Позаурочний захід "Інформаційний калейдоскоп"

Про матеріал
Захід проводиться у формі гри, яка допоможе розвити інтерес до комп’ютерних дисциплін, творчої активності, інтелектуального потенціалу здобувачів освіти. Під час проведення заходу у здобувачів освіти сформуються предметні компетенції, виховання толерантності, культури спілкування, відчуття партнерства, прагнення до перемоги. Учні повторять та закріплять навчальний матеріал, який представлений в нестандартних ситуаціях.
Перегляд файлу

Позаурочний захід

«ІНФОРМАЦІЙНИЙ КАЛЕЙДОСКОП»

Мета заходу:

  • Розвиток інтересу до комп’ютерних дисциплін, творчої активності, інтелектуального потенціалу здобувачів освіти;
  • Формування предметних компетенцій, виховання толерантності, культури спілкування, відчуття партнерства, прагнення до перемоги;
  • Повторення та закріплення основного навчального матеріалу, представленого в нестандартних ситуаціях.

Форма проведення: Гра-змагання

Місце проведення: Комп’ютерний клас

Час проведення: 45 хв.

Обладнання: Мультимедійне обладнання, електронна презентація, картки-завдання, відеоматеріал.

 

Хід заходу:

Вступ:

Добрий день шановні учні та гості! Ми зібрались з вами для проведення інтелектуально-пізнавальної гри «Інформаційний калейдоскоп».

Сьогодні зійдуться в двобої команди груп № 214 та №227, що навчаються за професією «Оператор з обробки інформації та програмногозабезпечення».  Сподіваємось, що учасники змагання  порадують нас своїм розумом, спритністю, кмітливістю і почуттям гумору.

За двобоєм буде спостерігати вельмишановне журі.

(представлення журі).

А зараз давайте познайомимося з нашими командами.

(представлення команд).

Отже, команди готові? Журі готове? Тоді розпочинаємо.

 

Конкурс 1 – домашнє завдання «Привіт з майбутнього»

Людині завжди цікаво замислитися про майбутнє, помріяти про те, що коли-небудь буде або зробити власне припущення щодо цього. Прогнозувати майбутнє непросто, але дуже хочеться спробувати.

Згадаємо 1999 рік. Інтернет — ще маловідома технологія, монітори комп'ютерів важко підняти, щоб витерти пилюку, а замість Вікіпедії люди все ще користуються бібліотеками. За ці 20 років наше життя стало комфортнішим, а доступ до інформації значно легшим. Що зміниться ще за 20 років?

Ви є представниками креативної молоді — одні з головних драйверів щасливого майбутнього. Саме ви хочете більшого, генеруєте нові ідеї та дивитеся у майбутнє з оптимізмом. Ми пропонуємо вам пофантазувати, у якому світі ви хотіли б жити.А також поміркували, як зміняться навчання, проживання, інфраструктура міст, їжа та кохання у майбутньому.

Командамбуло дане завдання  підібрати цікаві, високотехнологічні та незвичні винаходи майбутнього. Або пофантазувати та написати твір на тему: «Яким я уявляю недалеке майбутнє».Продемонструвати цікаві ролики, зачитати твори та прокоментувати їх.

Максимальна оцінка за домашнє завдання – 10байтів.

 

Конкурс 2 «Розтлумач українською: Комп’ютерні жаргонізми»

Комп’ютерний сленг найчастіше залежить від соціального статусу людей, що його вживають, їхньої національності,професії й хобі. Однак він завжди відрізняється більшою експресивністю і точністю, ніж загальновживана мова. Особливе місце тут посідає комп’ютерний сленг. Він лаконічний, буваяє скороченнями та своєрідною символікою. Спостереження за середовищем людей, чия професія пов’язана із використанням комп’ютерів і особливо – мережі Інтернет, показують, що саме в цій сфері відбувається найбільш активне створення неологізмів, до того ж існують всілякі граматичні, фонетичні та графічні інновації.

Однією із причин виникнення такої «мови» вважається її виключна місткість, коли трьома-чотирма специфічними словами можна передати чималий абзац літературно опрацьованого технічного тексту. Врешті-решт комп’ютерний жаргон виражає навіть певні емоції, які в сухій та лаконічній реальній Мережі відтворити майже неможливо. Комп’ютерний жаргон – це віртуозна гра для людей, яким тісно в межах нормованої літературної мови. Проте, хай як би прагнули носії жаргону до самобутньої яскравості мовлення та відмінності його від нормалізованої української мови, все ж нововведення відбуваються всередині системи мови й будуються за законами української мови.

Кожна правильна відповідь – 1 байт

 

Жаргонізми для І команди:

Апгрейдити  - модернізувати апаратну частину комп'ютера.

Гвинт – жорсткий магнітний диск.

Залізо - сукупність апаратних засобів комп'ютера.

Засейвити – зберегти важливу інформацію на диску.

Клікнути - клацнути кнопкою маніпулятора "миша".

Кулер - вентилятор охолодження комп'ютера.

Корінь – каталог (папка), який не вкладено до іншого каталогу (папку).

Логін - ім'я користувача.

Мило - електронна пошта.

Мама -материнська плата.

 

Жаргонізми для ІІ команди:

Рама - оперативна пам'ять комп'ютера.

Сетьовуха - мережева карта.

Слот - роз'єм розширення на материнській платі.

Трафік– об’єм інформації, що передається  по глобальній комп'ютерній мережі за певний період часу.

Софт- програмне забезпечення комп'ютера.

Юзер - користувач комп'ютера. Юзери  поділяються на кілька підвидів: ламери, чайники та хакери. А ще є супер-юзери, модератори, адміни та God-mode, але це вже за межею людського розуміння.

Гектар - гігабайт.

Спікер - динамік у комп'ютері.

Хардапаратна частина комп'ютера.

Дрова драйвери

 

Конкурс 3, «Передача інформації».

Пам'ятайте анекдот: «Зустрілися двоє глухих. Один тримає в руці вудку. Інший запитує: «Ти що на рибалку зібрався?» - «Та ні, я на рибалку» - «А я думав, ти на рибалку ...»

Інформація була передана, але до адресата не дійшла. За будь-якого обміну інформацією повинні існувати її приймач і джерело, інакше цей обмін не матиме жодного сенсу. Тому зараз команди по черзі виступатимуть у ролі приймача та джерела інформації.

Від кожної команди викликається по одному учаснику, який повинен передати інформацію невербальним способом для команди суперників. Інформація розміщується на картинках, які учасники отримують від журі. Оцінюється і майстерність показу та швидкість і правильність «приймання інформації», тобто точність вгадування. Передача інформації оцінюється за п'ятибайтовою шкалою.

Для команди 1: сканер, колонки

Для команди 2: принтер, монітор

 

Конкурс 4. «Детектор брехні».

Об’єм інформації, який зараз оточує нас, настільки масштабний, що інколи важко зрозуміти про достовірність того чи іншого твердження, тої чи іншої історії. Ми інколи правду сприймаємо за хибне твердження, а красиво сказану брехню, за правду.

Правила конкурсу такі, вам потрібно визначити чи вірно сказане мною твердження, а потім ми дізнаємося правильну відповідь і історію,про яку йшла мова. Нагадаю, Вірна відповідь – 1байт, невірно - 0.Давайте послухаємо історії з життя, про правдивість яких ми ніколи не задумувалися.

Історія 1.

Чивірите Ви, що якщо Білл Гейтс платитиме 1$ щоразу, коли у когось зависає операційна система Windows, то компанія Microsoft стане банкрутом через 50 років.

Це брехня! 

Насправді за такого стану, компанія розориться через 3 роки

 

Історія 2.
Чи вірите Ви, що в ході судового розгляду винним може бути визнаний комп'ютер і штраф також накладається на комп'ютер?

Це правда!

Одна американська подружня пара 1992 року пройшла процедуру банкрутства, проте з банку знову прийшло нагадування про борг. Банк вибачився, списавши помилку на автоматичну програму комп'ютера, але після вибачень розсилання нагадувань не припинилося. Розглянувши скаргу подружжя, суддя з банкрутства виніс рішення оштрафувати комп'ютер, вилучивши 50 МБ постійної та 10 МБ оперативної пам'яті. У цьому ж рішенні було сказано, що штраф може бути скасовано, як тільки комп'ютер припинить виписку нових нагадувань.

 

Історія 3.
Чи вірите Ви, що єдиним засновником популярної компанії Apple є Стів Джобс?

Це брехня!

Відомо, що компанію Apple заснували Стів Джобс та Стів Возняк. Однак був ще й третій засновник на ім'я Рональд Уейн, який володів 10% часткою, але продав її Стівам за 800 доларів.

 

Історія 4.
Чи вірите ви, що при розробці назви пошукової системи Google автори взяли до уваги  математичне число з одиниці зі ста наступними нулями?

Це правда!

 Коли ЛарріПейдж та Сергій Брін вигадували назву нової пошукової системи, вони захотіли висловити в ньому величезну кількість інформації, яку система здатна обробляти. Їхній колега запропонував слово «гугол» — так у математиці називається число з одиниці зі ста наступними нулями. Тут же він перевірив доменне ім'я на зайнятість і, виявивши, що воно вільне, зареєстрував. Причому в написанні слова він зробив помилку: замість правильного 'googol.com' ввів 'google.com', але Ларрі нове слово сподобалося і утвердилося як назва.

 

Історія 5.
Чи вірите Ви, що угоду користувача, яку необхідно читати перед встановленням програми, за статистикою читають приблизно 10% осіб?

Це правда!

1 квітня 2010 року британський онлайн-продавець комп'ютерних ігор GameStation вніс у користувальницьку угоду, яку покупці повинні прочитати перед здійсненням оплати, пункт, згідно з яким покупець також віддає свою душу у вічне користування магазином. В результаті 7500 осіб, або 88% від загальної кількості користувачів, погодилися з цим пунктом. Це показало, як переважна більшість користувачів, що не читають подібні документи, можуть юридично погодитися з найбожевільнішою вимогою продавця.

 

Історія 6.
Чи вірите Ви, що творець ОС Linux вибрав як талісман пінгвін, тому що його прізвище в перекладі означає «пінгвін»?

Це брехня!

Якось ЛінусаТорвальдса, ще до того, як він створив операційну систему Linux, у зоопарку вкусив пінгвін. Це стало однією з причин вибору талісмана Лінукса – пінгвіна Такса.

 

Історія 7.
Чи вірите Ви, що назву програми для запису дисків Nero пов'язують із римським імператором Нероном?

Це правда!

Комп'ютерна програма для запису дисків («пропалювання») NeroBurning ROM отримала свою назву невипадково. Це каламбур, у буквальному перекладі «Нерон, що палитьРим», що нагадує про римського імператора Нерона. Йому приписували підпал, що призвів до Великої римської пожежі.

 

Історія 8.
Ви вірите, що слово SPAM з'явилося в 1936 році і не було пов'язане з комп'ютером?

Це правда!

Слово SPAM з'явилося 1936 року — під такою маркою американська компанія випустила гострі м'ясні консерви (SPicedhAM). Щоб збути їх запаси не першої свіжості після Другої світової війни, було проведено масовану рекламну кампанію, що стала еталоном настирливості після скетчу трупи «МонтіПайтон». У 1986 році в конференціях Usenet з'явилося безліч однакових повідомлень від ДейваРодеса, який рекламував нову фінансову піраміду. Хтось провів аналогію між такою розсилкою та консервами, і з того часу слово спам закріпилося у новому значенні.

 

Історія 9.
Чи вірите Ви, що під час створення CD дисків враховувалося питання «Чи вміститься 9-а симфонія Бетховена на CD?»?

Це правда!

Саме питанням «чи зміститься 9-а симфонія Бетховена на CD?» за легендою задавалися найкращі уми компаній-винахідників компакт-дисків – Sony та Philips. Легенда свідчить, що віце-президент корпорації SonyНоріоОга наполягав на тому, що компакт-диск повинен мати можливість вмістити 9-у симфонію Бетховена (начебто найпопулярніший музичний твір в Японії в 1979 році згідно з опитуванням), т.к. тоді на CD можна буде записати до 95% класичних творів. За орієнтир взяли найбільше тривале виконання симфонії (під керівництвом Вільгельма Фуртвенглера) – 74 хвилини.

Історія 10.

Чи вірити Ви, що датські інженери розробили комп'ютер, який дозволяє корові доїти саму себе.

Це правда!

Данські інженери розробили комп'ютер, який дозволяє корові доїти саму себе.  До загривку тварини підключають комп'ютерний чіп, який визначає, коли корова не доєна протягом певного часу. Він подає сигнал вакуумним пристроям, які й отримують з корови молоко. Автоматична дійна система коштує 250 тисяч доларів і підвищує виробництво на 15%.

 

Конкурс 5 «Кошик інформації»

Чим краще ми знаємо ПК та роботу на ньому, тим впевненіше ми орієнтуємося в тлумаченнях різноманітних спеціальних термінів. Наш словниковий запас стає більшим, кругозір – ширшим. Так, як одиниця вимірювання інформації становить 1 байт, то під час проведення цього конкурсу ви повинні зібрати чим побільше байтів, які сьогодні мають вигляд 1байт=1 горіх. Кошик інформації сумується та додається до загальної кількості балів обом командам.

  1. Дія, що виконується з клавішею (натискання)
  2. Неправильний запис у програмі (помилка)
  3. Переведіть англійською мову слово "обчислювати" (комп'ютер)
  4. Нуль чи одиниця в інформатиці (біт)
  5. Спеціальна програма, яка виконує небажані для користувача дії на комп'ютері (вірус)
  6. Адресований елемент пам'яті (комірка)
  7. Певна послідовність дій під час вирішення завдання (алгоритм)
  8. Вказівка ​​виконавцю (команда)
  9. Проблема, яку треба вирішити (завдання)
  10. Пристрій ПК, що служить для відображення текстової та графічної інформації (монітор, дисплей)
  11. Графічний спосіб подання інформації (блок-схема)
  12. Символ - роздільник (пробіл)
  13. Найпростіший прилад для обчислень (рахівниця)
  14. Гнучкий магнітний диск (дискета)
  15. Так називають спеціалістів у своїй галузі (ас)
  16. "Мозок" комп'ютера (процесор)
  17. Зломщик комп'ютерних програм (хакер)
  18. Популярний серед школярів вид комп'ютерних програм (гра)
  19. Частина алгоритму (програми) (цикл, що багаторазово повторюється)
  20. Друкувальний пристрій (принтер)
  21. Вказівник розташування на екрані (курсор)
  22. Стан, у якому включений комп'ютер не реагує на дії користувача (зависання)
  23. Місце зберігання інформації (пам'ять)
  24. Початківець (чайник)
  25. Як на комп'ютерному жаргоні називається сукупність апаратних засобів (залізо)
  26. Всесвітня глобальна мережа (Інтернет)
  27. Кишеньковий обчислювальний пристрій (калькулятор)
  28. Як називається людина – фанат комп'ютерних ігор (геймер)
  29. Числове уявлення думки викладача про роботу учня (оцінка)
  30. Розбір програми (аналіз)

 

Конкурс 6. «Поле термінів».

Будь-який професіонал своєї справи завжди з легкістю може охарактеризувати сферу діяльності, в якій він добре орієнтується.  Зрозуміло, що для характеристики  будь-якої теми, існує свій словник.

Перед вами зображена таблиця, в комірках якої зашифровані інформаційні терміни, що стосуються текстового процесора Word (загальна кількість - 30). Потрібно розшукати, виділивши кольором і записати якнайбільше тематичнихслів.

Кожне знайдене правильне слово – 1 заліковий байт.

C:\Users\admin213\Downloads\Знайди терміни.png

 

В

И

Д

Т

Е

О

Б

Є

К

Т

З

С

Ф

П

Р

В

С

Т

А

В

К

А

Л

В

І

Б

О

О

Е

Е

А

П

Е

Б

І

Ф

Р

А

І

Н

Е

Р

Р

Р

Д

Б

И

К

Л

К

І

Я

С

Д

Т

Р

Т

М

Е

А

З

С

С

И

Н

Г

Д

Т

С

Е

Е

У

А

М

Г

А

О

Т

Ц

О

У

О

І

Т

Р

Г

В

Т

І

У

Ц

К

Р

Я

А

Р

К

К

У

В

Т

А

У

Щ

В

З

А

Л

И

В

К

А

 

П

А

И

Н

В

Е

А

К

О

П

І

Ю

В

А

Т

И

Л

 

Н

А

Н

Н

К

О

Н

С

Т

Р

У

К

Т

О

Р

Я

Н

Н

Н

Г

Р

А

Н

И

Ц

Я

П

О

Л

Е

М

Н

Я

Я

С

О

Р

Т

У

В

А

Н

Н

Я

 

А

Я

 

 

Д

І

А

Г

Р

А

М

А

 

 

 

Л

 

 

 

М

А

К

Е

Т

Н

А

П

И

С

 

Ю

Н

О

К

Ш

Р

И

Ф

Т

 

Р

Е

Д

А

К

Т

О

Р

 

Конкурс 7 «Хто швидше перемістить інформацію!»

Ми з вами живемо в інформаційному світі. Недарма існує така думка; «Хто володіє інформацією, той володіє світом».

Існують різноманітні види інформації:

за формою подання: текстова, слухова, графічна, звукова

за призначенням: масова, спеціальна, особиста

за способом сприйняття: зорова, слухова, тактильна, смакова

Ми цінимо інформацію за її достовірність, актуальність.

Будь-яку інформацією можна передавати, відшукувати, перетворювати, використовувати..

В нашому конкурсі вам необхідно в порядку черговості перемістити, тобто перенести інформацію з одного зберігача до іншого. Вам дано носії інформації – ложки та зберігачі інформації – чашки.

Оцінюється швидкість переміщення інформації та її обсяг. Оцінка –10 байт

 

Конкурс 8 «IT-рекрутинг»

Завдяки технологіям світ невпинно змінюється. Технології є всюди – в побуті, в медицині, в бізнесі, в державній сфері. Чим більше люди використовують технології, тим вищий попит на технічних спеціалістів.  Очікувати спаду попиту на ІТ-персонал не варто. Саме тому попит на фахівців у сфері ІТ також невпинно зростає.  Рекрутингове агентство  виконає якісний підбір IT фахівців у найкоротші терміни. 

Командам надається характеристика з відділу роботи з персоналом на майбутнього працівника, який  проходив співбесіду для роботи в компанії. Ви є спеціалістами рекрутингового агентства. Потрібно за 3 хвилини знайти помилки в тексті, які не відповідають дійсності, тобто виявити в характеристиці не професіональні моменти  та прийняти рішення про компетентність цієї людини. Оцінка –1 байт найдена помилка

 

Характеристика працівника:

Іваненка Петра Михайловича прийняли працювати в офіс косметичної компанії Microsoft. І тому він пройшов співбесіду, яка показала такі результати: він назвав склад апаратної частини комп’ютера: пристрої опрацювання і зберігання даних, пристрої введення та виведення інформаціїта склад програмного забезпечення ПК:монітор, клавіатура і миша.Вказав, що миша є зовнішнім носієм інформації поряд із дисками. Також сказав, що можна замінити вбудовану звукову карту на нову і цим збільшити оперативну пам'ять.  Наголосив, що Windows XP є найкращим антивірусом. Іваненко вказав, що існують такі віруси, як Троян, Win32 і Nero, сказав що вінчестер і жорсткий диск - це однакові поняття. Також сказав, що Microsoft Word – це редактор, призначений для створення презентацій, Paint – стандартна програма для створення web-сторінок, що архіватор – це програма для запису дисків.

Під час виконання практичного завдання він набрав текст у текстовому редакторі Microsoft Excel і роздрукував його на сканері.

 

Конкурс 9«Слова з комп’ютерною начинкою».

В навколишньому світі навколо нас існує багато різноманітних речей, які мають «начинку». Наприклад в кулінарії: пироги, овочі, птиця; в побуті: подушки, ковдри. Так і звичайні слова, які мають тлумачення одне, а в написанні в їх складі присутнє слово, яке має відношення до роботи на ПК.

Кожній команді пропонується розгадати таке слово. Оцінка за конкурс – 5 байтів.

 

Рефлексія «Аукціон життєвих цінностей»

Вибір професії, як і будь який вибір – це прийняття рішень при великій кількості альтернативних  варіантів та необхідності враховувати різноманітні фактори.Адже займатися тим, що тебе цікавить, приносить радість, – одна з умов відчуття життєвої повноцінності. Роздумуючи над питаннями «Яким  спеціалістом стати у майбутньому?», кожному з вас насамперед важливо і досить чітко розставити пріоритети своїх загальних життєвих цінностей. Обрана професія повинна  вкладатися в схему бажаного вами  стилю життя, допомагати в досягненні мети. Для того, щоб зважити і цю ситуації, пропоную вам взяти  участь у грі, яку можна назвати  «Аукціон життєвих цінностей».

     Кожному  з вас  я даю  10 жетонів,  які під час гри будуть символізувати саме вас: ваші зусилля, ваш  час, здоров'я, тобто ваше життя.  Кожний лот -  2 «товари». Але придбати можна лише щось одне. Свій вибір серед двох запропонованих альтернатив потрібно робити швидко.

 Максимальна кількість лотів - 10, але в них може бути різна (вартість, тобто будуть лоти, ціна  яких більше, ніж один жетон. Якщо (ви використаєте всі жетони, ви уже нічого не зможете «купити». Назву «товару», який ви готові «купити», напишіть на жетоні і відкладіть його набік, як уже використаний. Пере­хід до наступного лоту означає, що  попередній знято з «торгів».

Отже, починаємо аукціон.

 

Перелік лотів

 

1.

Гарна квартира чи будинок 

(1 жетон)

Новий спортивний автомобіль

(1 жетон)

2.

Відпочинок у будь-якому місці земної кулі на 1 місяць на двох

( 2 жетони)

Успішна кар’єра

(2 жетони)

3.

Стрімка політична кар’єра 

(2 жетони)

Можливість постійного самовдосконалення 

( 2 жетони)

4.

Якісна освіта

( 2 жетони)

Підприємство, що приносить великі прибутки  

( 2 жетони)

5.

Міцна родина

( 3 жетони)

Всесвітня слава

( 3 жетони)

6.

Чиста совість

( 2жетони)

Успіх за будь-яку ціну

( 2 жетони)

7.

Матеріальне благополуччя

(1 жетон)

Повага і визнання оточуючих

(1 жетон)

8.

Керувати і підкоряти

(2 жетони)

Працювати в команді однодумців

( 2 жетони)

 

9.

Стрімка кар’єра завдяки випадку

(2 жетони)

Поступове сходження до успіху шляхом безперервного самовдосконалення

(2 жетони)

10

Сім додаткових років життя

(3 жетони)

Безболісна смерть, коли прийде час

(3 жетони)

 

      Перегляньте ваші жетони. Чи все, що ви придбати, вам сподобалось?  Змінили б ви свій вибір, якби знали всі товари перед початком гри?

     Це гра і ми можемо зіграти ще раз, а можемо змінити правила гри. А чи реально зробити це в житті? На жаль, ні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Табло ЗНАНЬ

 

«Мисливці за удачею»

«Провайдер»

Підведення підсумків

Конкурс 1– домашнє завдання «Привіт з майбутнього» 10 байт

 

 

 

Конкурс 2«Розтлумач українською: Комп’ютерні жаргонізми»

1байт кожен

 

 

 

 

Конкурс 3«Передача інформації».

5 байт

 

 

 

Конкурс 4«Детектор брехні».

                                           Вірно - 1байт

 

 

 

Конкурс 5«Кошик інформації»

Вірно - 1байт

 

 

 

Конкурс 6«Поле термінів».

                             Кожне слово - 1байт

 

 

 

Конкурс7«Хто швидше перемістить інформацію!»

10 байт

 

 

 

Конкурс 8«IT-рекрутинг»

1 байт найдена помилка

 

 

 

Конкурс9«Слова з комп’ютерною начинкою».

                                                       5 байт

 

 

 

Підведення підсумків

 

 

 

 

docx
Додано
17 квітня 2023
Переглядів
499
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку