9клас. Практична робота №3. Складання схем схрещування.
1.Шість особин мають такі генотипи: АА,аа,Вв,СС,Dd,Ee. Які з них гомозиготи? 0,5б.
а) AA,aa,CC; б) Bb,Dd,Ee; в) AA,Dd,CC
2.Шість особин мають такі генотипи: АА,аа,Вв,СС,Dd,Ee. Які з них гетерозиготи?0,5б.
а) AA aa CC; б) DdBbEe; в) DdAABb
3.Світловолосий(гомозиготний) юнак одружився з темноволосою(гомозиготною) дівчиною. Який колір волосся матимуть їх діти? Вкажіть генотипи всіх членів родини (світле волосся – рецесивна ознака): 1б.
а) аа х АА б) аа х АА в) аа х Аа
АА(темне волосся); Аа(темне волосся) Аа(світле волосся)
4. Кароокий (гетерозиготний) юнак одружився з кароокою(гетерозиготною) дівчиною. Який колір очей будуть мати їх діти? Вкажіть генотипи всіх членів родини: 1б.
а) Р. Аа х аа
F1 АА, Аа, Аа, аа
1 кароока(гомозиготний): 2карооких(гетерозиготних):1 світлоока(гомозиготний).
б) Р. Аа х Аа
F1 АА, Аа, Аа, аа;
3 карооких : 1 синьоока
5. У квасолі алель чорного забарвлення насінин(А) домінує над алелем білого забарвлення(а). Визначте генотипи і фенотипи нащадків у схрещуванні Аа х Аа.1б.
а) 1АА:2Аа:1аа
1чорна(гомозиготна):2 чорних(гетерозиготних):1біла(гомозиготна)
б) 3АА:1аа
3чорних:1біла
7. У томатів червоний колір домінує над жовтим. Запишіть схему схрещування і
визначте, яких нащадків можна очікувати від схрещування: (1,5+1,5=3б.)
а) Aa х Aa; б) AA х Aa.
8. У норок коричневе забарвлення хутра визначається домінантним алелем, сіре -
рецесивним. Визначте генотипи нащадків від схрещування сірого самця з коричневою гетерозиготною самкою. 2б.
9. У морської свинки хвиляста шерсть домінує над гладкою. Запишіть генотипи
всіх тварин у такому схрещуванні (напишіть схему схрещування): 1,5б.
з хвилястою шерстю х з гладкою шерстю = усі нащадки з хвилястою шерстю
6. У дрозофіли сірий колір тіла- домінантна ознака, чорний колір-рецесивна. При схрещуванні сірих і чорних мух половина потомства має сіре тіло, половина чорне. Визначте генотипи батьків, напишіть схему схрещування: 1,5б.
а)АА х аа; б) Аа х аа; в) Аа х Аа