Тема: Економічна гра «Ерудит»
Мета: збагатити і закріпити знання учнів з основ економіки, сприяти формуванню економічної свідомості підлітків,вдосконалювати вміння логічно мислити, аргументовано висловлювати свою думку; презентувати в неформальній обстановці опанованих учнями знань з економіки; виховувати доброзичливість, людяність, тактовність і відповідальність.
Очікувані результати: застосування отриманої інформації у житті.
Тип заняття : економічна гра «брейн – ринг».
Обладнання: плакати на екологічну тему, технічна апаратура для проведення брейн-рингу, картки із задачами.
Комплекс використаних методів: пояснювально-ілюстративний, методи аналізу та синтезу, аналогії, частково-пошуковий метод, застосування інтерактивних технологій (дискусія, робота в групах, коло ідей ).
Перебіг гри
Доброго дня усім присутнім. Ми раді вітати Вас на економічному брейн – ринці «Ерудит».
2. Мотивація діяльності
Економічна освіта в Україні набуває свого розвитку. Одночасно зростають і вимоги до неї. Тому дедалі частіше при вивченні економіки доводиться відходити від використання традиційних форм навчання, їхнє місце займають інші – активні методи та форми навчання.
3 метою підвищення інтересу до економічних знань, розвитку творчого мислення, ініціативи, вміння обґрунтовувати свої думки і організації колективної розумової діяльності учнів, необхідно урізноманітнювати навчальний процес.
Значне місце серед активних форм навчання економіки посідає гра. Саме під час гри учні активізують свою пізнавальну діяльність, вони окрилені духом змагання і бажання перемогти.
Тому пропонуємо вашій увазі гру «Економічний брейн-ринг – Ерудит», як одну з можливих активних форм проведення позакласних заходів з економіки.
Гра відбувається майже за тими ж правилами, що й звичайна телевізійна інтелектуальна гра «Брейн-ринг». Вона складається з 5 раундів. Виграє той, хто переможе у 3 раундах. Переможець отримає приз, і всі члени команди будуть відзначені відмінними оцінками з економіки. Час на обговорення кожного запитання – 1 хв, але для деяких завдань більш складного рівня цей час можна продовжити до 2 хв. Причому потрібно застерегти гравців, щоб вони не поспішали давати відповіді на запитання, бо за кожні 3 неправильні відповіді буде знято 1 очко. Крім цього, очки з тієї чи іншої команди можуть бути зняті за шум і підказки класу.
Сигналом до відповіді буде піднята pукa капітана Тільки він приймає рішення про готовність команди до відповіді, а відповідати може будь-який член команди. Причому свої відповіді на запитання гравцям потрібно чітко обґрунтовувати. За неповну і нечітку відповідь очко не буде нараховане.
Якщо 2 команди не зможуть дати відповіді на запитання або дадуть неправильні, то їм можуть допомогти глядачі в залі. Хто першим підніме руку і дасть правильну відповідь, той зможе заробити для своєї команди 0,5 очка. Тобто уболівальники є теж активними учасниками гри.
У конкурсі беруть участь 2 команди: 9 - го та 10 – го класів.
Команда 9-го класу «..............................»: члени команди ...........
Капітан команди
Команда 10 – го класу «..........................»: члени команди ..............
Капітан команди
Представимо наших членів комісії : Голова комісії -
5. Початок гри
І так розпочинаємо гру.
1-й раунд. «Презентація»
Кожна команда презинтує себе та проводить заздалегідь підготовлену рекламу будь-якого товару чи послуги. Перемагає в цьому раунді та команда, презентація якої була найоригінальнішою за змістом і формою, у якій наявні елементи гумору (5 -10 балів)
2-й раунд. «Екослово»
Це економічна розминка для команд. Ведучий дає визначення економічних понять, деякі їхні ознаки, властивості, а гравці повинні їх назвати. Хто з команд швидше визначить, про яке економічне поняття йдеться, отримує 1 очко.
3-й раунд. «Ерудит»
Командам ставлять різні цікаві запитання творчого і проблемного характеру з економіки. Гравці у відповідях мають показати: ґрунтовні знання з економіки, свій творчий потенціал, ерудицію, фантазію, почуття гумору, вміння обґрунтовувати свої думки.
1. Чому вода, яка настільки потрібна людям, що без неї не можна жити, так мало коштує, в той час як діаманти, без яких можна обійтися, такі дорогі?
Відповідь: Висока ціна діамантів пояснюється їхньою рідкістю, унікальністю, високими затратами праці І капіталу на їх видобуток і виробництво, можливістю вигідно вкласти гроші, купуючи їх.
2. Закінчіть вислів М.Задорнова: “Щасливий не той, у кого багато грошей, а той, ... (кому їх вистачає)”.
3. Послухайте уважно вислів одного з економістів: Бджола збирає нектар не для того, щоб запилювати квіти, вона бажає отримати мед. Та врешті, вона служить Інтересам квітів. Те ж саме відбувається і з підприємством”. Поясніть, до чого тут підприємство – і бджола?
Відповідь: Підприємство виготовляє товари та надає послуги не для того, щоб задовольняти потреби споживачів, а для того, щоб отримати прибуток. Але завдяки автоматизму ринкового регулювання, підприємство задовольняє потреби споживачів.
4. Як вплине збільшення ціни м'яса гуски на попит - курки?
Відповідь: Попит на курку збільшиться, бо курка і гуска – це товари-замінники у споживанні, і при збільшенні ціни на гусей споживачі почнуть віддавати перевагу дешевшій курятині, ще призведе до збільшення попиту на цей товар.
5. Назвіть продукт, який почав свій шлях від сільського господарства до переробної промисловості і ціну якого контролює держава. (Хліб.)
6. Яку функцію виконують гроші, якщо їх віддають у банк під процент? (Нагромадження.)
7. Продовжить прислів'я: “Хочеш втратити друга – ... (дай йому в борг гроші)”.
4-й раунд. Комбінований. Складається з 2 вікторин (оцінюється в 2 бали кожна відповідь)
1. «Про який товар йдеться?».
(Варенику)
(Батон)
2. Вікторина «Учень скаже, як зав'яже».
Командам дають завдання пригадати 2 народних прислів'я або приказки, в яких ідеться про певне економічне поняття або явище
- Пригадайте 2 прислів'я або приказки про гроші
Можливі відповіді: «Коли гроші говорять – правда мовчить»,
«Не май 100 рублів, а май 100 друзів»
- Пригадайте 2 прислів'я або приказки про працю (роботу)
Можливі відповіді: «Праця годує, а лінь марнує», «Хто не робить – той не їсть»
5-й раунд. «Розв'яжи задачу»
Командам пропонують розв'язати економічні задачі на практичне застосування пройденого навчального матеріалу Задачі мають бути не дуже складного рівня, щоб гравці змогли за 2 хв. зробити необхідні обчислення і записи. За кожну правильно розв'язану задачу команді дають 2 очка.
6. Підбиття підсумків гри.
Після закінчення 5 раунду голова комісії оголошує підсумковий рахунок гри. Ту команду, яка виграла в 3 раундах, оголошують переможцем. І їй вручають приз, крім того, всі члени цієї команди отримують відмінні оцінки з економіки.
7. Нагородження переможів