Завдання для самококонтролю
1. Ситуація № 1
Таня, новенька, яку дев'ятикласники прозвали «Лялечка», екс-чемпіонка світу з гімнастики, незлюбила класного керівника Олену Михайлівну з першого погляду. Невдовзі Лялечка в класі стала лідером. Це не подобалось вчительці.
Сьогодні Олена Михайлівна запросила всіх учнів додому на свій день народження, як це було щороку.
— У мене також сьогодні день народження,— сказала Лялечка.— Я всіх вас також запрошую і на ту саму годину.
Ваші подальші дії на місці класного керівника?
2. Ситуація № 2
Під час уроку в 11-му класі Ви помічаєте, що Дмитро трохи напідпитку.
Ваші подальші дії?
3. Перед Вами “Піраміда пізнання”, яка характеризує ефективність засвоєння інформації (у %) при використанні того чи іншого методу навчання. Проставте на піраміді номер методу (за поданим нижче списком), що відповідає певному відсотку засвоєння. Наприклад, №1 − 5%, №2 – 10%.
1. Наочне приладдя. 2. Лекції. 3. Виступ у ролі того, хто навчає. 3. Обговорення в групах (дискусії, 5. Аудіо-відео. 6. Читання. 7. Мозкові штурми тощо). 8. Навчання практикою (рольові ігри, програвання ситуацій, ділові ігри, практичні заняття). |
4. Яка найголовніша, на Вашу думку, мета загальної середньої освіти? Виберіть один із запропонованих варіантів:
а) навчити добре аналізувати тексти, виділяти головне;
б) навчити добре рахувати, проводити обчислення;
в) навчити навчатися;
г) навчити швидко читати;
д) зберегти і покращити фізичне здоров’я дитини.
5. К. Д. Ушинський зазначав: «...педагогіка буде, звичайно, першим, вищим з мистецтв, бо вона прагне задовольнити найбільшу з потреб людини й людства – їхнє прагнення до вдосконалень у самій людській природі: не до вираження довершеності на полотні або в мармурі, а до вдосконалення самої природи людини – її душі й тіла; а вічно передуючий ідеал цього мистецтва є довершена людина».
На чому ґрунтується К. Д. Ушинський:
а) К. Д. Ушинський неправий, бо педагогіка – лише мистецтво, у ній немає жодних закономірностей;
б) педагогіка формує і систематизує основні знання про виховання, а застосування цих закономірностей у практичній діяльності є мистецтво;
в) педагогіка лише теоретико-прикладна наука, яка вивчає загальні закономірності виховання. А мистецтво передбачає художньо-образну форму відображення особистістю дійсності;
г) правильної відповіді немає?
6. Назвіть триєдину мету уроку:
а) патріотична, навчальна, гуманістична;
б) навчальна, виховна, розвивальна;
в) навчальна, державна, гуманістична.