Практична робота:
Тема: Визначення типів клімату Африки за кліматичними діаграмами
Мета:
Очікувані результати:
учні зможуть називати та показувати на карті кліматичні пояси Африки; пояснювати особливості розміщення кліматичних поясів Африки; порівнювати типи клімату за допомогою кліматичної карти та кліматичних діаграм.
Обладнання: кліматична карта Африки, кліматичні діаграми, олівці, ручка, лінійка.
Хід роботи
І. Читаємо кліматичну карту Африки
Завдання 1. За картою кліматичних поясів та областей визначте, які кліматичні області знаходяться в Африці.
Завдання 2. За кліматичною картою Африки визначте, якого напрямку вітри переважають у кожному кліматичному поясі, які наслідки їх впливу.
Заповніть таблицю
№ |
Кліматичні пояси |
Переважаючі вітри |
Кліматичні умови |
|
взимку |
влітку |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання 3.
Рн↓, ЕПМ, At ° = 0 °С, до 3000 мм протягом року?
Розшифруйте її____________________________________________________
________________________________________________________________
ІІ. Читаємо кліматичні діаграми
Завдання 1. За кліматичними діаграмами визначте:
1. Середню температуру повітря в липні, січні;
2. Річну амплітуду середніх температур повітря;
3. Середньорічну кількість опадів;
4. Режим зволоження;
5. Тип клімату;
6. Дані заповніть до таблиці.
№ |
Температура |
Річна амплітуда коливань температур |
Опади |
Режим зволоження |
Тип клімату |
||
січня |
липня |
Рік/ мм. |
сезонність |
||||
А |
|
|
|
|
|
|
|
Б |
|
|
|
|
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
|
|
Г |
|
|
|
|
|
|
|
ІІІ. Напишіть висновок
_____________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІV. Підсумок практичної роботи
Обговорення результатів, підведення підсумків
Прийом «Самооцінювання»
Оцініть власні знання, як ви засвоїли дану тему. Результат запишіть у таблиці.
Рівень власних досягнень |
Свій варіант |
||
Зрозумів, але не можу застосувати |
Зрозумів, але не можу пояснити іншому |
Зрозумів, можу застосувати та пояснити |
|
|
|
|
|