Завдання для самоконтролю
1. Ситуація № 1
Студентка-практикантка Світлана Андріївна на уроці з української мови пояснює новий матеріал. Раптом помічає, що двоє восьмикласників грають у карти.
Як їй реагувати?
2. Ситуація № 2
Ви увійшли у 8-й клас. Усі учні встають, щоб привітати Вас. Максим не рухається. На зауваження учнів: «Встань, Михайло Никифорович у класі!» — не реагує і продовжує демонстративно сидіти.
Ваші подальші дії?
3. У педагогіці існує низка відносно самостійних розділів, пов'язаних із дослідженням окремих сторін навчально-виховного процесу. Знайдіть відповідність між назвою розділу та його змістом.
1.Дидактика |
а) дослідження сукупності всіх організаційно-педагогічних проблем, пов'язаних з управлінням освітою, мережею й структурою навчально-виховних установ і керівництвом їхньою діяльністю |
2. теорія й методика виховання |
б) розробка цілей, завдань, змісту, принципів, методів і організації освіти та навчання |
3. школознавство |
в) формування етичних якостей людини, політичних переконань, естетичних смаків, організації різноманітної діяльності учнів |
4. Визначте, хто є автором даних творів. Відповідь запишіть у вигляді: «1-Б» (якщо вважаєте, що А.С. макаренко є автором твору «Теорія і практика дошкільного виховання»).
1. А.С. Макаренко |
А) «Я серце віддаю дітям» |
2. Б.Д. Грінченко |
Б) «Теорія і практика дошкільного виховання» |
3. Софія Русова |
В) «Яка тепер народна школа в Україні» |
4. В.О. Сухомлинський |
Г) «Енциклопедія шкільного роду» |
5. О.А. Захаренко |
Д) «Педагогічна поема» |
5. Виберіть один варіант відповіді. Який підхід у вихованні, на Вашу думку, найбільше сприяє розвитку самостійності у дитини:
а) дитина всьому має навчитися сама, без допомоги дорослих;
б) допомогти дитині діяти самій, але бути в зоні досяжності, надаючи підтримку за потреби;
в) показати дитині, як треба робити, а потім залишити її одну, більше не звертаючи на неї уваги;
г) показати дитині, як треба робити, а потім вимагати дотримання інструкції, постійно контролювати.
6. Знайдіть відповідність. Який тип стосунків між учителем та учнем відносять до особистісно зорієнтованої освіти:
а) «об’єкт-об’єктні»;
б) «об’єкт-суб’єктні»;
в) «суб’єкт-суб’єктні»;
г) «суб’єкт-об’єктні».