Урок № 15 «Я у світі"
|
4 клас
|
Тема. |
Практична робота. Складання правил ведення дискусії. Дискусія «Чи може неправда бути рятівною?» |
Мета. |
|
Навчальна: |
Дати поняття дискусія, навчити визначати правила ведення дискусії, вчити говорити правду, чесно признаватися у своїх провинах |
Розвиваюча: |
Розвивати мовлення дітей, вміння висловлювати власну думку, творчість учнів. |
Виховна: |
Виховувати нетерпимість до будь- якого прояву зла і неправди в тому числі, дружнє ставлення до однокласників, повагу до батьків, дорослих; звернути увагу на руйнівну силу брехні. |
|
|
|
. |
Обладнання: |
Зошити, підручники, презентація, відеоматеріали |
Епіграф до уроку: |
«Не бійтесь правди, любі діти, До світла правди чесно йдіть. Бо в світі чесним краще жити, Тому ви з правдою дружіть». |
Хід уроку |
|
І. Організаційний момент. |
|
1. |
Встали, дітки, всі рівненько Посміхнулися гарненько Настрій на урок взяли Й працювати почали. Що б ви побажали одне одному на уроці?
|
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку Дитина жити починає, Іде в життя, у дивний світ. В житті – усякого буває… Дитині ж зовсім мало літ. А тут нелегко все кладеться, І покарання, мабуть ждуть. Невже брехати доведеться ? Ну, що робити ? Як же будь ? Міркування дітей з вживанням опорних слів «Я так думаю…», «Я вважаю …», «На мою думку … »). (Я вважаю, що потрібно казати завжди правду, тоді на душі буде легше, не буде кричати мама, тато, а навпаки мої рідні будуть мені довіряти). - Отже, тема уроку Практична робота. Складання правил ведення дискусії. Дискусія «Чи може правда бути рятівною?» |
ІІІ. Вивчення нового матеріалу. Як ви думаєте, що таке дискусія? (відповіді дітей) Дискусія – це колективне обговорення якогось питання, мета якого – виявити істину через зіставлення різних поглядів, правильне розв’язання проблем. Робота з підручником с. 58 (прочитай текст) |
Робота в зошиті с. 25 Перегляд відео https://youtu.be/USSkn3XIIic
Отже, правдивість, це - ... щирість, чесність, відкритість, відвертість. - Підберіть антонім до слова правда (брехня). - Поясніть значення слова "брехня". - Як називають людину, що говорить неправду? - Чи такі самі почуття охоплюють, коли ми чуємо слова "брехня, плітки, наклеп, брехун, обманщик". - Таким чином, правдивість і брехливість – це риси людини: правдивість – чеснота, брехливість – недолік.
В народі кажуть: "Не обдуриш- не проживеш".
Виберіть правильну відповідь. Яка совість у людини, що живе за принципом: «Не обдуриш – не проживеш». а) нечиста; б) чиста. - Погані вчинки мають для людей і погані наслідки. Правдива людина – кажуть про того, хто живе за правдою, і то найвища йому оцінка.
- Як ви вважаєте, чому діти, хоч і розуміють, що говорити неправду – погано, все ж таки обманюють?
Причини
Наслідки
- Кому потрібна правда ? (Правда насамперед треба для самого себе ). Правдива людина дослухається до голосу власного сумління. Коли вона робить хорошу справу, то відчуває справжнє щастя. Щоб виховати в собі правдивість, слід намагатися уникати того, що її руйнує. Дослід. - Уявіть собі, що це — ваша душа. (У чистий стакан налито води) Вона чиста, незаплямована ні обманом, ні нечесними вчинками. Але з вами щось трапилось, і ви одного разу сказали неправду (додаю фарби), а ланцюжок неправди потяг за собою другу неправду. (знову доливаю фарби). - Що стало з вашою душею? (Душа ваша помутніла, їй важко, вона страждає, болить. Ви не винесли цих душевних мук і в усьому зізнались. ( вливаю «Білизну» — засіб для відбілювання). - Якою знову стала вода? (Чистою, прозорою) - Чого нас може навчити цей дослід? (Людей не можна обманювати і потрібно говорити правду, якою б вона не була.)
|
ІV. Фізкультхвилинка
|
V. Закріплення нових знань і вмінь. 1. Дискусія «Чи може неправда бути рятівною?» (Обговорення) Отже, який висновок ми можемо зробити? 2. Продовжити прислів`я. Краще гірка правда, … Умій вчасно сказати і … Краще мовчати, аніж … (Слова для довідки : … брехати; …і вчасно замовкнути; … ніж солодка брехня).
3.Гра «Речення з помилками» Чесність – запорука біди. Усе краще в людині починається з брехні. Справедлива людина завжди говорить неправду.
4.Гра «Продовжи речення» Я обіцяю …
|
VІІІ. Підсумок уроку. |
- Що нового дізналися сьогодні на уроці?
|
|
|
1