Позакласний захід з біології " Я люблю природу"

Про матеріал
Розважальне шоу для старших класів сприяє розвитку в учнів інтересу до вивчення біології, хімії, географії; поглиблює та розширює знання учнів з цих предметів; розвиває вміння працювати з додатковою літературою, використовувати знання в нестандартних ситуаціях, уміння працювати в команді; розвиває естетичні смаки учнів; виховує бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

                   Я ЛЮБЛЮ ПРИРОДУ

                         Розважальне шоу для старших класів

Мета: розвивати в учнів інтерес до вивчення біології, поглибити й розширити знання учнів із біології; розвивати вміння працювати з додатковою літературою, використовувати знання в нестандарт­них ситуаціях, уміння працювати в команді; розви­вати естетичні смаки учнів; виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: сині і жовті футболки для учасни­ків команд та їх уболівальників, відео запитання та технічні засоби для їх перегляду, магнітофон і фо­нограми пісень, портрети вчених-біологів, картки із запитаннями.

Хід заходу

(Під звуки фонограми з шоу «Я люблю Україну» на сцену виходить ведуча.)

Ведуча. Доброго дня, шановні гості, вчителі та учні! Я радо вітаю всіх вас на нашому засіданні природничої секції шкільної філії МАН «Сузір'я», в рамках якого сьогодні проведемо інтелектуальне - розважальне шоу «Я люблю природу»! Привітаймо також моїх помічників-капітанів команд — «Потапа» і «Настю Каменських»!

(Заходять капітани команд.)

Потап. Привіт усім, я — суперзірка Потап і представляю вам, глядачі, свою команду «Bios», що означає життя. Учасники одягнені у сині футболки, і за нас вболіває синій сектор глядачів! «Bios» — це учні … (представляє 5 членів команди)! Аплодисменти нашим учасникам! Ми обов’язково переможемо!

Настя Каменських. Вітаю всіх учасників шоу «Я люблю природу»! Моя команда зветься «Logos» — наука. Наш колір жовтий, й за нас вболіває жовтий сектор глядачів. Учасники команди «Logos» — учні  {представляє 5 членів команди)! Ти, Потапе, будь-ласка, вибач, але я впевнена, що саме ми переможемо!

Ведуча. Ну що ж, з командами та їхніми учас­никами ми познайомилися й можемо починати шоу «Я люблю природу»!

Отже, перший раунд — «Відео запитання»! Учас­ники команд переглядають запропоноване відео та відповідають на запитання. Час на роздуми — 1 хв. У цьому раунді розігрується 2 бали.

З вами грає  вчитель біології Тарасенко Л.М.

 

 

Відео запитання для команди «Bios»

 (На екрані з’являється процес полювання росички круглолистої на комах.)

  •  Назвіть рослину, показану на відео. Який спо­сіб живлення ви спостерігали?

(Відповідь. Рослина — росичка круглолиста, а спосіб живлення — гетеротрофний.)

 

Відео запитання для команди «Logos»

( На екрані показано процес запліднення)

Назвіть процес показаний  на відео. Яке його значення для живої природи?

( Увага! Правильна відповідь…….)

З вами грає  вчитель географії Солопова Л.І.(демонструються слайди)

З вами грає вчитель хімії Макаренко Т.В. .(демонструються слайди)

 

Ведуча. Другий раунд називається «Заповідна територія». Кожна з команд отримає по два запи­тання. Перше з них має варіанти відповідей, дру­ге — ні. За кожну правильну відповідь — по 1 балу.

Запитання для команди «Bios»

  1.    В якому із заповідників охороняється такий вид, як афаліна:

А Карпатському;

Б Чорноморському,

В Асканії-Новій?

  1.    Чим відрізняється Червона книга від Зеленої?

(Відповідь. До Червоної книги занесено зникаю­чі види організмів, а до Зеленої —рідкісні рослин­ні угруповання.)

Запитання для команди «Logos»

  1.    Який серед названих заповідників є біосферним:

А Карадазький;

Б Дунайський',

В Кримський?

  1.    Чим відрізняється заказник від заповідника?

(Відповідь. Заповідники — природоохоронні на­уково-дослідницькі установи, створені з метою збе­реження, унікальних природних комплексів, а за­казники створені для відтворення та збереження окремих видів організмів.)

 

Ведуча. А тепер — «Музичний раунд». Звучить фонограма для кожної з команд. Потрібно відгада­ти пісню та її виконавця. За правильну відповідь — 1 бал.

Пісня для команди «Bios» — «Биология» у ви­конанні гурту «ВІАГРА».

Пісня для команди «Logos» — «Дівчина - весна» у вико­нанні Н. Бучинської ».

Ведуча. Третій раунд — «Мовний». Учасникам необхідно розшифрувати біологічні абревіатури. За кожну правильну відповідь — по 1 балу.

Абревіатури для команди «Bios»

ДНК, НАДФ, ХОК,  F1.

(Відповіді. Дезоксирибонуклеїнова кислота, нікотинамідаденіндинуклеотидфосфат,  хвилинний об’єм крові,  перше покоління.)

Абревіатури для команди «Logos»

РНК, ЧСС, АТФ МС,ОП.

{Відповіді. Рибонуклеїнова кислота,  частота серцевих скорочень, аденозинтрифосфорна кислота, Міжна­родна спілка охорони природи і природних ре­сурсів.)

Ведуча. Четвертий раунд називається «Персони». Команди отримують портрети вчених. Гравці мають відгадати, кого на них зображено. Час на роздуми — 1 хв. За кожне правильно назване прізвище — 1 бал.

Портрети вчених для команди «Bios»: Сєченов, Вернадський

Портрети вчених для команди «Logos»: Павлов, М.І. Вавилов

Ведуча. І знову «Музичний раунд». Звучить фоно­грама для кожної з команд. Потрібно відгадати піс­ню та її виконавця. За правильну відповідь — 1 бал.

Пісня для команди «Bios» — «Песенка мамонтенка» з мультика «Мама для мамонтенка»

Пісня для команди «Logos» — «Пісенька Червоної шапочки» у виконанні Ані Лорак.

(Після цього конкурсу ведуча оголошує кількість балів кожної команди.)

Ведуча. «Перекладачі» — так називається п’ятий раунд розважального шоу «Я люблю біо­логію». Кожному учасникові команди я називаю слово латиною, а вони мені — його переклад на українську. За кожне правильно перекладене сло­во — 1 бал.

 

Слова для команди «Bios»: гідро, фобос, віта, цитос, макрос.

(Переклад: вода,  страх, життя, клітина, великий.)

Слова для команди «Logos»: нуклеус,  орнітос, ботане, ойкуменс, мікрос.

{Переклад: ядро,  птах, рослина, територія заселена людьми, малий.)-

Ведуча. Шостий раунд — «Відгадай тварину». Потап і Настя отримують картки зі списками тва­рин. Не називаючи їх, капітани за дві хвилини ма­ють показати їх мімікою і жестами, вказують харак­терні ознаки, а гравці команд — відгадати. За кож­ну відгадану тварину — 1 бал.

 

Список тварин для Потапа: амеба, медуза, вось­миніг, рак річковий, акула, змія, курка, ведмідь, черепаха, свиня.

Список тварин для Насті: евглена зелена, дощо­вий черв’як, виноградний слимак, бджола, жаба, орел, крокодил, олень, корова, кенгуру.

Ведуча. «Музичний раунд». Звучить фонограма для кожної команди. Потрібно відгадати пісню та її виконавця. За правильну відповідь — 1 бал.

Пісня для команди «Bios» — «На синем море» У виконанні Н. Корольової

Пісня для команди «Logos» — «Гай, зелений гай» (виконує Т. Повалій).

Ведуча. «Вірю — не вірю» — так називається сьо­мий раунд нашого шоу. Я зачитую для команд по­відомлення, а учасники вирішують, правдиві вони чи ні. За правильну відповідь — 1 бал.

Повідомлення для команди «Bios»

  1.       Чи вірите ви, що малий герб України, тризуб, має свого «двійника» у природі? Квітка маленької сапрофітної рослини, Тисмії Нептуна, має дуже по­дібну до тризуба форму.

{Відповідь: так.)

  1.       Чи вірите ви, що у лісах тропічної Африки росте чагарник, який називається путерія солодку­вата? Сік ягід цієї рослини містить невідомі речо­вини, що мають дивовижну властивість змінювати смак. Якщо кілька цих ягід пожувати перед їжею, зі смаком людини відразу починають коїтися якісь чудеса: кислий лимон буде солодшим від апельси­на, а цукор — гірким.

{Відповідь: так.)

 

 

 

 

Повідомлення для команди «Logos»

  1.       Чи вірите ви, що на Аравійському півострові є рослина з назвою «квітка сміху»? Плоди її — чор­ні зернятка розміром із горошину — здатні викли­кати у людини, яка їх їсть, приступи сміху впро­довж 20—30 хв, після чого вона засинає. Місцеве населення використовує плоди цієї рослини для втамування зубного болю.

{Відповідь: так.)

2.     Чи вірите ви, що існує філософський камінь з допомогою якого можна вилікувати хвороби, перетворити камінь на золото?

{Відповідь: ні.)

Ведуча. А тепер ми з вами побуваємо на «Ярмар­ку». У восьмому раунді я підготувала для вас лотки з товаром. Прошу, учасники, розгляньте запропо­новані предмети і дайте відповіді на запитання. За кожну правильну відповідь — 1 бал.

До уваги команди «Bios» — набір лабораторного посуду. Віднайдіть ступку.

До уваги команди «Logos» — колекція плодів. Віднайдіть плід яблуко (у груші).

 

Ведуча. Дев’ятий раунд — «Моє запитання». Су­перники підготувалися до бою і мають одне до од­ного кілька запитань із варіантами відповідей. Ка­пітани по черзі зачитують запитання, а суперники обирають свій варіант відповіді. За правильну від­повідь — 1 бал.

Потап (зачитує запитання команді «Logos»).

Де на Землі буває вдень темно, як уночі, а вночі видно, як удень?

А) на екваторі;

Б) між полюсами та полярними колами;

В) у тропіках

 

Настя (зачитує запитання команді «Bios»),

Яке море без берегів?

А) Охотське;

Б) Аравійське;

В) Саргассове

 

Ведуча. У цьому «Музичному раунді» команди мають останню можливість заробити по 1 балу.

Пісня для команди «Bios» — «Червона рута» (виконує С. Ротару).

Пісня для команди «Logos» — «Ой, зелене жито» (у виконанні О. Білозір).

На завершальному етапі розважального шоу «Я люблю природу» ведуча визначає кількість балів кожної команди, оголошує команду-переможця й нагороджує учасників шоу солодкими призами.

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Позакласні заходи
Додано
8 квітня 2021
Переглядів
330
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку