину, яка складає байки? (Байкар)
  4. Книжчин дім —... (бібліотека).
  1.          Хто написав казку «Фарбований лис»? (Іван Франка)
  2.          Кого зустрів колобок після зайчика? (Вовка)
  3.          Старовинна різдвяна пісня — це... (колядка).
  4.          Науковий довідник у формі словника — це... (енциклопедія).
  5.          Хто зніс золоте яєчко для діда і баби? (Курочка Ряба)

Природознавство

  1. Пори року між літом і зимою. (Осінь або весна)
  2. Найвища гора Криму. (Роман-Кош)
  3. Лігво ведмедя. (Барліг)
  4. Великий сосновий ліс — це... (бір).
  5. Перша столиця України — ... (Харків).
  6. Протилежна сторона до півночі — ... (південь).
  7. Як називається супутник Землі? (Місяць)

8. Де розташовані Карпати в Україні? (На заході)

9. Як називається книга, в яку занесені рідкісні рослини і тварини? (Чер­вона)

  1.          Зранку на траві з'являється... (роса).
  2.          Який заповідник створено в зоні степів? (Асканія-Нова)
  3.          Щоб зобразити велику територію земної поверхні, складають    (карту).
  4.          Яка висота гори Говерли? (2061)
  5.          В якій частині материка Євразія ми живемо? (Європа)
  6.          Що є частиною океану? (Море)
  7.          Наш обласний центр. (Черкаси)
  8.          Прилад для орієнтування на місцевості. (Компас)
  9.          Який материк омивається всіма океанами? (Євразія)

Математика

1. Скільки прямих можна провести через дві точки? (Одну)

  1. 2/3,1/6,4/8 - це... (дроби).
  2. Щоб знайти площу прямокутника, потрібно... (довжину помножити на ширину).
  3. Тисяча тисяч — це... (мільйон).
  4. Скільки вершин у п'ятикутника? (5)
  5. Число над рискою дробу — це... (чисельник).

7.Периметр квадрата 24 см. Яка довжина сторони? (6 см)

8.Вилучи зайве слово. Ромб, коло, куб, трикутник. (Куб)

9. Скільки секунд у п'яти хвилинах? (300 секунд)

  1.    Знаменник дробу показує, наскільки... (рівних частин поділене ціле).
  2.    2/3 від 300 становить... (200).
  3.    Які остачі можуть бути при діленні на 4? (І, 2, 3)
  4.    Яким знаком позначають дію додавання? (Плюс)
  5.    Як називаються числа при множенні? (Множник, множник, добуток)
  6.    Довжина прямокутника 5 см, а ширина 8 см. Знайди площу. (40 см2)
  7.    Перетворити в сантиметри 6 м 25 см. (625 см) 
  8.    Як знайти третину від числа? (Поділити на три)
  9.    Скільки днів у лютому місяці звичайного року? (28 днів)

Держава

  1. Як називається наш Герб? (Тризуб)
  2. На якому материкові розміщена Україна? (Євразія)
  3. Як називається столиця України? (Київ)
  4. Скільки областей в Україні? (24)
  5. Які гори розміщені на території України? (Карпати і Кримські гори)
  6. Якого року проголошено незалежність України? (1991 року)
  7. Який кущ є символом України? (Калина)
  1. Перший президент незалежної України —... (Леонід Кравчук)
  2. Назви символи держави. (Герб, прапор, гімн)
  3.      Назви кольори Прапора нашої держави. (Синій і жовтий)
  1.     Державна мова України—... (українська).
  2.     Як називається Гімн України? («Ще не вмерла України...»)
  3.     Автором слів пісні-гімну «Ще не вмерла України...» є П. Чубинський).
  1.          Яка річка протікає через Київ? (Дніпро)
  2.          Які моря омивають Україну? (Чорне, Азовське)
  3.          Грошова одиниця України. (Гривня)
  4.          Як називалася козацька держава? (Запорозька Січ)

Українська мова

  1. Заміни вислів «пекти раків» одним словом. (Почервоніти)
  2. На які запитання відповідає числівник? (Скільки? Котрий?)
  3. Я, ми, він, ти — це... (займенники).
  4. Дієслово — це частина мови, що означає... (дію предмета).
  5. Назви перший звук у слові ялинка. [Й]
  6. Частина слова, що стоїть перед коренем, називається... (префіксом).
  7. Вилучи зайве слово.     Гора, горювати, гірський, гірка. (Горювати)
  8. Слова, протилежні за значенням,— це... (антоніми).

9.Займенник відповідає на ті ж питання, що й... (іменник).

  1.          Скільки складів у слові їжак? (Два)
  2.          До слова сонячний дібрати антонім. (Похмурий)
  3.          Утвори від іменника весна прикметник.(Весняний)
  4.          Дієслова в неозначеній формі відповідають на питання... (що робити? що зробити ?)
  5.          Займенники з прийменниками пишуться... (окремо).
  6.          Який корінь у слова березень! (Берез)
  7.          Слова у, в, на, під — це... (прийменники).
  8.          Вилучи зайве слово.

Малюють, пишуть, співає, читають. (Співає)

18.Рід іменника біль. (Чоловічий)

Загальні знання

  1. Зброя бджоли. (Жало)
  2. Як називається годинник, який дзвонить у певний час? (Будильник)
  3. Кому кричав вовк у мультфільмі «Ну, постривай!»? (Зайцю)
  4. Як називається великий уламок льоду в океані? (Айсберг)
  5. Вилучи «зайве» слово. Метр, дециметр, тонна, сантиметр. (Тонна)
  6. Замінити вираз одним словом «взяти ноги в руки». (Втекти)
  7. Де роблять гнізда дятли? (Б дуплі)
  8. Як називають лісову родичку домашньої полуниці? (Суниці)

9.Знайти 1/10 від 100. (10)

  1.          Як називається місце стоянки, злітання й посадки літаків? (Аеродром)
  2.          Який місяць йде після березня? (Квітень)
  3.          Яку планету називають червоною? (Марс)
  4.          Скільки приблизно м'язів працює у людини, коли вона посміхається?(15)
  5.          Пекуча трава це — ... (кропива).
  6.          З нього роблять свічку. (Віск)
  7.          Якщо швидкість помножити на час, то дістанемо... (відстань).
  8.          Найвища гора Карпат. (Говерла)
  9.          Частина слова без закінчення — це... (основа).

 

Ведуча.  Дякую учасникам. Переможці отримують призи.

Танець

Учень  9

Є в мене найкраща на світі матуся. 
За неї до тебе, Пречиста, молюся. 
Молюся устами, молюся серденьком 
До тебе, небесна Ісусова ненька. 
Благаю у тебе дрібними словами 
Опіки та ласки у рідної мами. 
Пошли їй не скарби, а щастя і долю, 
Щоб дні їй минали без смутку, без болю. 
Рятуй від недуги матусеньку милу, 
Даруй їй здоров’я, рукам подай силу, 
Щоб вивела діток у світ той, у люди, 
Щоб ними раділа, пишалась усюди. 
За це я складаю в молитві долоні 
До тебе, царице, на сонячнім троні.

Учень 10

Тихесенький вечір заходить до хати,
Засвічує в вікнах веселі вогні.
Нас кличе до столу вечеряти мати
І гріють теплом її очі ясні.

В них стільки любові і щирої ласки,
І ллються рікою чарівні слова.
А ми потрапляєм до мудрої казки,
Що лише в дитинстві такою бува.

Учень 11

А наша матуся усім догоджає,
Щоб затишно й добре усі м нам було.
Вона щире серце і лагідне має,
Яке випромінює ласку й тепло.
 

І от за столом вся зібралась родина.
Як добре усім нам, як затишно нам!
І в кожного з нас наша мама — єдина!
Не скривдіть, не кривдіть, любіть ваших мам!

Учень 12  . Ще в колисцi немовля
Слово “мама” вимовля.
Найдорожче в свiтi слово
Так звучить у рiднiймовi.
Мати, матiнка, матуся,
Мама, мамочка, мамуся.
Називаю тебе я,
Рiдна ненечко моя

 Учень  13  . Мамо люба, добра, мила…
Як іще назвать тебе?
Це ж для мене ти пошила
З шовку плаття голубе.
Ти мені читаєш книжку,
Хочеш розуму навчить.
Ляжу спати – ходиш нишком,
Все боїшся розбудить.
Захворію хоч злегенька –
Цілу ніч не будеш спать.
То ж дозволь, тебе рідненька,
За усе поцілувать.

Учень 14. Боже, Отче наш єдиний, Нашу маму збережи,
Її кожну мить й годину у своїх руках держи.
Одаруй її здоровям, в смутку завжди потішай,
В тяжкій праці повсякчасно все життя благословляй.
Дай, щоб люба наша ненька довгі роки прожила,
І здорова, і весела, всім на радість нам цвіла!

 

Всі виходять на сцену. Кожен учень говорить слова подяки своїй мамі .
МАМА!!! 
• Мамо! Ти готуєш мені сніданки, обіди, вечері, бо ти – любиш мене. 
• Ти купуєш мені гарні речі, бо ти – любиш мене. 
• Ти допомагаєш мені готувати уроки, бо ти – любиш мене. 
• Ти пробачаєш мені розірвані штани, бо ти – любиш мене. 
• Ти гладиш мені голову, цілуєш перед сном, бо ти – любиш мене. 
• Ти відмовляєшся від цукерки, віддаєш мені найсмачніше, бо ти – любиш мене. 
• Ти не спиш ночами, коли я хворію, бо ти – любиш мене. 
• Ти, як ніхто вмієш мене заспокоїти, бо ти – любиш мене. 
• Ти, як ніхто мене розумієш, бо ти – любиш мене. 
• Ти піддаєшся на мої вмовляння посидіти біля телевізора ще хоч трішечки, бо ти – любиш мене. 
• Ти завжди хвилюєшся, коли я не відразу беру трубку телефона, коли ти дзвониш мені, бо ти – любиш мене. 
• Ти дуже хочеш, щоб я гарно вчився, бо ти – любиш мене. 
• Ти щаслива, коли я тебе обіймаю, бо ти – любиш мене. 
• Тобі подобається, як я граю у футбол, бо ти – любиш мене. 
• Ти завжди говориш мені, що я у тебе красуня, бо ти – любиш мене. 
• Ти і досі іноді читаєш мені пе ред сном, або розповідаєш якісь істоорії, бо ти – любиш мене. 
• Ти забороняєш мені їсти чіпси і сухарики, бо ти – любиш мене. 
• Ти і досі хвилюєшся, коли я катаюсь на велосипеді, бо ти – любиш мене. 
• Тебе завжди смішить кожен мій жарт, бо ти – любиш мене. 
• Ти завжди будеш хвилюватись про мене, бо ти – любиш мене. 
• Ти постійно борешся зі своїми хворобами, щоб якомога довше лишатись з нами, твоїми дітьми, бо ти любиш нас. 

 

Ведуча 1 . Наше свято підходить до завершення. Дорогі друзі, любіть рідну матусечку, любіть, захищайте і будьте патріотами нашої рідної України і хай завжди у всьому вам допомагає Матір Божа.
Ведуча  2 . А вам, любі матері, доброго здоров’я , земного щастя.. Хай біда і горе ваші родини обминає, а Мати Божа вас охороняє.

Ведуча 3.  Поклін тобі,кохана,
В цей день великий, люба ненько,
За ті важкі години ранні,
За золоте твоє серденько,
Що все віддало в любім зриві,
Щоб тільки ми були щасливі!

 Ведуча 4.  Дарунків, золота не маєм,
Щоб до ніг тобі зложити,
Однак, тут спільно присягаєм,
Що, доки тільки будем жити,
Любов сердець своїх маленьких
Тобі дамо, кохана ненько!

Ведуча  1. Хай доля дарує лиш радісні дні, 
Щасливі миттєвості, здійснення мрій.

Дорогу встеляють, хай квіти рясні, 
Щоб впевнено з успіхом йшли Ви по ній.

Ведуча   2.  Краси і наснаги, здоров’я без ліку 
Та довгого-довгого, щедрого віку!

Ще раз вітаємо Вас, чарівні жінки, зі святом!

Пісня «Про вірних друзів» (співають всі разом)

Інсценізація «Рахунок для мами»

Автор: Богданчик сидить за столом і щось старанно записує у зошит.

Мама: Що ти пишеш, сину?

Богдан: Рахунок для тебе.

Мама: Цікаво, цікаво! (хоче підглянути)

Богдан: Побачиш, коли я допишу.

 Автор: Хлопчина списав цілий листок , простягнув його мамі і вона почала його читати.

Мама: (читає) Рахунок для мами Богдана, який зробив деяку роботу по господарству і хоче отримати за це певну суму грошей, а саме:

2 рази приніс молоко – 30 коп.

4 рази прибрав у кімнаті – 90 коп.

2 рази помив посуд – 60 коп.

5 разів почистив взуття - 95коп.

3 рази допомагав накривати на стіл – 80 коп.

Це разом – 3 грн..55 коп.

Автор: Мати уважно прочитала цей дивний рахунок, взяла олівець і сказала:

Мама: Я напишу тобі свій рахунок.

Богдан: Твій рахунок?

Мама: Так, невеличкий .

Богдан: Ну, добре , почекаю.

Автор: Мама не довго сиділа над своїм рахунком справилася дуже швидко і віддала синові.

Учень (читає)

Рахунок  Галини Віталіївни синові Богданчику:

12 років для тебе варила їсти – 0 грн. 0 коп.

12 років для тебе прала – 0 грн.0 коп.

50 штанів і курток , сорочок зашила – 0грн.0 коп.

100 ночей просиділа біля тебе, коли ти хворів – 0 грн.0 коп.

Усе разом – 0 грн.0 коп.

Автор: Хлопець уважно прочитав мамин рахунок  і був  здивований:

Богдан: Але, мамо, чому ти скрізь  написала  0 грн. 0 коп..?

Мама: Тому що мати для своєї дитини все робить просто так. Але , якщо ти хочеш , я можу тобі дати ті 3 грн. 50 коп. які ти заслужив.

Автор: Богданчик підхопився  зі свого місця, підбіг до матері , обняв її. і сказав:

Богдан: Ні, ні, мамо… Я не хочу жодної копійки…Прости мені…Я все зрозумів.

Автор: Мама поцілувала сина. Вона ж його любила більше  всіх на світі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сценки до дня матері.

Дитина 1:
Так, ось же вони, дорослі, просто дістали вже, зовсім не розуміють нас!

Дитина 2:
Це правильно підмічено – не розуміють. А головне, хочуть нас обдурити, ніби ми такі дурні і нетямущі!

Дитина 3:
Я вчора сів вечеряти, а на вечерю була риба. Адже знають, що я рибу не люблю, а все одно готують мені її! І головне говорять так: їж рибу, вона корисна для розуму. Але ж я й так розумний! А потім додають – риба корисна для кісток! Та я і так кістлявий!

Дитина 1:
А мене взагалі покарали ні за що!!!

Дитина 2:
Це як? Прямо взагалі ні за що???

Дитина 1:
Ну так. Я спізнився на обід, і мені мама каже, щоб я за обідом не говорив ні слова. Я тільки відкриваю рот, а вона – ні слова! І так весь обід. А коли поїли, вона мене питає – що, мовляв, ти хотів сказати? А я відповідаю – молодший братик згущене молоко розливає по черевиків у коридорі! І мене покарали за те, що я відразу не сказав про це! А самі весь обід – мовчи! Мовчи!

Дитина 2:
Ні, ну іноді є сенс в тому, що ти ще маленький.

Дитина 1:
Наприклад?

Дитина 2:
От мене батьки змушують грати на скрипки два рази в день – вранці і ввечері. А я не хочу. Так вони мені за те, що я граю, купують морозиво. А мій сусід мені купує три морозива за те, щоб я не грав. Так що я можу маніпулювати і батьками і сусідом, а це відразу троє дорослих людей!

Дитина 3:
Так дорослі самі буває, таке вигадають! Ось, наприклад, як зрозуміти напис в зоопарку тварин не годувати. А як же вони живуть, якщо їх не годують?

Дитина 1:
А мій тато мені весь час каже: навіщо тобі цей комп’ютер? Навіщо тобі цей телефон? Навіщо тобі ця ігрова приставка? Ось у моєму дитинстві цього не було! Я навіть думаю, що мій тато динозаврів бачив!

Дитина 2:
А в мене мама чистила рибу, а я грав поруч і постійно трошки лаявся. Мені мама каже: якщо батька немає вдома, це не означає, що я не дам тобі ляща за нього. І тут мені як «прилетить» по голові. Ну, от як її зрозуміти – адже мама чистили карася, а погрожувала мені дати ляща? Так дорослі самі брешуть постійно!

Дитина 3:
А мені тут мій тато недавно розповів, яка різниця між чоловіком і жінкою.

Дитина 1:
Дуже цікаво, і яка?

Дитина 3:
Мій тато каже: у мене чоловіча нога 44 розміру, а у мами жіноча нога 36 розміру. Ось, каже, синку, між ногами і різниця!

Дитина 2:
Гаразд, нам пора йти. Скоро ларьок з квітами закриється, і не встигнемо квіти мамам купити, адже сьогодні день матері.

Дитина 1:
І правда, пора йти!

І діти йдуть зі сцени.

 

 

Сценка – як я допомагаю мамі вдома?!

Ця сценка порадує мам і бабусь. Коли у них в сім’ї народжується дочка, то вони кажуть – ось, помічниця народилася! Але часом буває все навпаки. І так, дивимося.

В кімнаті за письмовим столом сидить дівчинка. На столі лежать підручники, зошити і ручки. Лунає телефонний дзвінок. Дівчинка бере трубку:

– так!

– ні.

– не можу піти гуляти, твір треба вигадати.

– що означає легко, тема-то – як я допомагаю мамі.

– а як я їй допомагаю?

– от і я не знаю.

– візьми і запитай.

– ну давай, завтра в школі побачимося.

Після кладе телефон на стіл і починає ходити навколо столу і розмовляти в підлогу голоси:

– чим же я допомагаю мамі? Може тим що… а може цим, як його…

Тут в кімнату заходить мама.

Мама:

– привіт донька. Як справи?

Донька:

– привіт мам, нормально, уроки роблю.

Дівчинка сідає за стіл.

Мама:

– молодець, роби. А я тут у тебе уберусь небагато.

Мама починає підмітати підлогу, а дівчинка дивиться на неї і в підлогу голоси:

– ага, значить, я допомагаючи мамі підмітати!

Мама підходить до столу і ганчіркою протирає з нього пил.

Дівчинка:

Здорово, я ще й пил вологою ганчіркою притираю!

Мама підходить до стільця. На якому лежить розкидана одяг, і каже:

– так, це прати…

Дівчинка:

– ось це я молодець, я ще й перу!

Мама:

– а це потрібно погладити…

Дівчинка:

– так, я ж ще й прасувати можу! Ось це я молодець!

Мама звертається до доньки:

– ну як уроки? Виходить?

Дівчинка:так, все відмінно. Напевно п’ять отримаю завтра.

Мама:

– от і чудово. Старайся, а я піду суп варити, а потім погуляю з собакою.

Мама йде, а дівчинка в підлогу голоси:

– як же я забула, що я і вмію варити. І особливо я люблю гуляти з собакою!

Написав все в зошит, дівчинка піднімає зошит трохи вгору і гордо вимовляє:

– так, я така помічниця! Просто очманіти! Що ж, тепер і погуляти можна.

Кладе зошит, бере телефон, дзвонить і каже йдучи:

– Свєтка, підемо гуляти, я все написала. Знаєш, я така помічниця виявляється хороша…

 

 

 

Квітка-семицвітка

(На сцені двоє дітей)
− А ти знаєш, що сьогодні свято?
− Знаю.
− Треба мамі подарунок.
− А що ми подаруємо матусі?

− Поглянь. Ось! (розгортає квітку-семицвітку). Ну як?
− Клас!
− До того ж це незвичайна квітка. Вона чарівна! Виконує всі бажання саме цього святкового дня. Відриваєш пелюстку і загадуєш.
(Діти дарують чарівну квітку матері).
− Ой, спасибі, любі дітки! Справжнє чудо!
(Діти пішли)
Мати:
− Щоб ж побажати? (задумливо відриває пелюстку). Ох, води захотіла… (втомлено присіла на стілець).
Вбігає 1-ша дитина:
− Ви води хотіли, мамо?
− Так, донечко, холодненької. Стомилася я , роботи – вік не переробити, поки їсти зварила, то геть забігалася…
− Як бігали зранку всюди, то можна було на бігу й води випити, а не мене дарма гукати. Хочете, то й перехочете, я може ж теж багато чого хочу, та вас нікуди не посилаю! Чого вчепилися?
− Ой, діти-діти, куди ж вас подіти? Ну, вже води, здається напилася. Ой, це ж мене ще корова не видоєна. (відриває наступну пелюстку).
Вбігає 2 дитина:
− Мамо, який сьогодні день? Восьме березня! Сьогодні свято. Жіночий день?
− Так, жіночий.
− А корова якого роду – жіночого чи чоловічого?
− Жіночого ж…
− А якщо жіночого, то чого їй на свято відпочити не можна? Навіщо нашій корові трудитися-доїтися? Свято – воно ж для всіх! Теж мені, придумали. Сьогодні можна й водою обійтися. (Пішла дитина)
− Пила я вже сьогодні воду та й молока напилася. Ой , діти-діти, куди вас подіти? (відриває пелюстку). У хаті прохолодно.. Треба дрівцят унести. В хаті протопити.
(вбігає 3 дитина)
− Які дрова, мамо? Я вас питаю, які дрова? Весна, погляньте надворі, вже восьмий день, а вона в хаті топитиме! Треба дрова економити! Коли вони горять, то дим іде?
− Йде…
− Ото ж бо й воно! Спочатку дим, а потім дихати важко. Чи ж воно вам треба? Нате вам тілогрійку, та не думайте про ті дрова!
− Ой, діти-діти, куди вас подіти… Треба курям сипнути зерна, (відриває пелюстку) може, яйце знесе…
(Вбігає 4 дитина)
− Курям зерна? Угомоніться, мамо!
− То ж як це? Кури ж голодні!
− А я який? Наїжений? Я вже два рази, мамо, в курнику був. Кури в нас ледачі. Нема чого їх годувати.
− Та як так?
− А ось так! Жодного яйця не знесли. Зерно переводять!
− Ой, діти-діти, куди ж вас подіти…. Треба хоч у хаті підмести, підлогу стерти (відриває пелюстку).
(Вбігає 5 дитина)
− Мамо, не хапайте того віника!
− А ти, може, підметеш?
− Іще чого! Ми ж на Новий рік підмітали! Тут свято, а ви до віника. Негоже! Ось картоплю посадимо-викопаємо, от тоді й в хаті приберемо! Чого б то лишнє віника мучити?
− Ой, діти-діти, куди ж вас подіти…. Треба би посуд помити. (Відриває пелюстку)
(Прибігає 6 дитина)
− Мамо, ну хіба ж ви не знаєте? Я ж коли мию посуд, то обов’язково тарілку розіб’ю. А то й дві. У вас, що, є лишні гроші, аби тарілки купувати? Зі мною на посуд не настарчите! Краще самі мийте!
− Ой, діти-діти, куди вас подіти… (Відриває пелюстку) Ходіть обідати!
(Прибігають усі, крім найменшої сьомої дитини):
− Ура! Це я люблю!
− А де моя велика ложка?
− А варенички в сметані?
− Пиріжечки з м’ясом?
− Хочу сала!..
− А компот??
Мати:
− А де ж це наш Гриць? Найменшенький де?
(всі знизують плечима, розводять руками)
Входить Гриць, (несе дрова і відро води) :
− Мамо, та я ось води в хату приніс, а це ось дрова ще…. В хаті розтопимо. Буде тепло, як у вусі. Та підмету, пил зітру. Як святкувати в холодній та неприбраній хаті? Щойно курям зерна всипав, корові сіна поклав, молока дасть.
− Ти моя золота дитина! Ти - мій найкращий дарунок!
Всі інші (розгублено):
− А ми?..

-------------------

 

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вітаємо. З Днем матері

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Завантаження...
zip
Додано
20 лютого 2020
Переглядів
1908
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку