Прізвище та ім`я учня______________________________________________Дата___________
Інструкція з техніки безпеки під час проведення практичної роботи №1 «Дослідження фізичних властивостей речовин атомної, молекулярної та йонної будови».
Перед початком роботи:
1. Звільніть робоче місце від предметів, які непотрібні для проведення досліду.
2. Перевірте наявність і надійність посуду, приладів та реактивів, необхідних для виконання досліду.
3. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
Під час виконання досліду:
4.Проводьте лише ті досліди, які зазначені в роботі або узгоджені з вчителем.
5.Не беріть речовини руками. Для цього використовуйте металеві, скляні або керамічні ложечки, шпателі, щипці, піпетки тощо.
6.Не набирайте різні речовини однією й тією самою ложкою або піпеткою.
7.Перемішуйте розчин у пробірці швидким енергійним струшуванням або постукуванням.
8. Не залишайте відкритими склянки з хімічними реактивами.
9. Насипайте або наливайте речовини на столі (сухі над аркушем паперу, рідкі над лотком чи іншою посудиною).
10. Не проливайте і не просипайте речовини. Якщо все ж таки це трапилося,помістіть забруднений реактив у спеціальну посудину.
11. Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.
Після закінчення роботи:
12.Приберіть робоче місце: зберіть у лоток посуд, поставте пробірки у штатив, протріть стіл.
13..Вимийте руки з милом.
З правилами техніки безпеки ознайомлений________________
Практична робота 1. Дослідження фізичних властивостей речовин атомної, молекулярної та йонної будови (наприклад: цукру, кухонної солі, графіту).
Мета: ознайомитися з деякими фізичними властивостями речовин різної будови, навчитися за властивостями визначати будову речовин.
Реактиви та обладнання: штатив з пробірками, металеві ложечки, ступки з товкачиком, йод (І 2 ), кухонна сіль (NaCl), графіт (С).
Хід роботи.
Внесіть шпателем у пробірки невелику кількість досліджуваних речовин і налийте по 2 мл води. Визначте здатність речовин до розчинення.
У металеву ложечку помістіть по черзі досліджувані речовини та внесіть у полум’я пальника. Визначте здатність речовин до плавлення. Скориставшись інтернет джерелами визначте, які температури плавлення мають ці речовини.
Помістіть невеликі кількості досліджуваних речовин у ступку і спробуйте подрібнити товкачиком. Визначте здатність речовин до подрібнення.
Результати дослідження занесіть до таблиці.
Властивості речовин |
Речовини |
||
Йод |
Кухонна сіль |
Графіт |
|
Розчинність і воді
|
|
|
|
Здатність до плавлення, темпе-ратура плавлення |
|
|
|
Крихкість
|
|
|
|
Будова речовини
|
|
|
|
Тип частинок у вузлах кристалічної градки |
|
|
|
Висновок:
_________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________