Щасливий випадок - літературна гра

Про матеріал
Мета. Розвивати пам’ять, увагу, кмітливість, логічне мислення, командний дух, творчі інтелектуальні та пізнавальні здібності учнів. Сприяти розвитку естетичних почуттів. Виховувати інтерес до книги, читання, згуртованість, повагу до суперників у грі, бажання чесно змагатися й перемагати.
Перегляд файлу

Літературна гра «Щасливий випадок»

Мета. Розвивати пам’ять, увагу, кмітливість, логічне мислення, командний дух, творчі  інтелектуальні та пізнавальні здібності учнів. Сприяти розвитку естетичних почуттів. Виховувати інтерес до книги, читання, згуртованість, повагу до суперників у грі, бажання чесно змагатися й перемагати.

Хід гри

Бібліотекар:

 – Добрий день, шановні учасники та глядачі. Ми з вами на грі «Щасливий випадок». Саме щасливий випадок зібрав нас сьогодні всіх разом. Нашу гру ми присвячуємо найулюбленішій темі дітей і навіть дорослих «Казки» тому, що саме вони супроводжують нас весь час. Ми з великим задоволенням їх слухаємо, читаємо, розповідаємо і віримо в них.

У грі будуть приймати участь 2 команди: команда 4 класу «Пізнайки» та команда 5 класу «Всезнайки». Гра складається з 7 геймів, частин гри.

Хочу представити вам наше вельмишановне журі, яке буде оцінювати ваші знання та вміння.

Сьогодні в нас цікава гра

Змагатись буде дітвора!

В умінні міркувати,

Та дружно працювати.

– Давайте оплесками привітаємо наші команди.

Команда «Пізнайки»:          Любимо усі казки,

                                                Змагатимемось залюбки!

 

Команда «Всезнайки»:        Ми казки всі знаємо,

                                                Завжди перемагаємо!

Бібліотекар:

– Розпочинаємо нашу гру.

Гейм 1 «Розминка»

Кожній команді потрібно якомога швидше дати відповіді на питання, питань буде 15. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Питання для  команди «Пізнайки»:

  1. Хто дав Буратіно золотий ключик? (Черепаха)
  2. Ким працював Пєчкін з Простоквашино? (Листоношею)
  3. Що врятувало Карлсона від температури? (Банка вареня)
  4. Чим вовк ловив рибу? (Хвостом)
  5. Як звали дівчинку з блакитним волоссям? (Мальвіна)
  6. Скільки гномів зустріла Білосніжка? (Сім)
  7. Хто врятував Муху-Цокотуху?  (Комар)
  8. Що загубив ослик  Іа? (Хвіст)
  9. Хто підібрав стрілу Івана-Царевича? (Жаба)
  10.  До кого приходив на гостину Журавель? (Лисички)
  11.  Як звали царівну, яка постійно плакала? (Несміяна)
  12.   Найкращий у світі привид з мотором? (Карлсон)
  13.  Куди мріяла потрапити Попелюшка? (На бал)
  14.  В якого птаха перетворилося гидке каченя? (Лебедя)
  15.  З якої рослини Еліза в’язала сорочки для своїх братів-лебедів? (Кропиви)

Питання для  команди «Всезнайки»:

  1. Хто стояв на воротях у червоних чоботях? (Дід)
  2. Що загубила Попелюшка на балу? (Черевичок)
  3. З чого був зроблений Буратіно? (З поліна)
  4. Кого баба зліпила з тіста? (Колобка)
  5. Овоч, який перетворився на карету Попелюшки? (Гарбуз)
  6. Хто ходить в гості вранці і полюбляє мед? (Віні-Пух)
  7. Як звали сина тата Карло? (Буратіно)
  8. Яку річ загубив у лісі дід, а потім у ній жило усе лісове царство? (Рукавичку)
  9. Хто перехитрив Колобка? (Лисиця)
  10.  Хто їв пиріжки у казці «Колосок»? (Півник)
  11.  Цей птах врятував Івасика -Телесика? (Гусеня)
  12.  Куди потрапила стріла Івана-Царевича? (У болото)
  13.  Де жив Карлсон?  (На даху)
  14.  Які звірята взяли сірники та підпалили море? (Лисички)
  15.  Що було у руці Комарика, який врятував Муху-Цокотуху? (Ліхтарик)

Бібліотекар:

Поки журі підраховує бали команди готуються до 2-го гейму гри, який називається «Заморочки з бочки»

Гейм 2 «Заморочки з бочки»

Кожна команда по черзі дістає по три питання «заморочки». На роздуми командам дається 30 секунд. За правильну відповідь команди отримують 2 бали.

Питання до 2-го гейму:

  1. Чого найбільше боялася Дюймовочка перед весіллям з кротом? (Що ніколи не побачить сонечка)
  2. Чому Хлопчику-Мізинчику дали таке ім’я? (Коли він народився, був не більше пальця мізинця )
  3. Один чарівний горщик безперестанку варив кашу та й затопив нею усе місто. Вже всі наїлися тієї каші досхочу. А сталося це через звичайнісіньку забудькуватість. Як називається ця казка? Що треба було сказати, щоб горщик зупинився? (Горщик каші, раз, два, три більше не вари)

 

  1. Є кози такі смирні та поступливі, що хоч верхи на них катайся. А ця ж була люта-прелюта і до чужого майна дуже ласа. Облаштувалася у ньому і не хотіла звільняти його.

Як називається ця казка? Хто зумів її виселити з чужого помешкання? (Коза-Дереза, рак)

  1. Дуже погано, коли господар нечемний до тих, кого запросив у гості. Бува запросить на обід, а зустріне гостя недобре. Всю охоту відіб’є ходити у гості. Саме про це йде мова в українській народній казці. Хто кого запрошував і чим пригощали запрошених? (Лисиця і Журавель, кашею та картоплею з м’ясом і бурячком) 
  2. Цю дівчинку знають усі. Вона добра і привітна, але дуже необачна. Цим скористався хитрий та підступний вовк і хотів нашкодити їй. В нього нічого не вийшло, бо її з бабусею врятували, а його покарали. Як називається казка? Хто врятував бабусю і онучку? (Червона Шапочка, мисливці)

Бібліотекар:

Надаємо слово журі (слово журі)

– Наступний гейм «Музичний»

Гейм 3 «Музичний»

В цьому геймі кожна команда по черзі повинна заспівати караоке пісню. За найкраще виконання пісні команда отримує 5 балів.

Команда «Всезнайки» виконує пісню Кота Леопольда.

Команда «Пізнайки» виконує пісню Чебурашки.

Гейм 4 «Ти – мені, я – тобі» (сонечка під №)

У цьому геймі команди почергово витягують номери завдань і дають відповідь на поставлене запитанн Запитання будуть по казках, але математичного характеру. За правильну відповідь – 2 бали. Є два щасливі випадки, які приносять          команді додатковий 1 бал.

Першою починає команда «Пізнайки»

Запитання для команд:

  1. У Бабусі-Ягусі

         Жили гарні гуси.

  1. білих, 29 сірих.

Скільки їх в бабусі? (47)

  1. Знаємо всі казочку про Червону Шапочку.

         До бабусі вона йшла, 24 пиріжки несла.

         Раптом вовк її зустрів, пиріжків аж 9 з’їв.

         Хто з вас друзі порахує, скільки бабуся скуштує?  (13)

  1. Круть і Верть зерно з поля носили,

         Бо дуже вони пиріжечки любили.

         Круть знайшов 19 зерен і заніс їх у хату,

Вертю ж вдалося 37 відшукати.

Порахуйте ви, малята

Скільки зерен знайшли мишенята.  (56)

  1. Плачуть 12 бегемотиків,

Бо у них розболілись животики.

В 9 крокодилів болять зуби,

Вушка у 16 зайченят.

Айболита швидко треба викликать.

Лікар цей все зможе,

Скільком звірятам допоможе?  (37)

  1. Змагався бргатир Іван

З Чудом-Юдом страшним.

Зрубав 7 голів, думав переміг,

А їх з’явилось 6,

Зрубав він і ці голови.

Тут їх 9 виростає,

Та Іван і їх рубає.

Скільки голів зрубав Іван?  (22)

  1. У Бабусі-Ягусі 76 гривень,

А Горинич має 28 гривень.

Допоможемо малята

Гроші їм порахувати.  (104)

Бібліотекар:

– Поки журі підраховує бали, глядачі розгадують загадки.

Загадки для глядачів.

Оце так дива,

Тільки в казці це бува.

В небі дивний звір летить,

І як піч вогнем пихтить.  (Змій Горинич)

 

 

Він злий чоловік

Робить зло весь свій вік.

Сам худий і зігнутий,

Тільки кості торохкотять.

Скажіть, діти, як його звать?  (Кощій Безсмертний)

Що за баба така,

В неї незвичайна нога.

Довгий ніс, великі вуха,

Вона ніколи нікого не слуха.  (Баба-Яга)

Втік із мультика дивак.

Як це трапилося, як?

Дуже просто, наче птах,

Полетів собі на дах.   (Карлсон)

Хоч маленький цей хлопчина,

Зате має добру силу:

Злого змія подолав,

Сестру Оленку врятував.  (Котигорошко)

Панцир є (не черепаха),

Дуже схожі вони з раком.

Друг Русалки – Себастьян.

Хто він? Підкажіть вже нам!  (Краб)

Захотел Кощей жениться

На красавице-девице.

Не дала она согласье

И случилось с ней несчастье,

И теперь сидит в болоте

Не в шелках и не в почёте…

Кто узнал ту пучеглазку,

Отгадал, конечно, сказку.  (Царевна-лягушка)

Бібліотекар:

Надаємо слово журі.

Гейм 5 «Темна конячка»

Темна конячка пропонує командам розгадати ребуси. За кожен розгаданий ребус команда отримує 1 бал. Команди розгадують ребуси по черзі. Починає команда «Всезнайки»

Презентація «Ребуси»

Гейм 6 «Колективний»

Командам потрібно розфарбувати ілюстрацію до казки. Оцінюється групова робота команди. Приймати участь повинен кожен гравець команди. Враховується швидкість та якість роботи.

Поки команди виконують завдання подивимося мультик.

Гейм 7 «Гонка за лідером»

Бібліотекар:

 Переходимо до останнього гейму нашої гри «Гонка за лідером». Кожна команда повинна швидко відповідати на запитання тести. За правильну відповідь – 1 бал.

Запитання для команди «Всезнайки»:

  1. Вона ще не знала, як це небезпечно зупинятися у лісі і розмовляти з вовком:

А. Спляча Красуня;

Б. Червона Шапочка;

В. Білосніжка.

    2.   Для перевірки королівського походження дівчини використовували:

          А. Фасолю;            

          Б. Моркву;

          В. Горох.

    3.   В цій казці відразу святкували іменини та весілля:

          А. Пан Коцький;

          Б. Муха-Цокотуха;

          В. Лисичка-сестричка;

    4.   З ним пішов дід до лісу та й загубив рукавичку:

          А. Собакою;

          Б. Котом;

          В. Конем.

    5.   Хто промовив «Тепло, ясно і мухи не кусають»:

          А. Буратіно;

          Б. Чиполіно;

          В. Незнайко.

    6.   Як звали найбалакучішу  жінку в українській казці?

          А. Марушка;

          Б. Феська;

          В. Федора.

   

7.   Він з’явився на світ тоді, коли його мати щось проковтнула:

          А. Івасик-Телесик;

          Б. Буратіно;

          В. Котигорошко.

    8.   Улюбленого кота Баби-Яги звали:

          А. Баюн;

          Б. Буян;

          В. Бегемот.

    9.  Цей маленький хлопчик потрапив у царство:

         А. Змія Горинича;

         Б.  Кривих дзеркал;

         В. Сніжної Королеви.

  10.  Скільки братів було у Котигорошка?

         А. Шість;       

         Б. Три;

         В. Один.

 11.   Він ловив п’явок у казці «Золотий Ключик»:

         А. Карабас-Барабас;

         Б. П’єро;

         В. Дуремар.

 12.   Цей кіт налякав ведмедя, кабана, вовка і зайця:

         А. Кіт у чоботях;

         Б. Пан Коцький;

         В. Леопольд.

Запитання для команди «Пізнайки»:

  1. Він проковтнув сонечко у казці К.І.Чуковського:

А. Ведмідь;

Б. Крокодил;

В. Бегемот.

     2.  Цей кіт намагався потоваришувати з веселими мишенятами:

          А. Том;

          Б.  Кіт у чоботях;

          В.  Леопольд;

      3.  Казка про ненажерливого вовка:

           А. Колобок;

           Б.  Вовк і семеро козенят;       

           В. Троє  поросят.

      4.  Черепасі Тортилі було:

           А. 300 років;

           Б. 500 років;

           В. 200 років.

    

      5.  1000 років Джин мешкав :

           А. У палаці;

           Б. За кордоном;

           В. У лампі.

      6.  Журавель пригощав Лисичку:

           А. Борщем;

           Б. Картоплею з м’ясом і бурячком;

           В. Котлетами.

      7.  Вона прикинулася неживою на дорозі  і з’їла всю рибу:

           А. Кішка;

           Б. Лисичка;

           В. Собака;

      8.  Він бігав наввипередки з лисичкою:

           А. Вовк;

           Б.  Ведмідь;

           В. Їжак;

      9.  У цей заклад Буратіно вирушив замість школи:

 А. Театр;

 Б.  Цирк;

  В. Магазин.

     10.  У цій квітці народилася Дюймовочка:

            А. Тюльпан;

  Б. Троянда;

  В. Ромашка.

     11.  Він ловив рибу у срібному човні з золотим весельцем:

  А. Буратіно;

  Б. Котигорошко;

  В. Івасик-Телесик.

     12.  Це слово складав Кай з крижинок у палаці Снігової Королеви:

            А. Любов;

            Б. Вічність;

            В. Дружба.

Бібліотекар:

 – Надаємо слово журі.

Підведення підсумків гри. Нагородження переможців.

Хочу нагадати командам: “Виграли  – не зазнавайтеся: наступного разу програєте. Програли – не засмучуйтеся: наступного разу виграєте”.

Закінчити гру «Щасливий випадок» хочеться піснею про справжніх друзів. Тож зараз всі разом заспіваємо пісню.

До нових зустрічей!

doc
Додав(-ла)
Федаш Оксана
Пов’язані теми
Позашкільна освіта, Виховна робота
Інкл
Додано
16 березня 2020
Переглядів
477
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку