Позакласний захід з математики «Турнір юних математиків» (7-і класи)

Про матеріал

Турнір проводиться з метою перевірити у цікавій формі знання учнів розділі шкільного курсу математики, виявити сильні й слабкі сторони теоретичної підготовленості з вивчених тем; перевірити вміння застосовувати знання в стандартних і нестандартних ситуаціях; вчити вмінню працювати у команді з допомогою атмосфери суперництва між командами; спонукати учнів до колективного пошуку відповідей на запитання; навчити швидко приймати правильні рішення прислухатися до думки товариша; підвищити інтерес до вивчення математики.

Перегляд файлу

Позакласний захід з математики

«Турнір юних математиків» (7-і класи)

Проникаючи в зоряні далі,

В таємниці земної кори,

Математика всіх закликає:

«Ти, міркуй, фантазуй і твори»

(Будзінська М.І.)

 Мета: перевірити у цікавій формі знання учнів у розділі шкільного курсу математики, виявити сильні й слабкі сторони теоретичної підготовленості з вивчених тем; перевірити вміння застосовувати знання в стандартних і нестандартних ситуаціях; вчити вмінню працювати у команді з допомогою атмосфери суперництва між командами; спонукати учнів до колективного пошуку відповідей на запитання; навчити швидко приймати правильні рішення прислухатися до думки товариша; підвищити інтерес до вивчення математики.

 

Вчитель: Доброго дня, шановні гості, вболівальники, учасники команд.

Сьогодні ви будете свідками найцікавішої боротьби юних веселих команд 7-их класів, які покажуть свої знання, ерудицію, кмітливість і вміння мислити. За ходом змагань спостерігатиме журі (представляє членів журі).

І. Привітання (представлення команд: команди презентують назву, емблему та девіз). Для привітання запрошують по черзі команди 7-А та 7-Б класів.

ІІ. Бліц–турнір

Команди отримують по 10 запитань. Відповідати треба чітко та швидко. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

І команда

  1. Як називається прилад для вимірювання кутів?
  2. Яке найменше натуральне число?
  3. Наука, що вивчає властивості геометричних фігур?
  4. Дві прямі, що не перетинаються?
  5. Скільки разів за рік встає сонце?
  6. Скільки вершин у куба?
  7. Що таке прямокутник?
  8. Як знайти невідомий множник?
  9. Сформулювати формулу різниці квадратів?
  10. Чому дорівнює кут у квадраті?

ІІ команда

  1. Як називається дріб, чисельник якого більший за знаменник?
  2. Яке найменше двоцифрове число?
  3. Чому дорівнює сума суміжних кутів?
  4. Твердження, яке не треба доводити?
  5. Скільки кольорів має веселка?
  6. Яка найменша геометрична фігура?
  7. Що таке промінь?
  8. Два числа добуток яких дорівнює одиниці називається …?
  9. Які вирази називаються подібними?
  10. Що таке відсоток?

ІІІ. Мислимо логічно

На заданих схемах слова зашифровані числами. Кожній команді потрібно записати число, що відповідає заданому слову. Враховується швидкість і правильність виконання. Максимальна кількість балів  – 3.

І команда

К І Н О ( 4 1 53)

Ш А П К А (7 8 2 4 8)

П Ш О Н О ( ? )

ІІ команда

 М И Л О (  2 3 5 8 )

П А Р А ( 4 9 1 9 )

Л А М П А ( ? )

ІV. «Хто швидше»

Командам роздається аркуш з записаними числами

17   8   10    123   74   111   18   132   24   192   14

Вчитель називає числа, які потрібно закреслити. Хто швидше підрахує суму чисел, що залишилися. Максимальна кількість балів  – 3.

V. Конкурс капітанів

Намалювати картинку на аркуші паперу в клітинку, не відриваючи ручку, під диктовку вчителя.

Вгору – 3, вліво – 1, вниз – 1, вправо – 4, вгору  – 1, вліво – 1, вниз – 7, вправо – 1, вгору – 2, вправо – 2, вниз – 2, вправо – 1, вгору – 5, вправо – 1, вліво – 7. В результаті на малюнку повинно бути зображення песика  ( максимальна кількість балів – 4).

VІ. Перегони

Командам потрібно розв’язати завдання за одну хвилину. Якщо якась із команд розв’язала раніше, то піднімає сигнальну паличку і відповідає, якщо відповідь неправильна, то право відповідати отримує наступна команда. За правильну відповідь команда отримує 1 бал.

  1. Яке число має стільки ж  букв  при написанні, скільки й означає? (три)
  2. Який знак потрібно поставити між двома трійками, щоб одержати число більше за три, але менше за чотири? (кому)
  3. На подвір’ї ходили вівці та кури, разом у них 14 ніг. Скільки було овець та курей, якщо всього 5 голів? ( 2 вівці і 3 курки)
  4. Від тканини довжино 500 м щодня відрізали по 50 метрів. Через скільки днів відрізали останні метри тканини? (через 9 днів)
  5. Із Києва до Львова виїхав поїзд зі швидкістю 50 км за годину,  з Львова до Києва виїхав поїзд зі швидкістю 60 км за годину. Який поїзд буде далі від Києва в момент зустрічі ? (на однаковій)
  6. Назвати 5 днів підряд, не називаючи ні  днів тижня, ні чисел, ні місяців (позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра)
  7. Скільки персонажів у казці «Курочка Ряба»? (4 – дід, баба, курка та мишка)
  8. Супутник Землі робить одне обертання навколо Землі за 1 год.40 хв., а друге за 100 хв. Як таке могло статись? (1год.40 хв.=100 хв.)
  9. Яку геометричну фігуру вивчає покарана дитина? (кут)
  10. Якщо о 12 годині ночі іде дощ, то чи можна чекати, що через  72 години буде сонячна погода? (ні, бо буде ніч)

VІІ. Окомір

Команди без допомоги вимірювальних приладів записують відповіді до задач. Найближча до правильної відповіді – 1 бал.

  1. Який діаметр монети – номіналом 1 копійка?
  2. Скільки важить серце дорослої людини?
  3. Скільки сходинок між 1 та 2 поверхами школи?
  4. Скільки вхідних дверей має наша школа?
  5. Найморозостійкіші птахи – качки та гуси. Яку найнижчу температуру вони можуть витримати?

VІІІ. Таланти

Кожна команда представляє номер художньої самодіяльності, пов’язаний з математикою. Максимальна кількість балів – 5.

ІХ. Підбиття підсумків турніру

За хвилиною – хвилина

Ось і грі прийшов кінець.

Тож покаже нам рахунок

Хто сьогодні молодець!

Всі команди добре грали,

Хоч без досвіду гравці.

Відповіді покази,

Що усі ви молодці.

Тепер, журі, за Вами слово.

Хоч грали всі вони чудово,

Та що би сумніви пропали, –

Хто сміливіший, Ви, сказали.

Журі підбиває підсумки турніру, оголошує результати. Проводиться нагородження переможців.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Койкова Галина
    Матеріал підібрано добре,учням буде цікаво
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Федоренко Алла
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Архипова Людмила Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 березня 2018
Переглядів
1294
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку