16 січня. Практична робота. Освіта і виховання в Афінах і Спарті
Номер слайду 2
Впізнай державу: Держава, яка відома боротьбою за права своїх громадян. Мешканці повинні висловлювати свої думки чітко, коротко – лаконічно. Держава, якій богиня подарувала маслинове дерево. В державі всі жили в однакових умовах: носили простий одяг, їли однакову їжу за загальним столом під час спільних обідів. Афіни. Спарта
Номер слайду 3
З’єднай слова з правильним визначенням{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}№поняття№значення1поліс. Абагаті землевласники2аристократ. Бобласть в Греції3метеки. Внарод4демос. Гіноземці5ілоти. Дформа правління в державі6демократіяЄ раби
Номер слайду 4
Заповніть у зошиті порівняльну таблицю{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA}Характеристика. Афіни. Спарта. Хто мав право навчатися. Головне завдання виховання. Чого навчали дітей
Номер слайду 5
“Найбільше ми прагнемо, щоб громадяни були прекрасні душею і загартовані тілом, бо саме такі люди добре живуть у мирний час і спасають державу під час війни” (Лукіан). Це виховання мало різнобічний характер. До 7 років діти отримували традиційне сімейне виховання, метою якого був розвиток у дитини фізичних сил, почуття краси й формування традиційних моральних принципів. Вихованням дитини займались мама, няня, раб. Після досягнення 7 років дівчатка залишалися виховуватися в сім’ї, а хлопчики починали відвідувати платні школи (одночасно або послідовно): мусичні і гімнастичні, останні мали назву палестри. У заможних сім’ях опіку над юним школярем здійснював раб-вихователь, педагог. Слово “педагог” означає “той, що веде дитину”. Це був домашній раб, який супроводжував дитину до школи й стежив за нею вдома. Поступово зі звичайного раба педагог перетворювався в домашнього вихователя.