Практична робота. Розвязування задач за допомогою топографічної карти

Про матеріал
Практична робота. Розвязування задач за допомогою топографічної карти. Урок набуття практичних навичок
Перегляд файлу

Урок 8

8 клас

Тема:  Практична робота. Розвязування задач за допомогою топографічної карти

Мета: продовжити формувати знання учнів про топографічну карту; розвивати вміння розв’язувати задачі за допомогою топографічної карти; виховувати любов до географії

Місце уроку в навчальній темі: поточний

Методи та прийоми:словесний - розповідь, бесіда, робота з підручником

Тип уроку: урок закріплення вивченого  атеріалу

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Привітання. Перевірка присутніх.

  1. Актуалізація опорних знань учнів

Опитування

  1. Які карти називають топографічними?
  2. Наведіть приклади практичного застосування топографічних карт. 2. Наведіть приклади масштабних, позамасштабних, лінійних та пояснювальних умовних знаків.
  3. Яку картографічну проекцію застосовують при створенні топографічних карт? Чому спотворення на топографічних картах є незначними?
  4. Поясніть послідовність дій при визначенні географічних та прямокутних координат за топографічною картою.
  1. Мотивація  навчальної діяльності учнів

Оголошення теми і мети уроку

  1. Закріплення вивченого матеріалу

Розвязання задач за допомогою топографічної карти

Дайте визначення топографічної карти ____________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Які бувають умовні знаки на топографічних картах

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Чим відрізняється топографічна карта від загально географічної

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Розв’язування задач

 

 

Переведіть числовий масштаб в іменований.

Переведіть іменований масштаб у числовий.

а) 1 : 200 000.

б) 1 : 500.

в) 1 : 1 000 000.

г) 1 : 1000.

а) В 1 см 200 м.

б) В 1 см 1 км.

в) В 1 см 5 м.

г) В 1 см 80 км.

  • Визначте масштаб карти, якщо відстань на місцевості: 250 км на карті — це відрізок завдовжки 5 см.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Від околиці села джерело розташоване на відстані 1000 м. На плані ця відстань дорівнює 4 см. Обчисліть масштаб плану.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Площу контуру лісу на топографічній карті масштабу 1:25 000 встановлювали за допомогою палетки. Яка реальна площа цієї ділянки лісу на місцевості, якщо під час підрахунку було встановлено 16 повних клітинок і 12 неповних?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

На топографічній карті масштабу 1:10 000 сад прямокутної форми мав довжину 10 см, а ширину 8 см. Пізніше сад розширили , збільшивши його довжину на 600 м, а ширину втричі. Якою  стала площа саду?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Підсумки уроку

Учні за схемою підводять підсумок уроку за схемою. Вчитель  виставляє бали за роботу на уроці учням.

  1. Домашнє завдання

Опрацювати параграф вашого підручника

 

docx
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
2233
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку