1
Умови гри:
Хід гри
На экрані назва гри (Слайд №1)
За чергою кожна команда оберає номер питання (Слайд №4)
Питання.
1) Розгадайте математичний фокус (Слайд №5)
Чому у всіх виходить 8?
Відповідь: ((2а+3)4-12):а =(8а+12-12):а=8а: а=8
2) “Хитрий садівник” (Слайд №6)
Одного разу прийшли до садівника діти і запитали його: “Дідусю, скільки у твоєму саду дерев?”
Посміхнувся садівник і відповів: “Половина всіх моїх дерев – яблуні, четверта частина – сливи, сьома частина – груші і, дотого ж, є ще 3 тополі”
Стали діти рахувати, скільки ж у садівника у саду всього дерев, та так і не порахували. Може вы знайдете відповідь?
Відповідь: 28 дерев.
3) “Будильник” (Слайд №7)
Хлопчик ліг спати о 7 годині вечора, поставив годинник так, щоб він позвонив у 9 годин ранку. Скільки часу проспить хлопчик?
Відповідь: 2 години.
4) “Скільки чисел?” (Слайд №8)
У скількох двозначних числах сума цифр дорівнює 10 ?
Відповідь: У 9 чисел: 19,28,37,46,91,82,73,64,55.
“Цікава пауза 1 ” (Слайд №25)
Давньогрецький філософ - ідеаліст Платон (427-347) справедливо вважав, що математику повинен знати кожен, хто займається філософією. При вході до його академії він зробив надпис: “Той, хто не знає геометрії, нехай сюди не входить!”
5) “Терези” (Слайд №9)
На одну чашу терезів покладений брусок мила, на другу-3/4 такого ж бруска і ще 3/4 кг. Терези у равновазі. Скільки важить цілий брусок мила?
Відповідь: 3 кілограма.
6) “Замок із секретом” (Слайд №10)
Перед вами замок із секретом. Якщо ви поставите стрілки на потрібні букви, то отримаєте ключове слово і замок відкриється. Що зе за слово?
Відповідь: Банк
7) “Половина” (Слайд №11)
Половина від половини числа дорівнює половині. Що це за число?
Відповідь: 2
“Бліц” (Слайд №12)
Цегла важить 2 кг і півцегли . Скілько важить цегла?
На березі 16 сучків, на кажному сучку по 10 гілок, на кажній гілці по 4 яблука. Скільки яблук всього?
У семерих братів по одній сестрі. Скільки всього дітей в сім’ї?
Відповідь: 4 кг; яблук немає; 8 дітей.
“ Цікава пауза 3” (Слайд №27)
Вперше математичну теорію музики відкрив Піфагор. Затвердив музику як точну науку, Піфагор застосував знайдені ним закони гармонійних відношень до всіх феноменів Природи, і пішов настільки далеко, що встановив при цому гармонійні відношення між планетами і сузір’ями.
9) “Трикутник” (Слайд №13)
Чему дорівнює периметр трикутника зі сторонами 18 см, 17 см, 35 см ?
Відповідь: такого трикутника не існує.
10) “Далі...” (Слайд №14)
Якими повинні бути два слідуючі числа у послідовності:
10, 8, 11, 9, 12, 10, 13,…
Відповідь: 11,14.
11) “Подільність” (Слайд №15)
Чи ділиться число 11· 21 · 31 · 41 · 51 – 1 на 10?
Відповідь : так.
12) “Виміряй” (Слайд №16)
Як, не маючи при собі ніяких вимірювальних засобів відміряти 50 см від шнура, довжина якого складає 2/3 метри?
Відповідь: шнур зігнути навпіл; половину отриманого шнура зігнути ще раз навпіл; перша половинка і отримана друга дадуть 50 см.
(краще продемонструвати)
“ Цікава пауза 2 ” (Слайд №26)
Ім’ям відомої обчислювательниці француженки Гортензії Лекот (1723-1788) названа квітка гортензія, привезена нею із Індії.
13) “Сімка” (Слайд №17)
Скільки разів зустрічається цифра 7 при запису чисел від 1 до 100?
Відповідь: 20 разів.
14) “Бліц” (Слайд №18)
Відповідь: 11 місяців; 10 і 5 копійок; 5 землекопів.
15) “Димок” (Слайд №19)
Електропотяг їде зі сходу на захід зі швидкістю 60 км/год. У тому ж напрямку - зі сходу на захід - дує вітер, але зі швидкістю 50 км/год. В яку сторону відхиляється дим потягу?
Відповідь: у електропотяга немає диму.
16) “Дюжина” (Слайд №20)
Дві дюжини помножили на 3 дюжини. Скільки всього дюжин отрималося?
Відповідь: 72 дюжини. (2•12)• (3•12)=(2•12•3) •12=72•12
“Математична пауза” (Слайд №24)
Ведучий віднімає від цієї суми 365 і повідомляє число и месяць народження учасника гри: перші дві цифри – число, а другі дві цифри – місяць.
17) “Чорний ящик” (Слайд №21)
Число 1001 називається числом Шахерезади. Що лежить у “чорному ящику”?
Відповідь: книга “Казки. Тисяча і одна ніч”
18) “Бліц” (Слайд №22)
Відповідь: 50 пальців; 1; ніскільки.
19) “Дроби” (Слайд №23)
У давнину основними дробами були:
1/2- “половина”;
1/3- “третина”;
1/6- “півтретини”. А як називали люди в той час дріб 1/24?
Відповідь: пів-пів-півтретини. Взагалі, всі народи дроби називали ламаним числом.
“ Цікава пауза 4 ” (Слайд №28)
В кінці гри: (Слайд №29)
- підведення підсумків; - вручення дипломів та призів.