Практична робота з навчальної дисципліни «Організація і технологія торговельних процесів» з теми: "Підготовка до продажу окремих товарів". В результаті виконання практичних завдань студенти зможуть закріпити знання, отримані на лекціях і в процесі самостійної роботи. Кожне практичне заняття реалізовується шляхом виконання завдань та рішення ситуацій за темою заняття.
Практична робота з навчальної дисципліни
«Організація і технологія торговельних процесів»
Тема: Підготовка до продажу окремих товарів.
Мета: Отримання студентами практичних навичок по підготовці товарів до продажу, розвивати творчі здібності.
Методичне забезпечення: Правила торгівлі, Закон України «Про захист прав споживачів», довідник товарознавця, зразки непродовольчих товарів, муляжі продовольчих товарів, пакувальні матеріали.
Послідовність виконання роботи.
Зміст звіту.
Завдання № 1. Ознайомлення з операціями підготовки продовольчих товарів до продажу.
Використовуючи Правила торгівлі, довідник товарознавця ознайомитись з правилами підготовки товарів до продажу. Дані записати у вигляді таблиці.
Група товарів, вид, найменування |
Зміст операції по підготовці товарів до продажу |
|
|
|
|
|
|
Завдання № 2. Ознайомлення з операціями підготовки непродовольчих товарів до продажу.
Використовуючи Правила торгівлі, довідник товарознавця ознайомитись з правилами підготовки товарів до продажу. Дані записати у вигляді таблиці.
Група товарів, вид, найменування |
Зміст операції по підготовці товарів до продажу |
|
|
|
|
|
|
Завдання № 3. Формування комплектів.
Скомплектувати та упакувати подарункові комплекти за тематикою: «8 Березня», «День святого Валентина», «День народження». Обґрунтувати зміст комплекту. Для упакування використовувати різні види пакувальних матеріалів.
Тестові завдання
1. Розкрийте поняття «сортування» – це…
а) Об'єднання в єдиний набір товарів різних назв спільного призначення.
б) Укладання товарів у спеціальну тару, контейнери, лотки, тару- обладнання, корзини, ящики, візки, виконання операцій зі збирання товарів, які надійшли в магазин в розібраному вигляді.
в) Групування товарів за товарними групами, видами, розмірами, сортами, іншими асортиментними ознаками, а також перевірка відповідності ціни, сортності, вказаних на маркуванні і в супровідних документах, прейскурантам договорам.
г) Звільнення товару від транспортної тари. Основна вимога до цієї операції – збереження кількості і якості товарів, тари та упаковки.
2. Розкрийте поняття «маркування – це…
а) Укладання товарів у спеціальну тару, контейнери, лотки, тару- обладнання, корзини, ящики, візки, виконання операцій зі збирання товарів, які надійшли в магазин в розібраному вигляді.
б) Об'єднання в єдиний набір товарів різних назв спільного призначення.
в) Оформлення та прикріплення (пришивання, приклеювання) до товарів ярликів з вказанням найменування виробу, його артикулу, сорту, розміру, ціни.
г) Звільнення товару від транспортної тари та прикріплення його ціни.
3. Асортимент – це …
а) Важлива складова частина торгового процесу, пов'язана з формування товарного асортименту в торговельній мережі.
б) Комплект, сукупність сортів. Під асортиментом товарів розуміють перелік, номенклатуру товарів, їх різновидів, сортів тощо, об'єднаних або поєднаних за певною ознакою.
в) Це перелік товарних груп, включених у номенклатуру.
г) Важлива складова частина торгового процесу, пов'язана з формування товарного асортименту на складах.
4. Мерчандайзинг – це…
а) Це діяльність, спрямована на створення попиту та досягнення цілей підприємства через максимальне задоволення потреб споживачів.
б) Частина процесу маркетингу, визначальна методику продажу товару в магазині. Вид діяльності, спрямований на просування товарів і торгових марок на регіональному ринку, використовуваний великими підприємствами роздрібної торгівлі (супермаркетами, гіпермаркетами). в) Це комплекс робіт з перевірки кількості та якості отриманих товарів, оформлення їх приймання відповідними документами та оприбуткування товарів на складі.
5. Розкрийте поняття «розпакування» – це…
а) Об'єднання в єдиний набір товарів різних назв спільного призначення.
б) Укладання товарів у спеціальну тару, контейнери, лотки, тару- обладнання, корзини, ящики, візки, виконання операцій зі збирання товарів, які надійшли в магазин в розібраному вигляді.
в) Групування товарів за товарними групами, видами, розмірами, сортами, іншими асортиментними ознаками, а також перевірка відповідності ціни, сортності, вказаних на маркуванні і в супровідних документах, прейскурантам договорам.
г) Звільнення товару від транспортної тари. Основна вимога до цієї операції – збереження кількості і якості товарів, тари та упаковки.
Ситуаційно-практичні завдання
1. В магазин «Морський» надійшла партія товару. Які операції попередньої підготовки товару до продажу повинні провести працівники магазину. Розкрийте їх зміст.
2. Продавець в процесі підготовки товарів до продажу виявив пересортування, тобто на ярлику тари вказано назву товару, а фактично у тарі знаходиться інший товар. Змоделюйте дії продавця.
Питання для самоконтролю.
Література: