Практичне заняття з історії в 6 класі
Тема:«Відлік часу в історії стародавнього світу».
Мета: формувати вміння виконувати завдання самостійно; навчати здійснювати відлік років в історії, використовуючи для цього лінію часу; співвідносити рік зі століттям та тисячоліттям, визначати тривалість і послідовність історичних подій; застосовувати та пояснювати на прикладах терміни й поняття «лінія часу», «наша ера», «до нашої ери»; виховний аспект уроку реалізується на підставі усвідомлення учнями важливості як самостійної,так і групової праці для набуття нових знань.
Тип уроку: застосування набутих знань.
Обладнання: підручник, атлас, матеріали, підготовлені вчителем й учнями до практичного заняття.
Основні терміни та поняття: лінія часу, наша ера, до нашої ери.
Хід уроку
I. Організація навчальної діяльності
Учитель нагадує учням, що минулого року вони вже зустрічалися
з практичними заняттями як формою роботи на уроках історії, нагадує її
особливості й правила, яких необхідно дотримуватися.
II. А ктуалізація опорних знань
Бесіда за запитаннями
1. Що таке хронологія?
2. Якими є хронологічні межі історії стародавнього світу як періоду
всесвітньої історії?
3.Розв’язок 2-х задач з підручника ст11.
ІІІ.Самостійне виконання завдань по варіантах
Практична робота№1.Варіант 1 І. Доповніть речення
ІІ.Зробіть підрахунки (задача на порівняння (хто жив раніше, яка подія відбулася раніше)). 1.У 444 році до н. е. Перікл розпочав запровадження реформ в Афінах, а в 494 році до н. е. плебеї в Римі досягли певних прав. Яка подія відбу-лася раніше? ІІІ. Визначте, тисячоліття та столітя у якому відбулися наведені події.
1.У 750 році до н. е. завершилося будівництво Стоунхеджа?
4) У 300 році до н. е. виникла Індійська (Хараппська) цивілізація.
ІV.Розв’язати задачі.Позначити події на лінії часу,виконати математичну дію.Записати відповідь.
ІV. П ідсумки уроку Підсумовуючи роботу учнів на уроці, учитель звертає їхню увагу, що практичне заняття допомогло ґрунтовно розглянути проблему відліку часу в історії стародавнього світу, аргументує оцінки, отримані учнями. VI До машнє завдання Повторіть розглянутий на попередньому уроці матеріал відповідного параграфа1
|
Практична робота№1.Варіант2 1. Доповніть речення
ІІ. Зробіть підрахунки (задача на порівняння (хто жив раніше, яка подія відбулася раніше)).
ІІІ. Визначте, тисячоліття та столітя у якому відбулися наведені події.
ІV.Розв’язати задачі. Позначити події на лінії часу,виконати математичну дію.Записати відповідь. 1.Перші Олімпійські ігри відбулися в 776 році до н. е. Скільки років від цієї події до наших 2.У 490 році до н. е. греки розбили персів біля Марафону, а в 1658 році українці розбили поляків під Жовтими Водами. Скільки років минуло між битвами?
|