ЩО ПОКЛАСТИ У ШКІЛЬНИЙ РАНЕЦЬ? (Нова українська школа )

Про матеріал

ЩО ПОКЛАСТИ У ШКІЛЬНИЙ РАНЕЦЬ?

Дослідження в парах шкільного ранця . Загадки- пантоміми. Діалог/ гра «Що варто покласти в ранець і для чого?» Графічний (математичний) диктант «Відгадай, хто/що в ранці» (будь яка тваринка чи шкільне приладдя). Слухання та обговорення тексту про чарівний ранець. Перегляд мультфільму «Казка про дружбу / Рюкзачок» .Створення позначок (емблем) для власних ранців

Перегляд файлу

 

ЩО ПОКЛАСТИ У ШКІЛЬНИЙ РАНЕЦЬ?

I. Ранкова зустріч.

Гра “Зіпсований телефон” для оголошення проблемного запитання

Скажіть учням, що хочете перевірити їхню уважність. Пограйте у гру “Зіпсований телефон!”

Діти стають у коло, вчителька промовляє на вушко дитині, яка стоїть поруч, слово ―ранець. Учні по черзі пошепки передають це слово одне одному.

Останній гравець називає слово вголос. Підсумок гри залежатиме від того, правильно назве останній учень слово чи помилиться. Якщо під час передавання слово ―загубилося, намагається віднайти його й озвучує правильний варіант. Якщо ж останній гравець назве слово правильно, педагог

має похвалити дітей за те, що їхній ―класний телефон добре працює.

Запитайте, чи доводилося учням раніше чути таке слово? Що воно означає?

  Наголосіть на тому, що ранець –це не просто рюкзак, сумка чи портфель, його призначення –допомогти учням нести потрібні речі до школи. Які саме, вони

сьогодні довідаються.

Нагадайте учням, що сьогодні вони навчаться самостійно складати свій шкільний ранець без допомоги дорослих.

II. Дослідження в парах шкільного ранця (колір, форма, зручність, маса –легший/ важчий)

1. Запропонуйте учням об’єднатися в групи залежно від того, у кого на ранці переважає червоний колір, зелений, синій.

Який колір зібрав найбільшу групу?

Скільки ранців червоного кольору найбільше? (зеленого, синього)?

2. Попросіть дітей порівняти ранці за тими ознаками, які явні візуально:

найвищий і найнижчий ранець, широкий–вузький.

Запропонуйте відшукати ранці однакові за висотою- шириною. Нехай діти переконають своїх однокласників, чому їхній ранець найвищий? (це спонукатиме продемонструвати способи порівняння –прикладання).

3. Сформулюйте ще одне завдання для групи:

Розфарбуйте високий ранець зеленим кольором, низький –червоним .

Намалюйте біля високого ранця геометричну фігуру, яку нагадує вам ранець, а біля низького геометричну фігуру, на яку не схожий цей ранець. Чи зручним буде для вас круглий ранець?

4. Попросіть назвати геометричні фігури,зображені на малюнку й обрати ту фігуру, яка за формою найточніше відповідає формі ранця.

Запропонуйте заштрихувати цю фігуру прямими лініями згори донизу.

Обов’язково зверніть увагу дітей на правильну поставу під час сидіння за партою та носіння ранця.

Підсумуйте, запитавши, які органи чуття допомагали нам у дослідженні? 

Можете запропонувати загадки, що підкажуть правильну відповідь:

1. Один говорить, двоє дивляться і двоє слухають. (рот‚ очі‚ вуха)

2. Були собі два брати і обидва Кіндрати.

Через доріжку живуть, а один одного не бачать. (очі)

III. Загадки- пантоміми («Покажіть, що ви несете ранець  - портфель -рюкзак) важкий / легкий/ у лівій руці / у правій руці / на спині тощо»)

Варіант 1

Попросіть учнів стати в коло. Запропонуйте почергово учням рухами показувати, який ранець вони несуть, як вони це роблять тощо. Один показує, решта учнів відгадує пантоміму.

Варіант 2

Руханка “Бедрик”

Запитайте, що таке бедрик і як він виглядає. Які ще назви має ця комашка і чому її так люблять?

Фізкультхвилинка ―Бедрик. Наталя

Гуркіна (―З любов’ю до дітей, YouTube)

Перед фізкультхвилинкою поспілкуйтеся з дітьми:

-Діти, хочу вам зізнатися, що дуже пишаюся вами. Мені подобається ваша старанність. Проте щоранку я бачу, як ваші батьки допомагають вам нести ваші ранці. Чому ви самі цього не робите? (Відповіді дітей).

-Спробуймо потренувати разом наші м’язи, аби стати сильнішими! І допоможе нам у цьому руханка з Бедриком! Пам’ятайте, що її треба виконувати щоденно, вдома чи у школі.

Діти виконують імітаційні рухи, відтворюючи зміст пісеньки.

Запропонуйте дітям виконати

такі завдання:

-Ми дуже добре потренували наші м’язи і стали сильнішими. А тепер покажіть, як ви несете свій ранець у правій руці.

-А тепер ви несете важкий ранець у лівій руці.

-Ви змучились нести важкий ранець у руці і несете його на спині.

-Покажіть, як ви несете легкий ранець у правій руці.

ІV. Діалог/ гра «Що варто покласти в ранець і для чого?» (Визначення

необхідних речей та вироблення правил складання ранця).

Лічба предметів, які наявні в ранці / рюкзаку

Індивідуальна картка

1. Запропонуйте учням послухати вірш про те, як хлопчик Миколка складав свій ранець. Скажіть учням, що читатимете повільно і вмотивуйте до уважного слухання: якщо Миколка правильно поклав річ у портфель

–попросіть плеснути в долоні, якщо ж помилився —розвести долоньки.

Миколка-першокласник

Перший раз малий Микола

Став збиратися до школи.

Олівця поклав у сумку,

Книги, ручку, зошит, гумку,

М’яч, перо, граблі, подушку,

На обід м’яку пампушку,

Двох ведмедиків, лопату,

Білочку руду хвостату,

Лук і стріли, і рушницю,

Ще й пухкеньку паляницю,

Ще стільця, стола і парту,

І географічну карту,

Трактора, машинку, мило —

Вже й надворі звечоріло.

Сів Миколка, дума думку:

―Чи усе поклав у сумку?.

                      (Н. Кир’ян)

2. Запитайте в дітей,що їм сподобалося у вірші, що розсмішило? Скажіть дітям таке:

-Настав час кожному зазирнути у свій ранець. Я описуватиму предмети, а ви знаходитимете їх у своїх ранцях і викладатимете на парти.

Педагог описує предмет, не називаючи його, діти голосно про

мовляють назву і

кладуть цю річ на парту.

Наприклад:

-Ним можна намалювати травичку. (Зелений олівець або фломастер).

-Вона допоможе рівно накреслити лінію. (Лінійка).

-Нею ми будемо писати букви у зошиті. (Ручка).

-У ній зберігаються ваші зошити.

                                                             ( Папка).

-У ньому ви створюєте свої малюнки (Альбом).

3. Можна дати дітям завдання самостійно придумати загадки на взірець тих, що  прочитали Ви, або ж скористатися загадками, поданими нижче:

У носатого Івана

Одежина дерев’яна.

Він у чистім полі ходить

І по ньому носом водить.

Не стрижений, не чесаний

– Гострим ножем затесаний.

                                           (Олівець)

Настрибаюсь вволю

По чистому полю.

Правда, трішки ніс стешу,

Як малюю чи пишу.

                                        (Олівець)

По папері він гуляє,

Різні речі зображає,

Довгі палички кругленькі

–Сині, жовті, червоненькі.

Гарний хлопець-молодець!

Хто це? Звісно ж, (олівець)

Дерев’яний та довгенький,

Маю носик я гостренький.

На білому слід лишаю,

Усіх діток потішаю.

                                     (Олівець)

На папері походили,

Кольори свої лишили...

Звуться палички оці

Кольорові...(Олівці)

Порахує сантиметри,

А як треба  –міліметри!

Рівно лінії проводить,

З олівцем за ручку ходить.

Я люблю прямоту і сама пряма.

Зробити рівну межу всім я

допомагаю.

                                   (Лінійка)

Біле поле, мудрий на нім оре.

А із кольорового —саморобки робить.

                                                     (Папір)

4. Запропонуйте учням полічити предмети, що лежать на парті, справа наліво.

Скільки їх?

Попросіть полічити предмети зліва направо. Скільки предметів?

Допоможіть учням зробити висновок про те, що предмети можна рахувати в будь - якому порядку і  їхня кількість не зміниться.

Попросіть учнів, щоб предметів стало менше (більше) на 1?

На скільки менше предметів у (ім’я дитини), ніж..... ?

У кого стільки ж предметів?

Скільки предметів ви забрали (додали)?

У кого більше предметів на столі? Чому?

Викладіть стільки олівців, скільки зошитів на столі у Надійки.

5. Запропонуйте взяти у руки два предмети з тих, що лежать на парті, порівняти їх і скласти про них речення, використавши словосполучення

― більший ніж;

―менший ніж; ―коротший ніж; ―довший ніж.

6. Нехай учні виконають ще одне завдання:

Покладіть альбом прямо перед собою. Під альбом покладіть лінійку. На альбом —пенал. Справа від альбому покладіть зелений олівець. Ручку

-між альбомом і зеленим олівцем.

7.Підсумуйте, що для зручності ранець має бути неважким, однак він має

вміщувати потрібні для школи речі:шкільне приладдя, здорову їжу (фрукти, морквину тощо), серветки тощо. Нагадайте ще раз про правильну поставу під час носіння ранців.

V. Графічний (математичний) диктант «Відгадай, хто/що в ранці» (будь

яка тваринка чи шкільне приладдя)

Учні виконують інструкцію вчительки «поставте точку», «три клітинки

праворуч», «одна ліворуч», «дві клітинки донизу, «від верхнього правого кута до лівого нижнього кута» тощо, діти індивідуально чи в парах малюють те, що задумала вчителька і відгадують задум.

 

VI. Слухання та обговорення тексту про чарівний ранець

Розкажіть дітям оповідання про чарівний ранець. Щоб заінтригувати

розповіддю, можна почати її так:

Діти, у мене для вас радісна новина! Мій знайомий чарівник запросив нас усіх у гості до своєї чарівної крамниці. У цій крамниці продаються чарівні ранці. Так-так, саме чарівні. Кожен ранець володіє незвичайною чарівною силою. Ось послухайте.

Перший чарівний ранець називається Смаколик. Його чарівна сила в

тому, що у ньому ніколи не закінчуються різні смаколики —яблука,

булочки, цукерки, все, що забажаєте. Тільки подумали про смачненьке,

зазирнули в ранець —і ваше бажання відразу збулося.

Другий ранець —Знайко. Він знає відповіді на всі запитання. Не

вмієш написати слово —зазирнеш у ранець, а там готова відповідь.

Можна навіть до школи не ходити, а сидіти вдома і все запитувати у

чарівного ранця.

Третій ранець —Добрик. Його сила в тому, що він дарує своїм

господарям незвичайні подарунки-сюрпризи. Зробив добру справу —і в

ранці з’являється подарунок! Зробив дві добрі справи —отримуй два

подарунки!

Четвертий ранець —Хапайко. Його чарівна сила в тому, що у нього

може потрапити все, що тільки забажає його господар. Захотілося вам

блокнот, як у товариша —Хапайко тут же вхопить, і ось уже блокнот у

вашому ранці.

Ми можемо обрати лише один

ранець для всіх. Добре поміркуйте, який ранець

нам потрібен найбільше, який допоможе нам стати справжніми друзями,

добрими людьми. Я теж обиратиму ранець для нас, і я вже знаю, який оберу. А ви вже все обміркували? Тоді станьте поряд з ранцем, який обрали. Поясніть свій вибір. (Діти пояснюють свій вибір).

Я дуже рада, що вам сподобався Добрик. Мені він теж найбільше припав до

душі. Смаколики нам придбають батьки, відповіді на всі запитання ми

знайдемо самі, у школі, та й бути хапайками зовсім не хочеться.

А Добрик допоможе нам стати чесними, добрими, щирими, працьовитими людьми!

VII. Перегляд мультфільму «Казка про дружбу / Рюкзачок».

https://www.youtube.com/watch?v=xVPTaFzVwmg

Обмін враженнями

Розкажіть учням, що пропонований мультик –це перший подарунок від нового друга -чарівного ранця. Поясніть, що в мультфільмі звучить слово «рюкзачок», а не «ранець». Але обидва слова означають схожі предмети і часто на ранець кажуть «рюкзачок» або «наплічник».

Діти переглядають мультфільм ―Казка про дружбу. Рюкзачок (―З любов’ю до дітей, YouTube) до паузи на 2.21 хв.

Обговоріть з дітьми подані запитання:

-Що має рюкзачок має сказати своїм друзям?

-Чи залишаться вони друзями?

Діти переглядають кінцівку казки, перевіряють, чи правильними були їхні

припущення.

VIII. Створення позначок (емблем) для власних ранців

Запропонуйте учням виготовити позначку для власного ранця, так щоб

він був особливим і кожен учень легко впізнавав його.

Використайте для цього папір, нитки, стрічки та світловідбивачі.

Поясніть, що завдяки світловідбивачам дітей буде краще видно в темну

пору дня.

 


 


 


 


 


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Маслієнко Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Найдич Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
16 березня 2018
Переглядів
6927
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку