Тренінг: Цікава мандрівка

Про матеріал
Можливості використання тренінгу При вивченні: Загальна географія 6 клас Розділ ІІ. Земля на плані та карті, але вправу «Зібрати речі» потрібно замінити на вправу «Визнач координати», «Масштаб та відстань» Географія «Материки та океани» 7 клас Розділ ІІ. Материки тропічних широт: Африка, Південна Америка, Австралія. Розділ ІV. Материки Північної півкулі: Північна Америка, Євразія. Географія «Україна у світі: природа, населення» 8 клас Розділ ІІІ. Природні умови і ресурси України. Узагальнюючі уроки по завершенні вивчення курсу географії в 7-8 класах Природничі тижні Застосовувати на Батьківських зборах як гру для сімей
Перегляд файлу

Програма тренінгу “Цікаві мандри»

Мета: Використовувати здобуті знання на практиці та розвивати комунікативну компетенцію.

Завдання:

1. Розвивати:

  • пізнавальний інтерес,
  • логічне та критичне мислення,
  • творчі здібності учнів,
  • навички самостійного пошуку, обробки та подачі інформації, 
  • навички роботи в малих та великих групах.

 

2. Формувати:

  • самоосвітню та творчу компетентність
  • впевненість щодо активної участі в заняттях класу,
  • відчуття комфорту та рівності.

Тривалість тренінгу: 2 ак.години

Вікова категорія учнів: 6-8 клас

Необхідні матеріали: робочі листки, ручки, маркери, коробка-валіза, кольорові листочки, проектор, комп’ютер, екран, роздруковані картинки (за можливості), роздруковані та розрізані на пазли карти

Можливості використання тренінгу

При вивченні:

  • Загальна географія 6 клас
  • Розділ ІІ. Земля на плані та карті, але вправу «Зібрати речі» потрібно замінити на вправу «Визнач координати», «Масштаб та відстань»

 

  • Географія  «Материки та океани» 7 клас
  • Розділ ІІ. Материки тропічних широт: Африка, Південна Америка, Австралія.
  • Розділ ІV. Материки Північної півкулі: Північна Америка, Євразія.

 

  • Географія  «Україна у світі: природа, населення» 8 клас
  • Розділ ІІІ. Природні умови і ресурси України.

 

  • Узагальнюючі уроки по завершенні вивчення курсу географії в 7-8 класах

 

  • Природничі  тижні

 

  • Застосовувати на Батьківських зборах як гру для сімей

 

Крім того:

  • Тренінг можна ускладнювати різними вправами (годинні пояси, тривалість, об’єкти відвідування, визначення координат, місця положення та ін..)
  •  Тривалість тренінгу може теж змінюватися в залежності від кількості дітей у класі та складності завдань.

 

 

 

Хід тренінгу

 

  1. Організаційний етап

Завдання: почати тренінг, задати настрій роботі класу

Тривалість: 2 хв

Учитель вітається з учнями, оголошує про проведення тренінгового заняття, ознайомлює учнів з темою тренінгу, метою, завданнями (демонстрація слайдів)

 

  1. Вступний блок

Завдання: налаштувати клас на тренінгову форму роботи

Тривалість: 3-5 хв (час виконання залежить від того, чи вперше правила встановлюються, чи учні вже раніше їх прийняли та мають лише нагадати їх собі).

Учитель разом з учнями обговорює правила участі у тренінгу. Аркуш з правилами кріпиться на дошці, діти доповнюють правила, якщо хтось порушує правила - можна повернутися.

 

Основні правила:

  • Цінувати час
  • Толерантність
  • Говорити від свого імені
  • Добровільна активність
  • Піднята рука
  • Зворотній зв’язок

 

  1. Вправа «Знайомство» 

Завдання: створити позитивну атмосферу в класі, налаштувати на роботу з темою

Тривалість: 5 хв

Учитель: «Пропоную назвати своє ім'я та куди ви  мрієте поїхати. Наприклад: “Мене звати Оксана. Я хочу  поїхати в Італію!»

Діти стоять по колу та по черзі називають своє ім'я.

 

  1. Вправа «Валіза з очікуваннями» 

Завдання: визначити очікування від тренінгу, налаштувати учнів на роботу

Тривалість: 7 хв

Матеріали: коробка-валіза, кольорові листочки для кожного учня (Додаток 1 ), ручки

Учитель: «Оскільки ми  збираємося у подорож, то маємо взяти з собою валізу. Валіза в нас не звичайна, а з очікуваннями від сьогоднішнього заняття!»

Учитель роздає учням кольорові картки, на яких вони записують свої очікування від тренінгу. Діти озвучують побажання та кріплять навколо валізи чи просто складають до коробки-валізи.

Учитель залишає коробку на столі, на видному місці.

 

  1. Вправа «Зібрати речі»

Завдання: перевірити, як учні засвоїли матеріал попередніх занять.

Тривалість: 40 хв

Матеріали: робочі листки (Додаток 3, 3а), кольорові роздруковані картинки речей (за можливості), ручки

Учасники тренінгу діляться на команди. Наприклад, учні по черзі кажуть одне слово з фрази «Я люблю подорожувати». Усі учні, які сказали «Я» потрапляють до першої команди, «Люблю» - до другої, «Подорожувати» - до третьої. Кожна команда вигадує назву, обирає капітана. Але відповіді може давати будь-який учень, якого оберуть під час тренінгу за певною ознакою: наприклад, зараз відповідає той, в кого найкоротше волосся, найвищий і т.д.

Учитель: «Капітани кожної команди отримайте картки  із завданням».

 

І команда:     Збирає речі у похід на кілька днів у гори.

ІІ команда:   Збирає речі на відпочинок на морі.

ІІІ команда:  Збирає речі на екскурсію до пустелі.

 

Приклад: Зібрати речі у похід у гори на кілька днів

  • Похід до г. Говерла;
  • Тривалість 3 дні;
  • Ночівля в горах;
  • Врахуйте погодні умови скориставшись сайтом

https://www.accuweather.com

  • Речі загального використання діляться порівно;
  • Вага рюкзака має бути 5-8 кг;
  • В рюкзаку мають бути всі необхідні для пішого походу речі.

 

  1. Вправа «Потрібні ліки» 

Завдання: активізація знань щодо першої до медичної допомоги, формування свідомого ставлення до здоров`я

Тривалість: 10 хв

Матеріали: робочі листки (Додаток 4, 4а), ручки

Учитель: «Складіть аптечку в подорож, враховуючи усі дані, які ви про неї знаєте». Команди отримують робочі листки та працюють у групах. Один із учасників команди презентує аптечку, називає все, що знаходиться в аптечці (учасника обов'язково обирає вчитель за певною ознакою). Після виступу кожної команди діти можуть зробити зауваження, що зайве або чого не вистачає у аптечці.

 

  1.  Вправа «Складаю пазли в цікавий маршрут» 

Завдання: розвиток та закріплення навичок роботи з картами, закріплення вивченої теми

Тривалість: 15 хв

Матеріали: карти, розрізані на пазли, маркер, аркуші із завданням (Додаток 5, 6)

Учитель: «З розрізаних шматочків карти складіть цілу карту місцевості та виконайте завдання»

Учні отримують попередньо розрізану на пазли карту та листочок із завданням. Після виконання завдання один з учасників команди презентує результат роботи (учень обирається за певною ознакою).

 

  1. Вправа «Рефлексія»  

Завдання: зв’язок початку та кінця тренінгу, логічне завершення тренінгу, формування в учнів вміння аналізувати свою роботу

Тривалість: 5 хв

Матеріали: аркуші-листівки (Додаток 7 ), ручки, коробка-валіза

Учитель: «Сьогодні ми з вами спланували чудові подорожі! На отриманих аркушах-листівках  запишіть свої враження від тренінгу.

Що вам сподобалося, як ви провели час, чи підтвердилися ваші сподівання? Заповнені листівки покладіть до нашої валізи»

 

  1. Вправа «Аплодисменти»

Завдання: завершення тренінгу, створення та закріплення позитивної атмосфери у класі

Тривалість: 1 хв

Учитель: «Ми сьогодні добре попрацювали. На завершення я пропоную уявити на одній своїй долоні посмішку, на іншій – радість. А щоб вони не втекли від нас давайте ми їх поєднаємо в аплодисменти».

1

 

docx
Пов’язані теми
Географія, 7 клас, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
18 січня 2022
Переглядів
400
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку