Позакласний захід з математики «Розв’язуй! Міркуй! Відгадуй!»

Про матеріал
1. Позакласний захід з математики для учнів 5-6 класів «Розв’язуй! Міркуй! Відгадуй!» стане в нагоді учителям при проведенні «Тижня математики в школі». В завданнях охоплені елементи багатьох різних тем, тому їх можна використовувати у кінці навчального року. Застосовані нестандартні завдання, логічні вправи, вправи на увагу, а також цікаві «родзинки» з історії математики. Захід підвищує інтерес до вивчення математики.
Перегляд файлу

1

 

 

1.      Маховикова Лариса Миколаївна

2.      Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №117

3.    Позакласний захід з математики для учнів 5-6 класів «Розвязуй! Міркуй! Відгадуй!» стане в нагоді учителям при проведенні «Тижня математики в школі». В завданнях охоплені елементи багатьох різних тем, тому їх можна використовувати у кінці навчального року. Застосовані нестандартні завдання, логічні вправи, вправи на увагу, а також цікаві «родзинки» з історії математики. Захід підвищує інтерес до вивчення математики.

 

 

Позакласний захід з математики асний захід з  для учнів 5–6-х класів "Розвязуй! Міркуй! Відгадуй!"

 

Умови гри:

  1. У грі беруть участь 3 команди по 5 учнів.
  2. Кожна команда, з вибраним капітаном, представляє свою назву, емблему чи атрібут (оцінюється за п’ятибальной системою)
  3. Кажне завдання оцінюється: 3 балами за повну відповідь, 2 балами за неповну відповідь, 1 балом за відповідь, отриману за допомогою болільників.
  4. На розв’язання кожного завдання відводиться одна хвилина (за пісочним годинником).
  5. Гра починається і закінчується по гонгу.

Хід гри

На экрані назва гри (Слайд №1)

  1. Представлення жюрі, в яке можуть увійти і вчителі, і старшокласники.
  2. Представлення команд.
  3. Ведучий знайомить учасників і їх болільників з правилами гри.
  4. Всі співають пісню, складену спеціально для гри [на мотив пісни “Ведмеді” з к/ф “Кавказька полонянка”] (Слайд №2).
  5. Учасники хором читають девіз гри (Слайд №3).

За чергою кожна команда оберає номер питання (Слайд №4)

Питання.

1) Розгадайте математичний фокус (Слайд №5)

  • Задумай число.
  • Помнож його на 2.
  • До добутку додай 3.
  • Отриману суму помнож на 4.
  • Від отриманого добутку відніми 12.
  • Отриману  різницю поділи на задумане число.

Чому у всіх виходить 8?

Відповідь: ((2а+3)4-12):а =(8а+12-12):а=8а: а=8

2) “Хитрий садівник” (Слайд №6)

Одного разу прийшли до садівника діти і запитали його: “Дідусю, скільки у твоєму саду дерев?”

Посміхнувся садівник і відповів: “Половина всіх моїх дерев – яблуні, четверта частина – сливи, сьома частина – груші і, дотого ж, є ще 3 тополі

Стали діти рахувати, скільки ж у садівника у саду всього дерев, та так і не порахували. Може вы знайдете відповідь?

Відповідь: 28 дерев.

3) “Будильник” (Слайд №7)

Хлопчик ліг спати о 7 годині вечора, поставив годинник так, щоб він позвонив у 9 годин ранку. Скільки часу проспить хлопчик?

Відповідь: 2 години.

4) “Скільки чисел?” (Слайд №8)

У скількох двозначних числах сума цифр дорівнює 10 ?

Відповідь: У 9 чисел: 19,28,37,46,91,82,73,64,55.

Цікава пауза 1 ” (Слайд №25)

Давньогрецький філософ - ідеаліст Платон (427-347) справедливо вважав, що математику повинен знати кожен, хто займається філософією. При вході до його академії він зробив надпис: “Той, хто не знає геометрії, нехай сюди не входить!”

5) Терези (Слайд №9)

На одну чашу терезів покладений брусок мила, на другу-3/4 такого ж бруска і ще 3/4 кг.  Терези у равновазі. Скільки важить цілий брусок мила?

Відповідь: 3 кілограма.

6) “Замок із секретом” (Слайд №10)

Перед вами замок із секретом. Якщо ви поставите стрілки на потрібні букви, то отримаєте ключове слово і замок відкриється. Що зе за слово?

Відповідь: Банк

7) “Половина” (Слайд №11)

Половина від половини числа дорівнює половині. Що це за число?

Відповідь: 2

“Бліц” (Слайд №12)

 Цегла важить 2 кг і півцегли . Скілько важить цегла?

На березі 16 сучків, на кажному сучку по 10 гілок, на кажній гілці по 4 яблука. Скільки яблук всього?

У семерих братів по одній сестрі. Скільки всього дітей в сім’ї?

Відповідь: 4 кг; яблук немає; 8 дітей.

Цікава пауза 3 (Слайд №27)

Вперше математичну теорію музики відкрив Піфагор. Затвердив музику як точну науку, Піфагор застосував знайдені ним закони гармонійних відношень до всіх феноменів Природи, і пішов настільки далеко, що встановив при цому гармонійні відношення між планетами і сузір’ями.

9) “Трикутник” (Слайд №13)

Чему дорівнює периметр трикутника зі сторонами 18 см, 17 см, 35 см ?

Відповідь: такого  трикутника не існує.

10) “Далі...” (Слайд №14)

Якими повинні бути два слідуючі числа у послідовності:

10, 8, 11, 9, 12, 10, 13,…

 Відповідь: 11,14.

11) Подільність” (Слайд №15)

Чи ділиться  число 11· 21 · 31 · 41 · 51 – 1 на 10?

Відповідь : так.

12) Виміряй (Слайд №16)

Як, не маючи при собі ніяких вимірювальних засобів відміряти  50 см від шнура, довжина якого складає 2/3 метри?

Відповідь: шнур зігнути навпіл; половину  отриманого шнура  зігнути ще раз навпіл; перша половинка і отримана друга дадуть 50 см.

(краще продемонструвати)

Цікава пауза  2 (Слайд №26)

Ім’ям відомої обчислювательниці француженки Гортензії Лекот (1723-1788) названа квітка гортензія, привезена нею із Індії.

13) “Сімка” (Слайд №17)

Скільки разів зустрічається цифра 7 при запису чисел від 1 до 100?

Відповідь: 20 разів.

14) “Бліц” (Слайд №18)

  • Скільки місяців на рік містять 30 днів?
  • У мене дві монети на загальну суму 15 копійок. Одна з них не п’ятак. Що це за монети?
  • 5 землекопів за 5 годин викопують 5 м канави. Скільки землекопів за 100 годин викопають 100 м канави?

Відповідь: 11 місяців; 10 і 5 копійок; 5 землекопів.

15) “Димок” (Слайд №19)

Електропотяг їде зі сходу на захід зі швидкістю 60 км/год. У тому ж напрямку - зі сходу  на захід - дує вітер, але зі швидкістю 50 км/год. В яку сторону відхиляється дим потягу?

Відповідь: у електропотяга немає диму.

16) “Дюжина” (Слайд №20)

Дві дюжини помножили на 3 дюжини. Скільки всього дюжин отрималося?

Відповідь: 72 дюжини. (2•12)• (3•12)=(2•12•3) •12=72•12

“Математична пауза” (Слайд №24)

  • Запиши дату дня свого нарождення.
  • Записане число подвой.
  • Новий результат помнож на 10.
  • До  отриманого  добутку додай  73.
  • Всю цю суму помнож на 5.
  • До добутку додай номер місяця свого нарождення і результат повідом ведучому.

Ведучий віднімає від цієї суми 365 і повідомляє число и месяць народження учасника гри: перші дві цифри – число, а другі дві цифри – місяць.

17) “Чорний ящик” (Слайд №21)

Число 1001 називається числом Шахерезади. Що лежить у “чорному ящику”?

Відповідь: книга “Казки. Тисяча і одна ніч”

18) “Бліц” (Слайд №22)

  • На руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках?
  • Чому дорівнює НСД двох чисел, если НСК дорівнює добутку даних чисел?
  • Господиня несла корзину яєць. А дно випало. Скільки яєць залишилось?

Відповідь: 50 пальців; 1; ніскільки.

19) “Дроби” (Слайд №23)

У давнину основними дробами були:

1/2- “половина”;

1/3- “третина”;

1/6- “півтретини”. А як називали люди в той час дріб 1/24?

Відповідь: пів-пів-півтретини. Взагалі, всі народи дроби називали ламаним числом.

  Цікава  пауза 4 ” (Слайд №28)

  • Геніальний математик Еварист Галуа (1811- 1832) бул убитий на дуелі. За п’ять років до гибелі Пушкіна схожа смерть на дуелі унесла молодого француза — Евариста Галуа. Його мало хто знав. К 20 рокам він встиг тільки вступити до Вищої Нормальної школи (це педагогічний університет у Парижі), але бул відрахований з неї у числі інших “бунтаріву революційному 1830 році. Можна було б уявити, що дуже скоро про Галуа забудуть, як про багатьох інших революціонерів. Але пізніше зясувалось, що Галуа встиг  відбутися як математик — да такий, яких Франція не народжувала з часів  Декарта. Тому ім’я юного француза стоїть в одном ряду з іменами таких богатирів-патриархів, як Ейлер чи Гаусс.

В кінці гри: (Слайд №29)

- підведення підсумків;                                                                                                                                 - вручення дипломів та призів.

 

doc
Додано
23 березня 2020
Переглядів
710
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку