Турнір проводиться з метою перевірити у цікавій формі знання учнів розділі шкільного курсу математики, виявити сильні й слабкі сторони теоретичної підготовленості з вивчених тем; перевірити вміння застосовувати знання в стандартних і нестандартних ситуаціях; вчити вмінню працювати у команді з допомогою атмосфери суперництва між командами; спонукати учнів до колективного пошуку відповідей на запитання; навчити швидко приймати правильні рішення прислухатися до думки товариша; підвищити інтерес до вивчення математики.
Позакласний захід з математики
«Турнір юних математиків» (7-і класи)
Проникаючи в зоряні далі,
В таємниці земної кори,
Математика всіх закликає:
«Ти, міркуй, фантазуй і твори»
(Будзінська М.І.)
Мета: перевірити у цікавій формі знання учнів у розділі шкільного курсу математики, виявити сильні й слабкі сторони теоретичної підготовленості з вивчених тем; перевірити вміння застосовувати знання в стандартних і нестандартних ситуаціях; вчити вмінню працювати у команді з допомогою атмосфери суперництва між командами; спонукати учнів до колективного пошуку відповідей на запитання; навчити швидко приймати правильні рішення прислухатися до думки товариша; підвищити інтерес до вивчення математики.
Вчитель: Доброго дня, шановні гості, вболівальники, учасники команд.
Сьогодні ви будете свідками найцікавішої боротьби юних веселих команд 7-их класів, які покажуть свої знання, ерудицію, кмітливість і вміння мислити. За ходом змагань спостерігатиме журі (представляє членів журі).
І. Привітання (представлення команд: команди презентують назву, емблему та девіз). Для привітання запрошують по черзі команди 7-А та 7-Б класів.
ІІ. Бліц–турнір
Команди отримують по 10 запитань. Відповідати треба чітко та швидко. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
І команда
ІІ команда
ІІІ. Мислимо логічно
На заданих схемах слова зашифровані числами. Кожній команді потрібно записати число, що відповідає заданому слову. Враховується швидкість і правильність виконання. Максимальна кількість балів – 3.
І команда
К І Н О ( 4 1 53)
Ш А П К А (7 8 2 4 8)
П Ш О Н О ( ? )
ІІ команда
М И Л О ( 2 3 5 8 )
П А Р А ( 4 9 1 9 )
Л А М П А ( ? )
ІV. «Хто швидше»
Командам роздається аркуш з записаними числами
17 8 10 123 74 111 18 132 24 192 14
Вчитель називає числа, які потрібно закреслити. Хто швидше підрахує суму чисел, що залишилися. Максимальна кількість балів – 3.
V. Конкурс капітанів
Намалювати картинку на аркуші паперу в клітинку, не відриваючи ручку, під диктовку вчителя.
Вгору – 3, вліво – 1, вниз – 1, вправо – 4, вгору – 1, вліво – 1, вниз – 7, вправо – 1, вгору – 2, вправо – 2, вниз – 2, вправо – 1, вгору – 5, вправо – 1, вліво – 7. В результаті на малюнку повинно бути зображення песика ( максимальна кількість балів – 4).
VІ. Перегони
Командам потрібно розв’язати завдання за одну хвилину. Якщо якась із команд розв’язала раніше, то піднімає сигнальну паличку і відповідає, якщо відповідь неправильна, то право відповідати отримує наступна команда. За правильну відповідь команда отримує 1 бал.
VІІ. Окомір
Команди без допомоги вимірювальних приладів записують відповіді до задач. Найближча до правильної відповіді – 1 бал.
VІІІ. Таланти
Кожна команда представляє номер художньої самодіяльності, пов’язаний з математикою. Максимальна кількість балів – 5.
ІХ. Підбиття підсумків турніру
За хвилиною – хвилина
Ось і грі прийшов кінець.
Тож покаже нам рахунок
Хто сьогодні молодець!
Всі команди добре грали,
Хоч без досвіду гравці.
Відповіді покази,
Що усі ви молодці.
Тепер, журі, за Вами слово.
Хоч грали всі вони чудово,
Та що би сумніви пропали, –
Хто сміливіший, Ви, сказали.
Журі підбиває підсумки турніру, оголошує результати. Проводиться нагородження переможців.