Практична робота. Складання правил ведення дискусії. Дискусія «Чи може неправда бути рятівною?»

Про матеріал
Практична робота. Складання правил ведення дискусії. Дискусія «Чи може неправда бути рятівною?» Дати поняття дискусія, навчити визначати правила ведення дискусії, вчити говорити правду, чесно признаватися у своїх провинах Розвивати мовлення дітей, вміння висловлювати власну думку, творчість учнів. Виховувати нетерпимість до будь- якого прояву зла і неправди в тому числі, дружнє ставлення до однокласників, повагу до батьків, дорослих; звернути увагу на руйнівну силу брехні.
Перегляд файлу

Урок № 15

«Я у  світі"

 

4 клас

 

Тема.

Практична робота. Складання правил ведення дискусії. Дискусія «Чи може неправда бути рятівною?»

 

Мета.

 

Навчальна:

Дати поняття дискусія, навчити визначати правила ведення дискусії, вчити говорити правду, чесно признаватися у своїх провинах

Розвиваюча:

Розвивати мовлення дітей, вміння висловлювати власну думку, творчість учнів.

Виховна:

Виховувати нетерпимість до будь- якого прояву зла і неправди в тому числі, дружнє ставлення до однокласників, повагу до батьків, дорослих; звернути увагу на руйнівну силу брехні.

 

 

 

 

.

Обладнання:

Зошити, підручники, презентація, відеоматеріали

 

Епіграф до уроку:

«Не бійтесь правди, любі діти,

До світла правди чесно йдіть.

Бо в світі чесним краще жити,

Тому ви з правдою дружіть».

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1.

Встали, дітки, всі рівненько

 Посміхнулися гарненько

 Настрій на урок взяли

 Й працювати почали.

Що б ви побажали одне одному на уроці?

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Дитина жити починає,

Іде в життя, у дивний світ.

В житті – усякого буває…

Дитині ж зовсім мало літ.

А тут нелегко все кладеться,

І покарання, мабуть ждуть.

Невже брехати доведеться ?

Ну, що робити ? Як же будь ?

Міркування дітей з вживанням опорних слів «Я так думаю…», «Я вважаю …», «На мою думку … »).

вважаю, що  потрібно казати  завжди  правду, тоді на душі буде легше, не буде кричати мама, тато, а навпаки мої рідні  будуть мені довіряти).

 - Отже, тема уроку Практична робота. Складання правил ведення дискусії. Дискусія «Чи може правда бути рятівною?»

                                                                  

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Як ви думаєте, що таке дискусія? (відповіді дітей)

Дискусія – це колективне обговорення якогось питання, мета якого – виявити істину через зіставлення різних поглядів, правильне розв’язання проблем.

Робота з підручником с. 58 (прочитай текст)

Робота в зошиті с. 25

Перегляд відео  https://youtu.be/USSkn3XIIic

 

Отже, правдивість, це - ... щирість, чесність, відкритість, відвертість.

- Підберіть антонім до слова правда (брехня).

 - Поясніть значення  слова  "брехня".

- Як називають людину, що говорить неправду?

- Чи такі самі почуття охоплюють, коли ми чуємо слова "брехня, плітки, наклеп, брехун, обманщик".

 - Таким чином, правдивість і брехливість – це риси людини:

правдивість – чеснота, брехливість – недолік.  

 

В народі кажуть: "Не обдуриш- не проживеш".

 

 Виберіть правильну відповідь.

Яка совість у людини, що живе за принципом: «Не обдуриш – не проживеш».

а) нечиста;

б) чиста.

 - Погані вчинки мають для людей і погані наслідки.    

Правдива людина – кажуть про того, хто живе за правдою, і то найвища йому оцінка.

 

 - Як ви вважаєте, чому діти, хоч і розуміють, що говорити неправду – погано,  все ж таки обманюють?

          

Причини

  • боїться покарання
  • вихваляння
  • легковажність
  • безділля
  • не може сказати

Наслідки

  • Зневага
  • Недовіра
  • Презирство
  • Насмішки
  • небажання  дружити

 

- Кому потрібна правда ?

(Правда насамперед треба для самого себе ).

Правдива людина дослухається до голосу власного сумління. Коли вона робить хорошу справу, то відчуває справжнє щастя.

Щоб виховати в собі правдивість, слід намагатися уникати того, що її руйнує.

 Дослід.

- Уявіть собі, що це — ваша душа. (У чистий стакан налито води)

Вона чиста,  незаплямована ні обманом, ні нечесними вчинками. Але з вами щось трапилось, і ви одного разу сказали неправду (додаю фарби), а ланцюжок неправди потяг за собою другу неправду. (знову доливаю фарби).

- Що стало з вашою душею?

(Душа ваша помутніла, їй важко, вона страждає, болить. Ви не винесли цих душевних мук і в усьому зізнались. ( вливаю   «Білизну» — засіб для відбілювання).

- Якою знову стала вода? (Чистою, прозорою)

- Чого нас може навчити цей дослід? (Людей не можна обманювати  і потрібно говорити правду, якою б вона не була.)

 

ІV. Фізкультхвилинка

 

 

V. Закріплення нових знань і вмінь.

1. Дискусія «Чи може неправда бути рятівною?»

(Обговорення)

Отже, який висновок ми можемо зробити?

2. Продовжити прислів`я.

Краще гірка правда, …

Умій вчасно сказати і …

Краще мовчати, аніж …

(Слова для довідки : … брехати; …і вчасно замовкнути; … ніж солодка брехня).

 

3.Гра  «Речення з помилками»

Чесність – запорука біди.

Усе краще в людині починається з брехні.

Справедлива людина завжди говорить неправду.

 

4.Гра «Продовжи речення»

Я обіцяю …

 

 

 

VІІІ. Підсумок уроку.

- Що нового дізналися  сьогодні на уроці?

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Капітанова Тетяна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Капітанова Тетяна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 грудня 2020
Переглядів
3737
Оцінка розробки
4.3 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку