Програма тренінгу “Цікаві мандри»
Мета: Використовувати здобуті знання на практиці та розвивати комунікативну компетенцію.
Завдання:
1. Розвивати:
2. Формувати:
Тривалість тренінгу: 2 ак.години
Вікова категорія учнів: 6-8 клас
Необхідні матеріали: робочі листки, ручки, маркери, коробка-валіза, кольорові листочки, проектор, комп’ютер, екран, роздруковані картинки (за можливості), роздруковані та розрізані на пазли карти
Можливості використання тренінгу
При вивченні:
Крім того:
Хід тренінгу
Завдання: почати тренінг, задати настрій роботі класу
Тривалість: 2 хв
Учитель вітається з учнями, оголошує про проведення тренінгового заняття, ознайомлює учнів з темою тренінгу, метою, завданнями (демонстрація слайдів)
Завдання: налаштувати клас на тренінгову форму роботи
Тривалість: 3-5 хв (час виконання залежить від того, чи вперше правила встановлюються, чи учні вже раніше їх прийняли та мають лише нагадати їх собі).
Учитель разом з учнями обговорює правила участі у тренінгу. Аркуш з правилами кріпиться на дошці, діти доповнюють правила, якщо хтось порушує правила - можна повернутися.
Основні правила:
Завдання: створити позитивну атмосферу в класі, налаштувати на роботу з темою
Тривалість: 5 хв
Учитель: «Пропоную назвати своє ім'я та куди ви мрієте поїхати. Наприклад: “Мене звати Оксана. Я хочу поїхати в Італію!»
Діти стоять по колу та по черзі називають своє ім'я.
Завдання: визначити очікування від тренінгу, налаштувати учнів на роботу
Тривалість: 7 хв
Матеріали: коробка-валіза, кольорові листочки для кожного учня (Додаток 1 ), ручки
Учитель: «Оскільки ми збираємося у подорож, то маємо взяти з собою валізу. Валіза в нас не звичайна, а з очікуваннями від сьогоднішнього заняття!»
Учитель роздає учням кольорові картки, на яких вони записують свої очікування від тренінгу. Діти озвучують побажання та кріплять навколо валізи чи просто складають до коробки-валізи.
Учитель залишає коробку на столі, на видному місці.
Завдання: перевірити, як учні засвоїли матеріал попередніх занять.
Тривалість: 40 хв
Матеріали: робочі листки (Додаток 3, 3а), кольорові роздруковані картинки речей (за можливості), ручки
Учасники тренінгу діляться на команди. Наприклад, учні по черзі кажуть одне слово з фрази «Я люблю подорожувати». Усі учні, які сказали «Я» потрапляють до першої команди, «Люблю» - до другої, «Подорожувати» - до третьої. Кожна команда вигадує назву, обирає капітана. Але відповіді може давати будь-який учень, якого оберуть під час тренінгу за певною ознакою: наприклад, зараз відповідає той, в кого найкоротше волосся, найвищий і т.д.
Учитель: «Капітани кожної команди отримайте картки із завданням».
І команда: Збирає речі у похід на кілька днів у гори.
ІІ команда: Збирає речі на відпочинок на морі.
ІІІ команда: Збирає речі на екскурсію до пустелі.
Приклад: Зібрати речі у похід у гори на кілька днів
https://www.accuweather.com
Завдання: активізація знань щодо першої до медичної допомоги, формування свідомого ставлення до здоров`я
Тривалість: 10 хв
Матеріали: робочі листки (Додаток 4, 4а), ручки
Учитель: «Складіть аптечку в подорож, враховуючи усі дані, які ви про неї знаєте». Команди отримують робочі листки та працюють у групах. Один із учасників команди презентує аптечку, називає все, що знаходиться в аптечці (учасника обов'язково обирає вчитель за певною ознакою). Після виступу кожної команди діти можуть зробити зауваження, що зайве або чого не вистачає у аптечці.
Завдання: розвиток та закріплення навичок роботи з картами, закріплення вивченої теми
Тривалість: 15 хв
Матеріали: карти, розрізані на пазли, маркер, аркуші із завданням (Додаток 5, 6)
Учитель: «З розрізаних шматочків карти складіть цілу карту місцевості та виконайте завдання»
Учні отримують попередньо розрізану на пазли карту та листочок із завданням. Після виконання завдання один з учасників команди презентує результат роботи (учень обирається за певною ознакою).
Завдання: зв’язок початку та кінця тренінгу, логічне завершення тренінгу, формування в учнів вміння аналізувати свою роботу
Тривалість: 5 хв
Матеріали: аркуші-листівки (Додаток 7 ), ручки, коробка-валіза
Учитель: «Сьогодні ми з вами спланували чудові подорожі! На отриманих аркушах-листівках запишіть свої враження від тренінгу.
Що вам сподобалося, як ви провели час, чи підтвердилися ваші сподівання? Заповнені листівки покладіть до нашої валізи»
Завдання: завершення тренінгу, створення та закріплення позитивної атмосфери у класі
Тривалість: 1 хв
Учитель: «Ми сьогодні добре попрацювали. На завершення я пропоную уявити на одній своїй долоні посмішку, на іншій – радість. А щоб вони не втекли від нас давайте ми їх поєднаємо в аплодисменти».
1