Західно-Донбаський професійний ліцей
Розробка практичного заняття
з предмету «Громадянська освіта»
з теми : «Як ідентифікувати наше середовище» Хто Я?»
Викладач
Кушніренко Ганна Євгеніївна
Практичне заняття «Як ідентифікувати наше середовище» Хто Я?»
Мета : навчити учнів застосовувати практично свої знання з теми «Ідентичність та її види», розвивати практичні вміння й навички, логічне мислення, виховувати почуття громадянської свідомості та відповідальності.
Тип уроку : практичне заняття
Обладнання : картки із завданнями, мультимедійна дошка
Хід уроку
– Що таке ідентичність?
Це усвідомлення людиною себе, своєї унікальності й водночас подібності та належності до інших людей і груп, а також свого місця у світі. Розуміння власної ідентичності допомагає людині краще усвідомлювати та виражати, ким вона є не лише як особистість, а і як частина спільноти – сім’ї, мовного та культурного середовища, формальних і неформальних спільнот.
– Чи можна обирати ідентичність?
Свобода вибору у формуванні власної ідентичності є засадничою характеристикою дотримання прав людини. Кожна людина має право вибирати, чи змінювати на свій розсуд різні спільноти, взаємодіяти з іншими групами, культурами тощо.
– Як людина має ставитись до ідентичності іншої?
Базові принципи у сфері прав людини спрямовано на попередження нетолерантності: принцип рівної поваги до гідності й прав усіх людей, принцип недискримінації, рівності перед законом, свободи думки, самовираження тощо. Наприклад, Загальну декларацію прав людини часто розглядають як фундамент поваги до багатоманітності.
– Як ідентичність демонструється навколишньому світу?
Американський соціолог Чед Гордон запропонував 5 видів ідентичності, які людина демонструє іншим:
Перегляд відеоролику «Ким вважають себе українці»
Учням пропонується роздатковий матеріал ( необхідно відповісти на питання, ідентифікувати себе за різними видами ідентичності)
Картка з завданнями
Завдання № 1( 3 бали) Ідентифікуйте себе за видами ідентичності, відповівши на питання «Хто я в….»
Завдання № 2. ( 3 бали) Які агенти соціалізації та інститути соціалізації впливають сьогодні на формування вашої особистості ? Перелічите іх Завдання № 3 (3 бали) Які молодіжні субкультури вам відомі, до якої належити ви ( або хотіли б належати), які її характеристики Завдання № 4 (2 бали) Які типи сімей вам відомі, до якої належить ваша сім'я, та яку б модель сім'ї ви б хотіли мати в майбутньому |