Практична робота 3. Складання схем схрещування

Про матеріал
Завдання для практичної роботи №3 в 9 класі. Матеріал містить завдання різної складності.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Практична робота. Складання схем схрещування

Номер слайду 2

Мета: удосконалити навички складання схем схрещування й розв'язування елементарних генетичних задач. Обладнання й матеріали: таблиці із зображенням схем законів Г. Менделя, роздавальні картки із задачами, підручник, зошит.

Номер слайду 3

Алгоритми розв’язування деяких задач1. Визначте домінантну і рецесивну ознаки за умовою задачі.2. Введіть буквенні позначення домінантної і рецесивної ознак.3. Запишіть генотипи особин з рецесивною ознакою або особин з відомим за умовою задачі генотипом та їхні гамети.4. Запишіть передбачувані генотипи для особин, у яких гамети відомі, враховуючи при цьому таке:а) Один з генів успадковується від особини з рецесивною ознакою;б) рецесивна ознака виявляється у гомозиготної особини;в) третя фенотипна група виявляється за неповного домінування генів.5. Складіть схему схрещування. Запишіть генотипи гібридів та їхні гамети в решітку Пеннета.6. Запишіть генотипи потомства в клітинках перетину.7. Визначте співвідношення фенотипів у поколіннях.  

Номер слайду 4

Моногібридне схрещування. Задача 1. У людини одна з форм глухоти рецесивна по відношенню до нормального слуху. Який фенотип: а) гомозиготи за рецесивним геном; б) гетерозиготи; в) гомозиготи за домінантним геном?Дигібридне схрещування. Задача 2. У дурману пурпурне забарвлення квіток (Р) домінує над білим (р), а колючі насінні коробочки (S) - над гладенькими (s). Пурпурноквіткова рослина з гладенькими коробочками схрещена з білоквітковою, що має колючі коробочки. У результаті отримали 320 пурпурноквіткових рослин з колючими коробочками і 312 пурпурноквіткових з гладенькими коробочками. Якими будуть фенотипи й генотипи гібридів, отриманих від схрещування цих двох типів F1 між собою.

Номер слайду 5

Успадкування груп крові і резус-фактора. Кодомінування. Задача 3. Чоловік II групи крові, мати якого мала І групу крові, одружився з жінкою IV групи крові. Визначте можливі групи крові їхніх дітей. Успадкування ознак, зчеплених зі статтю. Задача 4. У шлюбі жінки з нормальним кольоровим зором (домінантна ознака, зчеплена з Х-хромосомою) і чоловіка-дальтоніка народився хлопчик-дальтонік, Чи можна припустити, що він успадкував цю ознаку від батька? Чи може з'явитися така сама дитина в сім'ї його тітки з боку батька?

Номер слайду 6

Задача 5.. Ген “шерстистого” волосся у людини домінантний і розміщений в одній з аутосом. Чоловік із звичайним волоссям, який не страждає дальтонізмом, вступає в шлюб з жінкою, яка теж не страждає дальтонізмом. У них народжується син – дальтоник з “шерстистим” волоссям. Визначити генотипи всіх індивідуумів.

Номер слайду 7

Задача 6. Диплоїдна клітина хламідомонади виникла від злиття гамет з комбінаціями генів АВ та ab. Припустимо, що серед гамет, які виникли в результаті мейозу, виявилася така кількість клітин різного типу: АВ - 238, ab - 242, Аb- 44, а. В - 56.а) Напишіть генотип хламідомонади.б) Чому дорівнює частота рекомбінантів за генами А і В?

Номер слайду 8

Зробіть висновок, указавши особливості складання схем схрещування для кожного з типів задач.

pptx
Пов’язані теми
Біологія, 9 клас, Презентації
До підручника
Біологія 9 клас (Межжерін С.В., Межжеріна Я.О.)
Додано
14 лютого 2023
Переглядів
2269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку