Позакласний захід з елементами вікторини
“День зустрічі птахів”
Мета: познайомити школярів з різноманіттям птахів, їх важливою роллю в екосистемі, а також заохотити дбайливо ставитися до природи.
У залі тихо лунає пташиний спів під час проведення заходу
https://youtu.be/-alDdnuk92A?si=TJXXKOB-AMez9g6u
Обладнання: роздаткові картки, олівці, презентація, кольоровий папір, ножиці, нитки.
Хід заходу
Ведучий 1: (слайд 1)
Птахи живуть на планеті понад 150 мільйонів років, немає на Землі такого куточка, де б їх не було.
Ведучий 2: Неоціненну користь приносять птахи людині. Вчені підрахували, що на ділянці 1 км2 птахи знищують не менше ніж 25 кг комах. До того ж вони є досить спритними. Пара синиць може “почистити” за день близько 40 яблунь, збираючи з них шкідників.
Ведучий 1: Щороку навесні у світі проходить Міжнародний день птахів в рамках програми ЮНЕСКО “Людина і біосфера”.
Ведучий 2: Мета цього свята - популяризувати знання про птахів, звернути увагу людства на проблеми збереження пташиного світу та необхідність й важливість його гармонійного співіснування з людьми, адже це дійсно актуально для нас і стосується всіх країн і континентів.
Ведучий 1: Тож і ми приєднуємося до природолюбів світу і сьогодні спробуємо разом поринути у чарівний світ пташиного життя, пізнати ближче наших пернатих друзів і звичайно, креативно, весело та цікаво провести час!
Ведучий 2: День зустрічі птахів офіційно оголошуємо відкритим!
Учень: (декламує поезію, можна розділити на декілька учнів) (слайд 2)
Додому повертаються клини,
У кожнім з них і доньки, і сини.
Летять, хоч стомлені, до рідної землі,
Красені лебеді і диво-журавлі.
Летять кудись, вертаючись здаля,
У кожного із них своя земля.
А наші лебеді присіли на ставку,
Бо вони долю собі вибрали таку.
Земля в лататті – зустрічі свіча,
Клини у небі радістю кричать.
Бо вже берізки втратили сльозу,
Шпаки відчули радісну грозу.
Тут Батьківщина – батьківський поріг,
Додому повернулися з доріг.
Синів зустріла радо матінка земля -
Красеня лебедя і диво-журавля.
Ведучий 1: Ласкаво просимо, друзі, на наш пташиний карнавал - свято зустрічі ПТАХІВ! Щоб гідно їх зустрічати, необхідно про птахів глибокі знання мати! Сьогодні ми відправимося у захопливу подорож у світ птахів та їхніх чарівних співів. Готові? Тоді розпочинаємо!
(слайд 3)
Ведучий 2: Птахи дуже вправно мігрують на далекі відстані. Деякі з них здатні подолати понад 20 тисяч кілометрів. Спробуйте і ви помігрувати. Пропонуємо вам гру “Знайди птаха”. Кожен з вас отримає зображення птахів. Вам необхідно об’єднатися у групи з однаковими зображеннями птахів (кількість видів птахів коливається від необхідної кількості команд, а кількість зображень від кількості учасників)
Учні утворюють команди мігруючи поміж собою.
Ведучий 1:
Об’єднайтесь у команди за зображеннями птахів. І перше ваше завдання буде надати коротку інформацію про тих птахів, які допомогли вам створити ваші команди. Презентуйте її після обговорення.
Презентація команд – розповідь про птахів
(слайд 4)
Ведучий 2: Наступне завдання для команд на креативність. Усі ми полюбляємо у написаних повідомленнях використовувати емоції та смайлики. Але серед них можна знайти і наших пернатих друзів. Пропонуємо вам набір емодзі. Вам потрібно знайти серед них птахів та додати до їх назви слово прикметник, що характеризує пташку. Наприклад, соловейко – співочий.
(команди отримують картки з емодзі та презентують результати)
(слайд 5)
Ведучий 1:
Вражаючим є факт, що деякі птахи можуть навчатися мові. Наприклад, папуги, дрозди можуть вивчити різні звуки і навіть повторювати слова!
А чи змогли б ви вивчити незрозумілу мову за декілька хвилин? Пропонуємо спробувати виконавши вправи “Дешифрувальник”.
(слайд 6)
Ведучий 2: Кожна команда отримує шифр з допомогою якого вам потрібно розшифрувати вислови про птахів.
(команди працюють із шифрами, розгадують закодовані вислови і презентують їх)
Відповіді
Ведучий 1: Чудові, а головне правдиві слова про пернатих ви розгадали. Кожен птах унікальний і має надзвичайні вміння.
Ведучий 2: Ось наприклад, альбатроси літають далі і довше, ніж будь-яка інша птиця. Завдяки супутниковому стеженню з’ясувалося, що деякі альбатроси облітають навколо Землі менше ніж за два місяці і можуть планерувати шість днів без єдиного помаху крил.
(слайд 7)
Ведучий 1: Думаю, час нам відпочити можливо навіть помедитувати. А медитації, як відомо, проводять під звуки музики. Тому я пропоную нашим учасникам під час нашої релаксації послухати звуки птахів та відгадати чий голосок вони чують.
(лунають звуки птахів, учні відгадують)
Вікторина “Відгадай пташку за її голосом” - https://youtu.be/Qd3dM41x29I?si=GryCbvIzloE7Vuhz
(слайд 8)
Ведучий 2: Ви вже багато цікавого дізналися про птахів. А чи зможете розгадати ребуси у яких зашифровані птахи рекордсмени?
(На екрані з’являються ребуси, які учні розгадують, а ведучі зачитують цікаві факти про птахів)
(слайд 9)
(слайд 10)
(слайд 11)
Ведучий 1: Думаю ми достатньо сьогодні дізналися про птахів, щоб підготуватися до їхньої зустрічі. Залишилося зрозуміти, кого зустрічати. Які птахи є перелітними?
(слайд 12)
Ведучий 2: Кожна команда отримує конверт із назвами птахів. Вам необхідно серед усіх обрати лише перелітних, саме тих, яких ми зустрічаємо навесні з далеких країв.
Вікторина “Сортування”
(команди знаходять назви перелітних птахів і складають їх на аркуші із зображенням гнізда)
Ведучий 1: Чи розпізнали ви перелітних птахів можете перевірити. На екрані записані правильні назви.
(слайд 13)
Ведучий 2: Отже, перелітними є ластівка, шпак, журавель, гуси, зозуля, соловей, ластівка, вивільга, жайворонок, лелека, чапля, дрізд.
(слайд 14)
Ведучий 1: Мабуть, наші перелітні пернаті друзі вже поспішають. Давайте спробуємо створити атмосферу пташиних перегонів. Ми підготували для вас навчальне відео. Перегляньте і створіть з допомогою техніки орігамі пташку.
Ведучий 2: Від кожної команди по одній пташині, нехай вони позмагаються хто найдалі пролетить. Тож робіть свої орігамі точно і правильно, бо від цього залежить дальність польоту.
(Учні переглядають відео за QR кодом і створюють пташок орігамі).
https://youtu.be/c4lfR9r_W5I?si=VWf6PppqvXo0oNap
(слайд 15)
Ведучий 1: За командою відпускаєте своїх пташок, подивимось чиє орігамі долетить якнайдалі. (Діти запускають пташок орігамі).
(слайд 16)
Ведучий 2: Чудові пташки у вас вийшли. Я пропоную, щоб раціонально використати їх давайте усі разом вийдемо на шкільне подвір’я і прив’яжемо їх до гілочок дерев. Нехай вони зустрічають живих птахів із далеких теплих країв.
Ведучий 1: Нехай ці птахи допоможуть знайти шлях додому нашим мандруючим друзям, що повертаються на Батьківщину!
(Усі разом виходять на шкільне подвір’я і чіпляють птахів орігамі за нитку до гілочок дерев).