ПІП __________________________ КЛАС ______
Дата: _________________________
Хід експерименту |
Спостереження(рівняння реакції) |
1. Добування кисню розкладом гідроген пероксиду У пробірку з розчином гідроген пероксиду внесіть дрібку каталізатора — манган(ІV) оксиду.
|
Що спостерігали в пробірці(колбі)? _____________________________________ _____________________________________
Запишіть рівняння реакції: _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________
|
2. Збирання кисню методом витіснення повітря У пробірку піднесіть тліючу скібку
|
Що спостерігали? _____________________________________ _____________________________________ |
3.Збирання кисню методом витіснення води На стрижневому штативі у затискачі закріпіть пробірку наповненим розчином гідроген пероксидом. Пробірку закрийте корком із газовивідною трубкою. Вільний кінець газовідвідної трубки приладу піднесіть до отвору пробірки у воді та наповніть пробірку киснем. |
Що спостерігали в пробірці? _____________________________________ _____________________________________ |
Мета: ознайомити з лабораторним способом добування кисню, виробляти навички розпізнавання кисню, збирання його; розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес, продовжити формувати навички роботи з лабораторним обладнанням і хімічними реактивами, дотримуватись правил техніки безпеки; виховувати бережливе ставлення до обладнання, реактивів та власного здоров’я.
Обладнання та реактиви: лабораторний штатив із тримачем, нагрівний прилад з відкритим полум’ям, штатив із пробірками, суха пробірка з газовідвідними трубками, хімічна склянка для збирання кисню, скляна пластинка, 30% -й розчин гідроген пероксиду (пергідроль), деревна вуглинка (розміром з горошину), вапняна вода; речовина, що прискорює розкладання пероксиду; пісок
Інструктаж з БЖ
4. Доведення наявності кисню Підготуйте тліючу скіпку: спочатку запаліть, а потім загасіть її. Доки скіпка тліє, внесіть її в пробірку із зібраним киснем у досліді 2. Опишіть свої спостереження, складіть рівняння реакцій горіння вугілля (тліючої скіпки). |
Що спостерігали в пробірці з досліду №2? _____________________________________ _____________________________________
Що спостерігали в пробірці з досліду №3? _____________________________________ _____________________________________
Запишіть рівняння реакції: _____________________________________ _____________________________________
|
Висновок. Зробіть узагальнюючий висновок про способи добування і перевірки наявності кисню.