Позашкільний захід "Прийшов Наум - пора братися за ум"

Про матеріал
Гра-батл між командою старшокласників та командою вчителів до народного свята Наума.
Перегляд файлу

«Батл між учнями та вчителями» до дня Наума.

 

Хід гри

Ведуча. Добрий день, любі друзі! Рада вітати вас у цім залі! Хочемо, щоб цей захід став для вас відпочинком, джерелом веселого настрою. Сьогодні ми з вами зібралися на народне свято. За народним календарем, 14 грудня – день святого Пророка Наума. Згідно з віруванням наших пращурів, Наум – покровитель розуму, знань і доброчинства. Ось чому колись саме цього дня ( за старим стилем – 1 грудня) і розпочинався навчальний процес у школі. Дозвольте оголосити програму нашої гри. Повідомляю: в кількості годин вона твердо не виражена, тарифній сітці не відповідає , і сприймати все близько до серця не рекомендується. А що рекомендується? По – перше – сміх, по – друге – гумор, по – третє – жарт і веселощі і всім тим, хто не хоче дотримуватися цієї програми, доведеться підкоритися більшості бажаючих мати гарний настрій. Перевіримо аплодисментами!

Отож, наше свято ми проведемо у формі змагання-батла між командами вчителів та учнів. (Представлення)

Шановні вчителі! Давайте кілька хвилин пофантазуємо. Уявимо, що ви трошки помолодшати і відвідаєте зараз уроки як учні. Адже урок – це ваша стихія. Тільки тут ви почуваєтеся впевнено, добре, як риба у воді. Шановні старшокласники, вам не треба навіть перестроюватися на інший лад . Сьогодні ви теж в своїй стихії. Отож, за розкладом у нас сьогодні 6 уроків.

Ведучий. Чому ж саме цього дня діти йшли до школи?

Ведуча. По-перше, до цього дня закінчилися сільськогосподарські роботи, а по-друге, селяни вважали, якщо на святого Наума розпочати навчання, то дитина краще засвоюватиме науку, а відтак набереться ума-розуму. Із цього приводу казали: «Пророк Наум наведе на ум» чи «Батько Наум наведе на ум». Тоді ж з’явилося ще одне прислів’я: «Прийшов Наум – пора братися за ум».  

Ведучий. Наука в школі була нудною. Дітей учили читати  церковнослов'янськими літерами. Як важко було їх запам’ятати. Але, крім читання, у школі вивчалося богослов’я, письмо, арифметика, городництво, хліборобство, початки медицини та ветеринарії. А ще тут панувала дуже сувора дисципліна.

Ведуча. До речі, а як ви гадаєте, що в нас стоїть у кутку? Звичайно, різки – незамінний атрибут шкільної науки, як і дошка чи крейда. Саме ними карали учнів за найменшу провину, за непослух чи не старанність. Учні боялися різок, як і вчителя.

Звичайно, не в усіх школах учителі були   жорстокими, але різки застосовували майже завжди. Бо наші предки вважали, що справжня наука іде від бука.

Ведучий.  Ось тут ми цілком згодні з предками!

Ведуча. Навіть правила братських шкіл заохочували вчителів «добре навчати і карати неслухняних не як тиран, а як для науки».

Ведучий. Ось ми сьогодні і спробуємо, не карати, а позмагатись! Знання свої показати, достойними суперниками вчителям стати!

Ведуча. А каші ви достатньо зїли? Чули ви, може, такий вислів «мало каші з’їв». А знаєте, що це значить? Так говорять про людину, яка чогось не знає чи ще не вміє робити. Щоб чомусь навчитись, треба з’їсти багато каші.

Колись малюків, що готувалися до школи, називали кашоїдами. Напередодні Наума мати варила кашу в горщику, її подавали на сніданок, який проходив урочисто.

Потім малюк, одягнений у білу сорочку, прикривши горщик новим рушником, відносив кашу до школи, де учні з нею швидко впорувались.

Ведучий. Був іще один звичай. Після того, як учні з’їдять кашу, вони виходили на шкільне подвір’я і влаштовували гру: ставили горщик посередині круга й цілилися в нього, поки не розбивали.

Ведуча. Отже, у нас є горщик каші, бити ми його не будемо. Ложку каші треба заробити. Це зроблять гравці у батлі, а ми їх підтримуватимемо: збірна  команда старшокласників гімназії (оплески) та команда вчителів нашого закладу(оплески)!

Ведучий. У кожного – своє сприйняття, своє розуміння. Деякі речі не підлягають однозначному тлумаченню. Головне – прагнути осягнути їх не тільки розумом, а й душею.

Ведуча. Бажаємо всім, хто завітав до нас на гру гарного настрою і море позитиву!

Ведучий. Хто розумніший -  батьки чи діти? Тисячі років людство шукає відповідь на це філософське питання. Та сьогодні ми переконаємося в тому, що  діти не лише найчарівніші квіти людства, а й достойні суперники у грі.

Ведуча. Так, суперники у нас гідні поваги.  Але у нас є ще й верховний суд цієї неперевершеної гри –_______________________

 

Ведуча.  Оголошую  правила  гри:

1.      Гра  проходить  у  шість раундів.

2.      За  кожен  виграний  раунд  команда  отримує  10 балів 

Ведучий.   

3. Якщо  в  раунді  нічия -  то  проводяться  «Дивоглядки».  По  одному  учаснику  від  команди,  дивляться  в  очі,  поки  хтось  не  моргне.  Виграє  той,  хто  протримається,  не моргнувши,  довше.

Ведуча. Все зрозуміло. Починаємо. Але спочатку домашнє завдання-увага на екран. (команди приготували свої візитки).

Ведучий. Отже, перший конкурс, перший раунд.

Раунд  1.  «Повернення в дитинство»

Ведучий. Учасникам дається чотири кубики, на яких зображення - це відповідь на питання яке зачитує ведучий.

Ведуча. Ваше завдання якнайшвидше скласти кубики із зображенням. Перемагає та команда, яка витратить менше часу на виконання завдання.

Наприклад: німецький композитор, що творив в епоху класицизму, через хворобу став глухим, але продовжував писати музику. (Бетховен)

Вам потрібно скласти портрет Бетховена.

Питання команді вчителів.

  1. Він написав «Джоконду» (Леонардо да Вінчі)

 

2. Пам’ятка давньоримської архітектури, гігантська споруда у формі круглої чаші, вміщувала понад 50 тис. глядачів, які приходили подивитися на бої гладіаторів та циркові вистави, це римський…… (Колізей)

 

3. Художній фільм-катастрофа 1997 року, режисера Джеймса Кемерона. У фільмі знято загибель лайнера. Головні ролі зіграли Кейт Вінслет та Леонардо Ді Капріо. Найкасовіший фільм в історії світового кінематографу. (Титанік)

Питання команді старшокласників.

1. Архітектурна споруда романського стилю, що знаходиться в Італії. Відома тим, що дуже нахилена. (Пізанська вежа)

2. Представник сюрреалізму, писав незвичні для сприйняття картини-ребуси такі як «Постійність пам’яті», «Лебеді, що відображаються в слонах», автор логотипу «Чупа-чупс». Його обличчя прикрашають підняті догори вуса. (Сальвадор Далі)

3. Відома картина Казимира Малевича. («Чорний квадрат»)

Ведучий.  Шановне журі, скільки балів одержали команди?

Раунд  2.  Конкурс «Тема на вибір».

Ведуча.  Учасникам пропонується обрати групу запитань, які стосуються певної галузі. Прошу.

Учасники по черзі обирають листочки із назвами тем.

Мова і література

1. Їх у мові 6. (Голосні звуки).

2. Те саме, що й буква. (Літера).

3. Спільна частина споріднених слів. (Корінь).

4. Казки, написані письменниками. (Авторські).

5. Він пише байки. (Байкар).

6. Запис тексту, який читає вчитель. (Диктант).

7. Її співають на ніч діткам. (Колискова).

8. Остання буква українського алфавіту. (Я).

9. Гуцули так називають вогнище. (Ватра).

10. Китайські знаки письма. (Ієрогліфи).

 

Математика

1. Ця фігура не має ні початку, ні кінця. (Коло).

2. Нею вимірюють відрізки. (Лінійка).

3. Різниця чисел 100 і 99. (1).

4. Результат дії множення. (Добуток).

5. Інша назва 60 секунд. (Хвилина).

6. Одна сота частина від будь чого. (Відсоток).

7. Вага двох пудів солі в кілограмах. (32 кг).

8. На це число ділити не можна. (Нуль).

9. Четверта частина від ста. (25).

10. Сума сторін будь-якої геометричної фігури. (Периметр).

 

Народознавство

1. Чоловічий головний убір із соломи. (Бриль).

2. Ним витягують горшки з печі. (Рогач).

3. Її кусають на Андрія. (Калита).

4. Зачіска козака. (Оселедець).

5. Обрядовий хліб, який печуть на Великдень. (Паска).

6. За повір’ям, він живе у кожному домі. (Домовик).

7. Попередня угода про шлюб. (Сватання).

8. Давній український базар. (Ярмарок).

9. Ручне знаряддя для молотьби. (Ціп).

10. Обряд закінчення жнив. (Обжинки).

 

Історія

1. Місце, де відкриті для перегляду  історичні цінності. (Музей).

2. Символ влади гетьмана. (Булава).

3. На цій горі мешкали давньогрецькі боги. (Олімп).

4. Безправна людина. (Раб).

5. Проміжок часу у 1000 років. (Тисячоліття).

6. Перший Президент незалежної України. (Кравчук).

7. Самогубство японських самураїв. (Харакірі).

8. На ньому писали у стародавньому Єгипті. (Папірус).

9. Панівне становище жінок у давнину. (Матріархат).

10. Головний убор – символ влади монарха. (Корона).

 

Географія

1. Ця сторона світу протилежна сходу. (Захід).

2. Газоподібна оболонка Землі. (Атмосфера).

3. Найвища гора України. (Говерла).

4. Умовна лінія, що обмежує територію. (Кордон).

5. Столиця Латвії. (Рига).

6. Найвища гора світу. (Джомолунгма, або Еверест).

7. Ним визначають сторони світу. (Компас).

8. Водна поверхня, що омиває материки. (Океан).

9. Збірник географічних карт у вигляді альбому. (Атлас).

10. На цій горі похований Тарас Шевченко. (Чернеча).

 

Біологія

1. Дикоросла троянда. (Шипшина).

2. Собака в дитинстві. (Щеня).

3. Наріст на голові півня. (Гребінь).

4. Він буває рогач, травневий, олень. (Жук).

5. Рослина з колючками замість листків. (Кактус).

6. У ньому перетравлюється їжа. (Шлунок).

7. Колекція засушених рослин. (Гербарій).

8. Він ховає голову в пісок. (Страус).

9. Цей птах «облітав сто земель». (Журавель).

10. Він росте при дорозі. (Подорожник).

 

Логічними стежинами

1. Боягузлива сірість (заєць).

2 Коробка передач (телевізор).

3. Той, що ходить і не дає спати (будильник).

4. Гуде, не літає, пилок збирає (пилесмок).

5. Письменник у заточенні (олівець).

6. Результат двох відкритих дверей (протяг).

7. Соління, на яке тягне влітку (море).

8. Герой, який посіяв гроші (Буратіно).

9. Літальний апарат Вінні-Пуха (кулька).

10. Предмет, з яким можна іти на всі чотири сторони (компас).

 

Загальні питання

1. Весняна обрядова пісня. (Веснянка).

2. Найдовша паралель. (Екватор).

3. У цьому виді спорту м’яч закидають у кошик. (Баскетбол).

4. Автор твору «Тарас Бульба». (Гоголь).

5. Лижна гонка зі стрілянням із гвинтівки. (Біатлон

6. Її краще мати в руці, ніж спостерігати за журавлем у небі. (Синиця).

7. Татарське військо. (Орда).

8. Традиційний початок казок, дум. (Зачин).

9. Батьківщина чайного листа. (Китай).

10. Ім’я сестри засновників Києва. (Либідь).

1. Їх пишуть художники. (Картини).

2. Ремінець для собаки. (Нашийник).

3. Сільський будинок. (Хата).

4. Складене конусом сіно. (Копиця).

5. Мати ягняти. (Вівця).

6. Її краще мати в руці, ніж спостерігати за журавлем у небі. (Синиця).

7. Синонім до слова «неправда». (Брехня).

8. Тропічний плід, що нагадує велику шишку із зачіскою панка. (Ананас).

9. Із нього роблять пшоно. ( Просо).

10. Синонім до слова «райдуга». (Веселка).

 

Раунд  3. «Вгадай назву»

Ведуча. І так, умови конкурсу: один з учасників конкурсу, вдягнувши навушники, прослухає пісню. Після цього він має своїй команді показати те, про що співається так, щоб його друзі відгадали назву пісні, або її заспівали, виконавця не показувати. Час 1 хвилина.

Слово судді.

Раунд  4. «Хто Я»

Ведучий. Гравець команди зображений на картині, на якій може бути один або декілька персонажів. Головне завдання -  вгадати, що це за персонаж. Це може бути істота, неістота, мультиплікаційний герой, міф, актор, вчений, художник , картина, скульптура… будь-хто.

Ведуча. Ви маєте задавати питання так, щоб ваша команда давала на них відповіді тільки «так» або «ні», якщо із залу або від команди буде підказка, то команда не отримує бал.  На все про все у вас є 2 хвилини. Просимо зал не підказувати.

Ведуча. А почнемо ми спочатку з наших старшокласників. Хто з вас найсміливіший – ідіть до мене .

Ведучий. А з команди вчителів я запрошую ______________________.

 

Ведуча. Пані суддя, вам слово. Скажіть, будь ласка, хто виграв?

Суддя.

Раунд  5. «Вгадай слово»

Ведучий. Всі учасники шикуються в колону, одягають навушники, голосно звучить музика. Капітан по черзі каже їм слова, учасники мають вгадати слово по губах. Тілом і жестами слово не показуємо, тільки губами.

Ведуча. Слова пов’язані з шкільним навчанням. Відгадує тільки той учасник, якому зачитують слово. Якщо довго не відгадують слово, то капітан команди викликає іншого гравця.  На все про все у вас 90 секунд


Слова команді старшокласників.

школа

зошит

 

парта

олівець

щоденник

фарби

фізика

крейда

кабінет

Слова команді вчителів.

фото

книга

збори

батьки

бібліотека

їдальня

музика

хімія

директор

біологія

мода

сходи

поверх

зачіска


Суддя. Рахунок__________ На користь_______.

Раунд  6.  «Обмін ролями»

Вчителів – за їхніми вподобаннями (хобі).

Учнів – за часом, скільки років володіють навичками роботи з компютером.

Слово журі.

Ведучий. Любі глядачі! Ось і закінчився батл між вчителями та старшокласниками. Наші учасники змагалися одне з одним, але ніщо не може завадити справжнім дружнім стосункам між учнями та їхніми наставниками. Сподіваємося, сьогодні ми встановили (утвердили) прекрасну традицію проведення таких конкурсів, у результаті яких не буде інших переможців, окрім гумору й почуття взаємоповаги! До нових зустрічей!

 

 

 

 

doc
Додано
15 березня 2020
Переглядів
569
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку