Тема: Заняття та спосіб життя первісних людей.
Мета: поглибити знання з заняття і способу життя первісних людей шляхом систематизації та узагальнення знань через роботу з картою, таблицями, джерелами; розвивати образне мислення, мовно-логічні операції на підставі аналізу історичних малюнків та окремих предметів; виховувати самостійність у прийнятті рішень, індивідуальну та колективну відповідальність.
Тип уроку: практичне заняття, формування вмінь і навичок.
Обладнання: підручник Гісем О.В. Всесвітня історія. Історія України
(інтегрований курс): підруч.для 6 кл. – Харків, 2019, дидактичні матеріали. Міжпредметні зв’язки: географія, громадянська освіта.
Хід уроку
I. Організація навчальної діяльності.
Повідомлення учням та ученицям теми, основних завдань уроку та заплановані форми уроку.
II. Актуалізація опорних знань.
Налаштувати учнів та учениць на виконання практичної робота. Акцентувати увагу на вивчений матеріал та опорні знання і вміння, які їм знадобляться для виконання робота.
Повідомити про можливість використання матеріалу підручника, конспекту уроків та правилами оцінювання роботи.
III. Послідовність виконання практичної роботи.
1. Ознайомитись зі змістом завдань.
2. Можливість використання QR-кодів при виконання завдань як допоміжного ігрового моменту.
3. Правильно розрахувати час.
4. При виникненні питань – піднімати руку.
5. Кожне наступне завдання складніше за попереднє.
6. В кінці роботи ще раз переглянути відповіді.
7. Здати практичну роботу для оцінювання.
ІV. Підсумки уроку.
Нагадування учням і ученицям про основні вміння і навички, які вони сформували в процесі виконання практичної роботи.
V. Домашнє завдання.
1. Повторити пройдений матеріал.
Практична робота № 1 Прізвище та ім’я _____________________________________
1. З якого континенту почалось розселення людей по земній кулі? _______________
2. Поставте у хронологічну послідовність
_________
4. Робота з картою. Користуючись картою, позначте номерами стоянки первісних людей на території України:
Мізин _______
Киїк-Коба _______ Королеве _______
Кирилівка _______
5. Заповніть схему «Еволюція людського суспільства доби палеоліту»
6. Заповніть таблицю «Життя людей у первісну добу».
|
План характеристики |
Трипільська культура |
Середньостогівська культура |
Природна зона розташування |
|
|
Основа господарства |
|
|
Керамічний посуд |
|
|
7. Порівняйте відому археологічні культури часів енеоліту:
8. Робота з історичними джерелами (с.32, 1+2):