ПРАКТИЧНА РОБОТА №1. ВИЗНАЧЕННЯ НА ТОПОГРАФІЧНІЙ КАРТІГЕОГРАФІЧНИХ (З ТОЧНІСТЮ ДО СЕКУНД)І ПРЯМОКУТНИХ КООРДИНАТ ОКРЕМИХ ТОЧОК,ГЕОГРАФІЧНИХ ТА МАГНІТНИХ АЗИМУТІВ, АБСОЛЮТНИХ І ВІДН

Про матеріал
Навчальна мета: удосконалити та розширити знання про системи позиціювання об’єктів на місцевості (географічні та прямокутні координати), способи визначення відстаней, напрямків, висот, удосконалити навички використання топографічних карт, планів, схем руху транспорту. Розвивальна мета: сприяти професійній орієнтації, розвивати просторове уявлення, картографічну та математичну компетентності. Виховна мета: виховувати відповідальність, акуратність.
Перегляд файлу

11 клас

 

Урок №3

 

Дата:

 

ПРАКТИЧНА РОБОТА 1.

ВИЗНАЧЕННЯ НА ТОПОГРАФІЧНІЙ КАРТІГЕОГРАФІЧНИХ

(З ТОЧНІСТЮ ДО СЕКУНД)І ПРЯМОКУТНИХ КООРДИНАТ

ОКРЕМИХ ТОЧОК,ГЕОГРАФІЧНИХ ТА МАГНІТНИХ АЗИМУТІВ,

АБСОЛЮТНИХ І ВІДНОСНИХ ВИСОТ ТОЧОК, ПАДІННЯ РІЧКИ. ПЛАНИ НАСЕЛЕНИХПУНКТІВ. ПРАКТИЧНЕ ВИКОРИСТАННЯ

ТОПОГРАФІЧНИХ КАРТ, ПЛАНІВ.

ПРАКТИЧНА РОБОТА 2.

ЧИТАННЯ СХЕМ РУХУТРАНСПОРТУСВОГО МІСТА

(ОБЛАСНОГО ЦЕНТРУ).

 

Навчальна мета: удосконалити та розширити знання про системи позиціювання об’єктів на місцевості (географічні та прямокутні координати), способи визначення відстаней, напрямків, висот, удосконалити навички використання топографічних карт, планів, схем руху транспорту.

Розвивальна мета: сприяти професійній орієнтації, розвивати просторове уявлення, картографічну та математичну компетентності.

Виховна мета: виховувати відповідальність, акуратність.

Тип уроку: удосконалення умінь та навичок.

Обладнання: підручник, атлас, топографічнікарти, планимісцевості, схемируху транспорту, креслярськеприладдя.

Опорні та базовіпоняття: координати, горизонталь, шкала закладень, падіннярічки, азимут, магнітнесхилення, зближеннямеридіанів, дирекційний кут, план, схема руху транспорту.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

 

II. Мотиваціянавчальної та пізнавальноїдіяльності

Вам відомо, щотаке кадастр? Цеупорядкованагеоінформаційна система про правове, природне, господарське, економічне та просторовеположенняоб’єктів, щопідлягаютьобліку. Її створенона основі того, щокожна точка земноїповерхнімаєунікальнікоординати, за допомогоюякихможнавизначитимежіземельноїділянки з точністю до сантиметра. Ранішезакріпленняподілусвоїхділянок люди здійснювали за допомогоюогорож, орієнтувалимежі на якісьоб’єкти, наприклад дерева, колодязі, формирельєфутощо. Але усівониможуть з часом змінюватися. Навіть не усікордонидержав у світідемарковані, але землі при цьому не стають «диким полем», вони маютьпевний статус. Целише один з прикладівпрактичноїзначимостігеодезично-топографічнихзнань. Сьогодні мипотренуємосяїхзастосовувати.

 

ІII. Актуалізація опорних знань, вмінь і навичок учнів

- В якиходиницяхвимірюютьгеографічнікоординати? В яких — прямокутні? Як цевідображаєїхпринциповувідмінність?

-Відякогомеридіанапочинаєтьсявідлік колон 6-градусних зон?

-Щотаке масштаб? В яких видах йогозаписуютьнатопографічних картах?

-Назвітьспільні та відмітніспособивідображеннярельєфу на топографічних картах і географічних.

-Назвітьінструментальніспособиорієнтування на місцевості.

-Щовідображуєтакийелементтопографічноїкарти, як схема визначеннягоризонтальнихкутів?

Пояснітьїї суть.

-Щотакепадіння, похилрічки? Запишітьформулиїхрозрахунку.

 

IV. Пробній тренувальнівправи

 

Практична робота №1. Визначення на топографічній карті географічних (з точністю до секунд) і прямокутних координат окремих точок, географічних та магнітних азимутів. Абсолютних і відносних висот точок, падіння річки. Плани населених пунктів. Практичне використання топографічних карт, планів.

 

1) Визначтемеридіани та паралелі, щообмежуютькартографічнезображеннянаданої вам топографічноїкарти. Якими є розмірикартографованоїділянки за широтою та довготою в кутовиходиницях?

2) Визначтецінуподілокмінутної рамки.

3) Зазначтесвоємусусідупопарті точку на карті. Визначтегеографічнікоординатисвоєї точки з точністю до секунд.

4) Визначтевідстань, через яку проведено лініїкілометровоїсітки. Щоозначаютьцифрипідписанихгоризонтальнихлінійкілометровоїсітки? Вертикальних? За якимилініямивизначають координату Х, за якими — Y?

5) Вкажітьпрямокутнікоординати точки, дляякоївивизначалигеографічнікоординати. Поясніть,наякійвідстанівідекватора, осьовогомеридіаназони, нульовогомеридіанарозташованаця точка.

6) Визначтеданімагнітногосхилення і зближеннямеридіанів за схемою на карті. Пояснітьїї суть.

7) Визначтедирекційний кут, географічний та магнітний азимут з вашої точки на точку сусіда. Порівняйтесвоїдані з данимисусіда.

8) Визначте, через яку відстань проведено суцільнігоризонталі на карті. Зазначте, у якихнапрямкахнахиленаповерхня, щозображенаближчедокутівкарти, у центрі.

9) Визначтеабсолютнувисотусвоєї точки. Порівняйтеїївисоту з висотою точки сусіда. Розрахуйтевисотиточок одна відносноіншої.

10) Розрахуйтепадіннярічки на певнійділянці.

 

V. Творчівправи

Визначтевідстаньміжвашою точкою і точкоюсусіда, використовуючиданіпрямокутних координат.

Прослідкуйтепрямий маршрут зісвоєї точки до точки сусіда, побудувавшипрофільмісцевості.

У кого він буде легшим з точки зорупідйомів та спусків? Чи є ваші точки видимими одна відносноіншої? За допомогоюграфіказакладеньвизначтеділянки з найбільшими та найменшими кутами нахилуповерхні на ційділянці.

Зазначте зону затоплення у разіпобудовигреблізаввишки 5 м на річці (точку гребліоберіть одинодному).

 

VI. Удосконалення, узагальнення та систематизаціязнань

 

1.Планинаселенихпунктів

Завдання. Порівняйте план населеного пункту й топографічну карту. Зазначте, яку інформацію напланіспрощеноабо вона зовсімвідсутня. Зробітьвисновок про значенняпланівнаселенихпунктів.

 

Практична робота 2. Читання схем руху транспорту свогоміста (обласного центру)

 

- На схемі метрополітену будь-якого міста світу заплануйте поїздку між станціями, розташованими на різних гілках, з найменшою кількістю пересадок.

-Знайдіть в мережіІнтернет онлайн-схемитериторії, цікаві та корисні для вас (велопаркування,громадський транспорт, квест-схемитощо). Проаналізуйтеінформацію.

 

2.Практичневикористаннятопографічних карт, планів

Завдання. Складітьперелікпрофесій, важливоюкомпетентністюяких є уміннякористуватисятопографічною картою та планом. Коротко зазначте, для чоговонипотрібні та якіуміннянайбільшзатребувані.

 

VІІ. Контрольно-рефлексійнийетап

-Чинеобхіднатакакомпетентність для обраної вами професії? Для повсякденногожиття?

 

VIІІ. Підсумки уроку

 

ІХ. Домашнє завдання

Опрацюват觧 3-4.

Повторити § 2.

1

docx
Додано
5 квітня 2020
Переглядів
6378
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку