Позакласний захід з хімії "Найрозумніший"

Про матеріал
Позакласний захід з хімії "Найрозумніший" Мета заходу: розвивати пізнавальну активність, логічне мислення, комунікативну та соціальну компетентності учнів; формувати вміння застосовувати знання в нестандартних ситуаціях; виховувати інтерес до вивчення предмета.
Перегляд файлу

Інтелектуальна гра з хімії «Найрозумніший»

 

Мета заходу: розвивати пізна­вальну активність, логічне мис­лення, комунікативну та соціальну компетентності учнів; формувати вміння застосовувати знання в не­стандартних ситуаціях; виховувати інтерес до вивчення предмета.

Форма проведення: інтелектуальна гра

Хід заходу

План проведення гри:

1.Представлення команд та журі.

2.Конкурс «Заморочки з бочки». 

3.Конкурс «Як багато елементів». 

4.Конкурс «Паспорт речовини». 

5. Конкурс «Здійсни перетворення».

6. Конкурс  «Ну а як же без задач?». 

7. Конкурс «Поетичний».

8.Підбиття підсумків гри, на­городження переможців.

 

Учитель. Сьогодні ми проведемо інтелектуальну гру між командами хлопців та дівчат 9 класу, сьогодні ми визначимо, учні якої команди спритніші, уважніші та кмітливіші. Кожна команда названа іменем видатних вчених. Представляємо команду хлопців «Містер Резефорд» та дівчат «Мадам Кюрі». Та наших найчесніших членів журі. Тож починаймо.

 

Конкурс «Заморочки з бочки»

Учитель. Отже перший конкурс має назву «Заморочки з бочки», кожній команді дістанеться бланк із запитаннями, відповіді на які потрібно дати швико, а головне правильно. Конкурс оцінюється за кількістю правильних відповідей, бонус за швидкість виконання 3 бали (нараховується за умови, що всі відповіді вірні).

 

Бланк першої команди (хлопців)

1.Реакція обміну між кисло­тою та основою. 

2.Умовний запис складу речо­вини. 

3. Речовини, що прискорю­ють хімічні реакції, але самі в ній не використовуються. 

4.Явища, у ході яких відбува­ються перетворення одних речо­вин на інші. 

5.Вид хімічного зв’язку у мо­лекулі азоту. 

6.Найменша частинка речови­ни, яка зберігає її хімічні власти­вості.

7.Одиниця вимірювання кіль­кості речовини. 

8.Вода у твердому стані. 

9.Формула нітратної кислоти. 

10.Характер властивостей ос­нови А1(ОН)3. 

11.Валентність гідроксильної групи.

12.Найпоширеніший елемент на Землі. 

13.Автор витискувального ряду металів. 

14.Найактивніший неметал. 

15. Реакції, внаслідок яких виді­ляється теплота. 

16.Чому дорівнює відносна атомна маса Гідрогену?

17.Об’єм одного моль газу за нормальних умов. 

18.Речовини, розчини і роз­плави яких проводять електрич­ний струм. 

19.Кількість груп у періодичній системі хімічних елементів. 

20.Процес руйнування ме­талів під впливом зовнішнього се­редовища. 

 

Бланк другої команди (дівчат)

1.Реакції, внаслідок яких з однієї речовини утворюється де­кілька інших. 

2.Явище, у результаті якого змінюється агрегатний стан речо­вини

3.Найлегший газ. 

4.Оксид Гідрогену. 

5.Реакції, внаслідок яких із кількох речовин утворюється одна

6.Солі сульфатної кислоти. 

7.Одиниця вимірювання кіль­кості речовини.

8.Речовини, що складаються з атомів одного хімічного елемен­та

9.Найменша електронейтральна частинка речовини. 

10. Розчинні у воді основи

11.Валентність Оксигену.

12.Найпоширеніший елемент Космосу. 

13.Автор періодичного зако­ну. 

14.Вид хімічного зв’язку між йонами. 

15.Реакції, внаслідок яких по­глинається тепло. 

16.Валентність Гідрогену.

17.Яких хімічних елементів більше у періодичній системі?

18.Якого газу в повітрі біль­ше? 

19.Реакції, що відбуваються зі зміною ступеня окиснення. 

20.Здатність атомів, приєдну­вати електрони інших елементів

 

Учитель. Наші команди справились із завданнями. Передаємо бланки відповідей членам журі. Зверніть увагу на дошку, всі разом перевіряємо правильність виконаних вами завдань.

 

Конкурс «Як багато елементів»

Учитель. Наступний конкурс «Як багато елементів». У цьому конкурсі учасникам потрібно на кожну літеру назви хімічного елемента знайти у Періодичні системі і записати у бланк назви інших мімічних елементів.

Елементи

НІТРОГЕН

АРГЕНТУМ

Учитель. Конкурс завершено, передаємо бланки відповідей членам журі. Підбиваємо підсумки

Конкурс «Паспорт речовини»

Учитель. Переходимо до завдань конкурсу «Паспорт речовини». У громадянина кожної країни є посвідчення особи. Це посвідчення зазвичай має свій унікальний номер чи код, за яким паспорт одного громадянина не можна сплутати ні з чиїм іншим. У даному конкурсі учасники команд повинні виписати із запропонованого переліку номери із характеристиками певної речовини та вписати ці номери у картку, таким чином формуючи спеціальний шифр, який сьогодні ми будемо називати «паспортом» речовин гідроксиду натрію та сульфатної кислоти.

 

Перелік характеристик:

  • 1.Належить до класу кислоти.
  • 2.Належить до класу гідроксиди.
  • 3.Реагує з кислотами.
  • 4.Реагує з основами.
  • 5.Обвуглює дерево без вогню.
  • 6. Ця речовина входить до складу гормонів, які ві­діграють важливу роль в обміні речовин.
  • 7.Тверда, біла, дуже гігроскопічна речовина.
  • 8.Чиста — застосовується для виробництва барв­ників і сумішей, що само випромінюються.
  • 9..М’яка на дотик, дуже їдка.
  • 10. Лакмус синіє.
  • 11. Безбарвна рідина, подібна до олії.
  • 12. Лакмус червоніє.
  • 13. Взаємодіє з оксидами неметалів.
  • 14.Під час нагрівання не розкладається.

15.У своєму складі містить групу —ОН. Під час на­грівання не розкладається

 

Шифр:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель: Передавайте бланки журі, а в они перевірять правильність «паспортних даних» хімічних речовин.

 

Конкурс «Здійсни перетворення»

Учитель. Всі ви прекрасно знаєте, що наука хімія вивчає перетворення одних речовин на інші. Сьогодні ми будемо здійснювати не лабораторні перетворення, а словесні. Обом командам дано слова назва хімічного елемента Протактиній, з літер, які входять у цю назву потрібно скласти якомога більше назв інших хімічних елементів, на це у вас є 5 хвилин, час пішов.

Конкурс  «Ну а як же без задач?»

Учитель. Переходимо до конкурсу «Ну а як же без задач?». В даному конкурсі вам потрібно якомога швидше розв’язати задачу. Задачі ідентичні, тому тут оцінюється як правильність, так і швидкість виконання.

 

Задача (відображено на слайді)

Потрібно приготувати розчин масою 320 г з масовою часткою хлориду калію 3%. Розрахуйте масу КСl і масу води, які необхідні для приготування розчину.

 

 

Конкурс «Поетичний»

Учитель. Дуже дивно чути назву останнього конкурсу на заході пов’язаному з вивченням хімії, проте хіміки справжні універсали, і тут ми пасти задніх не будемо. Суть конкурсу полягає у тому, що учасникам потрібно скласти акровірші. Як от такий, у основі якого лежить слово ХІМІЯ.

 

Хімія – складна наука,

І як предмет важлива штука,

Мамі кажем, що  то мУка,

І хоч формули вчимо,

Як не знаєм – мовчимо.

 

Учасники складають акровірші із словами Натрій та Карбон.

 

Учитель. Шановні учасники зачитайте свої хімічні поезії.

Ми з вами виконали багато завдань, а зараз хочемо почути членів журі, які оголосять команду переможців.

 

Щиро дякуємо учасникам за участь, нагороджуємо подарунками та оплесками.


ДОДАТКИ ДО КОНКУРСІВ

Конкурс «Заморочки з бочки»

 

Команда 1

1.Реакція обміну між кисло­тою та основою. 

2.Умовний запис складу речо­вини. 

3. Речовини, що прискорю­ють хімічні реакції, але самі в ній не використовуються. 

4.Явища, у ході яких відбува­ються перетворення одних речо­вин на інші. 

5.Вид хімічного зв’язку у мо­лекулі азоту. 

6.Найменша частинка речови­ни, яка зберігає її хімічні власти­вості.

7.Одиниця вимірювання кіль­кості речовини. 

8.Вода у твердому стані. 

9.Формула нітратної кислоти. 

10.Характер властивостей ос­нови А1(ОН)3. 

11.Валентність гідроксильної групи.

12.Найпоширеніший елемент на Землі. 

13.Автор витискувального ряду металів. 

14.Найактивніший неметал. 

15. Реакції, внаслідок яких виді­ляється теплота. 

16.Чому дорівнює відносна атомна маса Гідрогену?

17.Об’єм одного моль газу за нормальних умов. 

18.Речовини, розчини і роз­плави яких проводять електрич­ний струм. 

19.Кількість груп у періодичній системі хімічних елементів. 

20.Процес руйнування ме­талів під впливом зовнішнього се­редовища. 

 

Відповіді:

1._______________________________

2._______________________________

3._______________________________

4._______________________________

5._______________________________

6._______________________________

7._______________________________

8._______________________________

9._______________________________

10._______________________________

11._______________________________

12._______________________________

13._______________________________

14._______________________________

15._______________________________

16._______________________________

17._______________________________

18._______________________________

19._______________________________

20._______________________________


Команда 2

1.Реакції, внаслідок яких з однієї речовини утворюється де­кілька інших. 

2.Явище, у результаті якого змінюється агрегатний стан речо­вини

3.Найлегший газ. 

4.Оксид Гідрогену. 

5.Реакції, внаслідок яких із кількох речовин утворюється одна

6.Солі сульфатної кислоти. 

7.Одиниця вимірювання кіль­кості речовини.

8.Речовини, що складаються з атомів одного хімічного елемен­та

9.Найменша електронейтральна частинка речовини. 

10. Розчинні у воді основи

11.Валентність Оксигену.

12.Найпоширеніший елемент Космосу. 

13.Автор періодичного зако­ну. 

14.Вид хімічного зв’язку між йонами. 

15.Реакції, внаслідок яких по­глинається тепло. 

16.Валентність Гідрогену.

17.Яких хімічних елементів більше у періодичній системі?

18.Якого газу в повітрі біль­ше? 

19.Реакції, що відбуваються зі зміною ступеня окиснення. 

20.Здатність атомів, приєдну­вати електрони інших елементів


Відповіді:

1._______________________________

2._______________________________

3._______________________________

4._______________________________

5._______________________________

6._______________________________

7._______________________________

8._______________________________

9._______________________________

10._______________________________

11._______________________________

12._______________________________

13._______________________________

14._______________________________

15._______________________________

16._______________________________

17._______________________________

18._______________________________

19._______________________________

20._______________________________

 


Конкурс «Як багато елементів»

 

Н

І

Т

Р

О

Г

Е

Н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

Р

Г

Е

Н

Т

У

М

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Конкурс «Паспорт речовини»

Команда 1            Речовина NaOH

  • 1.Належить до класу кислоти.
  • 2.Належить до класу гідроксиди.
  • 3.Реагує з кислотами.
  • 4.Реагує з основами.
  • 5.Обвуглює дерево без вогню.
  • 6. Ця речовина входить до складу гормонів, які ві­діграють важливу роль в обміні речовин.
  • 7.Тверда, біла, дуже гігроскопічна речовина.
  • 8.Чиста — застосовується для виробництва барв­ників і сумішей, що само випромінюються.
  • 9..М’яка на дотик, дуже їдка.
  • 10. Лакмус синіє.
  • 11. Безбарвна рідина, подібна до олії.
  • 12. Лакмус червоніє.
  • 13. Взаємодіє з оксидами неметалів.
  • 14.Під час нагрівання не розкладається.
  • 15.У своєму складі містить групу —ОН. Під час на­грівання не розкладається

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Команда 2            Речовина H2SO4

  • 1.Належить до класу кислоти.
  • 2.Належить до класу гідроксиди.
  • 3.Реагує з кислотами.
  • 4.Реагує з основами.
  • 5.Обвуглює дерево без вогню.
  • 6. Ця речовина входить до складу гормонів, які ві­діграють важливу роль в обміні речовин.
  • 7.Тверда, біла, дуже гігроскопічна речовина.
  • 8.Чиста — застосовується для виробництва барв­ників і сумішей, що само випромінюються.
  • 9..М’яка на дотик, дуже їдка.
  • 10. Лакмус синіє.
  • 11. Безбарвна рідина, подібна до олії.
  • 12. Лакмус червоніє.
  • 13. Взаємодіє з оксидами неметалів.
  • 14.Під час нагрівання не розкладається.
  • 15.У своєму складі містить групу —ОН. Під час на­грівання не розкладається

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Конкурс «Здійсни перетворення».

 

П

Р

О

Т

А

К

Т

И

Н

І

Й

1.______________

2.______________

3.______________

4.______________

5.______________

 

П

Р

О

Т

А

К

Т

И

Н

І

Й

1.______________

2.______________

3.______________

4.______________

5.______________


Конкурс  «Ну а як же без задач?»

Задача:

Дано:                           Розв’язання:

m(р-ну)=320г    

w(KCl)=3%  

m(H2O) – ?       

m(KCl) – ?        

 

 

 

 

 

 

Відповідь:

m(H2O) =

m(KCl) =


Конкурс «Поетичний»

АКРОВІРШ

Н_____________________________

А_____________________________

Т_____________________________

Р_____________________________

І_____________________________

Й_____________________________

 

 

 

АКРОВІРШ

К_____________________________

А_____________________________

Р_____________________________

Б_____________________________

О_____________________________

Н_____________________________


Бланк для журі

Назва

конкурсу

Максимальна кількість балів

Команда 1

Мадам Кюрі

Команда 2

Містер Резерфорд

“Заморочки з бочки”

20+3

 

 

“Як багато елементів”

8

 

 

“Паспорт речовини”

8

 

 

“Здійсни перетворення”

Від кількості утворених слів

 

 

“Ну а як же без задач?”

10

 

 

“Поетичний”

10

 

 

                                                  Підсумок:

 

 

 

Бланк для журі

Назва

конкурсу

Максимальна кількість балів

Команда 1

Мадам Кюрі

Команда 2

Містер Резерфорд

“Заморочки з бочки”

20+3

 

 

“Як багато елементів”

8

 

 

“Паспорт речовини”

8

 

 

“Здійсни перетворення”

Від кількості утворених слів

 

 

“Ну а як же без задач?”

10

 

 

“Поетичний”

10

 

 

                                                  Підсумок:

 

 

 

 Бланк для журі

Назва

конкурсу

Максимальна кількість балів

Команда 1

Мадам Кюрі

Команда 2

Містер Резерфорд

“Заморочки з бочки”

20+3

 

 

“Як багато елементів”

8

 

 

“Паспорт речовини”

8

 

 

“Здійсни перетворення”

Від кількості утворених слів

 

 

“Ну а як же без задач?”

10

 

 

“Поетичний”

10

 

 

                                                  Підсумок:

 

 

 

docx
До підручника
Хімія 9 клас (Григорович О.В.)
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
886
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку